11 Συμβουλές για να αυξήσετε το traffic
Πως να αυξήσετε κατακόρυφα το traffic της ιστοσελίδας σας σήμερα
Αν μιλούσαμε για παραδοσιακά καταστήματα το traffic θα μεταφράζονταν σε αέρα λόγω θέσης, κύρους, brand name ή πελατολογίου. Και στις καλές εποχές της αγοράς ο αέρας σε ένα κατάστημα ή μια καφετέρια ήταν τεράστιος και κόστιζε περισσότερο από ότι όλο το μαγαζί μαζί.
Το ίδιο συμβαίνει και στο ίντερνετ όπου υπάρχουν τα ηλεκτρονικά μαγαζιά και φυσικά ο αέρας εδώ είναι το traffic το οποίο μπορεί να προέρχεται είτε από το brand name, είτε από το SEO ή την διαφήμιση που κάνει κάποιος στο ίντερνετ γενικότερα.
Πιστεύω ότι για να έχετε φτάσει μέχρι εδώ, σίγουρα θα έχετε καταλάβει την αξία του web traffic που είναι το αίμα και η ζωοποιός ενέργεια για την ιστοσελίδα σας. Το ερώτημα είναι πως αυξάνω το traffic;
Για να το απαντήσετε διαβάστε παρακάτω.
Δεν είναι όλο το traffic ίδιο
Φαντάζομαι θα έχετε καταλάβει ότι το web traffic, η κίνηση δηλαδή στο ίντερνετ, η επισκεψιμότητα ή οτιδήποτε έρχεται μέσα στο site μας και φεύγει ή μένει δεν είναι ίδιας ποιότητας.
Υπάρχει το ποιοτικό και στοχευμένο traffic και φυσικά υπάρχει το υπόλοιπο ποσοστό που είναι το bounce rate, η φύρα που λέμε που δεν θα κάνει τίποτα μέσα στην ιστοσελίδα μας και που δεν θα γίνουν ποτέ πελάτες μας.
Κυρίαρχο μέλημα σας είναι να ανακαλύψετε τις πηγές επισκεψιμότητας εκείνες που έχουνε το υψηλότερο ποσοστό μετατροπών και να τις κλιμακώσετε στο μέγιστο βαθμό για να μεγιστοποιήσετε τα ηλεκτρονικά σας κέρδη.
Το επαναλαμβάνω για όσους δεν το κατάλαβαν ή έχουν προβλήματα ακοής:
Κυρίαρχο μέλημα σας είναι να ανακαλύψετε τις πηγές επισκεψιμότητας εκείνες που έχουνε το υψηλότερο ποσοστό μετατροπών και να τις κλιμακώσετε στο μέγιστο βαθμό για να μεγιστοποιήσετε τα ηλεκτρονικά σας κέρδη.
Όλα τα υπόλοιπα είναι σχόλια και άμα χάσετε την εστίαση σας από τον πρωτεύον στόχο σας, τότε τα πάντα χάνουν το νόημα τους γιατί ζούμε σε μια υλιστική κοινωνία και δυστυχώς μέχρι και πριν τη δευτέρα παρουσία τα σώματα μας χρειάζονται τροφή και νερό για να επιβιώσουν.
Ποια πηγή επισκεψιμότητας είναι η ιδανικότερη και μετατρέπεται καλύτερα σε πελάτες; Πιστεύω βάσει στατιστικών και στοιχείων που έχω στα χέρια μου η οργανική επισκεψιμότητα από τις μηχανές αναζήτησης.
Τι είναι η οργανική επισκεψιμότητα;
Το δωρεάν traffic προέρχεται από τρεις βασικές πηγές:
- Από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης της Google
- Από τα backlinks προς το site σας
- Από απευθείας επίσκεψη στο site ή blog σας
Σε αντίθεση με τα πληρωμένα αποτελέσματα της google, το free organic traffic έχει πάρα πολλά πλεονεκτήματα. Δεν λέω πως το Google Adwords δεν είναι καλό, απλά μειονεκτεί συγκριτικά με το free traffic από το σωστό επαγγελματικό SEO.
