Είναι το site σας idiotproof;
Αντέχει το site σας στους χαζούς και στους ηλεκτρονικά αναλφάβητους;
Το idiot proof design ή ο σχεδιασμός για να αντέχει στους ηλίθιους είναι μια ιδέα που ξεκίνησε για πρώτη φορά το 1902 με στόχο να απλοποιήσει τον σχεδιασμό κάποιον προϊόντων για να προστατέψει τον χρήστη από πιθανά σφάλματα που ίσως να ήτανε ολέθρια.
Το idiot proof design χρησιμοποιείται κυρίως στα όπλα μαζικής χρήσης όπως το Kalaznikof το οποίο είναι εξαιρετικά απλό και ανθεκτικό ως ημιαυτόματο τουφέκι.
Στον χώρο του web design ή της κατασκευής ιστοσελίδων, ισχύουν οι ίδιες βασικές αρχές που θα πρέπει να έχει κάθε site ώστε να αποδειχθεί πετυχημένο και να γίνει δημοφιλές.
Το ερώτημα τώρα που τίθεται είναι το εξής: Είναι η ιστοσελίδα σας idiotproof;
Για να μάθετε άμα πραγματικά η ιστοσελίδα σας αντέχει στους ηλίθιους, απλώς διαβάστε παρακάτω.
Google: Η πρώτη ιστοσελίδα που είναι idiotproof
Το πιο καλό και πιο γνωστό παράδειγμα ιστοσελίδας που έχει καταφέρει να πετύχει να είναι όντως ανθεκτική στους ηλίθιους δεν είναι άλλη από την δημοφιλέστερη ιστοσελίδα στο ίντερνετ, αυτή της ίδιας της Google.
Η αρχική ιστοσελίδα της Google είναι εξαιρετικά απλή στη χρήση της αφού αποτελείται από 4 στοιχεία:
- Ένα λογότυπο
- Μια μπάρα αναζήτησης και
- 2 κουμπιά
Πρόκειται για το απλό και ιδιοφυές web design που έχουμε δει μέχρι σήμερα, όμως σύμφωνα με στατιστικές έρευνες, μόνο το 94% των χρηστών του ίντερνετ μπορεί να την χρησιμοποιήσει.
Καλά το διαβάσατε φίλοι μου, μόνο το 94% των χρηστών μπορεί να κάνει μια αναζήτηση με την πρώτη στη Google, ενώ το υπόλοιπο 6% δυσκολεύεται ακόμα και να αντιληφθεί περί τίνος πρόκειται.
Φανταστείτε τώρα την ιστοσελίδα σας που ίσως η πολυπλοκότητα της να σπάει κόκαλα, να έχει τρεις στήλες, μερικά αναδυόμενα παράθυρα, καμιά εικοσαριά διαφημιστικά banners πάνω από το μενού, κουμπιά κοινοποίησης και χιλιάδες κατηγορίες στις πλάγιες μπάρες.
Μάλλον θα απογοητευθείτε όταν μάθετε πόσος λίγος κόσμος μπορεί σήμερα να χρησιμοποιήσει και να κατανοήσει μια πολύπλοκη ιστοσελίδα. Αλλά αυτή είναι η πικρή αλήθεια και θα πρέπει πάντα να σχεδιάζουμε ένα site με βάση τι θέλει και τι προσδοκεί ο κόσμος από αυτό και όχι τι θέλουμε εμείς.
Πόση πληροφορία μπορεί να αντέξει ο μέσος χρήστης σε μια σελίδα;
Η πολυπλοκότητα και η υπερβολική πληροφορία παραλύουν τον μέσο επισκέπτη και αυξάνουν τα ποσοστά εγκατάλειψης σε κάθε ιστοσελίδα.
Σύμφωνα με στατιστικές έρευνες το πρόβλημα ξεκινάει από τον ανθρώπινο εγκέφαλο αλλά και τα αισθητήρια όργανα που σε αυτήν την περίπτωση είναι τα μάτια. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να αφομοιώσει πεπερασμένη ποσότητα πληροφοριών κάθε φορά και για ορισμένο χρόνο.
