7 Συμβουλές για να σχεδιάσετε ένα πετυχημένο brand name
Δείτε τι πρέπει να κάνετε για να δημιουργήσετε ένα σωστό όνομα στο ίντερνετ
Γιατί το brand name παίζει σημαντικό ρόλο στην επιτυχία μιας ιστοσελίδας;
Μήπως το brand name σας δεν έχει καμία τύχη στο ίντερνετ σήμερα και δεν γνωρίζετε καν το γιατί;
Άμα έχετε και εσείς τις ίδιες απορίες με δεκάδες άλλους επιχειρηματίες του παγκόσμιου ιστού, τότε είστε σε πολύ καλό δρόμο, γιατί άμα διαβάσετε το παρακάτω άρθρο σίγουρα θα σας λυθούν οι πιο πολλές σχετικά με τη δύναμη που έχει το brand name στον κόσμο και ειδικότερα στους καταναλωτές και στους υποψήφιους πελάτες σας που αγοράζουν όλο και πιο πολλά πράγματα και υπηρεσίες από το ίντερνετ.
Τι θα πρέπει να έχει λοιπόν ένα σωστά σχεδιασμένο brand name;
1. Συμβολικότητα
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να έχει ένα πετυχημένο brand name ειδικά στην σημερινή εποχή που επικρατει πολυφιρμία και πολυμπραντισμός είναι η συμβολικότητα. Θα πρέπει το εταιρικό σας λογότυπο να είναι ένα σύμβολο απλό και κατανοητό στον πολύ κόσμο.
Παρτε για παράδειγμα το λογότυπο της Coco Channel.
Ενώ πολύς κόσμος δεν γνωρίζει τι σημαίνει το αντικριστό διπλό C, το οποίο είναι παρμένο από το δελφικό έψιλον, όλοι αντιλαμβάνονται ότι είναι το brand name της Coco Channel. Και αυτό αποτελεί ένα ακόμα παράδοξο, δεν ξέρω να το ονομάσω και να το διαβάσω, αλλά ξέρω τι σημαίνει.
Το λογότυπο της Channel είναι αναγνωρίσιμο σε όλες τις γλώσσες του κόσμου και ακόμα και οι αγράμματοι μπορούν να το ξεχωρίσουν και να το θυμούνται και αυτό έχει να κάνει με την επιτυχία του σχεδιασμού του εξαρχής.
2. Το brand name πρέπει να έχει κλασσική μορφή
Η μόδα αλλάζει κάθε χρόνο, οι τάσεις έρχονται και κάνουν κύκλο, όμως το brand name και το logo σας θα πρέπει να έχουν κλασσική μορφή για να αντέχουν στον χρόνο αλλά και για να μην απαιτούνται αλλαγές κάθε δεκαετία για να εκσυγχρονιστούν με την εποχή.
Το κλασσικό λογότυπο είναι σχεδόν υποχρεωτικό και δεν θα πρέπει ποτέ ο γραφίστας σας να επηρεάζεται από τις τάσεις της δεκαετίας ή από τις νέες δυνατότητες του Corel.
To 2018, την χρονιά δηλαδή που γράφω αυτό το άρθρο για πρώτη φορά, έχουν βγει στη μόδα τα Vintage λογότυπα και διάφορες εταιρείες και ιστοσελίδες (eshop) κτλ. Θα πρέπει να αντισταθείτε να δημιουργήσετε ένα λογότυπο vintage style γιατί είναι απλώς τάση, δεν είναι διαχρονικό.
To vintage δεν είναι κλασσικό και κατά συνέπεια δεν θα αντέξει στον χρόνο. Μην αφήνετε την τάση της εποχής να επηρεάσει το λογότυπο σας.
Παραδοσιακές γραμματοσειρές, σχήματα και εικόνες, είναι ιδανικά για ένα διαχρονικό Brand το οποίο θα παραμένει αναλοίωτο και δεν θα μοιάζει παλιομοδίτικο με το πέρασμα του χρόνου.
