LinkedIn: Οδηγός Επιβίωσης
Το LinkedIn είναι ένα social media site επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης. Ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 2002, αλλά ξεκίνησε επίσημα στις 5 Μαΐου του 2003.
Τα εγγεγραμμένα μέλη του LinkediN έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τον προσωπικό επαγγελματικό τους προφίλ, να συνδεθούν με άλλους χρήστες, να αναζητήσουν εργασία, αλλά και να δημιουργήσουν πελατολόγιο.
Αν δεν έχετε ακόμα προφίλ ή σελίδα στο LinkedIn, είναι καιρός να αποκτήσετε για να αποκομίσετε όλα εκείνα τα επαγγελματικά οφέλη από τα social media είτε είστε επιχείρηση ή άτομο που ψάχνει δουλειά.
Μέλη στο LinkedIn
Το site είναι διαθέσιμο σε 20 γλώσσες. Σήμερα θεωρείται το πιο επιτυχημένο site επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως, μετρώντας περισσότερους από 200 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες σε περισσότερες από 200 χώρες.
Υπερτερεί σημαντικά έναντι των κύριων ανταγωνιστών του Viadeo με 55 εκατομμύρια χρήστες και XING με 12 εκατομμύρια χρήστες. Είμαι μέλος και στο Viadeo που έχω την αίσθηση πως ακόμα παραμένει ακατοίκητο καθώς και στο γερμανόφωνο XING, που όπως καταλαβαίνετε δεν αποτελεί την αγορά στόχο μου γιατί στοχεύει μόνο σε γερμανόφωνους. Δεν σας το συστήνω, εκτός και ενδιαφέρεστε για τη Γερμανική ή Γερμανόφωνη αγορά εργασίας.
Σύμφωνα με την Πανελλήνια ετήσια Έρευνα του 2012 για τη συμπεριφορά των χρηστών των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου- ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, πάνω από 511.291 χρήστες του LinkedIn βρίσκονται στη Ελλάδα το 2012. Ένας πρόχειρος υπολογισμός φέρνει των αριθμό των χρηστών σε 700.000 περίπου για το 2014.
Επίσης, σύμφωνα με την ίδια έρευνα η χρήση του LinkedIn θα αυξάνετε συνεχώς λόγω της οικονομικής κρίσης και της επαγρύπνησης των χρηστών για καλύτερο επαγγελματικό μέλλον.
Χαρακτηριστικά του LinkedIn
Το LinkedIn χαρακτηρίζεται από ποικίλες λειτουργίες με κυριότερες τις παρακάτω:
- τη δημιουργία και την παρουσίαση του προφίλ των μελών,
- τη δυνατότητα λεπτομερούς παρουσίασης της εργασιακής εμπειρίας και αναλυτικού του εκπαιδευτικού υπόβαθρου
- τη δυνατότητα καταχώρησης προσωπικών πληροφοριών και ενδιαφερόντων
- τη δικτύωση και την αλληλεπίδραση με τα συνδεδεμένα μέλη,
- τη δυνατότητα παροχής συστάσεων (endorsement) από συναδέλφους, συνεργάτες και γενικότερα μέλη του δικτύου με τα οποία είναι κανείς συνδεδεμένος
- τη δημοσίευση και το διαμοιρασμό αναρτήσεων, παρουσιάσεων, βιογραφικών κλπ.
Διακρίσεις LinkedIn
To 2007 κέρδισε δύο βραβεία στον ετήσιο θεσμό Webby Awards στις κατηγορίες Services (υπηρεσίες) και Social Networking ή Κοινωνική Δικτύωση στα Ελληνικά.
Το LinkedIn σε αριθμούς
277 εκατομμύρια εγγεγραμμένοι χρήστες ανά την υφήλιο
50 εκατομμύρια συστάσεις (endorsements) την εβδομάδα
30 εκατομμύρια φοιτητές πανεπιστημίων είναι μέλη
3 εκατομμύρια εταιρείες έχουν δημιουργήσει σελίδα στο LinkedIn
33% των μοναδικών επισκέψεων από κινητά και κινητές συσκευές
2 νέα μέλη προστίθενται στο LinkedIn ανά δευτερόλεπτο
Πηγη: LinkedIn
LinkedIn Εργαλεία Επιτυχίας
Για τους αναλυτικούς τύπους, το TrueSocialMetrics προσφέρει μια τεράστια γκάμα εργαλείων και δεδομένων για να μετρήσετε την διείσδυση και την αποτελεσματικότητα του LinkedIn για σας και την επιχείρηση σας.
Μια εφαρμογή για προγραμματισμό των ενημερώσεων και των κοινοποιήσεων σας σε όλα τα social media. Ίσως να σας φανεί χρήσιμη εάν δεν θέλετε να είστε 24 ώρες στον υπολογιστή για να κάνετε δημοσιεύσεις στο Facebook, twitter και στο LinkedIn.
