ΒΓΑΛΤΕ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΡΥΠΤΟ

Κατεβάστε τον οδηγό Κρύπτο για αρχάριους

Ο Μινιμαλισμός στο Web Design

web-design

Ο Μινιμαλισμός στο Web Design

Η βασική αρχή του μινιμαλισμού είναι ότι τα λιγότερα είναι περισσότερα ή ουκ εν τω πολλώ το ευ, όπως έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες. Αυτή η τάση του μινιμαλισμού έχει επηρεάσει βαθύτατα και το web design. Οι μοντέρνοι web designers έχουν ξεπεράσει το στάδιο την παιδικής ηλικίας και σχεδιάζουν όλο και πιο λειτουργικά site  σήμερα.

Άμα θέλετε να μάθετε πως να σχεδιάσετε και σεις το δικό σας μινιμαλιστικό site, τότε διαβάστε παρακάτω.

Άμα ήδη έχετε ιστοσελίδα και δεν σας αποδίδει όπως πρέπει, τότε αυτό το άρθρο γράφτηκε για σας.

Minimalism και SEO

Σε ένα προηγούμενο άρθρο, έγραφα ότι το SEO ξεκινάει από το Design και καλό θα ήταν να λάβετε υπόψη σας όλους τους παράγοντες SEO από την πρώτη μέρα που ξεκινάτε να κατασκευάζετε στην ιστοσελίδα σας.

Ο μινιμαλισμός μπορεί να κάνει πολύ καλό στην ιστοσελίδα σας από άποψη SEO. Επίσης μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις σας και να βελτιώσει κατά πολύ την εμπειρία του χρήστη.

Στην ουσία τι είναι αυτό που κάνει κάποιον να επανέρχεται στην ιστοσελίδα σας και να ζητάει παραπάνω συνέχεια;

Αυτό θα μελετήσουμε σε αυτό το εκπληκτικά χρήσιμο post.

Μερικά πλεονεκτήματα του μινιμαλιστικού web design είναι ξεκάθαρα τα παρακάτω:

  • Ταχύτητα φόρτωσης. Θα πρέπει η ιστοσελίδα σας να είναι λιγότερο από 1MB και να φορτώνει σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα. Αυτό ισχύει για όλες τις σελίδες, αρχική και εσωτερικές. Μπορείτε να μετρήσετε την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδα σας στο Pingdom.
  • Υψηλότερο Ποσοστό μετατροπών. Είναι κατανοητό πως η ιστοσελίδα σας είναι ταυτόχρονα και σελίδα πωλήσεων ή σελίδα προσγείωσης (landing page). Όσο πιο απλή και εύκολη στη χρήση της, τόσο πιο υψηλό ποσοστό μετατροπών θα έχετε. Αυτό σημαίνει περισσότερους πελάτες με χαμηλότερο κόστος. Το κόστος απόκτησης του πελάτη είναι υψηλό για πολλές επιχειρήσεις και για πολλές ιστοσελίδες και προσμετρείται πάρα πολύ στο μάρκετινγκ στο ίντερνετ.
  • Καθαρή άποψη για το site σας. Αφού κάποιος επισκέφτηκε το site σας ποια άποψη αποκόμισε; Άμα τον ρωτήσετε ποιο είναι το θέμα της ιστοσελίδας σας, μπορεί να σας απαντήσει με μία λέξη ή μια φράση;

Πριν από λίγους μήνες ένας φίλος μου με κάλεσε στο γραφείο του για να τον βοηθήσω να βγει ένα τοπικό portal εκπτώσεων στην πρώτη σελίδα της Google γιατί δεν φαινότανε πουθενά. Ήτανε ένα custom site με πολλά γραφικά, και πολλές εφαρμογές.

Ο χρόνος φόρτωσης του ήτανε 60 δευτερόλεπτα και ήτανε περίπου 25 MB σε μέγεθος μόνο η πρώτη του σελίδα. Τα χρώματα ήτανε σκοτεινά, η φωτογραφίες θύμιζαν παζάρι ή εμποροπανήγυρη και γενικά ήτανε πολύ δύσκολο να καταλάβεις το θέμα του site και να βρεις αυτό που θες μέσα στο χάος των πληροφοριών που είχε στην πρώτη σελίδα.

Μετά από πολλές παραινέσεις, καταφέραμε και πιέσαμε τον επιχειρηματία να μειώσει την ιστοσελίδα του στα τελείως απαραίτητα. Σήμερα μετά από πολλές περιπέτειες, η ιστοσελίδα φορτώνει σε 2 δευτερόλεπτα και το μέγεθος της πρώτης σελίδας του site έχει πέσει κάτω από το 1ΜΒ!

Αργά ή γρήγορα θα καταλάβετε ότι μπορείτε να πετύχετε περισσότερα με λιγότερα, αρκεί να ξέρετε ποια είναι αυτά τα λιγότερα. Όσο πιο γρήγορα βρείτε ποιο είναι το κρίσιμο περιεχόμενο που συντελεί στην επιτυχία της ηλεκτρονικής σας επιχείρησης και προσαρμοστείτε σε αυτό, τόσο πιο γρήγορα θα πετύχετε!

