ΒΓΑΛΤΕ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΡΥΠΤΟ

Κατεβάστε τον οδηγό Κρύπτο για αρχάριους

AMP: Αξίζει τον κόπο η Accelerated Mobile Pages έκδοση;

AMP: Αξίζει τον κόπο η Accelerated Mobile Pages έκδοση;

Μπορεί μια ιστοσελίδα με έκδοση AMP να έχει περισσότερα οφέλη αντί για μειονεκτήματα;

Ή μήπως καλύτερα είναι να αποφύγετε το ρίσκο και τα πειράματα και να κοιτάξετε πως να βελτιώσετε την ταχύτητα φόρτωσης της ήδη υπάρχουσας ιστοσελίδας σας;

Διαβάστε παρακάτω για να δείτε τι είναι το AMP, άμα αξίζει τον κόπο και ποια τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του.

Τι είναι το AMP;

Το AMP σημαίνει Accelerated Mobile Pages, και είναι ένα έργο που υποστηρίζεται από την Google και έχει σχεδιαστεί ως ανοιχτό πρότυπο ( open source ) για οποιονδήποτε είδος CMS και κατασκευαστή ιστοσελίδων να φορτώνει γρήγορα σελίδες σε κινητές συσκευές.

Στις 24 Φεβρουαρίου 2016, η Google ανακοίνωσε επίσημα ότι προχώρησε στην ενσωμάτωση στα αποτελέσματα αναζήτησης των κινητών συσκευών όλες τις ιστοσελίδες σε  AMP.

Σελίδες που χρησιμοποιούν κωδικοποίηση AMP άρχισαν να εμφανίζονται σε ειδικά μέρη στα αποτελέσματα αναζήτησης ή  με ειδική ονομασία “AMP”.

Είναι το AMP μόνο για κινητά;

amp-paramarketing-LOW

Στις περισσότερες περιπτώσεις η Google χρησιμοποιεί το AMP για τις κινητές συσκευές και smartphones. Ωστόσο, θεωρητικά δεν τιμωρεί ιστοσελίδες που είναι φτιαγμένες μόνο στην τεχνολογία AMP.

Που σημαίνει ότι μπορείτε να δημιουργήσετε εξολοκλήρου μια ιστοσελίδα σε AMP και να παραλείψετε εντελώς την συμβατική της έκδοση σε HMTL για τις σταθερές συσκευές και τα laptop.

Γιατί εισήχθηκε το AMP στο WordPress;

GOOGLE-AMP

To AMP project στο οποίο συμμετέχει η Google και το WordPress δημιουργήθηκε για να καλύψει μια βασική ανάγκη των χρηστών του ίντερνετ που χρησιμοποιούσαν WordPress και είχαν αργές συνδέσεις στα κινητά τους. Το θέμα της ταχύτητας.

Πίσω στο 2016, το WordPress ήταν ένα πολύ λειτουργικό πρόγραμμα δημιουργίας ιστοσελίδων, που όμως υστερούσε κατά πολύ σε σύγκριση με τις ιστοσελίδες που ήταν φτιαγμένες σε custom κώδικα HTML, ήταν υπερβολικά αργό. Σέρνονταν.

Αυτό γινόταν για τους παρακάτω βασικούς λόγους:

1 Τα Web Hosting δεν ήταν προσαρμοσμένα για WordPress

Oι πάροχοι φιλοξενίας των ιστοσελίδων δεν είχαν προσαρμόσει τους server τους ειδικά για τις απαιτήσεις του WordPress, πράγμα που έχουν κάνει σήμερα. Τα περισσότερα πακέτα hosting προορίζονταν για όλα τα CMS και όλα τα είδη ιστοσελίδων, Joomla, Magento, WordPress, Opencart, CSScart και ως αποτέλεσμα σε κάποια shared hosting το WordPress πήγαινε σφαίρα και σε κάποια άλλα σαλιγκαρούλι.