Τα πλεονεκτήματα της οργανικής επισκεψιμότητας είναι πάρα πολλά:
- Χαμηλό κόστος γιατί είναι δωρεάν
- Αποτελεσματική στόχευση
- Παθητικό traffic
- Υψηλές μετατροπές, οι επισκέπτες γίνονται πελάτες σας
- Εγγραφές στην email λίστα σας
Όμως παρόλα αυτά επειδή πολλές φορές η οργανική επισκεψιμότητα ίσως να μην επαρκεί για να καλύψουμε τους στόχους εσόδων μας, καλό θα ήταν να συμπληρώνουμε την πίτα της επισκεψιμότητας και με περισσότερες πηγές επισκεψιμότητας.
Ποιες είναι αυτές οι πηγές επισκεψιμότητας; Διαβάστε παρακάτω.
1-Αναπτύξτε τη λίστα email και το newsletter σας
Το βασικότερο εργαλείο για να αναπτύξετε την επισκεψιμότητας σας είναι η λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας και φυσικά το newsletter που θα πρέπει να στέλνετε σε εβδομαδιαία βάση στη λίστα σας.
Δεν θα πρέπει ποτέ να αφήσετε τη λίστα σας να μαραζώσει και πάντα θα πρέπει να βρίσκετε τρόπους να αυξάνετε τις εγγραφές και τον συνολικό αριθμό των συνδρομητών σας στο newsletter.
Ξεκινήστε με μια υπηρεσία Newsletter όπως το Aweber, Mailchimp ή οποιαδήποτε άλλη όπου μπορείτε να ξεκινήσετε με δωρεάν λογαριασμό και στη συνέχεια αναβαθμίστε τον με βάση τις ανάγκες σας.
Το email μάρκετινγκ θα σας βοηθήσει να κρατήσετε κάποιο στοιχείο επικοινωνίας με τους υποψήφιους πελάτες σας ούτως ώστε σε κάποια άλλη στιγμή στο μέλλον να είναι έτοιμοι να αγοράσουν από εσάς.
Το αναφέρω πρώτο γιατί είναι πολύ σημαντικό το email marketing και φυσικά κάθε φορά που στέλνετε ένα προωθητικό email στους πελάτες σας, θα δέχεστε και την ανάλογη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας.
2- Καλλιεργήστε την παρουσία σας στο Facebook
Αναφέρω τη λέξη καλλιεργήστε γιατί το Facebook δεν είναι το κέντρο του κόσμου ούτε κάποια ηλεκτρονική αγορά με έτοιμους πελάτες με τα λεφτά στο χέρι έτοιμα να σας τα δώσουν.
Είναι όμως ένα υπέροχο μέρος για να χτίσετε την σχέση σας με τους υποψήφιους πελάτες σας με σκοπό να τους φέρετε στην ιστοσελίδα σας για να δούνε τα προϊόντα σας ή να αφήσουν το email τους ή να διαβάσουν κάποιο άρθρο σας.
Θα πρέπει να κάνετε κοινοποιήσεις από την ιστοσελίδα σας προς το Facebook στο προφίλ σας, στην σελίδα σας καθώς και στα facebook groups με σκοπό να φέρετε τους ενδιαφερόμενους στο site σας.
Απαντήστε στα ερωτήματα των υποψήφιων πελατών σας, κάντε φίλους, like και share και συμμετάσχετε σε ομάδες που έχουν σχέση με το αντικείμενο σας.
Προσοχή να μην αναλωθείτε με το facebook και ξεχάσετε τον αληθινό στόχο της ενασχόλησης σας στο Facebook που είναι να προσελκύσετε επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας.