Φτιάξτε το δικό σας site

Wordpress themes

Το site σας είναι η ηλεκτρονική σας επιχείρηση και ο λόγος ύπαρξης του είναι για να βγάλετε λεφτά από αυτό. Όλα τα άλλα είναι σχόλια.

Επιλέξτε ένα πακέτο σχεδιασμού και κατασκευής ιστοσελίδων στο πανίσχυρο WordPress και βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google!

7 Συμβουλές για Μινιμαλιστικό Web Design

1. Παραλείψτε ότι δεν χρειάζεται

Καταρχάς, να σας θυμίσω ότι η ιστοσελίδα σας αν είστε επαγγελματίας δεν είναι εφημερίδα ούτε περιοδικό. Εκτός άμα είστε όντως εφημερίδα ή περιοδικό στο ίντερνετ.

Πρέπει πριν κάνετε οτιδήποτε να αποσαφηνίσετε τον σκοπό της ιστοσελίδας σας. Ποιος είναι ο βασικός σκοπός που φτιάξατε αυτό το site; Εξυπηρετείτε αυτός ο στόχος ή όχι;

Άμα βλέπετε την ιστοσελίδα σας να είναι θαμμένη μέσα σε περιεχόμενο που αποπροσανατολίζει τον χρήστη, τότε θα πρέπει να ξανασκεφτείτε τον σκοπό της.

2. Σκοτώστε ότι δεν δουλεύει και κρατήστε ότι δουλεύει

Είναι πολύ εύκολο να δείτε τι δουλεύει στην ιστοσελίδα σας. Ποια προϊόντα πουλάνε και ποια όχι. Υπάρχει επίσης και το crazyegg το οποίο είναι μια υπηρεσία που καταγράφει τον χάρτη των κλικ στο site σας. Αυτός ο χάρτης λέγεται heat map και σας δείχνει που ακριβώς κάνουνε κλικ οι άνθρωποι και οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σας.

Για πολλούς αυτό είναι αποκαλυπτικό και μπορεί να οδηγήσει σε πολύ μεγάλη αναθεώρηση των δεδομένων για το τι πρέπει να κρατήσουν και τι όχι με βάση τη δημοτικότητα και τα κλικ.

3. Κάθε λεπτομέρεια μετράει ακόμα και η πιο μικρή

Η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να έχει μια συνοχή στο περιεχόμενο της και στα χρώματα της. Κάθε λεπτομέρεια μετράει. Όποια λέξη και να βάλετε αυτή καταγράφεται από τη Google και έτσι εμφανίζεστε στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Πριν γράψετε οτιδήποτε σκεφτείτε τη χρησιμότητα του για το κοινό σας και τους πελάτες σας, αλλά και για την ιστοσελίδα σας. Είναι αναγκαίο να προχωρήσετε σε τόσες λεπτομέρειες; Θα βοηθούσανε τους υποψήφιους πελάτες σας περισσότερες πληροφορίες για τις υπηρεσίες σας ή είναι κουραστικές;

Μπορεί να υποστηρίζω σε κάποια άρθρα μου για το επικό περιεχόμενο ότι θα πρέπει να γράψετε ένα ποιοτικό απίστευτο άρθρο 2.500 λέξεων. Δεν εννοώ όμως να παραφουσκώσετε αυτό το επικό άρθρο με επικές άχρηστες λεπτομέρειες.

4. Χρησιμοποιήστε τα ελάχιστα γραφικά

Τα βαριά γραφικά έχουνε δύο βασικά μειονεκτήματα και αυτό το λέω μετά από ένα ολόκληρο χρόνο με το blog μου να μην έχει ακόμα ούτε λογότυπο. Τα μειονεκτήματα αυτά είναι ότι υπάρχει πιθανότητα να βαρύνουν το site σας και ότι μπορεί να κρύψουν το περιεχόμενο από το υπόλοιπο site. Το θέμα είναι τα γραφικά σας να είναι τέτοια για να τονίσουν και να αποκαλύψουν το περιεχόμενο.

Δεν μιλάω για την δύναμη της εικόνας ή να μην έχετε μια καλή φωτογραφία σε κάθε σας άρθρο. Πάντα χρειαζόμαστε μια καλή φωτογραφία για να ελκύσουμε τον επισκέπτη και να κερδίσουμε την προσοχή του.

Άμα θα θέλατε να έχετε επαναληψιμότητα αγορών και να επιστρέφουν οι πελάτες ξανά και ξανά θα πρέπει να αφαιρέσετε το slider εφόσον δεν υπάρχει κάτι καινούριο να ανακοινώσετε ή να βάλετε μια προσφορά.