2 Οι Web Designers προσπαθούσαν να μεταφέρουν το HTML site σε WordPress επακριβώς

Πράγμα που οδηγούσε σε πάρα πολλές χρήσεις υπερβολικού κώδικα εκεί που δεν χρειάζεται. Υπερβολικά γραφικά και κακή χρήση των λευκών χώρων οδήγησαν σε πολύ υπερφορτωμένες σελίδες άνω των 5MB, 10 MB κτλ.

Ο στόχος ήταν ο εντυπωσιασμός του άμεσου πελάτη που παρήγγειλε την ιστοσελίδα και όχι η ευχρηστία και η εξυπηρέτηση των επισκεπτών της ιστοσελίδας.

3 Δεκάδες ακατάλληλα θέματα και πρόσθετα στο WordPress

Τα περισσότερα θέματα στο WordPress εκείνης της περιόδου ήταν αργά, με βαρύ κώδικα, πολλά αρχεία CSS που δεν ενοποιούνταν και χωρίς πολλές δυνατότητες.

Για να επαυξήσουν τις δυνατότητες των θεμάτων και των ιστοσελίδων, οι περισσότεροι web developers κατέφευγαν στο να εγκαθιστούν plugins που ήταν βαριά και δημιουργούσαν προβλήματα στην ταχύτητα φόρτωσης.

4 WordPress θέματα με κακή έκδοση για κινητές συσκευές

Οι πρώτες εκδόσεις για κινητές συσκευές των θεμάτων σε WordPress ήταν λίγο πολύ πρωτόγονες και όχι και τόσο πολύ λειτουργικές. Πολλές φορές δεν είχαν και το καλύτερο design ή είχαν παραλείψει κάποιες λειτουργίες τους στην έκδοση για τα κινητά.

5 Αργές συνδέσεις στα κινητά και έλλειψη Wifi

Τα περισσότερα δίκτυα το 2016 δεν διέθεταν κάλυψη 4G παντού. Οι δε κινητές συσκευές δεν είχαν την επεξεργαστική ισχύ και το λογισμικό (web browser) για να αξιοποιήσουν όλες τις δυνατότητες του ίντερνετ και να απεικονίσουν σωστά τις ιστοσελίδες.

Σε αυτήν την μεταβατική περίοδο, η Google ανέλαβε την πρωτοβουλία με το πρότζεκτ AMP να βελτιώσει μέσω μιας νέας έκδοσης της ίδιας ιστοσελίδας την ταχύτητα φόρτωσης για τα κινητά, μειώνοντας κατά πολύ τον όγκο των δεδομένων που καταλάμβανε μια σελίδα AMP.

Και ενώ μια σελίδα σε WordPress μπορεί να ήταν 2 με 3 MB ( Megabytes), και να φόρτωνε σε 3 με 5 δευτερόλεπτα, στην έκδοση AMP ήταν κάτω από 1MB και φόρτωνε σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο.

Οι διαφορές ήταν αρκετά μεγάλες ώστε να δελεαστούν πάρα πολλοί ιδιοκτήτες ιστοσελίδων να προσθέσουν και μια AMP έκδοση στο ήδη υπάρχον site, ειδικά για τις κινητές συσκευές.

Αξίζει τον κόπο να βάλετε AMP;

Σύμφωνα με στατιστικές έρευνες η έκδοση AMP είναι 77% ταχύτερη από την συμβατική έκδοση. Το θέμα είναι ότι αξίζει σήμερα που η τεχνολογία του WordPress έχει προχωρήσει, τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας λειτουργούν όλα σε σε 4G και σε λίγο θα γίνουν 5G, να μπει κάποιος στον κόπο να βάλει έκδοση AMP;

Η απάντηση είναι όχι.

Γιατί όμως δεν πρέπει να βάλετε έκδοση AMP;

Ποια είναι τα μειονεκτήματα του AMP;

Τα μειονεκτήματα του AMP είναι τα παρακάτω:

1 Μειωμένα διαφημιστικά έσοδα

Από προσωπική εμπειρία, η έκδοση AMP προορίζεται κυρίως για τα περισσότερα ειδησεογραφικά sites που κατά κανόνα η βασική τους πηγή εσόδων είναι οι διαφημίσεις.

