Τι θα χρειαστείτε για να φτιάξετε μια πετυχημένη ιστοσελίδα;
Μάθετε όλα τα απλά βήματα για να σχεδιάσετε ένα website που θα ανέβει στη Google και θα σας φέρει πολλά έσοδα
Μια ιστοσελίδα είναι σαν ένα μαγαζί. Κάποια μαγαζιά ανοίγουν και κάνουν χρυσές δουλειές ενώ άλλα δεν πιάνουν και αναγκάζονται να κλείσουν.
Τι θα χρειαστεί να προσέξετε στην κατασκευή της ιστοσελίδας σας για να δημιουργήσετε ένα πετυχημένο site που θα έχει μέλλον, αλλά και έσοδα;
Διαβάστε παρακάτω.
1. Καθορίστε τους στόχους που θέλετε να πετύχετε μέσα από την ιστοσελίδα σας
Αρχικά κάθε ένας που θέλει να φτιάξει ένα καινούριο site συνήθως έχει υψηλές προσδοκίες, στόχους και φιλοδοξίες που μάλλον δεν αγγίζουν τη σφαίρα της πραγματικότητας.
Κάθε μέρα έρχονται σε μένα πελάτες για να κατασκευάσουν ιστοσελίδες οι οποίοι έχουν εξωπραγματικούς στόχους για δύο πράγματα συνήθως:
- Για το κόστος της κατασκευής μιας ιστοσελίδας και
- Για τα έσοδα που θα φέρει αυτή η ιστοσελίδα.
Όταν είσαι έξω από τον χορό αισθάνεσαι ότι στο ίντερνετ γίνεται ένα πανηγύρι εκατομμυρίων, ότι υπάρχουν άτομα που με μια απλή ιστοσελίδα έχουν θησαυρίσει και εσείς θα πρέπει γρήγορα να φτιάξετε μια ιστοσελίδα και αμέσως να αρχίσετε να βγάζετε εκατομμύρια ευρώ κάθε μήνα.
Πριν συνεχίσουμε να κάνουμε όνειρα για την ιστοσελίδα μας, θα πρέπει να αποκτήσουμε επαφή μες την πραγματικότητα.
Θα πρέπει να έχουμε ξεκάθαρους στόχους για το τι θέλουμε ακριβώς να επιτύχει η ιστοσελίδα μας και να μην βαδίζουμε στα τυφλά. Θα πρέπει να ξέρουμε πόσα χρήματα θα πρέπει να βγάζουμε το μήνα για να πληρώνουμε τα έξοδα μας κάθε μήνα.
Εκτός από τα έξοδα λειτουργίας, υπάρχουν τα φορολογικά έξοδα, οι ασφαλιστικές εισφορές και τα έξοδα διαφήμισης και τα έξοδα για SEO και την προώθηση της ιστοσελίδας σας.
Όπως κάθε επιχείρηση, έτσι και ένα website σε πλήρη λειτουργία θα πρέπει να έχει έσοδα και έξοδα και θα πρέπει να ελέγχουμε αντικειμενικά όλα αυτά τα έσοδα και τα έξοδα.
Αν πάλι ο στόχος σας δεν είναι τα έσοδα, αλλά κάτι άλλο όπως η διαφημιστική προβολή ή να φτιάξετε ένα website για να πάρετε backlinks προς το δικό σας, τότε πάλι θα πρέπει να ισοζυγίσετε το κόστος με το όφελος.
Οι στόχοι σας θα πρέπει να είναι συγκεκριμένοι και γραπτοί και όχι θεωρητικοί αλλιώς θα είναι απλώς ευσεβής πόθοι.
2. Συγκεντρώστε όλο το απαραίτητο υλικό
Αφού λοιπόν έχετε θέσει αντικειμενικούς και μετρήσιμους στόχους για την ιστοσελίδα σας, τότε θα πρέπει να πάτε στο δεύτερο βήμα που είναι η συγκέντρωση όλου του απαραίτητου υλικού.
Το υλικό σας θα πρέπει να είναι ψηφιακό ή ψηφιοποιημένο άμα γίνεται για να μπορέσει να αξιοποιηθεί για το ίντερνετ. Τι περιλαμβάνει αυτό το υλικό; Κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο, slides, newsletters και ότι άλλο υλικό υπάρχει διαθέσιμο.