Το νόημα του slider δεν είναι για να γεμίσει ένα άδειο site αλλά για να ενημερώσει και να κατευθύνει τον επισκέπτη σε ένα call to action ή να τον κατευθύνει σε συγκεκριμένες δράσεις.

Τα κινούμενα γραφικά, τα προϊόντα και τα banner που πηγαινοέρχονται σαν βαρκούλες που αρμενίζουν δεν προσθέτουν κάποια αξία ή ποιότητα στην ιστοσελίδα σας. Αντίθετα την υποβαθμίζουν σε επίπεδο spam.

Επίσης δεν χρειάζεται να το ξαναπώ, αλλά τα γραφικά σε flash και όλη η τεχνολογία σε flash είναι απορριπτέα από τη Google. Τα flash sites δεν ευρετηριάζονται καθώς και τα γραφικά ή οι εφαρμογές σε flash. Μην προσθέτετε flash στο site σας.

5. Βρείτε αυτό που θέλετε με ένα κλικ

Πόσα κλικ χρειάζεται να κάνει ο επισκέπτης για να βρει ακριβώς αυτό που ψάχνει στο site σας;

Άμα χρειάζεται παραπάνω από 4 κλικ τότε το web design σας δεν είναι λειτουργικό και θα πρέπει να αναθεωρήσετε όλο το site σας. Δώστε έμφαση στο flat design και αποφύγετε την διακλάδωση σε βάθος. Άμα κατεβαίνετε σε πολλά επίπεδα βάθους στο site σας είναι δύσκολο και για τις μηχανές αναζήτησης να ευρετηριάσουν όλες τις σελίδες από το site σας, αλλά και ο χρήστης είναι δύσκολο να ανακαλύψει το περιεχόμενο σας.

Μείνετε μέχρι τα τρία επίπεδα βάθος και ελαχιστοποιήστε τα κλικ πλοήγησης σε λιγότερα από 4 και άμα γίνεται σε λιγότερα από 1.

Η φιλοσοφία του minimal web design είναι να βρίσκει αυτό που θέλει ο χρήστης με ένα κλικ.

Από την άποψη του e-shop, θα πρέπει ο αγοραστής να αγοράζει με ένα κλικ άμα γίνεται. Αυτό ελαχιστοποιεί το ποσοστό εγκατάλειψης των καλαθιών αγοράς πριν το ταμείο και αυξάνει την εμπειρία του τελικού χρήστη.

6. Μετρήστε και αναλύστε το δρομολόγιο του επισκέπτη στην ιστοσελίδα σας

Με τα google analytics έχετε τη δυνατότητα να θέτετε στόχους μετατροπής και επίσκεψης μιας συγκεκριμένης σελίδας μέσα στο site σας. Αυτή η σελίδα λέγεται και goal page.

Ο Yoast de Valk, ίσως ο νούμερο ένα στο WordPress SEO σήμερα, παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας και βελτίωσης της απόδοσης της. Παρόμοιες υπηρεσίες βελτιστοποίησης παρέχω και εγώ μέσα από το blog μου.

Όμως η μεθοδολογία και η φιλοσοφία πίσω από τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας είναι η ίδια για όλα τα site. Θα πρέπει να έχετε αναλυτικά στοιχεία για το από που έρχονται οι επισκέπτες σας και που ακριβώς πάνε στην σελίδα σας και να ξέρετε ακριβώς που θέλετε να τους πάτε και τι θέλετε να κάνουν εκεί.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ από πια σελίδα φεύγουν οι επισκέπτες από το site σας;

Μπορείτε να κάνετε κάτι για να το αλλάξετε αυτό; Το ξέρω πως είναι αρκετές πληροφορίες όλα αυτά για σας και ίσως να είναι και πολύ φρέσκα πράγματα. Άμα δεν τα προσέξετε, δεν θα περάσετε το κατώφλι της μεγάλης επιτυχίας στο ίντερνετ και δεν θα αποκτήσετε ποτέ μια απόλυτα ηλεκτρονική επιχείρηση που θα κόβει λεφτά.

7. Επιλέξτε ένα μινιμαλιστικό WordPress Theme

Κάθε θέμα μπορεί να γίνει μινιμαλιστικό αρκεί να του αφαιρέσεις όλα τα περιττά στοιχεία και να του κάνεις την απαραίτητη δίαιτα από άποψη περιεχομένου, widgets, plugins και γραφικών. Ακόμα και τα θέματα της Solostream που συστήνω μπορούν να παραμετροποιηθούν κατάλληλα και να γίνουν μινιμαλιστικά.

Έχω εντοπίσει όμως μερικά παραδείγματα μινιμαλιστικών WordPress Themes για να πάρετε μερικές ιδέες για τις τάσεις του design και πως να προσαρμόσετε και το δικό σας θέμα.

Μπορείτε να δείτε περισσότερα στον κατάλογο μινιμαλιστικών θεμάτων του WordPress.org.

Minimalistic Web Design δείτε περισσότερα:

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop με το Genesis Theme Framework.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!

seo-web-design

 

Σχολιάστε

×
×