Σε περίπτωση που εγκαταστήσετε μια έκδοση AMP θα πρέπει να την προσαρμόσετε για διαφημίσεις και διαφημιστικά banner, πράγμα που είναι λίγο δύσκολο ή και ακατόρθωτο.

Θα θυσιάζατε τα διαφημιστικά σας έσοδα για να πάει το site σας λίγο πιο γρήγορα; Μάλλον όχι.

2 AMP σημαίνει δύο site

Η έκδοση AMP σημαίνει ότι έχετε δύο ιστοσελίδες και θα πρέπει να τις αντιμετωπίζετε διαφορετικά και ξεχωριστά. Αυτό σημαίνει διπλάσιος χρόνος τεχνικής εργασίας, διπλάσιο τεχνιλίκι αλλά και δύο φορές υποβολές αρχείων στο Google Search Console.

3 Προβλήματα Indexing με το AMP

Και εδώ ξεκινάνε τα προβλήματα με το indexing, στο Google Search Console, γιατί θα πρέπει να υποβάλετε την νέα έκδοση σε AMP για τα κινητά ξεχωριστά στη Google και μετά θα πρέπει να περιμένετε την Google και το GoogleBot να ανιχνεύσει, να ταξινομήσει και να κατατάξει την νέα σας ιστοσελίδα στον Δείκτη της ( Google Index).

Που σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει deindexing της παλιάς έκδοσης και μετά indexing της νέας έκδοσης. Δεν μου φαίνεται και πολύ δελεαστικό σαν ιδέα αυτό. Δηλαδή το να γίνει deindexing η συμβατική έκδοση και μετά indexing η νέα έκδοση.

Γιατί άμα υπολογίσουμε ότι ο μέσος χρόνος για το deindexing είναι 15 μέρες και ο μέσος χρόνος για το indexing άλλες 15 ημέρες, θα χρειαστούμε έναν μήνα για να ξαναπιάσει η ιστοσελίδα μας τις παλιές θέσεις στη Google.

Σε αυτόν τον έναν μήνα θα έχουμε διακυμάνσεις στην οργανική επισκεψιμότητα η οποία θα πέσει για έναν μήνα, χωρίς να γνωρίζουμε ποτέ άμα θα αποκατασταθεί ή προηγούμενη επισκεψιμότητα γιατί ίσως πάρα πολλές σελίδες σε AMP να μην ταξινομηθούν ποτέ.

Πως το ξέρω; Γιατί απλούστατα μου έχει ξανασυμβεί στο παρελθόν και δεν το συνιστώ σε κανέναν να μπει σε τέτοια περιπέτεια γιατί μπορεί να χάσετε κάποιο ποσοστό της συνολικής σας ορατότητας στις μηχανές αναζήτησης.

4 Δεν έχετε πλήρη έλεγχο της ιστοσελίδας σας

Άμα διαθέτετε κάποια φόρμα εγγραφής για να συλλέγετε συνδρομητές για να τους στέλνετε email ή υπηρεσία με ενημερώσεις στον browser όπως το Sendpulse, μάλλον θα πρέπει να τις ξεχάσετε αυτές τις πολυτέλειες χρησιμοποιώντας μια έκδοση AMP.

Επίσης πολλά πράγματα δεν θα λειτουργούν στην έκδοση για AMP που θα λειτουργούσαν στην κανονική έκδοση για σταθερές συσκευές, όπως τα γραφικά, τα προτεινόμενα άρθρα κτλ.

Καλύτερα να προτιμήσετε ένα πιο γρήγορο και μινιμαλιστικό WordPress Theme

Τα νέα θέματα για WordPress έχουν βελτιωθεί κατά πολύ, ο κώδικας τους είναι πιο συμμαζεμένος και βελτιστοποιημένος για τις κινητές συσκευές και γενικά η προγραμματιστική κοινότητα του WordPress έχει κάνει πολύ μεγάλα βήματα προόδου σε σύγκριση με το παρελθόν στο να εξελίξει και να προσαρμόσει τα WordPress Themes και τα WordPress plugins για τα smartphones.

