Πως να βελτιώσετε την εμπειρία του χρήστη User Experience βελτιώνοντας το SEO
Πως να βγείτε στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης βελτιώνοντας το User Experience
Η εμπειρία του χρήστη είναι όλη η αίσθηση που του δημιουργείται όταν πλοηγείτε μέσα στις σελίδες από το site μας.
Η εμπειρία του χρήστη ή user experience σε συντομογραφία UX έχει να κάνει με την συνολική λειτουργικότητα και ευχρηστία της ιστοσελίδας μας και η εμπειρία έχει δείξει ότι όσο πιο καλή είναι αυτή η εμπειρία, τόσο περισσότερο ανεβαίνει και η ιστοσελίδα μας στη Google και σε όλες τις μηχανές αναζήτησης.
Αν αισθάνεστε ότι οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας φεύγουν και δεν μένουν ούτε λεπτό μέσα σε αυτήν, τότε θα πρέπει να ξαναμελετήσετε την όλη εμπειρία του χρήστη στην ιστοσελίδα σας.
Δείτε παρακάτω τι θα πρέπει να προσέξετε και τι να αποφύγετε για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις από το ίντερνετ!
Γιατί θα πρέπει να δώσετε σημασία στην εμπειρία του χρήστη;
Η εμπειρία του χρήστη ή το UX έχει να κάνει με το πόσο γρήγορα και εύκολα βρίσκει ο επισκέπτης της ιστοσελίδα σας αυτό που θέλει μέσα στο site σας.
Αρχικά θα πρέπει να κάνουμε την ερώτηση άμα βρίσκει αυτό που θέλει ο επισκέπτης της ιστοσελίδας σας σε σας και πόσα κλικ τον χωρίζουν από το να το αγοράσει αν πρόκειται για eshop ή με το πόσα κλικ τον χωρίζουν από το να γίνει πελάτης σας.
Είναι βασική αρχή της επιτυχίας σας στο ίντερνετ να πιάσετε τον σφυγμό της αγοράς σας και να παρέχεται ακριβώς την πληροφορία και την υπηρεσία ή προϊόν για την οποία καίγεται ο σημερινός πελάτης σας και το αναζητά διακαώς στο ίντερνετ.
Στη συνέχεια θα πρέπει να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα που να την γεμίσετε με χρήσιμο περιεχόμενο και πληροφορίες που θα βοηθάνε ουσιαστικά τον χρήστη και θα τον κάνουνε να σας εμπιστευτεί.
Αυτό προϋποθέτει ότι κάθε ιστοσελίδα θα πρέπει να έχει και ένα ενεργό blog το οποίο θα παρέχει πληροφορίες στον τελικό χρήστη σχετικά με νέα του κλάδου σας, με προσφορές, με αναλύσεις και με χρήσιμες πρακτικές συμβουλές.
Όσο πιο καλά οργανώσετε αυτήν την πληροφορία, τόσο πιο ευτυχισμένους θα κάνετε τους επισκέπτες σας και τόσο πιο πολύ θα ανέβουν οι παραγγελίες σας και τα τηλεφωνήματα σας.
Με άλλα λόγια, η εμπειρία του χρήστη ανεβάζει δραματικά το ποσοστό μετατροπών των επισκεπτών σε πελάτες στην ιστοσελίδα σας.
Για παράδειγμα, άμα πουλάτε παπούτσια θα πρέπει να προσαρμόσετε όλο το ηλεκτρονικό σας κατάστημα γύρω από τα παπούτσια που πουλάτε και από το πως να βοηθήσετε τον τελικό χρήστη να βρει γρήγορα αυτό που θέλει μέσα από φίλτρα και δημοφιλέστερα προϊόντα.
Τι θα πρέπει να αποφύγετε στην ιστοσελίδα σας για να μην χάσει σε UX
Μη φορτώνετε την ιστοσελίδα σας
Οι πολύ φορτωμένες ιστοσελίδες με πληροφορίες και γραφικά είναι αυτές που κουράζουν τον χρήστη και που δεν το αφήνουν να βρει αυτό που θέλει. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να αφομοιώσει μέχρι ένα ορισμένο ποσό πληροφόρησης.
Μετά από αυτό είναι σχεδόν αδύνατο να παρακολουθήσει την υπερβολική ροή πληροφοριών με αποτέλεσμα να παραλύει και να εγκαταλείπει την ιστοσελίδα σας.
Οι υπερβολικές διαφημίσεις, τα πάρα πολλά άρθρα και η μικρή γραμματοσειρά καθιστάνε δυσανάγνωστη μια ιστοσελίδα και απομακρύνουν τον τελικό χρήστη.
