Μερικές μικρές συμβουλές για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα και τα ποσοστά μετατροπών στην ιστοσελίδα σας
Γεια σας φίλοι μου, όσοι έχετε φτιάξει μια ιστοσελίδα, σίγουρα θα ξέρετε ότι η βελτίωση της είναι ο μόνος σίγουρος τρόπος για να μπορέσετε να την κάνετε πιο χρηστική και πιο δημοφιλής.
Η ιδέα της συνεχής βελτίωσης δεν είναι κάτι καινούριο, αλλά υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια στο χώρο των επιχειρήσεων και του ίντερνετ.
Η φιλοσοφία της συνεχής βελτίωσης αναπτύχθηκε στην Ιαπωνία με τον όρο Kaizen.
Τι σημαίνει όμως βελτίωση;
Βελτίωση για να αυξήσω τα κλικ (click through rate) σημαίνει:
- Να μειώσω τα ποσοστά εγκατάλειψης των νέων χρηστών που μπαίνουν για πρώτη φορά στην ιστοσελίδα μου
- Να αυξήσω τον χρόνο παραμονής των επισκεπτών στο site
- Να μειώσω τον χρόνο φόρτωσης κάθε εσωτερικής σελίδας
- Να βελτιώσω τα κανάλια αγορών
- Να βελτιστοποιήσω τη σελίδα προορισμού
- Να αυξήσω τη συνολική ταχύτητα του site μου
- Να βελτιώσω το μήνυμα της ιστοσελίδας μου
Άμα έχετε κάποιο site και είστε απογοητευμένοι από την απόδοση του, τότε θα πρέπει να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο και να αναλάβετε άμεσα δράση.
Γιατί πρέπει να αυξήσω τα κλικ προς το site μου;
Μπορεί να έχετε μόλις φτιάξει μια ιστοσελίδα ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και να έχετε κουραστεί ήδη από την πολύ δουλειά και τις πολλές διορθώσεις που έχετε κάνει. Όμως η λαϊκή ετυμηγορία μπορεί να είναι αντίθετη με τις απόψεις σας για το πως θα πρέπει να είναι στημένη. Η λαϊκή ετυμηγορία είναι ο κόσμος που το επισκέπτεται.
Άμα το site σας δεν είναι αγαπητό ή δεν είναι αυτό που θέλει ο κόσμος, τότε είναι σχεδόν ακατόρθωτο να πετύχετε και να βγάλετε λεφτά από το ίντερνετ.
Πολλοί βλέπουν το SEO ως μια τεχνητή, πολύ τεχνική διαδικασία που είναι μόνο για τους ειδικούς και για τους προγραμματιστές, στην ουσία το SEO ή η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων είναι μια καθημερινή διαδικασία που ενέχει δεκάδες μικρές βελτιώσεις που θα πρέπει να γίνουν από εσάς τον ίδιο ή από κάποιον ειδικό στην κατασκευή ιστοσελίδων.
Η μέθοδος του A/B Testing
Το Α/Β Testing είναι μια πολύ καλή μέθοδος που χρησιμοποιούν όλοι οι ειδικοί στο μάρκετινγκ και οι μεγάλες εταιρείες όπως η Coca Cola, τα McDonalds για να επιλέξουν μια διαφημιστική καμπάνια.
Ο πατέρας αυτής της μεθόδου θεωρείτε ο κωμικός Γκραούτσο Μαρξ όταν με τον αδερφό του παρουσίαζαν στο θέατρο ελαφρές παραλλαγές του ίδιου μονόπρακτου για να δοκιμάσουν ποιο έχει την καλύτερη απήχηση στο κοινό.
Έτσι όταν πλέον ήτανε να γυρίσουνε την ταινία –Το Τσίρκο-, ξέρανε ήδη ότι ποιες παραλλαγές να χρησιμοποιήσουν και η ταινία έγινε μεγάλη επιτυχία.
Στη βελτιστοποίηση με το A/B Testing, θα πρέπει να φτιάξουμε εκτός από την Α βασική έκδοση της ιστοσελίδας μας, άλλη μία τη B και να κατευθύνουμε τους χρήστες τυχαία και εναλλάξ πότε στη μία και πότε στην άλλη ιστοσελίδα.
