ΒΓΑΛΤΕ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΡΥΠΤΟ

Κατεβάστε τον οδηγό Κρύπτο για αρχάριους

Πως να αποφύγετε την σκρουτζοποίηση και τον πόλεμο τιμών;

Πως να αποφύγετε την σκρουτζοποίηση και τον πόλεμο τιμών;

Ο πόλεμος τιμών είναι μια πολύ παλιά και γνωστή πρακτική ή στρατηγική μάρκετινγκ στην αγορά που δυστυχώς δεν ευνοεί κανέναν παρά μόνον τον τελικό καταναλωτή και αυτόν μόνο βραχυπρόθεσμα.

Μακροπρόθεσμα, τα αποτελέσματα του πόλεμου τιμών είναι καταστροφικά για την οικονομία και τις επιχειρήσεις, αφού οι περισσότεροι ανταγωνιστές βγαίνουν εκτός ανταγωνισμού, δημιουργώντας χρέη και στέλνοντας δεκάδες ανθρώπους στο κατώφλι της ανεργίας.

Αυτή η αντιοικονομία κλίμακος ή φαύλος κύκλος λέγεται πόλεμος τιμών ή σκρουτζοποίηση στο ίντερνετ και άμα έχετε πέσει και εσείς ένα θύμα αυτής της κατάστασης που άθελα ή ηθελημένα έχετε τραβηχτεί σε αυτήν, διαβάστε παρακάτω.

Αν και είμαστε SEO blog ή μάλλον εταιρεία SEO, δεν ξεχνάμε σε κάθε ευκαιρία να παρουσιάζουμε και τις γνώσεις μας στα οικονομικά και στις επιχειρήσεις, γιατί έχω σπουδάσει Χρηματοοικονομική και Λογιστική παλιότερα σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα του εξωτερικού.

Πριν σας προτείνω μερικές λύσεις, θα ήθελα να σας επισημάνω άμα δεν έχετε ήδη μπει στην διαδικασία πολέμου τιμών, να μην το κάνετε γιατί μόνο θα χάσετε από αυτήν.

Αυτό δεν σημαίνει ότι έχω κάτι αρνητικό με τον Skroutz ή με τα άλλα sites σύγκρισης τιμών όπως το Bestprice, αντίθετα σε κάθε έναν σας που έχει ηλεκτρονικό κατάστημα προτείνω ανεπιφύλακτα να συνδεθείτε με το Skroutz και το Bestprice γιατί προφανώς έχουν αρκετά μεγάλη κίνηση και επισκεψιμότητα που θα σας ωφελήσει και θα κάνει το brand name σας γνωστό.

Ωστόσο, θα πρέπει να μην συρθείτε στον πόλεμο τιμών και να βασιστείτε μόνο στις εξαιρετικά χαμηλές τιμές σας για να κερδίσετε κόσμο και να κάνετε πωλήσεις.

1. Ακολουθήστε Στρατηγική Διαφοροποίησης

Το διαφορετικό είναι πάντα καλύτερο από το καλύτερο. Η στρατηγική διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό είναι η χρυσή τομή για να μπορέσετε να βγείτε από τον φαύλο κύκλο.

Αυτό σημαίνει ότι αντί να πουλάτε τα ίδια πράγματα που πουλάνε όλοι, καλό θα ήταν να προσθέσετε χαρακτηριστικά στα προϊόντα και στις υπηρεσίες σας τα οποίας τα καθιστούν διαφορετικά και κατά συνέπεια μοναδικά.

Αυτό θα μου πείτε δεν είναι μέσα στο τι ζητάει ο Skroutz και τα άλλα sites ισοπέδωσης τιμών, όμως το σωστό είναι να μην γίνετε ακόμα ένα eshop με ακόμα τα ίδια προϊόντα και ίδιες υπηρεσίες με όλα τα άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Όμως ο μοναδικός τρόπος να ξεχωρίσετε από το πλήθος και να διατηρήσετε το επίπεδο τιμών που θέλετε για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας είναι μόνο με το να έχετε υπηρεσίες και προϊόντα τα οποία είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά των ανταγωνιστών σας και έτσι δεν θα είστε ακόμα ένας μεταπωλητής.

2. Αυξήστε τα περιθώρια κέρδους

Τα περιθώρια κέρδους είναι ουσιώδη όταν έχουμε να κάνουμε με πόλεμο τιμών και θα σας αιτιολογήσω το γιατί.

Συνήθως το μοντέλο που χρησιμοποιείται για την διανομή ενός αγαθού είναι εργοστάσιο-εισαγωγέας ή χονδρέμπορας-λιανέμπορας.