Ελαχιστοποιήστε τις διαφημίσεις
Άμα διατηρείτε ένα διαφημιστικό site θα πρέπει να ελαχιστοποιήσετε τις προβαλλόμενες διαφημίσεις και φυσικά να αποφύγετε το Google Adsense. Ο λόγος για να το αποφύγετε είναι γιατί έχει μηδαμινή απόδοση και αναγκαστικά θα πρέπει να βάλετε πάρα πολλές διαφημίσεις για να αυξήσετε τα έσοδα σας.
Θα δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα χαμηλής ποιότητας με πολλά κινούμενα banners που στην ουσία θα είναι άχρηστα στον χρήστη.
Μην παραφορτώνετε το μενού σας
Μπορεί να έχετε πολλές σελίδες μέσα στην ιστοσελίδα σας, αλλά δεν σημαίνει ότι όλες θα πρέπει να εμφανίζονται στο βασικό μενού.
Κρύψτε ή τοποθετήστε στο υποσέλιδο όλες τις σελίδες του μενού σας που δεν είναι πρωτεύοντες.
Για παράδειγμα, οι σελίδες με τους όρους χρήσης ή την πολιτική απορρήτου δεν χρειάζονται να είναι σε πρώτο πλάνο. Μπορούν όμως να είναι σε πρώτο πλάνο οι βασικές σελίδες με τα κύρια προϊόντα σας ή οι τελείως απαραίτητες σελίδες.
Πολύ φορτωμένα μενού δεν σημαίνει ότι θα κερδίσουν το ενδιαφέρον του χρήστη. Κανείς δεν εντυπωσιάζεται με το πολύ περιεχόμενο, αλλά με το ευδιάκριτο καλό περιεχόμενο που είναι και εύκολο να το βρει κάποιος και να πλοηγηθεί μέσα σε αυτό.
Οι πολλές φωτογραφίες δεν βελτιώνουν πάντοτε την εμπειρία του χρήστη
Κάθε άρθρο και κάθε σελίδα χρειάζονται τουλάχιστον μία φωτογραφία. Σε περίπτωση που έχουμε και περισσότερες από μία φωτογραφίες καλό είναι να τις οργανώσουμε σε γκαλερί φωτογραφιών παρά να τις διασπείρουμε αυξάνοντας το μήκος του άρθρου εκτός και αν αποτελούν μέρος της ιστορίας που ξεδιπλώνεται.
Οι πολλές φωτογραφίες που παρεμβάλλονται μέσα στο κείμενο δεν σημαίνει ότι εμπλουτίζουν το κείμενο και το κάνουν πιο ελκυστικό. Πολλές φορές έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα αποπροσανατολίζοντας τον χρήστη.
Αποφύγετε τα άρθρα με ρηχό περιεχόμενο
Τα άρθρα με ρηχό περιεχόμενο απλώς ξενερώνουν τον χρήστη. Παράδειγμα προς αποφυγή αποτελούν τα blog που προβάλει το yahoo.gr στις ειδήσεις, όπου κάθε μία δημοσίευση είναι backdoor page για ένα άλλο blog και ούτε καθεξής.
Για να δεις μια δημοσίευση θα πρέπει να γυρίσεις 6-7 blog και στο τέλος βρίσκεσαι σε ένα άλλο site που ποτέ δεν ήθελες να μπεις και δεν ξέρεις και πως έφτασες και ως εδώ.
Αποφύγετε τα ενοχλητικά pop-up
Τα αναδυόμενα παράθυρα με διαφημιστικά μηνύματα και τα παράθυρα με προτροπές για like στο facebook εκτός από ενοχλητικά θυμίζουν ότι η ιστοσελίδα που μόλις μπήκαμε μάλλον είναι για τα σκουπίδια και έχει μοναδικό σκοπό να σπαταλήσει τον χρόνο μας.
Δεν υπάρχει κανένα όφελος σε κάποιον το να διώξει τον επισκέπτη από την ιστοσελίδα του πριν καν τον κερδίσει με το κατάλληλο περιεχόμενο.
Ο στόχος της χρήσιμης ιστοσελίδας με υψηλό δείκτη User Experience είναι να κρατήσει και να οδηγήσει τον επισκέπτη στο να γίνει θαμώνας ή πελάτης και όχι να τον στείλει στο Facebook.
Αποφύγετε τα άχρηστα cookie policy
Τελείως ξαφνικά γέμισε το ίντερνετ παράθυρα με ενοχλητικά cookie policy, λες και το έχει επιβάλει κάποιος αόρατος νόμος το να παρενοχλούμε τον χρήστη με άχρηστα cookie policy.
Δεν πιστεύω να υπάρχει άνθρωπος σήμερα που να χρειάζεται περισσότερο ενημέρωση για τα cookies ή να έχει κάποιο φόβο από αυτά.
