ΒΓΑΛΤΕ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΡΥΠΤΟ

Παθητικά Εισοδήματα Στα Κρύπτο

Γιατί πέφτει το οργανικό CTR στη Google;

PTOSI-CTR-GOOGLE

Γιατί πέφτει το οργανικό CTR στη Google;

Τελικά η άνοδος στην πρώτη σελίδα της Google επαρκεί για να φέρετε την κίνηση που θέλετε στην ιστοσελίδα σας ή όχι;

Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες το οργανικό CTR έχει σημειώσει πτώση 37% τα τελευταία χρόνια, την περίοδο μεταξύ 2015 και 2017.

Πως το ξέρω; Το έχω παρατηρήσει και στα δικά μου οργανικά αποτέλεσματα, καθώς και στα οργανικά αποτελέσματα από site πελατών μου. Κάθε χρόνο γίνεται όλο και πιο δύσκολο να αυξήσουμε την οργανική επισκεψιμότητα.

Γιατί όμως; Διαβάστε παρακάτω.

Πτώση 37% στο οργανικό CTR σε 2 έτη

change-in-average-google-organic-ctr-2015-vs-2017

Σύμφωνα με σχετική έρευνα του WordStream, μέσα σε 2 μόνο χρόνια υπάρχει δραματική πτώση, αντί για άνοδος, στα οργανικά κλικ της Google κατά 37%. Αν και η έρευνα βασίστηκε μόνο σε 24 λέξεις κλειδιά για μεγάλες ιστοσελίδες, φαίνεται να ισχύει για πολλά άλλα site και πολλές διαφορετικές κατηγορίες επιχειρήσεων και επιχειρηματικούς κλάδους.

Αυξάνονται οι προβολές και τα κλικ, ενώ πέφτει το CTR

google-impressions-vs-google-clicks

Για όσους δεν γνωρίζουν τι είναι το CTR, είναι το click through rate ή το ποσοστό των κλικ επί τοις εκατό δια του αριθμού των προβολών. Για παράδειγμα, εάν μια ιστοσελίδα έχει 100 προβολές ή εμφανίσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, και μόνο ένας κάνει κλικ σε αυτήν τότε έχουμε 1% CTR.

Και ενώ έχουμε 63% άυξηση των προβολών στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, επειδή αυτή η αύξηση δεν συνάδει με το 21% αύξηση των κλικ στο site, έτσι παρουσιάζεται μια πτώση 37% στο CTR.

Πτώση 39% στα featured snippets

google-organic-ctr-change-with-featured-snippet

Η πτώση του CTR ήταν αισθητά μεγαλύτερη στα αποτελέσματα αναζήτησης που είχαν προβληθεί από τη Google ως featured snippet.

Τώρα η ερώτηση είναι τι είναι featured snippet;

Featured snippet είναι τα αποτελέσματα που βρίσκονται ακριβώς κάτω από τις πληρωμένες αναζητήσεις τα οποία η Google τα χαρακτηρίζει ως featured και τα τοποθετεί σε μεγάλο πλαίσιο. Αν και θεωρείται ότι τα featured snippet λογικά θα έπρεπε να φέρνουν μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι γιατί και αυτά εμφανίζουν πτώση.

Η πτώση του CTR επηρεάζει όλες τις συσκευές είτε κινητές είτε σταθερές εξίσου και δεν φαίνεται να έχει σχέση με την άνοδο στη χρήση των κινητών τηλεφώνων και την άνοδο των αναζητήσεων από τις κινητές συσκευές.

Τι διακυμάνσεις έχουν όλα τα αποτελέσματα της Google;

featured-snippets-mozcast-data

Οι υπόλοιπες SERPs, δηλαδή οι σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google (Search Engine Result Pages) έχουν και αυτές ανάμικτες τάσεις όπως φαίνεται στο διάγραμμα σύμφωνα με τη βάση δεδομένων του Mozcast.

Τα είδη των αποτελέσματών αναζήτησης της Google είναι πάρα πολλά σήμερα και έχουν ως στόχο να προσφέρουν καλύτερη εμπειρία στις αναζητήσεις του τελικού χρήστη, χωρίς να σημαίνει ότι τελικά το επιτυγχάνει κιόλας.