Άμα δεν σας ικανοποιεί η σημερινή ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας ή η συνολική της απόδοσης στις κινητές συσκευές, μπορείτε να επιλέξετε κάποιο θέμα από το Themeforest που είναι πιο γρήγορο από αυτό που έχετε τώρα και παρέχει καλύτερη εμπειρία του χρήστη, είναι φιλικότερο προς το SEO κτλ.

Μπορείτε να δείτε το demo του θέματος και να το υποβάλετε σε δύο τεστ ταχύτητας:

  • Στο τεστ σχετικής μέτρησης της ταχύτητας από το Google Page Speed Insights και
  • Στο τεστ απόλυτης μέτρησης της ταχύτητας Pingdom Tool

Βέβαια το καλύτερο είναι να αγοράσετε κάποιο θέμα ή θέματα και να δημιουργήσετε μια δοκιμαστική έκδοση για την ιστοσελίδα σας.

Αντιγράψτε την ιστοσελίδα σας σε ένα φάκελο dev, επιλέξτε να είναι noindex και στην πορεία εγκαταστήστε το νέο θέμα ή θέματα που αγοράσατε ή βρήκατε δωρεάν στο ίντερνετ και κάντε τις σχετικές δοκιμές.

Ένα μικρό redesign ή λίφτινγκ είναι καλό κάθε 2 χρόνια για την ιστοσελίδα σας για να είναι πάντα επίκαιρη από άποψη design αλλά και από άποψη κώδικα, SEO, ταχύτητας, UX και φυσικά να σας παρέχει τα περισσότερα δυνατά έσοδα.

Βελτιώστε την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας με την Ezoic

H Ezoic, είναι μια εταιρεία που παρέχει βελτιστοποίηση της ταχύτητας φόρτωσης της ιστοσελίδας σας χωρίς να απαιτείται κάποιο πρόσθετο στο WordPress site σας και αυτό έχει πάρα πολλά θετικά γιατί τα πρόσθετα, ακόμα και αυτά που είναι φτιαγμένα για βελτιστοποίηση ταχύτητας καθυστερούν την ιστοσελίδα σας δραματικά.

Εκτός από βελτιστοποίηση ταχύτητας μέσω των server της Ezoic, μπορείτε να αυξήσετε τα έσοδα σας μέσω του AdSense με την Ezoic, μπορείτε να κάνετε δωρεάν εγγραφή εδώ ή να μάθετε περισσότερα στο βίντεο:

ΠΩΣ ΝΑ ΒΓΑΛΕΤΕ ΛΕΦΤΑ ΜΕ ΤΗΝ EZOIC ΑΠΟ ΤΟ SITE ΣΑΣ

Το τελικό σκορ έχει ως εξής: SEO Redesign-1 AMP-0

Ξέχασα κάτι; Σίγουρα, γιατί το AMP είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο για το SEO και έχουν γραφτεί στο ίντερνετ δεκάδες άρθρα σχετικά με την χρησιμότητα του και τι λειτουργικότητα του.

Άμα θέλετε να πείτε την άποψη σας ή να κάνετε την ερώτηση σας, αφήστε ένα σχόλιο παρακάτω.

Ζητήστε τώρα προσφορά για SEO και προώθηση ιστοσελίδων

ZITISTE-PROSFORA-SEO-3

Σας ενδιαφέρει να ανεβείτε στην πρώτη θέση της Google;

Ζητήστε τώρα προσφορά προώθησης

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!

seo-web-design

Δείτε περισσότερα για το AMP και τη Google:

2 σκέψεις στο “AMP: Αξίζει τον κόπο η Accelerated Mobile Pages έκδοση;”

  1. Ωραία, το κατάλαβα η AMP αχρείαστη.
    Πως καταλαβαίνω εάν η ιστοσελίδα μου έχει τέτοια;
    Και άσχετο αλλά: Γιατί έχεις στο άρθρο σου link με διακριτή διαγραφή;

    Απάντηση

Σχολιάστε