Δείτε πως θα καταφέρετε να αυξήσετε το τζίρο και τα έσοδα σας από το ίντερνετ σε απλά ελληνικά
Αν έχετε ιστοσελίδα ή ηλεκτρονικό κατάστημα στο ίντερνετ και δεν κάνετε καθόλου πωλήσεις ή δεν χτυπάει το τηλέφωνο για να λάβετε παραγγελίες τότε κάτι έχετε κάνει λάθος. Ένας από τους ουσιαστικότερους λόγους που φτιάχνει κάποιος ένα eshop ή ένα website είναι ακριβώς για να αυξήσει τα έσοδα του άμεσα.
Μπορεί κάποιοι να κάνουν μια ιστοσελίδα για να αποκτήσουν φήμη ή να γίνουν γνωστοί όπως για παράδειγμα ένας υποψήφιος βουλευτής ή ένας καθηγητής πανεπιστημίου. Έμμεσα όμως και οι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί θέλουν να πετύχουν τους ίδιους στόχους με μια επιχειρηματική ιστοσελίδα, να αποκτήσουν κοινό, επισκέπτες και κατά συνέπεια ψηφοφόρους, υποστηρικτές ή πελάτες.
Άμα λοιπόν το να σταυρώσετε πελάτη από το ίντερνετ είναι για σας άπιαστο όνειρο, τότε θα πρέπει να διαβάσετε παρακάτω αυτό το άρθρο.
Πως γίνονται οι πωλήσεις μέσω ίντερνετ;
Η διαδικασία των πωλήσεων μέσω ίντερνετ είναι μια σχετικά απλή διαδικασία. Αναζητάει κάποιος το προϊόν ή την υπηρεσία σας στο ίντερνετ, στις μηχανές αναζήτησης και η ιστοσελίδα σας εμφανίζεται πρώτη ή στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Ο υποψήφιος πελάτες μετά κάνει κλικ στο αποτέλεσμα αναζήτησης και εισέρχεται στην ιστοσελίδα σας. Συνήθως η σελίδα εισόδου στο site σας δεν είναι η αρχική αλλά η σελίδα με το σχετικό προϊόν ή υπηρεσία που εμφανίστηκε στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Στατιστικά έχει παρατηρηθεί ότι το 90% των νεοεισερχομένων υποψήφιων πελατών στην ιστοσελίδα σας φθάνει σε άλλες υποσελίδες πληκτρολογώντας στη Google φράσεις κλειδιά, ερωτήσεις ή πολλές λέξεις κλειδιά μαζί. Για παράδειγμα είναι πιθανότερο μπορεί κάποιος να πληκτρολογήσει mercedes cla diesel αθηνα παρά mercedes cla που στην ουσία είναι μια αδιάφορη πωλήσεων λέξη κλειδί.
Στο τρίτο βήμα, ο επισκέπτης έρχεται σε πρώτη επαφή με την ιστοσελίδα σας και έχετε ακριβώς 2 έως 7 δευτερόλεπτα για να τον πείσετε να γίνει πελάτης σας. Αν στα 2 με 7 δευτερόλεπτα δεν φορτώσει η ιστοσελίδα σας ή δεν βρει αυτό που ακριβώς ψάχνει τότε θα φύγει και θα πάει στο επόμενο αποτέλεσμα αναζήτησης από τη Google ή τις άλλες μηχανές αναζήτησης.
Η πρώτη επαφή του υποψήφιου πελάτη με την ιστοσελίδα σας είναι καθοριστική για την πώληση μιας υπηρεσίας ή ενός προϊόντος. Και επειδή έχετε μόνο 7 δευτερόλεπτα ή και λιγότερο για να τον κάνετε να αγοράσει από εσάς θα πρέπει να είστε πολύ προσεχτικοί με δύο πράγματα:
- Την ταχύτητα φόρτωση της ιστοσελίδας σας -ξεχάστε τις ιστοσελίδες έργα τέχνης ή πυροτεχνήματα
- Την πλοήγηση στην ιστοσελίδα για να βρει κάποιος εύκολα αυτό που ψάχνει
Άμα καταφέρετε να ρυθμίσετε με τέτοιο τρόπο αυτά τα δύο πράγματα τότε θα έχετε πετύχει υψηλό ποσοστό μετατροπών επισκεπτών σε πελάτες και θα κάνετε πολλές πωλήσεις από την ιστοσελίδα σας.
Άμα όμως δεν χτυπάει κανένα τηλέφωνο ή δεν παίρνετε καμία παραγγελία, σημαίνει ότι έχετε χάσει το παιχνίδι των μετατροπών.
