Ο Νέος Αλγόριθμος Του Facebook
από το Edgerank στον νέο αλγόριθμο κάλυψης (reach algorithm), το Facebook μιμείται επακριβώς τη Google. Μάθετε πως το site σας και η επιχείρηση σας θα πετύχει τα μέγιστα για να βγάλει λεφτά από το Facebook!
Γιατί έγραψα αυτό το άρθρο
Έψαχνα να βρω νέες πηγές έμπνευσης για να γράψω το επόμενο άρθρο στο blog μου. Θα ήθελα λοιπόν αν έχετε κάποιες προτιμήσεις ή πιστεύετε ότι ένα θέμα είναι σημαντικό και δεν το έχω καλύψει μέσα στο blog, να επικοινωνήσετε μαζί μου ή να με πάρετε τηλέφωνο στο 6972.364.387 ή να με ρίξετε ένα μήνυμα στο Facebook.
Ο αλγόριθμος Edgerank και πως λειτουργεί
Ο αλγόριθμος Edgerank δημιουργήθηκε από το Facebook και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2010 επίσημα, προκειμένου να καθορίζει ποιες αναρτήσεις (edges) και πόσο ψηλά (rank) θα εμφανίζονται στην σελίδα ενημερώσεων, newsfeed, του κάθε χρήστη.
Edge ορίζεται οτιδήποτε συμβαίνει στο Facebook, status updates, comments, likes και shares.
Ο αλγόριθμος Edgerank κατατάσσει (ranks) κάθε δραστηριότητα ή δημοσίευση (edge ) στο newsfeed του χρήστη, ανάλογα με το πόσο σημαντική τη θεωρεί για εκείνον. Δραστηριότητες με υψηλό Edgerank εμφανίζονται υψηλότερα στη σελίδα ενημερώσεων.
Με ποια κριτήρια γίνεται αυτή η κατάταξη;
- Affinity (συγγένεια)
- Weight (βαρύτητα)
- TimeDecay («φθορά» χρόνου)
Affinity (συγγένεια)
Weight (βαρύτητα)
TimeDecay («φθορά» χρόνου)
Γιατί είναι σημαντικός ο αλγόριθμος Edgerank
Πως από το Facebook EdgeRank φτάσαμε στον Facebook ALgorithm
Από το Μάρτιο του 2014 πολλές επιχειρήσεις αλλά και χρήστες του Facebook έχουν ανησυχήσει με την πτώση της οργανικής απήχησης στο Facebook (organic reach ή ο αριθμός των ανθρώπων που βλέπουν τη δημοσίευσή σας στο Facebook). Κατά μέσο όρο αυτή η πτώση του organic reach είναι στο 50 τοις εκατό. Το Facebook έχει λάβει ένα πολύ μεγάλο αριθμό ερωτήσεων σχετικά με το θέμα της απήχησης των δημοσιεύσεων και έχει προβεί σε ανάλογη ανακοίνωση για το θέμα.
Δεδομένα από το έγκυρο site Ogilvy από τον Μάρτιο του 2014 δείχνουν ότι η οργανική απήχηση των δημοσιεύσεων στο Facebook κυμαίνεται μεταξύ 2 και 6 τοις εκατό. Αυτό και μόνο εγείρει πολλά ερωτήματα όπως αν το Facebook από μόνο του είναι ένα βιώσιμο κανάλι μάρκετινγκ μιας επιχείρησης ή ενός site.
Περισσότερο περιεχόμενο στο Facebook από ποτέ
Ο πρώτος λόγος που αποδίδεται η πτώση του organic reach του Facebook είναι το αυξημένο ποσό των δημοσιεύσεων. Το Facebook απέκτησε 174 εκατομμύρια νέους χρήστες από το 2012 έως το 2013. Δικαιολογημένα όλο και περισσότεροι άνθρωποι βάζουν δημοσιεύσεις στο Facebook. Στη συνέχεια, οι δημοσιεύσεις έχουν γίνει ποιο συχνές.