Από την στιγμή που το εργοστάσιο δεν πουλάει απευθείας, τότε έγκειται στον εισαγωγέα και στον λιανέμπορα να ρυθμίσουν τα περιθώρια κέρδους.

Για να πέσει το κόστος παραγωγής, τα περισσότερα εργοστάσια, παγκοσμίως έχουν μετακινήσει την παραγωγή τους σε χώρες με μικρότερα κόστη όπως η Κίνα, Ταϊβάν, Βιετνάμ κτλ.

Από εκεί ένας εισαγωγέας φέρνει τα εμπορεύματα σε κάθε χώρα. Για παράδειγμα τα αθλητικά παπούτσια Nike κατασκευάζονται στο Βιετνάμ, έχουν κόστος κατασκευής 2€ ανά ζευγάρι και η μητρική εταιρεία Nike τα πουλάει από 40€ έως και 100€ περίπου στον εισαγωγέα. Ο εισαγωγέας με ένα περιθώριο κέρδους από 3 έως και 30% τα διαθέτει στα σημεία πώλησης λιανικής, στον λιανέμπορα.

Ο λιανέμπορας προσθέτει ένα ακόμα 10-50% στις τιμές για να φτάσει ένα ζευγάρι παπούτσια Nike στην τιμή των 150€ και 200€ στον τελικό καταναλωτή.

Και από κει ο λιανέμπορας λιανίζεται ο ίδιος για να λιανίσει και άλλο τις τιμές.

Το παραδοσιακό αυτό μοντέλο λιανικής εργοστάσιο-εισαγωγέας ή χονδρέμπορας-λιανέμπορας δέχεται πολλές επιθέσεις από λιανέμπορες που κάνουν κάθετη ολοκλήρωση και προσπαθούν να φέρουν ένα container απευθείας από το Βιετνάμ ή την Κίνα με χιλιάδες παπούτσια Nike τα οποία κατακλύζουν την αγορά και συμπιέζουν και άλλο τις τιμές.

Έτσι συμβαίνει το εξής παράδοξο, ο κλασικός λιανέμπορας πουλάει τα παπούτσια 90€, ενώ ο επίδοξος μικροεισαγωγέας τα πουλάει 69€, και μετά όπως καταλαβαίνεται ξεκινάει η μάχη του πολέμου τιμών όπου τα περιθώρια κέρδους μηδενίζονται ή γίνονται αρνητικά.

Για να αυξήσετε λοιπόν τα περιθώρια κέρδους θα πρέπει να βγείτε από την παραδοσιακή αλυσίδα εμπορίου και θα πρέπει να βρείτε άλλους τρόπους για να μπορέσετε να επιβιώσετε.

Θα πρέπει να εισάγεται νέα προϊόντα ανώτερης ποιότητας που έχουν σαφέστατα ανώτερα περιθώρια κέρδους, να είναι τουλάχιστον 400%, αυτό που γίνεται σήμερα με το Alibaba και τις εισαγωγές από Κίνα ή να βρείτε διαφορετικά προϊόντα ή καινοτόμα προϊόντα που πραγματικά θα έχουν τεράστια περιθώρια κέρδους, θα τα αγοράζετε 1€ για παράδειγμα και θα μπορείτε να τα πουλάτε 6€.

3. Γίνετε εσείς ο παραγωγός ή κατασκευαστής

SKROUTZOPOIISI-POLEMOS-TIMON-ESHOP-LOW

Άμα δεν μπορείτε να βρείτε τέτοιου είδους προϊόντα ή αγαθά, τότε άλλη μια καλή λύση είναι να γίνετε εσείς ο παραγωγός ή ο κατασκευαστής αυτών. Θα πρέπει να βγάλετε το δικό σας brand, την δική σας επωνυμία και να την υποστηρίξετε ή να βγάλετε no name σειρές που θα υπερφαλαγγίσουν τον ανταγωνισμό λόγω ποιότητας και περιθωρίων κέρδους.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο ευνοεί εξαιρετικά τους παραγωγούς και κατασκευαστές προϊόντων και για αυτό άλλωστε όταν βγήκε για πρώτη φορά το ecommerce στην ελληνική αγορά πριν πολλά χρόνια, το όνειρο ήταν να καταπολεμήσει τους χονδρέμπορες και να καταφέρει να διαθέσει ο παραγωγός απευθείας τα προϊόντα του στο κοινό.