Συνήθως θα πρέπει να κάνουμε κάποιες αλλαγές ή προσαρμογές στην ιστοσελίδα μας ή το ηλεκτρονικό μας μαγαζί για να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας. Παρακάτω μπορείτε να δείτε ποιες είναι αυτές οι αλλαγές που χρειάζονται να γίνουν και πόσος χρόνος ή κόπος απαιτείται για να ευδοκιμήσουν.
7 Βελτιώσεις για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας
1. Βρείτε τις λέξεις κλειδιά που οδηγούν σε πωλήσεις
Η πρόθεση του χρήστη πίσω από τις λέξεις κλειδιά και την αναζήτηση στις μηχανές αναζήτησης είναι όντως ένα μυστήριο. Όμως σε αυτό το μυστήριο θα ρίξουμε φως γιατί το ίντερνετ είναι ένας μαθηματικός κόσμος, όλα καταγράφονται και τίποτε δεν παραμένει μυστικό.
Το ζητούμενο λοιπόν εδώ είναι ότι για να βελτιώσετε το SEO σας θα πρέπει να βελτιώσετε τις λέξεις σας κλειδιά και να βρείτε αυτές οι οποίες φέρνουν λεφτά. Αυτές είναι τα λεγόμενα money keywords.
Αφού εντοπίσετε τις λέξεις κλειδιά τα οποία φέρνουν λεφτά ή με τις οποίες έρχονται οι καλύτεροι πελάτες στο site σας, τότε θα πρέπει να δημιουργήσετε ανάλογο περιεχόμενο και να το δημοσιεύσετε στα social media για να πάρετε τα πρώτα σας backlink και τον πρώτο σας κόσμο.
Η στρατηγική τοποθέτηση των λέξεων κλειδιών στο τίτλο, στο url, στις κεφαλίδες, στο εναλλακτικό κείμενο των φωτογραφιών, στις ετικέτες, στην περιγραφή και στα meta keywords είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος για να δείξετε στις μηχανές αναζήτησης ότι η σελίδα σας είναι σχετική με την αναζήτηση που έχει κάνει ο χρήστης στο ίντερνετ.
2. Δημιουργήστε μια ξεκάθαρη πρόταση πωλήσεων
Το να είστε ξεκάθαρος από την αρχή για το τι πουλάτε στο site σας ή για το τι θέλετε να κάνει ο επισκέπτης αμέσως μόλις επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας είναι ίσως το απλούστερο πράγμα στον κόσμο και όμως τόσο δύσκολο να το βρείτε σε site που μόλις τώρα ξεκινάνε στο ίντερνετ.
Μόνο όσοι πραγματικά ξέρουν τι θέλουν οι πελάτες τους και τι πραγματικά θέλουν οι ίδιοι από τους πελάτες τους να έχουνε δημιουργήσει μια ξεκάθαρη πρόταση πωλήσεων.
Μια παρατήρηση που ήθελα να κάνω είναι ότι θα πρέπει να εστιάσετε σε μόνο μια λειτουργία στην αρχή που θα επιτελεί το site σας και να φροντίσετε να την κάνετε καλά. Θα πρέπει να επιλέξετε αν το site σας θα είναι blog ή e-shop γιατί και τα δύο μαζί δεν γίνεται να είναι.
Όσο πιο ξεκάθαρο θα φαίνεται στον επισκέπτη το μήνυμα πωλήσεων που έχει η ιστοσελίδα σας, τόσο πιο πολλές πωλήσεις θα κάνετε. Όταν λέμε ξεκάθαρο εννοούμε ότι μπορεί σε μία σελίδα χωρίς περισπασμούς και χωρίς πολλά γραφικά να βρει την περιγραφή του προϊόντος σας ή της υπηρεσίας που παρέχετε, σχετικές φωτογραφίες, αξιολογήσεις πελατών άμα υπάρχουν, και όλες οι τεχνικές πληροφορίες που χρειάζονται για να πάρει κάποιος μια απόφαση αγοράς.
Τέτοιες πληροφορίες μπορεί να είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η εγγύηση, η ποιότητα, η συχνότητα service και η τιμή.
Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η λειτουργικότητα στο στήσιμο και την οργάνωση σε μία ιστοσελίδα όλων των παραπάνω. Θα πρέπει λοιπόν να προσέξετε πάρα πολύ τα παρακάτω πράγματα:
- Πόσο ευανάγνωστα είναι τα γράμματα, η γραμματοσειρά και τα κείμενα που έχετε γράψει
- Πόσο κενό χώρο αφήνετε σε όλη την ιστοσελίδα και μάλιστα κοντά στις κρίσιμες πληροφορίες
- Έχετε σε περίοπτη θέση το τηλέφωνο και την διεύθυνση της επιχείρησης σας;
- Μήπως διακόπτεται η ροή του χρήστη από banners, pop ups και ενοχλητικές διαφημίσεις;
Η εμπειρία στο μάρκετινγκ στο ίντερνετ και στην κατασκευή ιστοσελίδων θα σας βοηθήσει να πετύχετε εύκολα το καλύτερο αποτέλεσμα στην μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτη, για αυτό θα πρέπει πάντα να ζητάτε τη γνώμη του ειδικού.