Ξέρετε ότι όλες οι εταιρείες έτσι και η Google προσπαθούν να βγάζουν συνέχεια καινούργια προϊόντα που στη συγκεκριμένη περίπτωση της Google είναι καινούρια προϊόντα αναζήτησης για 2 βασικούς λόγους:

  • Να μην μείνει πίσω από τον ανταγωνισμό των άλλων μηχανών αναζήτησης, Bing, Yandex κτλ και
  • Για να κερδίσει καινούρια μερίδια αγοράς σε νέες αγορές που δεν μπορούσε να καλύψει με τα παλιά αποτελέσματα αναζήτησης

Τώρα κατά πόσο αυτά τα είδη των αποτελεσμάτων αναζήτησης ανταποκρίνονται καλύτερα σε αυτό που ζητάει το κοινό είναι ένα άλλο θέμα.

Η μεγαλύτερη πάντως άνοδος παρατηρήθηκε τη διετία 2015 με 2017 στα πληρωμένα αποτελέματα shopping ή ηλεκτρονικού εμπορίου και στα Carosels, ενώ η μεγαλύτερη πτώση παρατηρήθηκε στις Top Stories και στα αποτελέσματα του Adwords στο υποσέλιδο.

Ποιοί λόγοι οδήγησαν στην πτώση του οργανικού CTR;

Οι λόγοι που πιθανώς οδήγησαν στην πτώση του οργανικού CTR δεν αναφέρονται μέσα στην έρευνα όμως επειδή παρατηρώ την αγορά των μηχανών αναζήτησης τα τελευταία χρόνια, μπορώ να σας παραθέσω μερικούς πιθανούς λόγους.

Πάρα πολλά καινούρια site

Πάρα πολλά καινούρια site έχουν ήδη μπει στα αποτελέσματα αναζήτησης, έτσι δεν υπάρχουν άσχετα αποτελέσματα αναζήτησης σχεδόν για κανέναν όρο αναζήτησης ή λέξη κλειδί.

Οι πελάτες έχουν είναι πιο ενημερωμένοι και ώριμοι

Το αγοραστικό κοινό έχει γίνει και αυτό πιο ώριμο στο ίντερνετ και πλέον είναι πιο ενημερωμένο στις αγορές του. Πλέον ο χρήστης του ίντερνετ δεν αρκείτε μόνο σε ένα αποτέλεσμα αναζήτησης, στον πρώτο ή στον δεύτερο και πάει πιο βαθιά στις σελίδες αποτελεσμάτων της Google αφιερώνοντας πολύ περισσότερο χρόνο για έρευνα αγοράς.

Επίσης συνήθως αποφεύγει τα πληρωμένα αποτελέσματα αναζήτησης ή τα Google Adwords και δεν πιστεύει εύκολα στις διαφημίσεις ακόμα και στο ίντερνετ.

Τα site στην πρώτη σελίδα τα έχει ήδη επισκεφτεί

Άμα κάποιος ψάχνει τα ίδια πράγματα και τα αποτελέσματα αναζήτησης παραμένουν σταθερά, είναι σίγουρο ότι στο πέρας της διετίας θα έχει ήδη κάνει κλικ στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης και θα πάει και στα επόμενα, άρα τα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης θα αρχίσουν να σημειώνουν πτώση στο CTR.

Πιο πολλές φράσεις κλειδιά και πολύπλοκες αναζητήσεις

Ίσως η πτώση στο οργανικό CTR να οφείλεται στην αύξηση των πιο πολύπλοκων αναζητήσεων και των φράσεων κλειδιών.

Αυτό σημαίνει ότι όλο και πιο πολλοί χρήστες της Google σκάβουν πλέον αντί να ψάχνουν απλώς για πολύ εξειδικευμένα πράγματα υποβάλλοντας την ίδια αναζήτηση στη Google με πολλές διαφορετικές παραλλαγές.

Τώρα άμα έχετε και εσείς παρατηρήσει μια αισθητή πτώση στις οργανικές μετατροπές σας από τη Google και δεν ξέρετε τι να κάνετε, δεν έχετε παρά να επικοινωνήσετε μαζί μας για να βρούμε κάποιες πιθανές λύσεις στο πρόβλημα σας.

Δείτε περισσότερα για το οργανικό CTR στη Google:

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop με το Genesis Theme Framework.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!

seo-web-design

Σχολιάστε