Πόσες κατηγορίες αναζητήσεων υπάρχουν στις μηχανές αναζήτησης;
Η γνώση της πρόθεσης του χρήστη πριν κάνει κάποια αναζήτηση στη Google είναι πολύ σημαντική στο να εντοπίσετε και να στοχεύσετε τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά στις μηχανές αναζήτησης και να φέρετε όσους πιο πολλούς επισκέπτες μπορείτε.
Σύμφωνα με μια επιστημονική διατριβή που δημοσιεύθηκε από έναν εργαζόμενο στην Altavista το 2002, τον Αντρέι Μπρόντερ, οι κατηγορίες αναζητήσεων στο SEO χωρίζονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες.
Κατηγορίες αναζητήσεων
Οι τρεις κατηγορίες αναζητήσεων είναι:
- Συναλλακτική αναζήτηση (Transactional) – Με αυτόν τον τύπο της αναζήτησης, ο χρήστης προσπαθεί να βρει μια ιστοσελίδα για να αγοράσει κάτι, να κατεβάσει κάτι, να εγγραφεί κάπου ή να κάνει μια συναλλαγή.
- Πληροφοριακή αναζήτηση (Informational) – Η πληροφοριακή αναζήτηση έχει να κάνει με την πρόθεση του χρήστη να βρει κάποια συγκεκριμένη πληροφορία στο ίντερνετ όπως δρομολόγια τραίνων, πρόγραμμα τηλεόρασης, συμβουλές ή συνταγές μαγειρικής, ενημέρωση γενικότερα.
- Αναζήτηση Πλοήγησης (Navigational) – Ο χρήστης επιθυμεί να βρει κάποιο συγκεκριμένο site για παράδειγμα το Shazam, κάποια ιστοσελίδα υπουργείου κτλ.
Πάνω σε αυτές τις κατηγορίες ή web taxonomies όπως τις ονόμασε ο Αντρέι το 2002 βασίστηκε και η Google για να ταξινομήσει της πρόθεση του χρήστη με τρία ρήματα:
- Κάνω-Do
- Γνωρίζω-Know
- Πηγαίνω-Go
Πληροφοριακές αναζητήσεις και πως να επωφεληθείτε από αυτές
Σήμερα υπολογίζεται ότι το 50% με 80% των αναζητήσεων στις μηχανές αναζήτησης είναι πληροφοριακές αναζητήσεις του τύπου know και έχουν να κάνουν με φράσεις αναζήτησης όπως:
Πότε παίζει ο ΠΑΟΚ;
Πότε είναι Πάσχα το 2019;
κτλ.
Πάνω σε αυτήν την βάση έχει χτιστεί και το Google Search με τις φωνητικές αναζητήσεις για να απαντάει σε τέτοια ερωτήματα.
Παρόλα αυτά, πάρα πολλές ιστοσελίδες και ενημερωτικά ή ειδησεογραφικά blog, προσπαθούν να συλλέξουν τέτοιου είδους κίνηση από τις μηχανές αναζήτησης για να την χρηματοποιήσουν με διαφημίσεις ή με την πώληση προϊόντων.
Για παράδειγμα, μια ιστοσελίδα που πουλάει γυναικεία ρούχα και θέλει να αυξήσει τις αναζητήσεις τις για τα ρούχα, ίσως να χρησιμοποιήσει και ένα blog για να γράψει άρθρα σχετικά με το τι θα φορεθεί φέτος, ποιές τάσεις υπάρχουν στα ρούχα, σε ποια θερμοκρασία πλένονται τα χρωματιστά και πάει λέγοντας.
Στις πληροφοριακές αναζητήσεις θα πρέπει να στοχεύσετε με λέξεις κλειδιά αλλά και φράσεις κλειδιά τα οποία μπορεί να έχουν χαμηλού όγκου αναζητήσεις αλλά θα μπορέσουν να φέρουν χαμηλού ανταγωνισμού επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα ή στο eshop σας.
Αναζητήσης πλοήγησης και στόχευση
Στις αναζητήσεις πλοήγησης που έχουν να κάνουν περισσότερο με την έρευση μια ιστοσελίδας, ή μιας τοποθεσίας ή ενός καταστήματος, θα πρέπει να εκμεταλευτείτε τα παρακάτω:
- Στόχευση με περιοχές, πχ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΑΘΗΝΑ
- Στόχευση με φυσική διεύθυνση ή με το NAP (name, address, phone)
- Στόχευση με το brand name
- Στόχευση με τοπικό SEO
Η αναζήτηση πλοήγησης προσφέρεται για τοπικό SEO καλύτερα και θα πρέπει να γίνεται χρήση του Google MyBusiness. Προσοχή γιατί ενώ μοιάζει να είναι πανεύκολο, άμα πάμε να το κάνουμε πράξη, πολλές φορές τα αυτονόητα δεν συμβαίνουν και μοιάζει σαν η ιστοσελίδα μας να μην υπάρχει στη Google.