Ανέκαθεν όλες οι ιστοσελίδες χρησιμοποιούσαν cookies για να βελτιώσουν την πλοήγηση και την εμπειρία του χρήστη, πως γίνεται σε μια νύχτα όλοι να πρέπει να το πούνε ότι τα χρησιμοποιούν με ένα pop up ανά ιστοσελίδα;
Μεγάλη βλακεία το cookie policy, απλά σκοτώστε το!
Αφαιρέστε το like στο facebok
Άμα φτιάξατε μια ιστοσελίδα με σκοπό να μαζέψετε like στο facebook είστε σε λάθος δρόμο γιατί έχετε ανοίξει τον ασκό του Αιόλου για να διαλύσετε την ιστοσελίδα σας.
Το facebook δεν είναι δικό σας site και έχει περισσότερες αποσπάσεις από την ιστοσελίδα σας. Επίσης έχει και μηδενικές μετατροπές, δηλαδή κανένας σχεδόν δεν θα γίνει πελάτης σας στο Facebook, αν δεν μπει πρώτα στην ιστοσελίδα σας.
Προσπαθήστε να κρατήσετε τον επισκέπτη μέσα στο site σας όσο περισσότερο γίνεται και μην τον διώχνετε με την πρώτη ευκαιρία.
Βάλτε τα social media σε δεύτερη μοίρα
Αφαιρέστε τα follow me on twitter, facebook κτλ από την προμετωπίδα της ιστοσελίδα σας. Σκοπός σας είναι να φέρετε τον κόσμο από το facebook και τα άλλα social media στο site σας και όχι να τον πάρετε από το site σας και να τον πάτε στο facebook.
Άμα θέλει κάποιος να μάθει τα νέα σας ή να δει τα νέα σας προϊόντα θα πρέπει να ξέρει ότι θα τα βρει στο site σας και όχι κάπου αλλού. Στην ουσία θα πρέπει να ακολουθείτε την τακτική του link bate δηλαδή της προώθησης ενός προϊόντος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με σκοπό να μπει κάποιος στο site σας και να το αγοράσει και όχι να δει πόσα tweets έχετε κάνει.
Αφαιρέστε το διπλό περιεχόμενο
Το διπλό περιεχόμενο στην πρώτη σελίδα εκτός από ενοχλητικό είναι και καταχρηστικό γιατί καταχράζεται τον πολύτιμο χώρο που έχετε στο site σας.
Το να βλέπουμε τα ίδια πράγματα περισσότερο από μία φορά μας κουράζει και μας δίνει την εντύπωση ότι πρόκειται για ένα ερασιτεχνικό site και όχι για ένα επαγγελματικό site που μπορούμε να εμπιστευτούμε.
Άμα δεν έχετε ακόμα πολύ περιεχόμενο, προτιμήστε μια λιτή δομή στην ιστοσελίδα σας και μην προσπαθείτε να γίνετε η Ναυτεμπορική ή μεγάλο portal τη στιγμή που είστε one man show.
Τα breadcrumbs μας ανεβάζουν στη Google
Και γω σας προτείνω να τα χρησιμοποιήσετε αρκεί να μην είναι ενοχλητικά και να μην προσθέτουν και άλλη πολυπλοκότητα στο ήδη πολύπλοκο site σας.
Χρησιμοποιήστε τα μόνο αν κρίνονται απαραίτητα για την πλοήγηση του χρήστη.
Πως να αυξήσετε το User Experience
Θα πρέπει συνεχώς να βελτιώνετε την ιστοσελίδα σας με βάση τι ζητάει ο τελικός χρήστης και η αγορά σας. Θα πρέπει εσκεμμένα να κάνετε έρευνα αγοράς και να ψάξετε να βρείτε είτε άμεσα είτε έμμεσα το τι ζητάει η αγορά σας σήμερα και να ικανοποιήσετε αυτή τη ζήτηση πρώτα σε πληροφορία και μετά σε υπηρεσία ή προϊόν.
Απλοποιήστε την ιστοσελίδα σας
Η απλότητα δεν σημαίνει ότι θα μειώσει την ποιότητα της ιστοσελίδα σας.
Φροντίστε να αυξήσετε την ποιότητα των εμπορευμάτων ή των άρθρων σας και να μειώσετε όλους τους περισπασμούς. Η Αφροδίτη της Μήλου στεγάζεται στο Λούβρο σε έναν ολόκληρο όροφο.
Δεν υπάρχει δεύτερο έργο τέχνης σε όλο τον όροφο για να αποσπάσει κάποια από την προσοχή του επισκέπτη.