Από άποψη φωτογραφικού υλικού θα πρέπει να προτιμήσετε φωτογραφίες οριζόντιες ή με οριζόντιο προσανατολισμό ανάλυσης 750×500 pixels και άνω και 72 έως 300 dpi. Για κάθε σελίδα ή άρθρο χρειάζεστε αναγκαστικά μια τέτοια φωτογραφία τουλάχιστον εκτός από τις κάθετες.
Αλλιώς θα έχετε πρόβλημα στις δημοσιεύσεις στα social media και στην απόκτηση backlinsk γιατί η επιλεγμένη εικόνα της δημοσίευσης θα παραμορφώνεται.
Όσο πιο πολύ υλικό είναι διαθέσιμο ως πρώτη ύλη για την δημιουργία μιας ιστοσελίδας, τόσο πιο καλύτερο θα είναι το αισθητικό αποτέλεσμα. Όλοι οι web designers συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου χρειάζονται έμπνευση για να δημιουργήσουν.
Δεν είμαι βέβαια δημιουργικό γραφείο μόνο αφού έχω κατά νου και το SEO με βάση το οποίο δημιουργώ όλες τις ιστοσελίδες μου, όμως ακόμα και το πολύ υλικό βοηθάει πάρα πολύ και το SEO.
Για καλύτερο αποτέλεσμα οι φωτογραφίες σας θα πρέπει να είναι επαγγελματικές. Θα πρέπει προτιμήστε επαγγελματία φωτογράφο. Ιδίως αν πρόκειται για κατασκευή e-shop ή online ηλεκτρονικού καταστήματος για πωλήσεις μέσω internet ή κατασκευή ιστοσελίδων ξενοδοχείου.
3. Σχεδιάστε το λογότυπο
Το λογότυπο θα πρέπει να σχεδιαστεί πριν σχεδιαστεί ο κορμός της ιστοσελίδας γιατί θα πρέπει να επιλεγεί η σωστή παλέτα χρωμάτων. Τα χρώματα για το ίντερνετ θα πρέπει να είναι hex colours και όχι RGB ή CMYK.
Προτιμήστε ένα ή δύο βασικά χρώματα στο λογότυπο σας για να στηριχτείτε για όλο τον χρωματισμό της ιστοσελίδας σας. Με βάση το ένα ή δύο βασικά χρώματα θα χρωματίσετε τα links, τις επικεφαλίδες, τους τίτλους και τα άλλα εικαστικά στοιχεία, όπως το sidebar, widgets κτλ.
4. Σχεδιάστε τα γραφικά και το εικαστικό περιβάλλον
Αφού έχουμε πλέον στα χέρια μας το χρωματολόγιο ή την παλέτα χρωμάτων θα πρέπει να σχεδιάσουμε και τα άλλα γραφικά που θα χρησιμοποιήσουμε όπως τα HTML5 banners, κάποια άλλα γραφικά με προωθητικές ενέργειες και γενικά κουτάκια και εικόνες που θα χρησιμοποιήσουμε μέσα στην ιστοσελίδα μας.
Συνήθως πρώτα επιλέγαμε το WordPress Theme και μετά σχεδιάζαμε πάνω σε αυτό το εικαστικό περιβάλλον και τα γραφικά.
Οπότε το βήμα 4, μπορεί να γίνει και μετά το βήμα 6.
Γενικά θα πρέπει να έχετε υπόψη ότι στο ίντερνετ, τα γραφικά είναι λίγο διαφορετικά από τον έντυπο τύπο και την έντυπη διαφήμιση.
Τα κείμενα θα πρέπει να πιάνουν μόνο το 20% μιας εικόνας και θα πρέπει να δοθεί έμφαση στον όγκο των αρχείων των γραφικών. Το καλύτερο format των δεδομένων θα πρέπει να είναι σε jpg για τις εικόνες, σε png για το logo και να μην πιάνουν πάνω από 50kb η κάθε εικόνα.
Φροντίστε να έχετε ένα ελαφρύ περιβάλλον γραφικών γιατί η ταχύτητα φόρτωσης είναι πολύ σημαντικός παράγοντας SEO. Ένα παραφορτωμένο site ρίχνει την χρηστικότητα και αυξάνει το ποσοστό εγκατάλειψης των χρηστών.