3 – Ξεκινήστε με το Facebook Advertising
Η καλλιέργεια του facebook από μόνη της δεν επαρκεί για να πάρετε την επισκεψιμότητα που σας αξίζει και που χρειάζεστε πολλές φορές. Έτσι θα χρειαστείτε τη βοήθεια των διαφημίσεων στο Facebook.
Με κόστος ανά κλικ ιδιαίτερα χαμηλό, που συνήθως κυμαίνετε μεταξύ 3 και 10 λεπτά ανά κλικ, αναλόγως την αγορά, θα ανακαλύψετε μια νέα πηγή traffic προς την ιστοσελίδα σας το οποίο είναι εξαιρετικά στοχευμένο.
Δεν μπορώ να πω ότι προσωπικά είμαι ικανοποιημένος από την κίνηση που έχω προσελκύσει από το Facebook αλλά δεν μπορώ να πω ότι δεν κέρδισα και μερικούς νέους πελάτες από αυτό.
4- Αυξήστε τους ακόλουθους στο twitter
Το twitter είναι ένα ιδιάζον social media που λίγοι μόνο καταλαβαίνουν πως χρησιμοποιείται και φυσικά ακόμα λιγότεροι καταλαβαίνουν τη χρησιμότητα του.
Όμως άμα δείτε στα google analytics, το twitter είναι μια σημαντική πηγή επισκεψιμότητας που με λίγη καλλιέργεια μπορείτε να αυξήσετε προς όφελος σας.
Το twitter έρχεται δεύτερο μετά από το facebook στα social media ως πηγή επισκεψιμότητας και αυτό γιατί έχω 13.000 περίπου ακόλουθους. ‘Αμα είχα 113.000 ακόλουθους ίσως να είχα και δεκαπλάσια κίνηση από αυτό.
Είναι θέμα καλλιέργειας και φυσικά αφιερώνω μια ώρα την εβδομάδα για να αφαιρέσω όσους δεν με ακολουθούνε -μαζί με αυτούς αφαίρεσα και τον Τσίπρα και να προσθέσω νέους ακόλουθους με τον στόχο ότι ίσως θα με ακολουθήσουν και αυτοί.
Ένα χρήσιμο εργαλείο για να το κάνετε αυτό γρήγορα είναι το Crowdfireapp.
Μερικά χρήσιμα πράγματα για το twitter
- Το μέγιστο όριο του κάθε μηνύματος ή Tweet είναι οι 140 χαρακτήρες.
- Όταν θέλουμε να παρακολουθούμε τα Τweets που δημοσιεύει ένας χρήστης, τον κάνουμε Follow.
- Όταν θέλουμε να διαδώσουμε το Tweet ενός άλλου χρήστη, το κάνουμε retweet. Συντομογραφία του retweet είναι το RT.
- MT (Modified Tweet) ονομάζεται το τροποποιημένο Tweet. Το χρησιμοποιούμε αντί για το RT όταν θέλουμε για κάποιο λόγο να τροποποιήσουμε το μήνυμα που αναδημοσιεύουμε γιατί ξεπερνά τους 140 χαρακτήρες.
- Followers είναι οι χρήστες που σας ακολουθούν και διαβάζουν τις δικές σας δημοσιεύσεις.
- Ο χρήστης του Twitter ονομάζεται tweep.
- Όταν θέλουμε να απευθυνθούμε σε κάποιον άλλο χρήστη τοποθετούμε μπροστά από το username. Προσοχή: όχι μπροστά από το όνομα που δηλώνει στο προφίλ του το σύμβολο @ για παράδειγμα @johndivramis. Αυτό είναι το λεγόμενο mention, με το οποίο ο χρήστης ειδοποιείται ότι αναφερθήκαμε σε αυτόν.
- Όταν ξεκινάμε ένα Tweet με mention (δηλαδή με @) προς έναν άλλο χρήστη, ξεκινάμε, ουσιαστικά, μια ημι-ιδιωτική συζήτηση. Σε αυτή την περίπτωση, το Tweet θεωρείται απάντηση και είναι ορατό μόνο σε όσους ακολουθούν και τους δυο μας.