LinkedIn Συμβουλές Επιτυχίας
LinkedIn Tip 1. Χτίστε το δικό σας brand name
Νέες εποχές, νέα μέσα επικοινωνίας αλλάζουν τους κανόνες για τo χτίσιμο (brand building) και ορατότητα (brand visibility) του ονόματός σας, της επιχείρησης σας ή της φίρμας σας.
LinkedIn Tip 2. Απoκτήστε νέους πελάτες
Τα νέα social media προσφέρουν εξελιγμένα εργαλεία εξεύρεσης νέων πελατών, όπως η καλλιέργεια και η followers. Το LinkedIn είναι το κοινωνικό δίκτυο με το υψηλότερο μέσο εισόδημα χρήστη, ενώ από τους περίπου το 45% είναι decision makers.
LinkedIn Tip 3. Σύσφιξη σχέσεων με πελάτες
Μπορείτε να ενημερώνετε τους followers της σελίδας σας και να τους απαντάτε σε ερωτήσεις ή παράπονα για το προϊόν σας. Οι ενημερώσεις στη σελίδα της επιχείρησής σας, θα φαίνονται άμεσα ως updates στους followers.
LinkedIn Tip 4. Κάντε νέες γνωριμίες
Η αναζήτηση νέων προμηθευτών και συνεργατών μπορεί να γίνει μέσα από groups και companies στο LinkedIn. Τα groups αποτελούν σημαντική ευκαιρία για επέκταση του δικτύου σας. Μπορείτε να εισάγετε το email σας και αναζητήσετε από το email άτομα για να συνδεθείτε στο LinkedIn
LinkedIn Tip 5.Συνδέστε τον LinkedIn στο site σας
Συνδέστε το λογαριασμό σας στο LinkedIn με το twitter account, το blog σας και άλλα social media, συγχρονίστε τα update σας, ανεβάστε περιεχόμενο, όπως slideshows και αυξήστε, με τον τρόπο αυτό, το traffic της σελίδας της επιχείρησής σας στο LinkedIn.
Επίσης πολύ καλό θα ήταν να φτιάξετε ένα social linkwheel για να παίρνετε backlinks πίσω στο site σας. Αυτό γίνετε εάν συνδέσετε το Google Plus με το LinkedIn και αυτό με το Tumblr. Έτσι κάθε φορά που δημοσιεύετε κάτι στο Google Plus, αυτό πηγαίνει και στο LinkedIn και μετά στο Tumblr.
LinkedIn Tip 6. SEO
Αναζητώντας στο google μια μάρκα προϊόντος, μια εταιρία και ιδιαίτερα έναν επαγγελματία με το όνομά του, το προφίλ του στο LinkedIn εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της google. Το ίδιο βεβαίως συμβαίνει και με τη σελίδα μιας επιχείρησης στο Facebook.
To LinkedIn είναι ιδανικό για χτίσιμο backlink, για SEO και για traffic.
Θετικά και αρνητικά του LinkedIn
Θετικά του LinkedIn
Αν νομίζεις ότι το το LinkedIn είναι απλώς ένας τρόπος για να μαθαίνεις που εργάζονται οι πρώην συμφοιτητές σου και οι παλιότεροι συνάδελφοί σου κάνεις λάθος. Αν και δεν είναι τόσο δημοφιλές όσο το facebook και το twitter παραμένει το πιο επαγγελματικό εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης.
1. Είναι επαγγελματικό
Αν και έχει κουμπιά like και share, απευθύνεται στον επαγγελματία και στην επιχείρηση, τόσο εντός Ελλάδος όσο και εκτός.
2. Μπορείς να ανεβάσεις το βιογραφικό σου
Με την ελπίδα να βρεις δουλειά. Η ανεργία είναι στο 57% στους νέους και ίσως έχεις κάποια ελπίδα να κερδίσεις στο τζόκερ μέσω LinkedIn!
3. Έχει συγκεκριμένη στόχευση
Είναι ένα Niche site και είναι αποκλειστικά στοχευμένο στην αγορά εργασίας, μεταπτυχιακών, ακαδημαϊκών κλπ. Δεν χάνεσαι μέσα στο λαό του facebook, μπορείς να υποβάλεις το βιογραφικό σου σε χιλιάδες εταιρείες και να ελπίζεις για πράσινη ανάπτυξη!
Αρνητικά του LinkedIn
1. Είναι πολύ αργό
Πολύ αργά παν τα ζα σχετικά με τη δημιουργία νέων συνδέσεων και νέων γνωριμιών σε σύγκριση με τα άλλα social media, facebook, twitter και google plus. Το ίντερνετ τρέχει πολύ γρήγορα και κανείς δεν σας περιμένει. Η μέθοδος με το email και η επιβεβαίωση είναι απαρχαιωμένη
2. Είναι πολύ επίσημο
Μετά από 5 χρόνια πανεπιστήμιο, σώμα ορκωτών λογιστών, Λονδίνα και επιχειρήσεις, κατάλαβα ότι όλα αυτά είναι παπ@ριές. Η πολύ επισημότητα μου τη σπάει, θέλω κάτι πιο αληθινό και πιο καθημερινό, ειδικά στο personal branding.
