ΒΓΑΛΤΕ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΡΥΠΤΟ

Παθητικά Εισοδήματα Στα Κρύπτο

Google Adwords: 7 Λόγοι για να το κόψετε!

GOOGLE-ADWORDS-SYMVOULES-1

Google Adwords: 7 Λόγοι για να το κόψετε!

Το Google Adwords είναι σήμερα η πιο εξελιγμένη διαφημιστική πλατφόρμα για την προώθηση της ιστοσελίδας σας επί πληρωμή. Από τη στιγμή της εκκίνησης του Google Adwords τον Οκτώβρη του 2000 έχει γίνει η πρώτη πηγή εσόδων της Google.

Μόνο το 2017 κατέγραψε 95 δις δολάρια έσοδα -ναι ούτε καν 100 δις- για τον κολοσσό που ονομάζεται Google.

Μόνο και μόνο το γεγονός που χωρίς το Google Adwords δεν θα υπήρχε η Google σήμερα, θα κάνει και τους πιο ανυποψίαστους να υποψιαστούν ότι κάτι τρέχει και ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο φαντάζουν.

Και επειδή ζούμε στη μοναδική κομμουνιστική χώρα του κόσμου που έχει καπιταλισμό, ας πάμε να δούμε για ποιους λόγους έχει γίνει το Google Adwords ασύμφορο οικονομικά με όσο πιο αντικειμενικό τρόπο γίνεται.

1 Το Adwords εξυπηρετεί μόνο τη Google

Αλήθεια, σας το λέω γιατί άμα δεν εξυπηρετούσε τη Google, τότε θα ήταν προσοδοφόρο για κάθε επιχείριση και ιστοσελίδα στο ίντερνετ και κατά συνέπεια δεν θα χρειαζόταν να κάνετε τίποτα άλλο για να βρείτε πελάτες στο ίντερνετ.

Όλο και όλο θα χρειαζόταν να δημιουργήσετε μια καμπάνια, να την βάλετε μπροστά και μετά δεκάδες πελάτες θα άρχιζαν να σας παίρνουν τηλέφωνα και να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές.

Δυστυχώς ή ευτυχώς, η πραγματικότητα απέχει πάρα πολύ.

Και αυτό γιατί από τον Φεβρουάριο του 2002, η Google εισήγαγε ένα πολύπλοκο μαθηματικό μοντέλο για να κοστολογήσει το κόστος ανά κλικ (Cost Per Click), το οποίο εξαρτάται όχι μόνο από το δικό σας site, αλλά και από τον ανταγωνισμό.

Το πόσο θα πληρώσετε δεν είναι μόνο δικό σας θέμα, αλλά και θέμα το πόσο είναι διατεθειμένοι οι άλλοι να πληρώσουν, πάντα θα υπάρχει κάποιος που θα χτυπάει ψηλά τις καμπάνιες και θα είναι διατεθειμένος να πληρώσει πολύ περισσότερα από όσα του συμφέρει μόνο και μόνο για να μπει στην αγορά.

Αυτό και μόνο δεν είναι δείγμα επιχειρηματικής υγείας και φυσικά δεν είναι βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης.

Το Adwords δεν ήρθε εδώ για να σας σώσει εσάς ή την επιχείρηση σας, αλλά για να σώσει την ίδια τη Google που άμα δεν το είχε, θα είχε κηρύξει πτώχευση και όλα αυτά τα τεράστια μυαλά θα έψαχναν αλλού για δουλειά.

2 Ο ανταγωνισμός πάντα θα αυξάνεται

PRODUCT-LIFE-CYCLE

Η αγορά όπως κάθε αγορά κάνει το δικό της κύκλο. Οι φάσεις της αγοράς είναι τέσσερις και χαρακτηρίζονται:

  • Από του πρώιμους παίχτες
  • Από την φάση ανάπτυξης
  • Από την ωριμότητα ή κορεσμό και
  • Από την απέκδυση ή παρακμή της αγοράς.

Από την άποψη και μόνο της απόδοσης της διαφήμισης στο Google Adwords, είμαστε στη φάση του κορεσμού και της παρακμής, αφού ήδη πάρα πολλές επιχειρήσεις μπαίνουν μέσα από τις εκστρατείες του Adwords.

Και αυτό δεν οφείλετε στις τεχνικές γνώσεις, ούτε στον σούπερ ειδικό στο Google Adwords που θα απογειώσει την καμπάνια σας, θα την βελτιστοποιήσει και θα κάνει παπάδες.