Δεν είναι σίγουρο ότι επειδή κάποιος θα ψάξει τη φίρμα μας ότι θα μας βρει κιόλας στις μηχανές αναζήτησης ή ότι το site μας θα είναι το πρώτο αποτέλεσμα στις αναζητήσεις. Μπορεί να είναι ο Χρυσός Οδηγός, κάποιος άλλος κατάλογος επιχειρήσεων ή το Vrisko.
Η χρήση λέξεων κλειδιών με το brand name μας είναι αναγκαστική (branded keywords) όπως και θα πρέπει να γίνει έλεγχος στο τεχνικό SEO ότι όλα τρέχουν σωστά.
Συναλλακτικές αναζητήσεις και SEO
Οι συναλλακτικές αναζητήσεις είναι οι πιο δύσκολες από άποψη ανταγωνισμού αφού χρησιμοποιούνται από τον τελικό χρήστη καθαρά ως πρόθεση αγοράς. Για παράδειγμα άμα κάποιος πληκτρολογήσει samsung 8 note προσφορές κατά πάσα πιθανότητα επιθυμεί να αγοράσει το εν λόγω κινητό και ψάχνει να βρει την καλύτερη δυνατή τιμή μέσω των μηχανών αναζήτησης.
Πιθανότατα όταν κάνει την έρευνα του και βρει την χαμηλότερη τιμή, μάλλον θα αγοράσει και το Samsung 8 note.
Στον τομέα των συνναλακτικών αναζητήσεων (Transactional search queries) υπάρχουν δύο βασικές συμβουλές που έχω να σας δώσω και θα πρέπει να αξιοποιήσετε κατάλληλα ανάλογα με την αγορά σας και την ιστοσελίδα σας.
1 Θα πρέπει να δουλέψετε τις money keywords, τις βασικές σας λέξεις κλειδιά
2 Θα πρέπει να βελτιώσετε το ποσοστό μετατροπών (Convertion rate optimization)
Μπορεί οι συνναλακτικές αναζητήσεις να ευθύνονται για ένα μικρό 10% των συνολικών αναζητήσεων, όμως αποτελούν την μαρμίτα της πίτας και όλοι στοχεύουν σε αυτά μικροί και μεγάλοι επιχειρηματίες του ίντερνετ ασχέτως προυπολογισμού.
Για παράδειγμα πολλά eshop στοχεύουν στη λέξη κλειδί κινητά τηλέφωνα ασχέτως κόστους για το SEO και δυνατοτήτων που έχει η ιστοσελίδα τους. Τώρα ποιος θα κερδίσει μια θέση στην πρώτη δεκάδα της Google είναι ένα άλλο θέμα, άγνωστο για τον μέσο χρήστη και τον μέσο ιδιοκτήτη eshop που θα δει την πρώτη σελίδα της Google μόνο με εκστρατεία στα Google Adwords.
Η συμβουλή μου γενικότερα είναι να στοχεύσετε και σε αυτές τις βασικές λέξεις κλειδιά της κατηγορίας σας για λόγους σχετικότητας στις μηχανές αναζήτησης, αλλά να μην μείνετε μόνο σε αυτές γιατί θα πεθάνετε της πείνας.
Θα πρέπει να ανοίξετε τις αναζητήσεις σας ειδικά στην αρχή με την χρήση φράσεων κλειδιών, λέξεων κλειδιών που δεν έχουν ανταγωνισμό ή έχουν μικρό ανταγωνισμό και προοδευτικά να εισχωρείσετε και στις πολύ δυνατές λέξεις κλειδιά.
Τώρα για αυτούς που είναι μαθημένοι μόνο στο Google Adwords, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι μηχανές αναζήτησης δεν λειτουργούν άμεσα και αυτόματα για να ανεβάσουν μια ιστοσελίδα στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της Google.
Συχνά απαιτείται 3-12 μήνες σκληρής και επίπονης προσπάθειας ώστε μια ιστοσελίδα να βγει στην πρώτη σελίδα ή στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων των μηχανών αναζήτησης.
Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η προώθηση ιστοσελίδων στη Google είναι ένας μαραθώνιος και όχι ένας αγώνας ταχύτητος.
Δείτε περισσότερα για τα είδη των αναζητήσεων:
- Categories of Search Queries
- Πως να στήσετε ένα site με βάση τις λέξεις κλειδιά
- Keywords: Πως να προσθέσετε λέξεις κλειδιά στην ιστοσελίδα σας
- 3 Στόχοι που πρέπει να πετύχετε με τις λέξεις κλειδιά
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ή προώθηση ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop ή προώθησης ιστοσελίδας.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!
GOOGLE SEARCH QUERIES, ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΩΝ, ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ, ΕΙΔΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΕΣ, ΕΙΔΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΩΝ, ΕΙΔΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΩΝ GOOGLE, ΕΙΔΗ ΛΕΞΕΩΝ ΚΛΕΙΔΙΩΝ, ΕΙΔΗ KEYWORDS, ΕΙΔΗ SEARCH QUERIES