3. Περάστε τις αξίες της εταιρείας σας μέσα από το λογότυπο σας
Όταν λέμε brand name εννοούμε εταιρική ταυτότητα που είναι κάτι περισσότερο από το απλό λογότυπο σας. Το λογότυπο σας θα πρέπει να συμβολίζει και να απεικονίζει τις αξίες της επιχείρησης σας ή της ιστοσελίδας σας.
Για παράδειγμα, άμα η ιστοσελίδας σας πουλάει προϊόντα πολυτελείας και στοχεύει στις υψηλές εισοδηματικά τάξεις, τότε θα πρέπει και το λογότυπο σας να έχει παρόμοια μορφή και να συμβολίζει αυτό το στάτους που θέλετε να περάσετε.
Πριν ξεκινήσετε τον σχεδιασμό του λογοτύπου σας και του brand name σας θα πρέπει να γνωρίζετε την αγορά στόχο σας και να ξέρετε επακριβώς ποιο λογότυπο είναι αυτό που περιμένουν οι πελάτες να δουν όταν θα επισκεφτούν για πρώτη φορά την ιστοσελίδα σας.
Οι εταιρική σας φιλοσοφία και οι εταιρικές σας αξίες θα πρέπει να περνάνε μέσα από το λογότυπο και το όνομα σας και θα πρέπει να βρίσκετε απαντήσεις σε ερωτήματα όπως:
- Τι σημαίνει το brand name μου για τους πελάτες μου;
- Ποια συναισθήματα εγείρει το brand name μου στους υποψήφιους πελάτες μου;
4. Βρείτε απλό domain name και απλό brand name
Το domain name θα πρέπει όπως και το brand name σας να είναι απλό για να μπορεί ο άλλος να το θυμάται και να του μένει. Δεν γίνεται να θυμόμαστε σήμερα πολύπλοκα domain names και πολύπλοκα brand names.
Πάρτε για παράδειγμα τη Nike, το domain name της είναι nike.com και το brand name της είναι Nike. Τόσο απλά.
Δεν χρειάζεστε κάτι περισσότερο, αντίθετα χρειάζεστε κάτι λιγότερο για να προσδώσετε περισσότερο. Είναι η κλασσική διασκευή του less is more.
Πολύπλοκα domain name με πολλούς χαρακτήρες δεν αποτυπώνονται και δεν μένουν στον πολύ τον κόσμο. Ότι είναι δύσκολο και ακατανόητο δεν απομνημονεύεται και δεν αποτυπώνεται.
5. Επιλέξτε το κατάλληλο χρώμα
Αν και τα μαύρα λογότυπα είναι και αυτά μια από τις πολύ καλές και κλασικές λύσεις, η επιλογή του εταιρικού σας χρώματος ξεκινάει με την επιλογή του χρώματος που θα βάλετε στο λογότυπο της φίρμας σας.
Προσοχή γιατί τα χρωματιστά λογότυπα, τα πολύχρωμα λογότυπα δηλαδή είναι αδόκιμα και δεν θα σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε. Αντίθετα τα μονόχρωμα λογότυπα είναι αυτά που μένουν.
Γενικά η επιλογή χρώματος είναι δύσκολη υπόθεση γιατί το χρώμα έχει να κάνει με την ψυχολογία του πελάτη. Θα πρέπει από πριν να γνωρίζετε τι συναισθήματα διεγείρει ένα χρώμα και πως θα πρέπει να τα διαχειριστείτε σωστά και στον σχεδιασμό του δικού σας λογότυπου στο ίντερνετ.
Προσωπική συμβουλή είναι να αποφύγετε τις διχρωμίες και τα πολλά χρώματα ή τα περίεργα χρώματα γιατί πολύς κόσμος δεν έχει έφεση στα χρώματα και δεν του αρέσουν πάντα τα χρωματιστά σύνολα.
6. Αφήστε κενό χώρο
Η σωστή διαχείριση του κενού χώρου και στον σχεδιασμό ιστοσελίδων, αλλά και στον σχεδιασμό του λογοτύπου έχει και αυτή την αξία της.