Τα δε αισθητήρια όργανα μπορούν να προσλάβουν ακόμα λιγότερη ποσότητα πληροφοριών από όση ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να αφομοιώσει.
Βέβαια ο ανθρώπινος εγκέφαλος όπως κάθε όργανο, εκπαιδεύεται και αυτός κατάλληλα. Έτσι έχουμε τους ανθρώπους που είναι ηλεκτρονικά εναλφάβητοι και αυτούς που είναι ηλεκτρονικά αναλφάβητοι.
Ο μέσος χρήστης της ιστοσελίδας σας σήμερα είναι σχεδόν ηλεκτρονικά αναλφάβητος και οι γραμματικές του γνώσεις είναι λίγο καλύτερες από αυτές ενός δεκαπεντάχρονου που έχει μόλις αποφοιτήσει από την τρίτη γυμνασίου.
Σας το λέω αυτά λόγω εμπειρίας επειδή υπήρξα καθηγητής πληροφορικής για πάνω από 6 χρόνια και έχω διδάξει και σε μικρά παιδιά από την ηλικία των 8 που πιάναν τα πάντα σαν σφουγγάρια αλλά και σε άτομα τρίτης ηλικίας που ήταν φύση αδύνατον να μάθουν ακόμα και πως ανοίγει ο υπολογιστής.
Μπορεί με την πάροδο του χρόνου η τεχνολογία να μπαίνει όλο και πιο πολύ στη ζωή μας, όπως τα smartphones, το facebook και άλλα παρόμοια εργαλεία όμως το ανθρώπινο μυαλό έχει συγκεκριμένες δυνατότητες και δεν μπορεί να ακολουθήσει τα πάντα και να εστιαστεί στα πάντα ταυτόχρονα.
Γνωρίστε τον μέσο χρήστη της ιστοσελίδας σας
Το μυστικό είναι να ξεκινήσετε από τα βασικά και να ρωτήσετε τον εαυτό σας σε ποιον απευθύνεται η ιστοσελίδα σας;
Αυτό που θέλουμε να μάθουμε είναι να ορίσουμε τον μέσο χρήστη της ιστοσελίδας μας ή τον υποψήφιο πελάτη μας. Σε όρους μάρκετινγκ θα πρέπει να προσδιορίσουμε με σαφήνεια και ακρίβεια την αγορά στόχο μας.
Έχω γράψει δεκάδες άρθρα στην ιστοσελίδα μου για την αγορά στόχο και μπορείτε να δείτε περισσότερα για αυτά παρακάτω:
- Πώς Να Βρείτε Την Αγορά Στόχο Σας Στο Ιντερνετ
- Ποιος είναι ο στόχος της κατασκευής μιας ιστοσελίδας σήμερα;
Παράλληλα προσδιορίζοντας ακριβώς τον μέσο χρήστη της ιστοσελίδας σας και τον μέσο υποψήφιο πελάτη σας σήμερα θα μπορέσετε να προσαρμόσετε την ιστοσελίδα σας ή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα στις ανάγκες του.
Οι μεγάλες εταιρείες πληρώνουν σήμερα τεράστια ποσά για να διεξάγουν έρευνες και να συλλέξουν περισσότερα στοιχεία για τον μέσο πελάτη τους ή τον μέσο υποψήφιο πελάτη τους.
Εκατομμύρια ξοδεύονται στο ίντερνετ για να μπορέσουν οι μεγάλες φίρμες όπως η Apple, P&G, Nestle, BMW και όλες οι μεγάλες να μάθουν τι σκέφτεται ο μέσος πελάτης τους, τι επιθυμεί, ποιες συνήθειες έχει ώστε να βγάλουν ανάλογα προϊόντα.