3. Κάντε split testing
Είτε έχετε ποσοστό μετατροπών 2% είτε έχετε 5%, μέσω του split testing θα μπορούσατε να βελτιώσετε αυτό το ποσοστό. Προσωπικά έχω δει και ποσοστά μετατροπών που να αγγίζουν το 15% σε site όπως το δικό μου. Το split testing δεν είναι άλλο από το να δοκιμάσετε δύο διαφορετικές εκδοχές της ίδιας προσφοράς ή ιστοσελίδας κτλ.
Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες για το split testing, αλλά άμα είστε στο ξεκίνημα στο ίντερνετ ή δεν αισθάνεστε αρκετά εξοικειωμένοι με την τεχνολογία για να κάνετε τέτοια τεστ, τότε θα μπορούσατε να αλλάζατε λίγο το site σας και μετά να παρατηρούσατε τις διαφορές στην επισκεψιμότητα ή στο αγοραστικό ενδιαφέρον των επισκεπτών.
Όταν λέμε να αλλάξουμε λίγο το site μας είναι θεωρητικά πολύ εύκολο να το λέμε. Πρακτικά όμως τι σημαίνει;
Πρακτικά αλλάζω σημαίνει απλοποιώ. Όσο πιο απλό και εύκολο στην χρήση στο μέσο χρήστη κάνετε το site σας τόσο πιο μεγάλη επιτυχία θα έχει στην αύξηση της επισκεψιμότητας και των μετατροπών.
Πετάξτε λοιπόν όλα τα περιττά, καθαρίστε όλες τις διαφημίσεις, αφαιρέστε το εικονίδιο που παραπέμπει τον επισκέπτη να κάνει like στο facebook γιατί δεν βοηθάει στο να αυξήσει κάποιος τις πωλήσεις του, και αναθεωρήστε όλα τα στοιχεία που έχετε εισάγει στην ιστοσελίδα σας.
Όλα τα μεγάλα site όπως το YouTube και η Google είναι πολύ απλά στην πλοήγηση και δεν προκαλούν στον χρήστη υπερπληροφόρηση. Η υπερπληροφόρηση προκαλεί παράλυση και κατά συνέπεια εγκατάλειψη του καλαθιού αγορών ή της σελίδας πωλήσεων.
4. Απλοποιήστε την διαδικασία αγορών
Όταν ο πελάτης εισέρχεται στο eshop σας, αν έχετε eshop θα πρέπει να μπορεί να αγοράσει με ένα κλικ. Δείτε το eshop roloi για να καταλάβετε τι εννοώ. Στη συνέχεια, το checkout θα πρέπει να είναι σύντομο σε όσο πιο λίγα και μικρά βήματα και να ζητούνται μόνο οι τελείως απαραίτητες πληροφορίες για να ολοκληρωθεί η παραγγελία του πελάτη.
Αποφύγετε τις πολλές ερωτήσεις, τις έρευνες αγοράς και την εγγραφή του χρήστη για να ψωνίσει από το κατάστημα σας.
Άμα δεν γίνεται ο επισκέπτης να αγοράσει με ένα κλικ ή μερικά ελάχιστα κλικ, δοκιμάστε να αφαιρέσετε από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα τα βήματα που δεν χρειάζονται. Όσο λιγότερα βήματα εμπεριέχονται στη διαδικασία πώλησης τόσες πιο πολλές πωλήσεις θα έχετε.
5. Αυξήστε την εμπιστοσύνη
Η αύξηση της εμπιστοσύνης του κοινού προς τη φίρμα σας μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους. Πρώτον με την μεγαλύτερη έκθεση στο κοινό. Η μαζική έκθεση θα σας κάνει ιδιαίτερα γνωστούς σε πολύ κόσμο και θα σας βοηθήσει να σας δούνε οι υποψήφιοι πελάτες πολλές φορές πριν πάρουν την απόφαση να αγοράσουν από εσάς.
Όσο πιο πολύ γνωστός γίνεται μέσα από την προσωπική προβολή, τόσο πιο πολύ θα σας εμπιστευτούν οι υποψήφιοι πελάτες σας. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την προσωπική προβολή στη σχετική κατηγορία άρθρων στο blog μου personal branding.
6. Αυξήστε την επισκεψιμότητα
Η αύξηση των πωλήσεων είναι καθαρά συνάρτηση δύο παραγόντων: της επισκεψιμότητας και του ποσοστού μετατροπών.