- Για να απαγορεύσουμε σε κάποιον να μας ακολουθεί, τον κάνουμε block. Με αυτό τον τρόπο ο χρήστης δεν μπορεί να μας ακολουθήσει αλλά ούτε και να μας στείλει μηνύματα. Το Twitter δεν στέλνει καμία ειδοποίηση στον χρήστη που έχουμε μπλοκάρει – παρόλα αυτά, μπορεί να καταλάβει ότι το έχουμε κάνει επειδή δεν μπορεί πλέον να μας ακολουθήσει.
- Όταν θέλουμε να αναφερθούμε σε συγκεκριμένο θέμα, χρησιμοποιούμε το . Τα hashtags είναι οι ετικέτες ή tags του Twitter και δεν είναι τίποτε άλλο από απλές λέξεις με το πρόθεμα # (hash). Μια λέξη με το # στην αρχή της γίνεται αυτόματα link από την υπηρεσία και οδηγεί σε λίστα με όλα τα tweets που την περιλαμβάνουν. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα hashtag είναι το #carpoolgr.
Μπορείτε να δείτε περισσότερα στο άρθρο Twitter: Mυστικά για απίστευτο traffic
5 – Δημιουργήστε ένα βίντεο στο YouTube
Τα κανάλια που παίζουν βίντεο στο ίντερνετ είναι πάρα πολλά με μεγαλύτερο και διασημότερο το YouTube. Άλλα τέτοιου είδους social media είναι το Vimeo, Dailymotion και πολλά άλλα που δεν έχουν κάποιο επαρκές μερίδιο αγοράς, έχουν όμως ισχύ στο SEO και τη Google.
Το YouTube είναι ο βασιλιάς των social media και η δημιουργία ενός σωστού προωθητικού βίντεο για την ιστοσελίδα σας θα σας βοηθήσει να αυξήσετε την επισκεψιμότητα σας από αυτό.
Επίσης θα σας βοηθήσει να πιάσετε και άτομα που είναι οπτικοί τύποι και δεν τους αρέσει το διάβασμα.
Θα πρέπει όμως να προσέξετε και μερικές τεχνικές λεπτομέρειες ειδικά στο SEO:
- Βρείτε ένα απίστευτα ελκυστικό τίτλο. Εισάγετε ένα περιεκτικό, περιγραφικό τίτλο για το βίντεο σας, χρησιμοποιώντας λέξεις και φράσεις κλειδιά, λέξεις που θα ψάξουν για να βρουν το βίντεο σας. Προσπαθήστε να είστε όσο το δυνατόν ουσιαστικοί στην ονοματοδοσία του βίντεο, με λέξεις κλειδιά που περιγράφουν τον σκοπό και το περιεχόμενο του βίντεο.
- Πάντα εισάγετε μια περιγραφή. Κάθε βίντεο σας θα πρέπει να έχει μια πλήρης περιγραφή για το τι είναι το περιεχόμενο του βίντεο και ο σκοπός του. Και εδώ χρησιμοποιούμε λέξεις κλειδιά – τις ίδιες που χρησιμοποιήσαμε στον τίτλο – πάντα για τον ίδιο σκοπό: όταν ψάξουν, σίγουρα να βρουν το βίντεο μας.
- Προσθέσετε tags (ετικέτες). Προσπαθήστε πάντοτε να εισάγετε 10-15 ετικέτες για το βίντεο σας. Είναι ο ιδανικός τρόπος να προβληθεί κατάλληλα το βίντεο ανάλογα με τις λέξεις κλειδιά που έχετε χρησιμοποιήσει. Κάθε ετικέτα μπορεί να είναι μια λέξη ή μια φράση, σχετικές με το περιεχόμενο του βίντεο, καθώς και τον τρόπο που θέλετε να ανακαλύψουν οι επισκέπτες το βίντεο σας.