Το λευκό κενό είναι πολύ σημαντικό και αποδυκνείεται η αξία του στο νούμερο ένα site παγκοσμίως σε επισκεψιμότητα που δεν είναι άλλο από αυτό της ίδιας της Google. Δείτε πόσο λευκό χώρο έχει και τι αίσθηση προκαλεί στον χρήστη.
Η αίσθηση της ελευθερίας της πλοήγησης στο ίντερνετ, η αίσθηση ότι είστε έτοιμοι με μια αναζήτηση να κατακτήσετε τον κόσμο και να βρείτε τα πάντα με ένα κουμπί είναι μοναδική.
Στο ίδιο μοτίβο της σωστής χρήσης του κενού χώρου κινούνται και όλες οι άλλες μεγάλες μηχανές αναζήτησης, Yahoo, Yandex, Baidu.
Έχετε αξιοποιήσει σωστά το λευκό χώρο και το κενό ώστε να υπάρχει χώρος για να να αναπνεύσει ο χρήστης της ιστοσελίδας σας; Μήπως το brand name σας είναι παραφορτωμένο και δεν έχει κάποια ισορροπία κενού;
Το κενό δεν είναι άχρηστο αλλά είναι χώρος ανάδρασης και επικοινωνίας με τον πελάτη. Πάντα το λευκό, μια λευκή κόλλα χαρτί, ένας λευκός ουρανός, ένα λευκό γραφείο αποτελούν πηγές έμπευσης και δημιουργίας γιατί ο εγκέφαλος μας βιάζεται για να καλύψει αυτό το κενό με ιδέες και με δημιουργικότητα.
Το κενό πάντα εξιτάρει την φαντασία και μας δίνει το έναυσμα για δράση, σε αντίθεση με τον παραφορτωμένο χώρο που μας οδηγεί στην απόλυτη παράλυση λόγω υπερπληροφόρησης.
7. Minimal Design
Το μίνιμαλ design δεν είναι φτώχεια αλλά πλούτος γιατί θα πρέπει με λίγα να δώσουμε πολλά. Ο μινιμαλισμός στο web design είναι μια τάση που θεωρώ ότι όχι μόνο είναι απαραίτητη για να είναι ένα site πετυχημένο αλλά θα πρέπει να υπάρχει παντού, ξεκινώντας από το brand name που συνήθως προηγείται του σχεδιασμού της ιστοσελίδας.
Σε πολλούς πελάτες δεν αρέσουν οι πολύπλοκες εικόνες και γραμματοσειρές. Τα πολύπλοκα γραφικά και τα περίτεχνα εικαστικά στοιχεία αντί να κάνουν τον πελάτη σας να αισθάνεται άνετα, τον κάνουν να νιώθει απειλή και κατώτερος.
Τα εξεζητημένα γραφικά σε ένα site αλλά και σε ένα brand name κάνουν τον πελάτη να νιώθει απόμακρος και να μην ταυτίζεται με την εταιρεία σας ή την ιστοσελίδα σας. Τον κάνουν να νιώθει μειονεκτικά αντί να νιώθει καλύτερα.
Το να μπαίνω σε ένα site με απίστευτα γραφικά και απίστευτες εικόνες παντού με κάνει να νιώθω μικρός και ανήμπορος ενώ σε πολλούς ανθρώπους τους δημιουργεί κατάθλιψη και απομόνωση.
Λιγότερο design και σωστή χρήση του κενού έχει πάντα καλύτερο αποτέλεσμα και το λογότυπο σας γιατί σας βοηθάει να το κάνετε κλασικό, συμβολικό και αξιομνημόνευτο.
Δείτε περισσότερα για το σωστό branding στο ίντερνετ:
- After sales SEO 101: Εξυπηρέτηση πελατών μετά την δημιουργία ιστοσελίδας
- 7 λόγοι που η αύξηση του traffic στο site σας δεν φέρνει πωλήσεις
- 11 Συμβουλές για Web Design που θα αυξήσει τις πωλήσεις σας!
- Search Engine Friendly: 8 Συμβουλές για να γίνει το site σας φιλικό στη Google
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ή προώθηση ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop ή προώθησης ιστοσελίδας.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!