Στέλνοντας αδιάκριτα και ισομερώς το 50% της κίνησης στην Α ιστοσελίδα και το 50% στην Β παραλλαγή θα δούμε ποια έκδοση θα είναι η επικρατέστερη. Για παράδειγμα, αν η Α παραλλαγή έχει ποσοστό εγγραφών στο newsletter 7% και η Β παραλλαγή έχει 11%, τότε καταλαβαίνετε πως θα νικήσει η Β.
Στη συνέχεια, η προσπάθεια βελτίωσης δεν σταματάει εδώ, αφού μπορείτε να φτιάξετε και τη Γ παραλλαγή της ιστοσελίδας σας και να την βάλετε να διαγωνιστεί με τη B. Η διαδικασία της βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας σας είναι αέναη και δεν σταματάει ποτέ, όπως και δεν σταματάει ποτέ να κινείτε το ίντερνετ και να εξελίσσονται οι επιθυμίες των καταναλωτών.
Το πιο εύχρηστο και δωρεάν εργαλείο για πειράματα βελτιστοποίησης ιστοσελίδων είναι το Google Website Optimizer.
Η Google έχει φτιάξει μια σειρά εργαλείων στο ίντερνετ που συνδυάζονται με τον λογαριασμό Google Analytics που έχετε για να βλέπετε τα στατιστικά και να συγκρίνετε τη συμπεριφορά των χρηστών.
Τα πειράματα περιεχομένου της Google
Τα εργαλεία Google Website Optimizer έχουν μετατραπεί σε πειράματα περιεχομένου. Όπως βλέπουμε και η ίδια η Google δεν σταματάει ποτέ να εξελίσσεται και να εισάγει ακούραστα νέες βελτιωμένες εκδόσεις των προϊόντων και των υπηρεσιών της.
Τι λέει η Google για τα ίδια τα πειράματα περιεχομένου
Η ίδια η Google αναφέρει στο blog της:
“Ενσωματώσαμε τη δοκιμή περιεχομένου στο Google Analytics, για να σας βοηθήσουμε να επιτύχετε από το ίδιο σημείο όλους τους στόχους που έχετε θέσει όσον αφορά τη μέτρηση, τη δοκιμή και τη βελτιστοποίηση. Με τα Πειράματα περιεχομένου μπορείτε ευκολότερα να βελτιστοποιήσετε τους στόχους που έχετε ήδη προσδιορίσει στο λογαριασμό σας Google Analytics, καθώς και να προσδιορίσετε ποιοι σχεδιασμοί, διατάξεις και περιεχόμενο των σελίδων σας έχουν τη βέλτιστη αποτελεσματικότητα.
Με τα Πειράματα περιεχομένου μπορείτε να αναπτύξετε πολλές εκδόσεις μιας σελίδας και να προβάλετε διαφορετικές εκδόσεις σε διαφορετικούς χρήστες. Η αποτελεσματικότητα κάθε έκδοσης μετράται από το Google Analytics και, χάρη σε μια νέα, σύνθετη στατιστική μηχανή, προσδιορίζεται η πιο αποτελεσματική έκδοση. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα Πειράματα περιεχομένου του Google Analytics εδώ.”
Άμα δεν είστε πολύ εξοικειωμένοι με τα πειράματα περιεχομένου ή με το στατιστικό πακέτο της Google, τότε υπάρχουν δύο λύσεις:
1. Να επιμορφωθείτε προσωπικά εσείς ή ένα στέλεχος της επιχείρησης σας στα Google Analytics.
2. Να αναθέσετε σε κάποιον ειδικό την κατάστρωση και την εφαρμογή των πειραμάτων περιεχομένου της Google.
Πως να μάθετε να λειτουργείτε τα πειράματα περιεχομένου της Google
Αρχικά θα πρέπει να δείτε αυτό νέο κεφάλαιο ως μια μακροχρόνια επένδυση για την ηλεκτρονική σας επιχείρηση η οποία έχει τη δική της καμπύλη μάθησης και επομένως χρειάζεται χρόνο για να μπορέσετε να δείτε απτά αποτελέσματα.