Το ίδιο θα πρέπει να κάνετε και εσείς και τα συμπεράσματα που θα βγάλετε για τον μέσο χρήστη θα πρέπει να τα χρησιμοποιήσετε άμεσα στην προσαρμογή και στην βελτίωση της ιστοσελίδας σας ούτως ώστε να είναι στα μέτρα του μέσου πελάτη σας.
Έτσι θα μπορέσει η ιστοσελίδα σας να αυξήσει την δημοτικότητα της και εσείς να αυξήσετε τις πωλήσεις σας στο ίντερνετ.
5 Συμβουλές για να κάνετε την ιστοσελίδα σας idiotproof
Άμα υποθέσουμε ότι ο μέσος καταναλωτής σήμερα ή ο μέσος χρήστης του ίντερνετ είναι ανεκπαίδευτος και θα μπει για πρώτη φορά στο site σας, θα πρέπει να έχετε ένα αρκετά απλό site για να μπορέσει να πλοηγηθεί.
1 Απλοποιήστε την πλοήγηση της ιστοσελίδας σας
Άμα δεν έχετε πωλήσεις στο ίντερνετ θα πρέπει να βρείτε νέους πελάτες. Νέος πελάτης σημαίνει ότι δεν έχει ξαναμπεί στην ιστοσελίδα σας και θα πρέπει να μπει για πρώτη φορά για να ψωνίσει.
Αυτό σημαίνει ότι στην πρώτη δυσκολία που θα συναντήσει μετά την ταχύτητα φόρτωσης είναι η πλοήγηση της ιστοσελίδας σας. Απλοποιήστε τα πάντα και βάλτε στο μενού μόνο ότι χρειάζεται ο μέσος χρήστης για να αγοράσει.
Μια μπάρα αναζήτησης θα ήταν επίσης καλό να υπάρχει στο άνω πεδίο, στο λεγόμενο header ώστε να μπορεί κάποιος να βρει αυτό που θέλει στην ιστοσελίδα σας με μια και μόνο αναζήτηση.
2 Μειώστε την ταχύτητα φόρτωσης
Ο μέσος χρήστης όπως και ο μέσος ηλίθιος είναι ανυπόμονος. Ο χρόνος φόρτωσης που προτείνει η Google και έχει και η ίδια ως στόχο για τις ιστοσελίδες της είναι 1 δευτερόλεπτο ή και λιγότερο.
Τα περισσότερα site στο ίντερνετ δυστυχώς δεν φορτώνουν ούτε σε 2 αλλά ούτε σε τρία δευτερόλεπτα. Εξίσου σημαντικό είναι και ο χρόνος φόρτωσης μεταξύ των κλικ.
Πόσος χρόνος απαιτείται για να πάτε από την μία σελίδα στην άλλη και πόσο χρόνο χρειάζεται ο μέσος χρήστης για να φτάσει στη φόρμα εγγραφής ή στο καλάθι αγορών;
Πάλι ο στόχος του ενός δευτερολέπτου είναι και εδώ παγκόσμια σταθερά.
3 Αφαιρέστε ότι δεν χρειάζεται
Αφαιρέστε ότι δεν χρειάζεται να βρίσκεται στην ιστοσελίδα σας όπως δευτερεύοντα πράγματα, θέματα με πολύ χαμηλές αναζητήσεις, διπλά μενού ή διπλά πράγματα. Βγάλτε από την ιστοσελίδα σας ότι αποπροσανατολίζει τον μέσο χρήστη ή του προκαλεί σύγχυση.
Θα πρέπει να είναι όλα ξεκάθαρα, απλά και κατανοητά και για να γίνει αυτό θα πρέπει να ξεκουράζουμε τον μέσο χρήστη όταν επισκέπτεται την ιστοσελίδα μας και όχι να τον κουράζουμε περισσότερο.
Ο μινιμαλισμός είναι μια πολύ καλή τάση στο web design και στην κατασκευή ιστοσελίδων που θα ήταν καλό να ακολουθήσετε γιατί θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε θεαματικά την εμπειρία του χρήστη που αποτελεί και παράγοντα SEO.
Θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι αφαιρώντας πράγματα από την ιστοσελίδα σας δεν μειώνετε καθόλου την αναδραστικότητα με τον χρήστη, το αντίθετο μάλιστα, την αυξάνετε και δίνετε την αίσθηση ότι είστε ένα ποιοτικό και αξιόπιστο site που είναι ασφαλές κάποιος να επισκεφτεί.
4 Εστιαστείτε μόνο σε ένα Call To Action
Πολλές ιστοσελίδες αποτυγχάνουν να κάνουν τη διαφορά γιατί δεν εστιάζονται στο ένα σημαντικότερο πράγμα που θα πρέπει να κάνει ο επισκέπτης όταν μπαίνει μέσα σε αυτές για πρώτη φορά.
Αυτό λέγεται call to action και έχει να κάνει με το τι ζητάτε στον χρήστη ή στον υποψήφιο πελάτη σας να κάνει όταν έρχεται σε επαφή με την ιστοσελίδα σας.
Το call to action μπορεί να είναι να κάνει εγγραφή στο Newsletter από την ιστοσελίδα σας, να διαβάσει το τελευταίο σας άρθρο ή κάτι άλλο όπως να δει μια προσφορά, να πάρει ένα κουπόνι δώρου κτλ.
Για να έχετε 100% επιτυχία στο call to action σας και να έχετε περισσότερα κλικ σε αυτό, θα πρέπει να έχετε μόνο ένα call to action, ένα pop up παράθυρο για αυτό ώστε να μην μπερδεύετε ο μέσος επισκέπτης σας και να κάνει επακριβώς αυτό που του ζητάτε.
5 Χρησιμοποιήστε αντίθετα χρώματα
Άμα η ιστοσελίδα σας έχει ως βασικό χρώμα το κίτρινο θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε για τα link σας το αντίθετο χρώμα που είναι το μπλε ή το μωβ.
Η σωστή επιλογή των χρωμάτων στην ιστοσελίδα σας εκτός από το γεγονός ότι ξεκουράζει το μάτι, βοηθάει και την αύξηση των εσωτερικών κλικ, του χρόνου παραμονής στην ιστοσελίδα σας και του ποσοστού μετατροπών.
Μην χρησιμοποιείτε ποτέ πάνω από ένα ζευγάρι χρωμάτων, πχ, κίτρινο μπλε, μαύρο κόκκινο, γιατί τα πολύπλοκα χρώματα δεν αφήνουν περιθώρια στο οπτικό νεύρο και στον μέσο χρήστη να κάνει επιλογές για το που θα κάνει κλικ.
Δυσκολεύουν την πλοήγηση και την εσωτερική αλλά και την ανάγνωση.
Ζητήστε τώρα προσφορά για SEO και προώθηση ιστοσελίδων
Σας ενδιαφέρει να ανεβείτε στην πρώτη θέση της Google;
Ζητήστε τώρα προσφορά προώθησης
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!
Δείτε περισσότερα για το SEO και την Google:
- 7 Αρχές του Universal design στην κατασκευή ιστοσελίδων
- Making your website idiot proof
- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ: Πως να φτιάξετε μόνοι σας το πρώτο σας site!
- 21 Συμβουλές για τέλειο web design
- Είναι το site σας έτοιμο για SEO;
- Είναι το site σας έτοιμο για να κάνετε SEO;
- Είναι το WordPress το καλύτερο για το SEO;
- Εισαγωγή στο WordPress Blogging
- Ελληνική Εγκατάσταση WooCommerce
- Επιβιώνοντας από την καμπύλη απογοήτευσης στο SEO
- Επιτυχία στο ίντερνετ και ο κανόνας των 10.000 ωρών
- Επιτυχία στο ίντερνετ: Ποιο είναι το USP σας;
- Εργαλεία WordPress – 30+ εργαλεία και πόροι για τους νέους χρήστες
- Εργασία στο Ίντερνετ: Προοπτικές