5. Γράψτε τα κείμενα
Και τώρα φίλοι μου φτάνουμε στο σημαντικότερο και δυσκολότερο ίσως σημείο της κατασκευής της ιστοσελίδας σας. Αυτό δεν είναι άλλο από τη συγγραφή των κειμένων για τις σελίδες σας, τα προϊόντα σας, το εταιρικό σας προφίλ και τις υπηρεσίες σας.
Η συγγραφή των κειμένων λέγεται copywriting.
Ίσως να μην έχετε ξανακούσει αυτή την έννοια νωρίτερα, αλλά αυτό που σημαίνει είναι η επαγγελματική συγγραφή των κειμένων σας με κάποιο στόχο και γύρω από μια λέξη κλειδί ή λέξεις κλειδιά. Συνάμα έχει να κάνει με την τοποθέτηση συνδέσμων από και προς το site σας σε εσωτερικές και εξωτερικές σελίδες αλλά και την κατεύθυνση του χρήστη προς μια βασική σελίδα η οποία θα είναι η σελίδα πωλήσεων ή η σελίδα μετατροπών ή η σελίδα εγγραφής στο newsletter σας.
Για αυτό το βήμα 5 παραδοσιακά γινότανε πριν το βήμα 6, όμως θα πρέπει αφού συγκεντρωθούν τα βασικά κείμενα σε ψηφιακή μορφή, μετά να τοποθετηθούν και να επιμεληθούν από κάποιον ειδικό στο SEO και στο Copywriting.
Δεν σας το κρύβω ότι ένας από αυτούς τους ειδικούς είμαι και εγώ που μέχρι στιγμής έχω γράψει πάνω από χίλια άρθρα. Ναι ίσως και περισσότερα.
Εν πάση περιπτώσει, η κατάλληλη συγγραφή των κειμένων θα πρέπει να συμβαδίζει με το τεχνικό SEO και να στοχεύει στις λέξεις κλειδιά που επιθυμείτε αλλά και στο να κερδίσετε τον ενδιαφέρον των υποψήφιων πελατών σας.
Και επειδή οι μηχανές αναζήτησης είναι κειμενοκεντρικές και βασίζονται πάνω στους συνδέσμους κειμένου που δημοσιεύετε μέσα στα κείμενα, θα πρέπει να μην παραβλέψετε ότι κάθε σελίδα σας ή άρθρο σας να έχει τουλάχιστον 300 λέξεις με ιδανικότερο το όριο των 2.000 με 2.500 λέξεων αν πρόκειται για πολύ ανταγωνιστικές λέξεις κλειδιά και ανταγωνιστικές αγορές.
Έτσι δεν θα χαρακτηριστεί το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας ρηχό και θα μπορέσει να σταθεί στις μηχανές αναζήτησης για πολλά χρόνια σε καλές θέσεις.
6. Επιλέξτε το WordPress Theme ανάλογα με τις ανάγκες σας
Στο βήμα 6 θα πρέπει να πάμε σε ένα πολύ φλέγον και κρίσιμο θέμα που δεν είναι άλλο από αυτό της επιλογής ενός θέματος για το WordPress site σας.
Ανάλογα με τους στόχους της ιστοσελίδας σας, θα πρέπει να επιλέξετε και το ανάλογο θέμα για το WordPress.
Αν κάποιοι από εσάς ξαφνιαστήκατε που ανάφερα το WordPress ως σύστημα κατασκευής ιστοσελίδων, θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι το νούμερο ένα στις μηχανές αναζήτησης σήμερα είναι το περιεχόμενο.
Το WordPress είναι το αρτιότερο και πληρέστερο σύστημα διαχείρισης περιεχομένου που θα σας βοηθήσει άμα το αξιοποιήσετε κατάλληλα να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google με όποια λέξη κλειδί θελήσετε.
Η επιλογή του θέματος είναι κρίσιμος παράγοντας για την επιτυχία γιατί κανένα WordPress Theme άμα δεν δοκιμαστεί στην πράξη δεν σημαίνει ότι κάνει τη δουλειά του ή ότι μπορεί να στηθεί όπως το βλέπετε στο demo.
Αυτή είναι μια καλή παγίδα που θα πρέπει να αποφύγετε γιατί ότι λάμπει δεν είναι χρυσός. Πολλές εταιρείες θεμάτων έχουν έδρα Ινδία και Κίνα και άλλες τριτοσκοσμικές χώρες και είθονται στο να εξαπατούν τους πελάτες τους με demo sites τα οποία δεν στήνονται χωρίς μεγάλη παραμετροποίηση στον κώδικα, στα γραφικά, στις μεταφράσεις και στις γραμματοσειρές.