Μπορείτε να βρείτε μαθήματα δωρεάν στο ίντερνετ από την ίδια τη Google και μάλιστα να πιστοποιηθείτε για τις γνώσεις σας. Η ακαδημία της Google παρέχει μια μεγάλη γκάμα μαθημάτων και βίντεο για όσους θέλουν να μάθουν περισσότερα για την τέχνη και επιστήμη του Website Optimization και της χρήσης των αναλυτικών στατιστικών για την εξαγωγή πειραμάτων.
Δυστυχώς προσφέρονται μόνο στα αγγλικά.
Υπάρχουν όμως και πληρωμένες σειρές μαθημάτων από διάφορα άλλα εκπαιδευτικά sites όπως από τη Lynda.com.
Μερικές χρήσιμες σειρές μαθημάτων είναι οι παρακάτω:
Στην περίπτωση όμως που δεν διαθέτετε το χρόνο και την διάθεση να μάθετε μόνοι σας όλα αυτά, τότε μπορείτε να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού στο SEO. Μπορείτε να ζητήσετε μια προσφορά για την βελτίωση της ιστοσελίδας σας σε βάθος.
Βελτιώστε τη σελίδα προορισμού των επισκεπτών
Εκτός από όλη την έκδοση της ιστοσελίδας σας, μπορείτε πιο εύκολα να ξεκινήσετε με τα πειράματα βελτίωσης με την πρώτη σελίδα που επισκέπτονται οι χρήστες μόλις μπαίνουν στο site σας. Αυτή λέγεται και σελίδα προορισμού ή Landing Page.
Επειδή η πρώτη εντύπωση είναι καταλυτική για την παραμονή ενός επισκέπτη στο site σας, θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτό το ευαίσθητο κομμάτι της πρώτη επαφής.
Στην πρώτη επίσκεψη σε μία άγνωστη ιστοσελίδα ο επισκέπτης αλλά και εμείς οι ίδιοι προσπαθούμε από τα σημασιολογικά στοιχεία του site να καταλάβουμε περί τίνος πρόκειται η σελίδα που επισκεφτήκαμε.
Το υποσεινήδειτο μας, μας λέει αν η ιστοσελίδα είναι συμπαθητική, φιλική ή αν μας δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα. Η συναισθηματική επιρροή που ασκεί η ιστοσελίδα στην πρώτη επαφή με τον χρήστη είναι πολύ σημαντική και δεν θα πρέπει να παραβλέπεται.
Η δημιουργία μίας αποτελεσματικής σελίδας προορισμού, μιας σελίδας δηλαδή που θα φέρει κίνηση και μετατροπές δεν είναι εύκολη υπόθεση. Έναν πολύ κατατοπιστικό και αναλυτικό how to οδηγό έχει δημιουργήσει η QuickSprout και μπορείτε να τον βρείτε στο άρθρο Landing Page Optimization.
Στην περίπτωση που θέλουμε να μετρήσουμε την απόδοση δύο ή περισσότερων εκδοχών της σελίδας προορισμού, τότε αυτό είναι πιο εύκολο αντί να χρειαστεί να αλλάξουμε όλο το site μας που ίσως να αποτελείται από χιλιάδες σελίδες.
Είναι προτιμότερο να αλλάξουμε μόνο την σελίδα προορισμού και με βάση τα μηνύματα που θα πάρουμε από αυτήν να δούμε και τι αλλαγές θα κάνουμε σε όλο το site.
Δηλαδή τα γραφικά και το στήσιμο της σελίδας προορισμού έχουν να κάνουν κατά πολύ με το πως θα στηθεί και θα οργανωθεί ολόκληρο το site μας.
Βελτιστοποιήσετε το μήνυμα της ιστοσελίδα σας
Στη βελτιστοποίηση της σελίδας προορισμού, το ερώτημα είναι τι να βελτιστοποιήσω; Η απάντηση είναι τα πάντα.
Θα έλεγα ότι θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα ευρηματικοί και αφήσουμε τη φαντασία μας να εφεύρει νέες λύσεις και προτάσεις για να λύση το πρόβλημα των μετατροπών.