Για να αυξήσω επομένως τις πωλήσεις θα πρέπει ή να αυξήσω την επισκεψιμότητα ή να βελτιώσω το ποσοστό μετατροπών.
Ο πιο τραχύς τρόπος αύξησης των πωλήσεων είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας. Και η καλύτερη επισκεψιμότητα είναι αυτή που έρχεται από τις μηχανές αναζήτησης και όχι από την πληρωμένη διαφήμιση στο Adwords, από banners σε άλλα διαφημιστικά sites ή από διαφημίσει στο facebook.
Δεν λέω πως οι διαφημίσεις δεν είναι καλές ή αναγκαίες αλλά η καλύτερη ποιότητα επισκεψιμότητας είναι η λεγόμενη οργανική επισκεψιμότητα ή search traffic.
Όλο το site μου είναι αφιερωμένο σε αυτό το πράγμα: την αύξηση της επισκεψιμότητας και την κατασκευή ιστοσελίδων.
Ο πιο σύντομος τρόπος αύξησης της επισκεψιμότητας είναι μέσω της δημιουργίας νέων εισερχόμενων συνδέσμων προς την ιστοσελίδα σας. Αυτό μπορεί να γίνει είτε μέσω των social media, είτε μέσω της καταχώρησης σε επαγγελματικούς οδηγούς, με ανταλλαγή backlink κτλ.
Άλλοι τρόπο αύξησης της επισκεψιμότητας είναι η δημιουργία ενός καναλιού στο YouTube, η δημιουργία περιεχομένου και η αρθρογραφία στο blog σας.
Μπορείτε να δείτε περισσότερα για τους τρόπους αύξησης της επισκεψιμότητας στον Οδηγό SEO.
Γενικά όμως θα πρέπει να γνωρίζετε ότι όσο πιο ποιοτικά backlinks δημιουργήσετε τόσο πιο πολύ θα αυξήσετε και την οργανική επισκεψιμότητα. Αποφύγετε τη δημιουργία τεχνητών backlink ή το spamming.
7. Στείλτε το πρώτο σας newsletter
Ίσως να έχει έρθει ο καιρός ή είναι η κατάλληλη στιγμή να προσθέσετε ένα newsletter στην ιστοσελίδα σας και να αρχίσετε να γράφετε συνδρομητές με σκοπό να κρατήσετε τους επισκέπτες στο site σας ή να τους κάνετε να έρθουν πίσω ξανά.
Το εβδομαδιαίο newsletter είναι μαι πολύ έξυπνη κίνηση και θα σας προσδώσει κύρος και υπευθυνότητα, επίσης θα σας φέρει και μερικές εκατοντάδες επισκέψεις πίσω στην ιστοσελίδα σας.
Ο τρόπος δημιουργίας του newsletter είναι απλός. Γράφετε ένα άρθρο στο blog σας και στην συνέχεια το στέλνετε στη λίστα σας.
Άμα δεν έχετε ήδη blog στο site σας ευκαιρία να προσθέσετε ένα σήμερα.
Το ξέρω πως για πολλούς από εσάς η διαδικασία να φτιάξω έναν newsletter μοιάζει βουνό όμως μπορείτε να συμβουλευτείτε τα παρακάτω άρθρα:
- Πως να δημιουργήσετε μια λίστα με 1.000 email!
- Email Marketing 21 Συμβουλές για απίστευτα αποτελέσματα
Θα πρέπει να έχετε στο νου σας ότι το email marketing σας ανεβάζει στη Google, αφού τα κλικ που κάνει κάποιος για να μπει από το email στο site σας και να δει τις προσφορές ή το άρθρο σας πιάνονται από την Google ως μοναδικά κλικ και ανεβάζουν το Domain Authority της ιστοσελίδας σας.
Αυτά για σήμερα, άμα έχετε κάποια απορία μπορείτε να αφήσετε ένα σχόλιο κάτω από το άρθρο. Επίσης μπορείτε να μοιραστείτε αυτό το άρθρο στο facebook και σε όλα τα άλλα social media με τους φίλους σας!
Σας ευχαριστώ που με διαβάσατε, μην ξεχάσετε να γραφτείτε στη λίστα μου, να πάρετε τον οδηγό SEO και να αυξήσετε τις πωλήσεις από την ιστοσελίδα που ήδη έχετε ή θα φτιάξετε προσεχώς!
Δείτε περισσότερα για την βελτίωση της ιστοσελίδας:
- SEO Not Working?
- Είναι το site σας mobile friendly;
- 7 Advanced Ways to Improve Your Site’s SEO
- 17 SEO Best Practices That Could Double Your E-Commerce Sales
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop με το Genesis Theme Framework.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!
Θεωρώ τα λεγόμενα σας πολύ σημαντικα και ευκολα στην κατανόηση τους..
Σας ευχαριστώ