Όλη η εστίαση πέφτει πάνω στην Αφροδίτη της Μήλου αυξάνοντας την ένταση. Αυξήστε και εσείς αυτήν την ένταση για να κάνετε εντονότερη την παρουσία σας ή τις υπηρεσίες στο κοινό σας.
Προσπαθήστε να αυξήσετε τα ποσοστά μετατροπής μειώνοντας τις επιλογές
Βελτίωση για να αυξήσω τα κλικ (click through rate) σημαίνει:
- Να μειώσω τα ποσοστά εγκατάλειψης των νέων χρηστών που μπαίνουν για πρώτη φορά στην ιστοσελίδα μου
- Να αυξήσω τον χρόνο παραμονής των επισκεπτών στο site
- Να μειώσω τον χρόνο φόρτωσης κάθε εσωτερικής σελίδας
- Να βελτιώσω τα κανάλια αγορών
- Να βελτιστοποιήσω τη σελίδα προορισμού
- Να αυξήσω τη συνολική ταχύτητα του site μου
- Να βελτιώσω το μήνυμα της ιστοσελίδας μου
Ο πιο εύκολος τρόπος για να βελτιώσετε τα ποσοστά μετατροπών είναι να μειώσετε τις επιλογές για χαμένα ή άχρηστα κλικ των επισκεπτών. Πριν τοποθετήσετε ένα link ή μια σελίδα στο μενού σας σκεφτείτε άμα είναι αυτή η σελίδα σημαντική ή απλώς την βάλατε γιατί έπρεπε να προσθέσετε κάτι στο μενού.
Άμα σε ένα site έχετε 10 εικονίδια στην πρώτη σελίδα τότε υπάρχουν 10% περίπου πιθανότητες να κάνει ο επισκέπτης κλικ σε κάποιο από αυτά.
Άμα μειώσετε αυτές τις επιλογές σε 5, αυτομάτως έχετε 20% πιθανότητες και πάει λέγοντας.
Άμα θέλετε να κάνει ο επισκέπτης κλικ μόνο σε μία επιλογή θα πρέπει να αφαιρέσετε όλες τις άλλες και να αφήσετε τη μοναδική επιλογή στον τελικό χρήστη για να αυξήσετε τις πιθανότητες του κλικ.
Ανασχεδιάστε την ιστοσελίδα σας με βάση το User Experience
Δεν είναι κακό να ανασχεδιάστε την ιστοσελίδα σας από το μηδέν. Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο.
Το σωστότερο είναι να κρατήσετε τον παλιό σχεδιασμό και να λανσάρετε το καινούριο design για ένα μήνα για να δείτε τη διαφορά. Παρατηρήστε και μελετήστε τα στατιστικά, τις πωλήσεις, το bounce rate, τα ποσοστά εγγραφών στη λίστα σας.
Όλα τα παραπάνω μπορείτε να τα δείτε με τη χρήση των Google Analytics και συγκρίνοντας τους δύο μήνες. Αρκεί να έχετε μεγάλο στατιστικό δείγμα επισκεπτών και τους δύο μήνες. Ικανοποιητικό στατιστικό δείγμα για μένα είναι τουλάχιστον 10.000 επισκέπτες το μήνα ώστε τα συμπεράσματα που θα βγάλετε να είναι βάσιμα και ώριμα.
Δείτε ποια εκδοχή είναι νικητής και με βάση το καλύτερο web design προχωρήστε προς τη σωστή κατεύθυνση στην αγορά σας.
Το να στηρίζεστε απλώς και μόνο στο ένστικτο δεν λέει και κάτι άμα δεν υποστηριχθεί το ένστικτο σας με δεδομένα και στοιχεία.
Σας ευχαριστώ πολύ που διαβάσετε το άρθρο μου. Άμα σας άρεσε μπορείτε να πείτε την άποψη σας στα σχόλια και να κάνετε like, share, tweet και google plus!
Δείτε περισσότερα για την εμπειρία του χρήστη και το SEO
- Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης
- Αυξήστε τις πωλήσεις σας με την βελτίωση της ιστοσελίδας σας
- Πως να βελτιστοποιήσετε το site σας για να αυξήσετε τα κλικ
- 5 Experts Explain Why Sweet UX is Vital For Search Marketing
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.
Πολύ καλά τα λες Ιωάννη, αλλά έχω το εξής πρόβλημα:
1. Έχω ένα eshop με 5.000 προϊόντα σε Magento και θέλω να πάω σε WordPress γιατί δεν έχω καθόλου πωλήσεις.
Δεν ξέρω τι φταίει, αλλά νομίζω ότι είναι το Magento γιατί είναι πολύ βαρύ ή κάτι του λείπει που δεν το ξέρω.
2. Μπορούμε να κάνουμε μεταφορά σε WordPress; Και πόσο θα στοιχίσει;