Οι χρήστες των κινητών και των smartphones αυξάνονται και οι έξυπνες εφαρμογές τους είναι πλέον γεγονός. Επίσης, ο αριθμός των επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών στο facebook έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Αυτό σημαίνει ότι τα επιχειρηματικά κοινωνικά δίκτυα στο Facebook έχουν γίνει μεγαλύτερα με πολύ περισσότερες ιστορίες να φιγουράρουν στο Facebook News Feeds.
Ο ίδιος ο Facebook director για την διαχείριση των προϊόντων και του News Feed σε συνέντευξη στο TechCrunch τον Απρίλιο του 2014 ισχυρίστηκε ότι ο μέσος χρήστης του Facebook κάνει like σε 50% περισσότερες σελίδες από ότι έκανε πέρυσι.
Το νόημα αυτής της ενέργειας είναι να υπάρχουν 1.500 νέες ιστορίες που μπορούν να εμφανιστούν στο News Feed κάθε φορά που μπαίνει ο μέσος χρήστης στο Face. Για ανθρώπους που έχουν πολύ μεγάλο κοινό αυτός ο αριθμός μπορεί να γίνει και 15.000! Όμως το News Feed έχει ακόμα το ίδιο μέγεθος. Δεν μπορεί να σας δείξει 15.000 νέες δημοσιεύσεις!
Σχετικότητα Περιεχομένου
Για να επιλύσει αυτό το πρόβλημα ποσότητας το Facebook προσπαθεί να δείξει στους χρήστες ιστορίες σχετικές με αυτούς. Η σχετικότητα του περιεχομένου πλέον μετριέται με έναν αλγόριθμο πολυπαραγοντικό όμοιο με αυτό της Google.
Αυτοί οι παράγοντες εμπεριέχουν τον αριθμό των σχολίων που μια δημοσίευση έχει, ποιος τη δημοσίευσε, το είδος της ιστορίας. Μπορείτε να επηρεάσετε το News Feed μεταβάλλοντας τις ρυθμίσεις του λογαριασμού σας, αλλά δεν μπορείτε να επηρεάσετε το τι θα βλέπουν οι άλλοι τόσο εύκολα.
Το Facebook προηγουμένως χρησιμοποιούσε ένα σύστημα αξιολόγησης που λεγόταν EdgeRank για να καθορίσει την σχετικότητα. Τώρα χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο που λέγεται ότι είναι παρόμοιος με αυτόν της Google. Όπως και η Google, το Facebook έχει προσθέσει μέσα στον αλγόριθμο του φίλτρα antispam και ανανεώσεις για να καταπολεμήσει το spam και τις δημοσιεύσεις του ίδιου περιεχομένου πολλές φορές.
Παρόλο που το Facebook δεν μαρτυράει τις ακριβής λεπτομέρειες του πως δουλεύει ο αλγόριθμός της, παρέχει όμως καθοδήγηση για επιχειρήσεις για να προσαρμοστούν στο νέο περιβάλλον.
Το Facebook εξηγεί την ύπαρξη του νέου του αλγόριθμου κατονομάζοντας sites που δημιουργούν πολύ θόρυβο με τις δημοσιεύσεις τους, όπως το twitter όχι όμως άμεσα. Οπότε και ξεκίνησε να φιλτράρει το περιεχόμενο που δημοσιεύεται από το twitter και τα άλλα social media sites όπως το Pinterest. Αυτό δεν το ήξερα μέχρι τώρα που έκανα την έρευνα μου και αμέσως θα αποσυνδέσω το λογαριασμό μου στο facebook από το twitter, pinterest και aweber!
Θα κάνω και γω τις δοκιμές μου και θα σας ενημερώσω σε ένα επόμενο άρθρο. Μέχρι τότε τέρμα τα social link wheels και οι συνδέσεις των εφαρμογών με το facebook!
Για να μείνετε ενήμεροι για τις εξελίξεις δεν έχετε παρά να γραφτείτε στο blog μου, εγγραφείτε και πάρτε τον οδηγό SEO Google Πρώτη Σελίδα αξίας 129€ εντελώς δωρεάν!