Όπως ξέρετε οι ελληνικές γραμματοσειρές ακόμα και να είναι παρμένες από τα Google Fonts δεν έχουν το ίδιο αισθητικό αποτέλεσμα με τις αγγλικές.
Το κόστος παραμετροποίησης είναι συνήθως τεράστιο και μπορεί να ανέρθει σε μερικές χιλιάδες ευρώ. Οπότε μάλλον θα πρέπει να προτιμήσετε ένα πιο απλό και πρακτικό WordPress Theme που να είναι δοκιμασμένο από το δημιουργικό γραφείο η την Web Design Company.
Σε αυτό βήμα θα πρέπει να έχετε ήδη επιλέξει και μια αξιόπιστη εταιρεία για web hosting.
7. Δημιουργήστε όλες τις επιπλέον εφαρμογές
Αφού έχετε επιλέξει το κατάλληλο θέμα και έχετε κάνει όλη την απαραίτητη παραμετροποίηση και έχετε προσθέσει το λογότυπο και τα κείμενα και τα γραφικά, ήρθε η ώρα να κουμπώσετε όλες τις απαραίτητες εφαρμογές.
Όταν λέμε εφαρμογές δεν εννοούμε τα πρόσθετα του WordPress, αλλά τις custom εφαρμογές, τα web apps και όλα αυτά που θα δώσουν μια ξεχωριστή λειτουργικότητα στην ιστοσελίδα σας.
Μπορεί να έχετε διάφορες εφαρμογές ή ιδέες κατά νου που θα πρέπει να χρειάζονται ανάπτυξη και ίσως ολόκληρη ομάδα ανάπτυξης εφαρμογών λογισμικού.
Συνήθως οι εφαρμογές γράφονται σε γλώσσα PHP και κουμπώνουν σαν κώδικας ή πρόσθετο στο WordPress.
Η ανάπτυξη εφαρμογών μπορεί να είναι πολύ επίπονη, κοπιαστική και χρονοβόρα διαδικασία και μπορεί να ανεβάσει κατά πολύ το κόστος κατασκευής της ιστοσελίδας σας.
Μην το πάρετε ελαφρά και νομίσετε ότι μια εφαρμογή στο ίντερνετ είναι τόσο απλή που την κάνουν και φοιτητές. Θα απογοητευτείτε και θα χάσετε πολλά χρόνια από τη ζωή σας.
Αφού λοιπόν ξέρετε τι θέλετε και έχετε αναπτύξει όλες τις εφαρμογές που θέλετε για να κάνετε την ιστοσελίδα σας να ξεχωρίσει από το πλήθος, τότε θα πρέπει να αρχίστε τις δοκιμές και τις διορθώσεις αν δείτε ότι κάτι πάει στραβά ή δεν λειτουργεί όπως θα θέλατε.
Για να μάθετε περισσότερα για την διαδικασία των διορθώσεων, απλώς διαβάστε παρακάτω.
8. Κάντε όλες τις απαραίτητες διορθώσεις και τα διαγνωστικά τεστ
Θα πρέπει αρχικά να δείτε την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας και να εξαλείψετε ή να αφαιρέσετε ότι την καθυστερεί.
Κατόπιν θα πρέπει να δοκιμάσετε ότι η ιστοσελίδα σας παίζει με όλους τους διαθέσιμους web browsers, όπως firefox, chrome, opera, internet explorer, safari κτλ.
Θα πρέπει να δοκιμάσετε την πλοήγηση της ιστοσελίδας σας σε κινητές συσκευές και για τυχόν σφάλματα στο responsive design.
Θα πρέπει τέλος να ελέγξετε για τυχόν broken links που ίσως δημιουργήθηκαν κατά λάθος ή πάνω στη βιασύνη σας να τα δημιουργήσετε. Ένα σωστό πρόγραμμα για αυτό είναι το XENU.
Αν κάτι δεν σας αρέσει απλώς αφαιρέστε το και διορθώστε το αργότερα ή αντικαταστήστε το με κάτι άλλο. Ειδικά άμα βιάζεστε να βγείτε στον αέρα, θα πρέπει να φτιάξετε τα τελείως απαραίτητα σωστά και μετά να προβείτε σε όλες τις διορθώσεις που θέλετε να κάνετε.