3. Είναι niche site
Δεν είναι για όλο τον κόσμο, και ενώ ο Πρωθυπουργός έχει YouTube και twitter που είναι του λαού, δεν έχει LinkedIn και οι πληροφορίες μου λένε ότι δεν θα αποχτήσει. Από άποψη traffic και SEO είναι β εθνική. Τη στιγμή που έχω 5 εκατομμύρια Έλληνες στο Facebook δεν θα πάω να κλειστώ στο LinkedIn!
Τη στιγμή που έχω 5 εκατομμύρια Έλληνες στο Facebook δεν θα πάω να κλειστώ στο LinkedIn!
Οδηγός LinkedIn για αρχαρίους
Όπως τα περισσότερα κοινωνικά δίκτυα, έτσι και το Linkedin φιλοξενεί το προσωπικού σου προφίλ. Μια σελίδα όπου περιέχει πληροφορίες όπως την επαγγελματική εμπειρία και τις ικανότητές σου.
Παρόλα αυτά, αντίθετα με άλλα κοινωνικά δίκτυα, είναι πολύ σημαντικό να συμπληρώσετε πλήρως το προφίλ σας με όλες τις πληροφορίες σας, ειδικά αν ψάχνετε δουλειά. Το Linkedin βαθμολογεί με 0-100% ανάλογα με το πόσο το έχετε συμπληρώσει. Όσο πιο κοντά στο 100% το φτάσετε, τόσο πιο πιθανό να βγείτε στα αποτελέσματα από μηχανές αναζήτησης.
Για να αγγίξετε το 100% χρειάζεται να συμπληρώσετε τις παρακάτω πληροφορίες:
- Τομέας δουλειάς και ταχυδρομικός κώδικας
- Τωρινή δουλειά με περιγραφή
- Δύο ακόμη θέσεις δουλειάς
- Εκπαίδευση
- Τουλάχιστον 5 skills
- Φωτογραφία προφίλ
- Τουλάχιστον 50 connections
- Περιγραφή (A summary)
Τα Linkedin Groups είναι χώροι όπου μπορούν επαγγελματίες να κοινοποιούν υλικό, να ζητούν συμβουλές, να ψάχνουν ή να δημοσιεύουν θέσεις για δουλειά αλλά και να δικτυώνονται με άλλους χρήστες. Τα Groups μπορεί να αφορούν εταιρείες, οργανισμούς, κοινότητες και πολλά άλλα.Προσοχή. Τα Linkedin “Groups” δεν σχετίζονται με τα “Companies”.
Ακριβώς όπως εσείς έχετε προσωπικό προφίλ στο Linkedin, έτσι πολλές εταιρείες επιλέγουν να παρουσιάσουν τον εαυτό τους στο κοινωνικό δίκτυο. Με παρόμοιο τρόπο με τα Facebook Fan Pages, μπορείτε να ακολουθείτε και να μαθαίνετε νέα από τις εταιρείες αυτές.Στις σελίδες των εταιρειών θα βρείτε γενικές πληροφορίες, λίστα με τους εργαζόμενους και ανακοινώσεις.
- Θα πρέπει να έχετε στο προσωπικό σας προφίλ την θέση στην εταιρεία αυτή
- Το εταιρικό e-mail θα πρέπει να το έχετε προσθέσει και στο προσωπικό σας προφίλ και να έχει εγκριθεί
- Θα πρέπει να ενώσετε το προφίλ σας με την σελίδα της εταιρείας. Αφού την δημιουργήσετε, στο σημείο όπου προσθέτετε την επαγγελματική σας εμπειρία, θα σας δίνετε η δυνατότητα επιλογής αυτής της εταιρείας
- Θα πρέπει να έχετε φτάσει το προφίλ σας στο 50%
- Να έχετε αρκετά Connections
LinkedIn Πηγές:
- LinkedIn WikiPedia
- Webby Awards 2007: Big Winners Include Flickr, LinkedIn
- Mashable On LinkedIn
- SocialMediaLife: LinkedIn
- LinkedIn | Τα Top 25 skills για εύρεση εργασίας το 2013
- 22 LinkedIn Secrets LinkedIn Won’t Tell You
Άλλοι Οδηγοί Social Media
- LinkedIn: Οδηγός Επιβίωσης
- YouTube: Ο βασιλιάς των social media
- Twitter: Mυστικά για απίστευτο traffic
- Google Plus: 7 μυστικά επιτυχίας
- Facebook Marketing
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop με το Genesis Theme Framework.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!