Το Facebook ισχυρίζεται ότι ο νέος του αλγόριθμος στην πραγματικότητα αυξάνει την οργανική απήχηση σχετικού περιεχομένου. Επίσης το facebook ισχυρίζεται ότι και οι μηχανές αναζήτησης έχουνε δει παρόμοια πτώση στα οργανικά αποτελέσματα καθώς περισσότερα sites ανταγωνίζονται για την ίδια λέξη κλειδί. Με βάση αυτά χρειάζεται να αναθεωρήσουμε το Facebook’s Graph Search. Ειδικά μετά την παρατήρηση του ιδρυτή του facebook Mark Zuckerburg στην ενημέρωση των επενδυτών για το τέταρτο τρίμηνο του 2013 ότι το Facebook έχει μεγαλύτερο περιεχόμενο αρχειοθετημένο στους servers του από ότι οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης! Κορυφαία δήλωση, το Facebook ξεπέρασε τη Google;
Με βάση αυτά χρειάζεται να αναθεωρήσουμε το Facebook’s Graph Search. Ειδικά μετά την παρατήρηση του ιδρυτή του facebook Mark Zuckerburg στην ενημέρωση των επενδυτών για το τέταρτο τρίμηνο του 2013 ότι το Facebook έχει μεγαλύτερο περιεχόμενο αρχειοθετημένο στους servers του από ότι οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης!
Ελληνικό SEO: Απογειώστε το site και τις πωλήσεις σας σε 5 βήματα
Κατεβάστε σήμερα τον οδηγό SEO Google Πρώτη Σελίδα αξίας 129€ και ξεκινήστε να βγάζετε λεφτά από το SEO!
Θα πρέπει να καταφύγουμε στην πληρωμένη διαφήμιση στο Facebook;
Το Facebook έχει επίσης απαντήσει στην ερώτηση που πολλοί ειδικοί στο ίντερνετ μάρκετινγκ έχουνε θέσει: Είναι η πτώση στην οργανική απήχηση σημάδι ότι το facebook μας εξωθεί στην πληρωμένη διαφήμιση; Σε σχετική ανακοίνωση του, το Facebook’s απάντησε αρνητικά όχι. Μετά από αυτό το Facebook προέβη σε περαιτέρω εξηγήσεις σχετικά με την μέση εμπειρία του χρήστη στο Facebook που έχει βελτιωθεί κατά πολύ μετά το νέο News Feed algorithm.
Οι άνθρωποι τείνουν γενικά να περνάνε λιγότερο χρόνο στο Facebook όταν βλέπουν περισσότερο περιεχόμενο να προέρχεται από μεγάλες εταιρείες, ακόμα και να είναι περιεχόμενο από εταιρείες που ήδη έχουν κάνει like.
Με άλλα λόγια οι μεγάλες εταιρείες δεν μπορούν να ανταγωνιστούν στα ίσια περιεχόμενο και κοινοποιήσεις στο News Feed που προέρχονται από συγγενείς και φίλους. Ανταγωνίζονται μόνο για τη μερίδα των χρηστών που τους αρέσουν οι διαφημίσεις στη τηλεόραση και μπορούν να ανεχθούν και αυτό το φαινόμενο των διαφημίσεων να πετάγονται σαν τσόντες και στο Facebook.
Αν τώρα όλο και περισσότερες μεγάλες επιχειρήσεις και brands διαφημίζονται στο Facebook, καταλαβαίνετε ότι ο διαφημιστικός χώρος θα βαίνει μειούμενος γιατί απλώς δεν θα υπάρχει κανένας εκεί για να δει διαφημίσεις! Τώρα πια αποκτά νόημα γιατί το Facebook έχει κόψει τις πολλές δημοσιεύσεις από τις μεγάλες εταιρείες για να προφυλάξει τον χρήστη και να τον κρατήσει στο Facebook!