9. Προωθήστε την ιστοσελίδα σας
Η προώθηση της ιστοσελίδας σας μπορεί και να ξεκινήσει νωρίτερα όμως ποτέ δεν είναι αργά.
Τι ακριβώς όμως θα πρέπει να κάνετε για να προωθήσετε σωστά την ιστοσελίδα σας;
Θα πρέπει αρχικά να δημιουργήσετε ένα Newsletter που θα πρέπει να στέλνετε σε εβδομαδιαία βάση στο κοινό σας και στους υποψήφιους πελάτες σας.
Άρα θα πρέπει κάθε εβδομάδα να γράφετε ένα καινούριο άρθρο ή μια νέα προσφορά που θα την αποστέλνεται σε όλους τους εγγεγραμμένους στην ηλεκτρονική σας λίστα.
Μετά θα πρέπει να δημιουργήσετε προφίλ στα σημαντικότερα κοινωνικά δίκτυα και να δημοσιεύσετε όλες τις ιστοσελίδες σας, άρθρα, προϊόντα σας σε αυτά.
Όπως διαβάζετε σας προτείνω να δημοσιεύσετε όλες τις σελίδες, άρθρα και προϊόντα στα social media και όχι να κάνετε δημοσιεύσεις με φωτογραφίες χωρίς backlinks για να συλλέξετε likes.
Το Facebook δεν είναι το ίντερνετ, δεν είναι το παν και δεν είναι για να το κάνετε πλούσιο, αλλά για να βγάλετε λεφτά από αυτό, και για να βγάλετε λεφτά από το facebook θα πρέπει να το χρησιμοποιήστε ως επαγγελματικό εργαλείο όπως και όλα τα άλλα κοινωνικά δίκτυα όπως το twitter, Google Plus, LinkedIn, Pintest κτλ.
Αυτά είναι τα βασικά βήματα της προώθησης ιστοσελίδων, άμα θέλετε μια πιο επαγγελματική προσέγγιση στο θέμα προώθησης ιστοσελίδων, τότε θα πρέπει να επιλέξετε ένα πρόγραμμα προώθησης ιστοσελίδων.
10. Μαζέψτε γνώμες και απόψεις για να συνεχίσετε την βελτίωση της ιστοσελίδας σας.
Ίσως η ιστοσελίδα σας να θέλει ανασχεδιασμό, πριν καν ακόμα την ολοκληρώσετε.
Για να το μάθετε αυτό όμως θα πρέπει να εκθέσετε την ιστοσελίδα σας σε κόσμο. Θα χρειαστείτε σίγουρα 10.000 μοναδικούς επισκέπτες σε βάθος τουλάχιστον ενός μήνα για να έχετε το κατάλληλο αντιπροσωπευτικό δείγμα ατόμων για να ξέρετε τι θα πρέπει να διορθώσετε ή άμα η ιστοσελίδα σας είναι αποδεκτή από την αγορά στόχο σας.
Ακόμα και να η ιστοσελίδα σας χρειάζεται ανασχεδιασμό δεν θα πρέπει να πτοήστε γιατί ο ανασχεδιασμός είναι μέρος του παιχνιδιού της κατασκευής ιστοσελίδων και δεν είναι κάτι κακό.
Πάρα πολλές ιστοσελίδες μην πω όλες σχεδόν πριν γίνουν τόσο πολύ γνωστές ή πετυχημένες έχουνε περάσει αυτό το στάδιο του ανασχεδιασμού παραπάνω από μια φορά.
Ίσως το site σας να θέλει απλώς μια αλλαγή θέματος για να βελτιωθεί και να έρθει στα μέτρα σας.
Θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να εγκαταλείψετε την προσπάθεια για να φτιάξετε ένα πετυχημένο site, ένα σωστό ηλεκτρονικό κατάστημα και να μπορέσετε να βγάλετε μεροκάματο από το ίντερνετ.
Σας ευχαριστώ πολύ που με διαβάσατε και θα ήθελα να κάνετε like, share και tweet για να μάθουν πιο πολλοί για το τι χρειάζεται κάποιος να κάνει σήμερα για να δημιουργήσει ένα καλαίσθητο και πετυχημένο website.
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.