Σε αυτό θα πρέπει να πάμε σε νέο design, σε πιο φιλικά χρώματα, σε λιγότερα κείμενα και περισσότερη εικόνα. Αν και τα κείμενα παίζουν καταλυτικό ρόλο στη Google, δεν είναι ανάγκη να είναι σε πρώτο πλάνο.
Δείτε πως είναι διαμορφωμένο το timeline του Facebook. Μια μεγάλη εικόνα για προμετωπίδα που καλύπτει όλο το πάνω μέρος του προφίλ μας και μετά από κάτω αρχίζει μια τεράστια ροή του τοίχου μας. Την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία έχει υιοθετήσει και το Twitter και πολλά άλλα πολύ δημοφιλή authority sites.
Γιατί το έχουνε κάνει αυτό; Γιατί είδανε ότι έτσι αυξάνουν κατακόρυφα το ποσοστό μετατροπών και πολλών άλλων στατιστικών παραγόντων.
Ιδανικότερο είναι πάρετε και να αντιγράψετε ιδέες από πετυχημένα sites και από πετυχημένες ιστοσελίδες από τον ανταγωνισμό.
Όταν λέω να αντιγράψετε, δεν εννοώ να κάνετε ακριβώς το ίδιο αλλά να πάρετε μερικές ιδέες για να τις εφαρμόσετε στις δικές σας ιστοσελίδες και όχι να φτιάξετε μια κόπια του ανταγωνισμού σας.
Έτσι θα καταντήσετε σαν όλα εκείνα τα eshop των φαρμακείων που μοιάζουν τόσο το ένα με το άλλο που εν τέλει κανείς δεν ξέρει ποιο είναι ποιο αφού έχουν παρόμοια λογότυπα, ίδια χρώματα, ίδια προϊόντα και ίδιες τιμές!
Ο στόχος σας είναι να βελτιωθείτε και να διαφοροποιηθείτε αισθητά από τον ανταγωνισμό!
Για να μην ξεχάσουμε το βασικό μήνυμα της ιστοσελίδας μας αλλά και της σελίδας προορισμού, θα πρέπει να πειραματιστούμε με μερικές εκδοχές του μηνύματος που θα θέλουμε να περάσουμε στον τελικό χρήστη και αυτό το μήνυμα να είναι σε αρμονία με την εικόνα ή με τα γραφικά που θα χρησιμοποιήσουμε.
Τα χρώματα και το μήνυμα είναι πολύ σημαντικά για να αυξήσουμε τα κλικ και τις εγγραφές ή τις αγορές μας.
Τι πρέπει να περιέχει ένα πετυχημένο μήνυμα;
Τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να περιέχει ένα πετυχημένο μήνυμα είναι τα παρακάτω:
1. Να καλύπτει μία βασική ανάγκη
Για παράδειγμα, αυξήστε τις πωλήσεις σας ή επικοινωνήστε
2. Να έχει μια προτροπή σε μια ενέργεια ή call to action
Άμα είναι ένα μήνυμα του τύπου -Αράξτε, μπορεί να έχει και μια φωτογραφία με δύο μπίρες από κάτω που να υπονοεί, -Αράξτε, αλλά πιείτε και δυο μπίρες με ένα φιλαράκι σας. Αυτό είναι πολύ ισχυρό μήνυμα για το υποσεινήδειτο σας που πάντα επιδιώκει την αποφυγή του πόνου και την αναζήτηση της ηδονής.
3. Να είναι ξεκάθαρο και να μην μπερδεύει τον χρήστη
Το μήνυμα σας θα πρέπει να είναι απλό και να μην μοιάζει με παζάρι, όπου πληθώρα αντικειμένων αποσπούν τον χρήστη από τον βασικό σκοπό του. Μην παραφορτώνεται την ιστοσελίδα σας ή την σελίδα προορισμού σας.
Θα πρέπει το μήνυμα σας να είναι απλό και ξεκάθαρο και να μην αποπροσανατολίζει αλλά να κατευθύνει.