Αυτό το σενάριο είναι παραμυθένιο και δεν πρόκειται να ευδοκιμήσει. Πέραν του κόστους του ειδικού, θα χρειαστείτε τουλάχιστον 3 μήνες για να βελτιστοποιήσετε μια καμπάνια Adwords και όπως καταλαβαίνετε είναι λίγο δύσκολο να μην ξοδέψετε τουλάχιστον 500€ το μήνα για να μπορέσετε να πετύχετε τα καλύτερα αποτελέσματα.

Παρόλα αυτά, έχω πελάτες που κάνουν Adwords πάνω από 3 χρόνια, άλλοι πάνω από 7 και έχουν δει ότι κάθε χρόνο το Google Adwords γίνεται όλο και πιο ασύμφορο γιατί απλούστατα ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

Νέοι παίχτες μπαίνουν κάθε μέρα στην αγορά οι οποίοι έχουν ακούσει ότι οι άλλοι κάνουν Adwords και έτσι κάνουν και αυτοί. Οι παλιοί παίχτες στην αγορά προσπαθούν να διατηρήσουν τις θέσεις τους και την επισκεψιμότητα και έτσι ανεβάζουν το κόστος ανά κλικ καθιστώντας το απαγορευτικό και μη βιώσιμο.

Τόσο απλά.

3 Το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών δεν έχει αυξηθεί

Ας πάμε λίγο και στην ελληνική πραγματικότητα, στην αγορά μας δηλαδή. Μετά από 10 χρόνια κρίσης περίπου, το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών έχει μειωθεί και τα τελευταία χρόνια παραμένει στάσιμο.

Ό,τι διαφήμιση και να κάνει κάποιος στο Adwords έχει ήδη πάρει τα μέγιστα πέρυσι και φέτος δυστυχώς δεν μπορεί να αυξήσει τα κέρδη του. Δεν γίνεται κάποιος να διπλασιάσει το κόστος του Google Adwords και να διπλασιάσει τον τζίρο του.

Γιατί δεν κλιμακώνεται το Google Adwords επειδή έχει σχεδιαστεί να μην κλιμακώνετε. Προσοχή γιατί το ανέφερα και στον λόγο νούμερο ένα για να κόψετε το Google Adwords. Το Adwords έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί μόνο τη Google.

4 Δεν φέρνει μετατροπές

Τώρα να πάμε στην πικρή αλήθεια των μετατροπών των επισκεπτών που έχετε από το Google Adwords σε πελάτες. Θα σας δώσω ένα απλό παράδειγμα.

Μετά από 3.000€ διαφήμιση στο Google Adword, είχα μηδέν μετατροπές. Δεν κέρδισα κανέναν πελάτη για να κάνει SEO ή κατασκευή ιστοσελίδας.

Μετά από μήνες ατελέσφορης προσπάθειας, αποφάσισα να κόψω το Google Adwords και να επενδύσω τα χρήματα μου αλλού, όπως στο πραγματικό SEO.

Τους προηγούμενους μήνες κόψανε το Adwords αρκετές ιστοσελίδες, γιατί απλούστατα δεν το χρειάζονταν επειδή ήταν παθητικό και επειδή δεν έφερνε μετατροπές.

5 Το Google Adwords έχει πάψει πια να είναι ευκαιρία

Στην αρχή της εισαγωγής του Google Adword, το κόστος ανά κλικ ήταν τόσο χαμηλό που σύμφερε σε όλους να τρέχουν καμπάνιες. Πολλοί μάλιστα τις κλείνανε όχι για λόγους κόστους αλλά για τον λόγο ότι είχανε πολύ δουλειά και δεν μπορούσανε πλέον να εξυπηρετήσουν.

Αυτό γινότανε στα πρώτα χρόνια και μέχρι το 2012 με 2013. Από τότε λίγο η κρίση και λίγο ο ανταγωνισμός έχουν κάνει το Adwords να μοιάζει περισσότερο με πεταμένα λεφτά και όχι με ευκαιρία.

6 Σας χτυπάνε καλοθελητές την καμπάνια

Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι ότι πάρα πολλοί καλοθελητές και ανταγωνιστές σας, χτυπάνε τις καμπάνιες απλώς και μόνο για να σας χρεώσουν και για να σας τις ρίξουν εφόσον έχετε θέσει όριο εξόδων κάθε μέρα.

Για παράδειγμα, άμα έχετε θέσει ημερήσιο όριο για τις καμπάνιες σας τα 100 ευρώ, και το κόστος ανά κλικ είναι ένα ευρώ, τότε με 100 κλικ θα κλείσει η καμπάνια σας χωρίς να έχετε καταφέρει να πιάσετε κάποιον καινούριο πελάτη.