Φτιάξτε το δικό σας microbrand

Tο να φτιάξετε το δικό σας microbrand σήμερα είναι μια καλή λύση για να μπορέσετε να διαχωρίσετε την ιστοσελίδα σας από τον ανταγωνισμό, τα προϊόντα σας από τον ανταγωνισμό και να χτίσετε μια απευθείας σχέση με την αγορά σας.

Αξιοποιήστε το YouTube και το email marketing για να διεισδύσετε σε νέες αγορές και να χτίσετε την πελατειακή σας βάση.

Το microbrand σας μπορεί να στηριχτεί στο personal branding και να δώσετε μια πιο προσωπική χροιά στα προϊόντα και στις υπηρεσίες σας.

4. Ξεκινήστε με το FBA ( Fulfilled by Amazon)

Το FBA ή Fulfilled by Amazon, στα ελληνικά σημαίνει ολοκλήρωση από την Amazon είναι μια καλή λύση για να ξεφύγετε από την ασφυκτικά κλειστή και με μικρά περιθώρια ανάπτυξης ελληνική αγορά.

Τα πλεονεκτήματα του FBA είναι πάρα πολλά γιατί γλιτώνετε από τεράστια κόστη αποθήκευσης και διαχείρισης στοκ τα οποία τα αναλαμβάνει η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως, η Amazon.

Η Amazon εκτός από το μεγαλύτερο ecommerce site στο οποίο περνάει το 50% του ηλεκτρονικού τζίρου της Αμερικάνικης αγοράς, εκτός από eshop είναι και μηχανή αναζήτησης προϊόντων και μάλιστα η μεγαλύτερη παγκοσμίως.

Που σημαίνει ότι υπάρχει ένας αλγόριθμος παρόμοιος με αυτόν του Facebook και της Google ο οποίος αποφασίζει ποιο προϊόν θα βγει πρώτο στις αναζητήσεις, ποιο δεύτερο κτλ.

Ο αλγόριθμος αναζήτησης της Amazon

Ο αλγόριθμος αναζήτησης της Amazon επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες όπως:

  • Αξιολογήσεις,
  • Δημοτικότητα,
  • Τιμή,
  • Παλαιότητα εμπόρου κτλ,

Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να βάλετε τα προϊόντα σας στην Amazon και να βγείτε σε καλή κατάταξη στις αναζητήσεις και ως εκ τούτου να πάρετε δεκάδες πωλήσεις. Να γίνει δηλαδή το προϊόν σας viral.

Ο τρόπος λειτουργίας του FBA είναι με τριγωνική συναλλαγή. Αγοράζετε τα προϊόντα σας από την Κίνα, τα στέλνετε απευθείας σε ένα κέντρο Αποθήκευσης ( Logistics) της Amazon και αυτοί αναλαμβάνουν όλα τα υπόλοιπα.

Πριν ξεκινήσετε θα πρέπει να μάθετε περισσότερα για το πως λειτουργεί η Amazon και το FBΑ και καλό θα ήταν να γραφτείτε στα διάφορα μαθήματα που υπάρχουν στο YouTube και στο Ίντερνετ.

Απαραίτητη είναι η γνώση αγγλικών. Μερικά από τα δημοφιλέστερα μαθήματα θα τα βρείτε στο YouTube άνευ κόστους:

Ενώ υπάρχουν δεκάδες άλλα επί πληρωμή από 20€ έως και 2.000€.

Θα πρότεινα να ξεκινήσετε με τα δωρεάν μαθήματα και μετά να επενδύσετε στη γνώση για να μπορέσετε να αισθανθείτε ασφάλεια και οικειότητα με όλες τις νέες έννοιες και τρόπους λειτουργίας που θα μάθετε.

Θυμηθείτε ότι η εφαρμοσμένη γνώση είναι δύναμη.

Και μην ξεχάσετε να κάνετε εγγραφή στο κανάλι μου καθώς και like, άμα σας άρεσε κάποιο βίντεο.

Αυξήστε τα έσοδα της ιστοσελίδας σας με την Ezoic, δωρεάν εγγραφή:
https://ezoic.com/?tap_a=6182-5778c2&tap_s=820231-d9897b

Επίσης, μην ξεχάσετε να γραφτείτε στο Newsletter μου για να κατεβάσετε τον οδηγό SEO.
https://divramis.gr/seo-newsletter/

Ζητήστε τώρα προσφορά για SEO και προώθηση ιστοσελίδων

ZITISTE-PROSFORA-SEO-3

Σας ενδιαφέρει να ανεβείτε στην πρώτη θέση της Google;

Ζητήστε τώρα προσφορά προώθησης

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!

seo-web-design

Δείτε περισσότερα για το ίντερνετ μάρκετινγκ:

Σχολιάστε