Σε πολλούς από εσάς το YouTube μπορεί να φαντάζει περιττό ή δυσπρόσιτο όμως είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης μετά τη Google.
6 – Δημιουργήστε νέο περιεχόμενο
Το περιεχόμενο είναι βασιλιάς και δεν γίνεται να αλλάξει αυτό όσες αλλαγές και να κάνει η Google στον αλγόριθμο της.
Το περιεχόμενο αποτελείτε από άρθρα, κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο και γραφικά.
Το χρήσιμο περιεχόμενο που βοηθάει τον υποψήφιο πελάτη σας είναι αυτό που χρειάζεται να δημιουργήσετε άμεσα.
Άμα δεν έχετε πολλούς πελάτες, ικανοποιήστε την βασική τους ανάγκη για πληροφόρηση για να αποκτήσετε.
Άμα δεν έχετε καθόλου περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας, είναι σχεδόν αδύνατο να σας εμπιστευτεί κάποιος που θα πρωτομπεί σε αυτήν.
7 – Επενδύστε στο SEO
Το SEO είναι μια μακροπρόθεσμη επένδυση και δεν θα πρέπει να την βλέπετε κοντόφθαλμα ή να την μετράτε σε μηνιαία βάση και αυτό γιατί χρειάζεται αρκετό χρόνο για να ευοδώσει και για να δει η Google τα νέα σας backlinks ή το νέο σας περιεχόμενο.
Γενικά το SEO είναι ένα πάγιο έξοδο ανάλογο της διαφήμισης με τη μόνο διαφορά ότι ακόμα και να το σταματήσεις, συνεχίζεις να ανεβαίνεις στις μηχανές αναζήτησης.
Η αντιμετώπιση του SEO με κρύα καρδιά ή επιφανειακή του αντιμετώπιση δεν θα σας βοηθήσει ποτέ να ανεβείτε στη Google και φυσικά να δείτε την οργανική σας επισκεψιμότητα να κορυφώνεται.
Τώρα πόσο πρέπει να επενδύσετε για το SEO είναι ένα άλλο θέμα που δεν μπορώ να σας διαφωτίσω. Σαν μαγαζί στο ίντερνετ θα πρέπει να ξέρετε ότι έχετε έσοδα και έξοδα.
8 – Δημοσιεύσεις τύπου σε άλλα blogs
Η δημοσίευση τύπου μπορεί να είναι μαι προωθητική ενέργεια που κάνουν όλες οι μεγάλες εταιρείες, όμως για τις περισσότερες μικρές είναι μια άγνωστη λέξη.
Η δημοσιεύσεις τύπου θα πρέπει να είναι μικρά άρθρα τουλάχιστον 300 λέξεων που θα στέλνονται στα ηλεκτρονικά μέσα, blogs, περιοδικά κτλ και θα περιλαμβάνουν κάποιες προωθητικές ενέργειες ή ενημέρωση των πελατών σας όπως, διαγωνισμοί, νέα προϊόντα, νέες προσφορές κτλ.
Καλό είναι στο τέλος να έχετε συμπεριλάβει και ένα link που να οδηγεί στο site σας καθώς και μια φωτογραφία ή μια διαφημιστική μακέτα.
Η δημοσίευση τύπου δεν θα πρέπει να είναι σαν guest post και θα πρέπει να είναι καθαρά ενημερωτική.
9 – Έντυπη διαφήμιση
Η έντυπη διαφήμιση ή η outdoor διαφήμιση μπορεί να μην περιλαμβάνει κάποιο backlink προς το site σας αλλά είναι πολύ σημαντική πηγή επισκεψιμότητας όταν αναφέρεται σε αυτήν και το site σας.
Μια προωθητική ενέργεια στα έντυπα μέσα ή στην τηλεόραση θα πρέπει να τελειώνει με το σχετικό call to action που θα οδηγεί τον επισκέπτη στην ιστοσελίδα σας για να κάνει κάτι.