Βέβαια, η Google αναγνωρίζει τα click frauds, τα άκυρα χτυπήματα και σας επιστρέφει ένα ποσό πίσω, ίσως και όλο το ποσό που έχει ξοδευτεί από άκυρα κλικ, όμως αυτό γίνεται ένα μήνα μετά και αφού οι επίδοξοι καλοθελητές έχουν καταφέρει να αχρηστεύσουν τις καμπάνιες σας για μέρες και να σας βγάλουν εκτός.

Υπάρχουν αρκετά προγράμματα που αποτρέπουν το click fraud. Ωστόσο ακόμα και αυτά δεν είναι 100% αποτελεσματικά και είναι λίγο δύσκολο να τα εγκαταστήσετε και να τα εφαρμόσετε.

Τώρα βγάλτε συμπεράσματα μόνοι σας, αν και πιστεύω ότι πάρα πολλοί έχετε πέσει θύματα των click των ανταγωνιστών σας.

7 Είναι πιο προσοδοφόρο το SEO

Τελειώνοντας θα ήθελα να αναφερθώ στο καλό και σωστό SEO το οποίο δεν είναι το Άγιο Δισκοπότηρο, αλλά μπορεί να σας βοηθήσει να αποκτήσετε δεκάδες νέους πελάτες και να δώσει νέα πνοή στην ηλεκτρονική σας επιχείρηση ή και την συμβατική σας επιχείρηση.

Μετά από περισσότερα από 5 χρόνια, έχω καταφέρει να επιβιώσω αποκλειστικά και μόνο χάρη στο SEO και ποτέ καμία διαφημιστική καμπάνια είτε αυτή λέγεται Google Adwords είτε Facebook Ads είτε είναι σε κάποιο ιδιωτικό δίκτυο διαφήμισης δεν μου απέφερε έστω και έναν πελάτη.

Το πραγματικό SEO όταν γίνεται σωστά και επαγγελματικά θεωρώ ότι μπορεί να αποφέρει στην επιχείρηση σας αυτά που χρειάζεται για να αποκτήσει πελατειακή βάση και να ανεβάσει τους τζίρους της.

Με άλλα λόγια, τα ίδια χρήματα άμα τα επενδύσετε στο SEO και δεν τα δώσετε για διαφήμιση στο Google Adwords, θα έχουν πολύ μεγαλύτερη απόδοση. Το SEO είναι ένα αναπτυξιακό εργαλείο και πάρα πολλές επιχειρήσεις και ιστοσελίδες υπάρχουν στο ίντερνετ επειδή υπάρχει κάποια εταιρεία ή κάποιος ειδικός που κάνει SEO.

Δείτε περισσότερα για το Google Adwords και τη διαφήμιση στο ίντερνετ:

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

2 σκέψεις στο “Google Adwords: 7 Λόγοι για να το κόψετε!”

  1. Κατατοπιστικό μεν το άρθρο σας, αλλά δεν είμαι βέβαιος ότι έχει εφαρμογή σε όλους τους κλάδους. Σίγουρα υπάρχουν κλάδοι που πρέπει να αναζητήσουν διαφορετικά κανάλια marketing, αλλά και κλάδοι για τους οποίους το adwords είναι το ιδανικό κανάλι.
    Σε κάθε περίπτωση το συγκεκριμένο άρθρο σε βάζει σε σκέψεις.

    Απάντηση
  2. Κατατοπιστικό και πρωτότυπο άρθρο, πράγμα σπάνιο στην εποχή του clopy/paste (pun intended).
    Θα ήθελα να προσθέσω κάτι ακόμα στην σωστή κατά τα άλλα λίστα σας. Έχει να κάνει με τον
    χρήστη, που μηχανικά πλέον αποφεύγει τα πληρωμένα αποτελέσματα της αναζήτησης,
    γιατί γνωρίζει οτι έμμεσα το κόστος της διαφήμισης έχει ενσωματωθεί στην τιμή της υπηρεσίας.
    Επίσης επικρατεί η άποψη οτι διαφήμισης χρίζουν τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που υστερούν
    κάπου αλλού. Εν γένει συμφωνώ οτι η αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας adwords φθίνει
    και εκτιμώ οτι η κατάσταση θα επιδεινωθεί όσο τα εναλλακτικά κανάλια διαφήμισης αυξάνονται,
    οι σελίδες βελτιώνονται τεχνικά (χρήση structured data, το SEO είναι πλέον προϋπόθεση όχι
    προαιρετική πολυτέλεια) και οι χρήστες αποκτούν εμπειρία στον χειρισμό των υπηρεσιών
    (πχ google search parameters, listing/comparing portals). Όλα αυτά θα καταστήσουν τα πληρωμένα
    αποτελέσματα ολοένα και λιγότερο χρήσιμα.

    Απάντηση

Σχολιάστε