Αν και δεν γνωρίζουμε τον συνδυασμό παραγόντων που έχει δημιουργήσει το νέο σκηνικό στο Facebook. Όμως αντιλαμβανόμαστε όλοι μας ότι αυτό το σκηνικό έχει ανατρέψει αρκετό facebook traffic ειδικά για μικρές επιχειρήσεις και sites!
Η αξία ενός Facebook Fan
Αξίζει να αναφερθούμε και στην αξία των οπαδών μια σελίδας ή των λεγόμενων Facebook fans, οι οποίοι είναι όλοι αυτοί που κάνανε like σε μια σελίδα στο Face. To Facebook μας ενημερώνει ότι οι οπαδοί κάνουν μια διαφήμιση πιο αποτελεσματική, παράγουν 50 % περισσότερο απήχηση και 35 % περισσότερες online πωλήσεις από ότι οι μη fans. Σε αυτό προστίθενται και οι φίλοι των fans οι οποίοι όταν κάνουν like και share μας πολλαπλασιάζουν την οργανική απήχηση!
To Facebook μας λέει ότι οι fans μπορούν να δώσουν στην επιχείρηση σας κύρος και πιστότητα και μπορείτε να αξιολογήσετε και τα στατιστικά της σελίδας σας στο Facebook για να εξάγεται συμπεράσματα. Συμπεράσματα για το ποιο άρθρο και δημοσίευση είναι αποτελεσματικότερη, δημοφιλέστερη κτλ.
Οι δημοσιεύσεις τύπου από το Facebook τελειώνουν με μια λίστα από φίρμες και brands που έχουν επιτύχει στο Facebook στο νέο χαμηλής οργανικής απήχησης περιβάλλον. Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν πολλά για να χρησιμοποιήσετε το Facebook για να βρείτε πιο ποιοτικούς πελάτες με χαμηλότερο κόστος.
Στο μέλλον όμως το πληρωμένο περιεχόμενο και τα sponsored stories θα είναι ο βασιλιάς στο Facebook. Όπως και τα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης, η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, οι εφημερίδες και όλα τα άλλα, το Facebook θα γίνει όμοιο με αυτά και θα παρέχει όλο και περισσότερες υπηρεσίες επί πληρωμή! Θα σταματήσει τελικά το facebook να είναι καθαρό από διαφημίσεις;
Ήδη το YouTube έχει γίνει πολύ ενοχλητικό και προβάλει συνέχεια τις ίδιες άκυρες διαφημίσεις στις πιο άκυρες ώρες και στιγμές! Οψόμεθα!
Ο Αλγόριθμος Κάλυψης Στο Facebook πηγές
- Εdgerank.net
- Why-Organic-Reach-on-Facebook-Has-Dwindled
- How-to-Address-Declines-in-Facebooks-Organic-Reach
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop με το Genesis Theme Framework.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Ελληνικό SEO: Απογειώστε το site και τις πωλήσεις σας σε 5 βήματα
Κατεβάστε σήμερα τον οδηγό SEO Google Πρώτη Σελίδα αξίας 129€ και ξεκινήστε να βγάζετε λεφτά από το SEO!
Terastia diafora stis dorean dimosieuseis mesa stin selida mou sto facebook tous teleutaious mines kai exo 25.000 followers , epese i apodotikotita, pesan ta like, pesan kai oi episkeptes apo to facebook sto site , tis apelpisias to kanan …
Ο νέος αλγόριθμος του Facebook πάντα θα έχει φθίνουσα απόδοση στις προβολές.
Έτσι εξηγείτε γιατί σταμάτησα να παίρνω τόσα like στα post μου και στη σελίδα μου στο Facebook. Τώρα το Facebook θέλει να το βάλουμε λεφτά για να μας προωθήσει και μας κάνει τσαλιμάκια.
Τους είχα καταλάβει από την αρχή ότι ο τζάμπας πέθανε και για εκεί πήγαινε η δουλειά
To facebook είναι στα βήματα της Google Ρια.