Για παράδειγμα, αγοράστε τώρα, μάθετε περισσότερα κτλ.
10 – Ανταλλαγή Backlink
Η ανταλλαγή backlink είναι μια μέθοδος SEO η οποία έχει υποβαθμιστεί από τη Google και από τις άλλες μηχανές αναζήτησης. Ωστόσο, ότι και να λένε διάφορες Κασσάνδρες η ανταλλαγή backlink δουλεύει ακόμα και σήμερα.
Ας μην ξεχνάμε ότι ένα backlink παραμένει να είναι ένα backlink και έχει και αυτό και τη δική του αξία, άσχετα αν είναι αμφίδρομα, αμοιβαία ή nofollow. Όλα τα είδη των συνδέσμων τα λαμβάνει υπόψη η Google και ακόμα και σήμερα, μετά από τόσες αλλαγές που έχουνε γίνει στον αλγόριθμο της, ακόμα τα backlinks παίζουν κυρίαρχο ρόλο.
Ο σωστότερος τρόπος ανταλλαγής συνδέσμων είναι να βρείτε άλλες ιστοσελίδες με παρόμοιο περιεχόμενο με το δικό σας και ίδιας ποιότητας ή domain authority και να επικοινωνήσετε με τους διαχειριστές τους για να ανταλλάξετε αμοιβαία τα backlinks σας.
11 – Καλλιεργήστε νέα social media
Η καλλιέργεια γενικά των social media είναι αχαρτογράφητα νερά όμως τα social media παίζουν καταλυτικό ρόλο στο γενικό προφίλ των backlinks σας και λαμβάνονται εξαιρετικά υπόψιν από τις μηχανές αναζήτησης.
Μετά και τις τελευταίες αλλαγές του αλγορίθμου της Google (Google’s Panda, Penguin και Hummingbird search algorithms ) έχουν επηρεαστεί περίπου το 90% των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google σύμφωνα με το έγκυρο SEO site Search Engine Watch.
Κερδισμένα μετά τις αλλαγές αυτές είναι τα sites που έχουν ισχυρή παρουσία στα social media ή είναι brands.
Οπότε δεν χρειάζεται και πολύ μυαλό για να καταλάβετε ότι η δημιουργία νέων προφίλ σε νέα social media δεν είναι απλώς παιχνίδι αλλά αναγκαιότητα.
Μερικοί από τους παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στην Google είναι και τα λεγόμενα social signals:
- Αριθμός των Tweets
- Authority των Λογαριασμών των χρηστών του Twitter
- Αριθμός των Facebook Likes
- Facebook Shares ή κοινοποιήσεις
- Authority των λογαριασμών του Facebook
- Pinterest Pins
- Ψήφοι από τα Social Sharing Sites
- Αριθμός των Google+1
- Authority των Google+ Λογαριασμών
- Σχετικότητα των Social σημάτων
- Social σήματα σε επίπεδο Site
- Likes στο Tumblr
Και τώρα που διάβασα το άρθρο τι να κάνω;
Άμα διαβάσετε όλο το άρθρο, συγχαρητήρια, αλλά η θεωρία από μόνη της δεν έφερε κανένα όφελος, θα πρέπει να περάσετε στην πράξη γρήγορα, τώρα.
Άμα δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα από τα παραπάνω τότε ζητήστε προσφορά για να το κάνουμε εμείς για εσάς.
Αν πάλι έχετε τη δυνατότητα να κάνετε κάποια πράγματα ξεκινήστε με την λίστα σας και μετά με την προώθηση της ιστοσελίδας σας.
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.
Πολύ αναλιτική περιγραφή. Μπράβο!!!!
Ευχαριστώ πολύ!
Πολύ χρήσιμο!Συγχαρητήρια για το κείμενο.
Σε ευχαριστώ πολύ Δημήτρη.