4. Να είναι πρωτότυπο
Η πρωτοτυπία πάντα κερδίζει. Πάντα. Όσο πιο παράξενο και πετυχημένο είναι το μήνυμα σας τόσο πιο μεγάλη θα είναι η αποτύπωση του στον χρήστη.
Οι πεπατημένες λύσεις είναι καλές αλλά οι φρέσκες ιδέες είναι ακόμα καλύτερες. Πώς θα γεννήσετε φρέσκες ιδέες; Με το Α/Β τέστινγκ και τους πειραματισμούς. Συγκρίνετε την ιδέα Α με την ιδέα Β και μετά με την Γ.
Βελτιστοποίηση και WordPress
Υπάρχουν πολλές αμφιλεγόμενες προτάσεις και φήμες για την αποτελεσματικότητα του WordPress στη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας. Έχω ακούσει πολλές κριτικές από διάφορους συναδέλφους κατασκευαστές ιστοσελίδων στο ίντερνετ σχετικά με άλλα συστήματα διαχείρισης περιεχομένου όπως το Joomla και το Drupal και έχω δει και πολλά άλλα eshop σε Joomla, σε Magento και σε CSScart.
Όμως όλα αυτά, όσο καλοστημένα και να είναι δεν μπορούν να ανταγωνιστούν στη βελτιστοποίηση το WordPress.
Το WordPress φαίνεται να έχει τον ποιο καλογραμμένο κώδικα, τα καλύτερα πρόσθετα και τις πιο πολλές επιλογές και δυνατότητες βελτιστοποίησης συγκριτικά με όλα τα άλλα προγράμματα κατασκευής ιστοσελίδων.
Μην αυταπατάστε και μην παρασύρεστε από τις σειρήνες.
Το WordPress είναι πιο εύκολο στη χρήση του και εξαιρετικά προσαρμόσιμο σε οποιαδήποτε αλλαγή και δοκιμή θέλετε να κάνετε. Είναι το ιδανικό εργαλείο για να ξεκινήσετε με τις δοκιμές για τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας και μπορεί να σας φέρει ταχύτερα αποτελέσματα από κάθε άλλο πρόγραμμα.
Για μένα το WordPress είναι σαν τον χαμαιλέοντα, αλλάζει όπως το θέλετε και καθημερινά ανακαλύπτω όλο και νέες δυνατότητες που έχει.
Εξελίσσεται συνεχώς, όπως και εξελίσσονται οι ανάγκες σας και οι ανάγκες των πελατών σας προς το καλύτερο.
Σας ευχαριστώ πολύ που διαβάσατε το άρθρο μέχρι εδώ, άμα σας άρεσε θα ήθελα να το κοινοποιούσατε στα social media, στο facebook, στο twitter.
Ζητήστε τώρα προσφορά για SEO και προώθηση ιστοσελίδων
Σας ενδιαφέρει να ανεβείτε στην πρώτη θέση της Google;
Ζητήστε τώρα προσφορά προώθησης
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!
Δείτε περισσότερα για την βελτιστοποίηση ιστοσελίδων
- Πως να βελτιώσετε τη δομή της ιστοσελίδας σας
- Πως να βελτιώσετε το eshop σας
- Πόσο επηρεάζει ο κώδικας του site σας στο SEO;
- SEO Geotargeting
- SEO Google – Βελτιστοποίηση Εντός Σελίδας
- SEO Google Παθητικό Organic Traffic
- SEO Google Πρώτη Σελίδα Ή Κυριαρχία στη Google;
- SEO Google Πρώτη Σελίδα σε 12 Ώρες
- SEO Google Πρώτη Σελίδα- Εισαγωγή
- SEO Google Πρώτη Σελίδα: Βασικό Λεξιλόγιο SEO
- SEO Google Πρώτη Σελίδα: Βασικό Λεξιλόγιο SEO 2
Αυτά τα πειράματα περιεχομένου της Google, είναι εύκολα σχετικά; Θα ήθελα να γραφτώ για να πάρω την πιστοποίηση της Google.
Δύσκολα δεν είναι αλλά απαιτείται εστίαση στον στόχο. Θα μάθεις πολλά πράγματα όμως Βανέσα.