7 Τάσεις στον σχεδιασμό ιστοσελίδων και το SEO για το 2018
Το SEO και οι αλλαγές του αλγορίθμου της Google είναι αυτές που οδηγούν και τις εξελίξεις στον σχεδιασμό ιστοσελίδων και δημιουργούν τις τάσεις της εποχής.
Όσες ιστοσελίδες δεν ακολουθούν αυτές τις τάσεις που επιτάσσει η ίδια η Google, χάνουν σιγά σιγά θέσεις από τις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης, ενώ νέες ιστοσελίδες που χαρακτηρίζονται πιο ποιοτικές από τη Google ανεβαίνουν στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Άμα έχετε ήδη site και δεν είστε ικανοποιημένοι με την απόδοση του ή είστε ένα βήμα πριν σχεδιάσετε μια καινούρια ιστοσελίδα, τότε θα πρέπει να προσέξετε τις παρακάτω 7 τάσεις-συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης, να παρέχετε καλύτερη και πιο πλούσια εμπειρία στον τελικό χρήστη και να αυξήσετε κατακόρυφα την επισκεψιμότητα σας.
Για να δείτε τι πρέπει να κάνετε, απλώς διαβάστε παρακάτω.
1. Mobile first design για τη Google
Αυτή την χρονιά η Google προχώρησε στο mobile first indexing, στέλνοντας μηνύματα σε όλους τους webmasters -και σε εμένα δηλαδή- ότι το site τους πληροί τα κριτήρια mobile first indexing.
Που σημαίνει ότι η ιστοσελίδα τους ταξινομείτε πρώτη στις κινητές συσκευές και μετά στις σταθερές. Δεδομένου ότι οι πρόσβαση στο ίντερνετ από κινητό έχει αγγίξει το 70% φέτος στην Ελλάδα και ότι κάθε χρόνο θα βαίνει αυξανόμενη, το mobile first indexing είναι καθοριστικό στο να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας.
Παρακάτω σας παραθέτω μερικά στοιχεία στον σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας που θα πρέπει να είναι σχεδιασμένη ειδικά για κινητές συσκευές (mobile first design):
Να έχει προσαρμόσιμο κείμενο και εικόνες
Να μην πιξελιάζουν οι εικόνες και να μην χαλάει το κείμενο. Να μην παραμορφώνεται δηλαδή καθόλου όταν κάποιος αλλάζει ανάλυση ή οθόνη.
Να είναι προσαρμοσμένη η ιστοσελίδα σας για όλες τις συσκευές
Θα πρέπει δηλαδή η ιστοσελίδα σας να φαίνεται σωστά είτε όταν την βλέπετε οριζόντια ή κάθετα σε μια κινητή συσκευή.
Θα πρέπει να υπάρχει fluid grid
Το οποίο βοηθάει μια ιστοσελίδα να διατηρεί αναλλοίωτες τις αναλογίες σε όλες τις οθόνες.
2. Δομή περιεχομένου με βάση την οργανική ορατότητα
Οι ειδικοί στον χώρο του SEO θεωρούν ότι θα πρέπει η δομή της ιστοσελίδας σας αλλά και των εσωτερικών σελίδων, των λεγόμενων σελίδων προορισμού να είναι προσβάσιμες για τα ρομπότ των μηχανών αναζήτησης.
Θα πρέπει να υπάρχει παραγραφοποίηση, σωστή μορφοποίηση, κουκίδες και αρίθμηση και ορθή χρήση των κεφαλίδων H1, H2 και Η3. Η λογική δομή και ιεραρχία θα πρέπει να ακολουθείτε γενικότερα παντού.
3. Εστίαση στην πρόθεση του χρήστη και όχι μόνο στις λέξεις κλειδιά
Οι μηχανές αναζήτησης έχουν εξελιχθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια. Ο απώτερος στόχος της Google ήτανε πάντα όλα αυτά τα χρόνια να μιμηθούνε τα Google Bots της ανθρώπινη συμπεριφορά στην αξιολόγηση και κατάταξη των ιστοσελίδων.
Σαν συνέπεια η Προώθηση Ιστοσελίδων ή το SEO έχει μετακινηθεί από την απλή ανάλυση των keywords και πλέον γίνεται λόγος για την πρόθεση του χρήστη πίσω από τις αναζητήσεις.
Έτσι υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες αναζητήσεων, οι οποίες κρύβουν διαφορετικές λέξεις κλειδιά και διαφορετική πρόθεση του χρήστη.
Αυτές είναι:
Θα ήθελα να ξέρω
Ο χρήστης του ίντερνετ αναζητάει πληροφορίες για κάτι, πόσο κοστίζει ένα laptop, πότε παίζει η ΑΕΚ, κτλ που δεν έχουν πρόθεση αγοράς και δεν είναι money keywords.
Θα ήθελα να πάω
Αυτό το σήμα αναζήτησης έχει να κάνει με τοπικές αναζητήσεις. Θέλω να βρω εστιατόριο στη Γλυφάδα, θέλω να πάω από εδώ εκεί, και πολλές φορές περιέχουν τον όρο near me. Κρύβουν μέσα τους πρόθεση αγοράς αλλά όχι πάντα.
Θα ήθελα να κάνω
Πολλοί ψάχνουν για να κάνουν κάτι. Αυτού του είδους οι αναζητήσεις έχουν ισχυρό κίνητρο να αγοράσεις κάποιος κάτι όταν πρόκειται για υπηρεσίες που παρέχονται από επαγγελματίες. Όπως θέλω να κάνω ντεκαπάζ, θέλω να κάνω μαθήματα σκι.
Θα ήθελα να αγοράσω
Οι πελάτες σε αυτού του είδους αναζητήσεις δείχνουν ξεκάθαρα την πρόθεση του να αγοράσουν κάτι ηλεκτρονικά. Ψάχνουν για προσφορές, αξιολογήσεις ή σύγκριση τιμών για να λάβουν μια απόφαση αγοράς.
4. Σωστή εσωτερική διασύνδεση
Η εσωτερική διασύνδεση της ιστοσελίδας σας είναι σημαντική τόσο από άποψη τεχνικού SEO, αλλά και από άποψη λειτουργικότητας του τελικού χρήστη.
Όλες οι βασικές σελίδες προορισμού θα πρέπει να είναι εσωτερικά διασυνδεδεμένες μεταξύ τους, ώστε να μπορεί ο χρήστης να πλοηγηθεί και στις άλλες σελίδες.
Η δομή δε τις ιστοσελίδας σας θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη και θα πρέπει να υπάρχουν όλες οι σημαντικότερες σελίδες στο footer menu ώστε να μπορεί κάποιος να τις βρει με ένα κλικ.
Οι σελίδες που βρίσκονται στο μενού θα πρέπει και αυτές να είναι σωστά τοποθετημένες εκεί ανάλογα με την σημαντικότητα τους γιατί οι αράχνες των μηχανών αναζήτησης τις κατατάσσουν ως πιο σημαντικές και τις αναφέρουν ως sitelinks στα αποτελέσματα αναζήτησης.
5. Βελτιστοποιημένες εικόνες (image SEO)
Άμα έχετε παρατηρήσει, στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, υπάρχουν διάφορες καρτέλες, που ξεκινάνε από το όλα, εικόνες κτλ.
Οι εικόνες αποτελούν και αυτές μέρος των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google και μέρος της εντός σελίδας βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας σας.
Παράλληλα οι εικόνες αποτελούν και παράγοντα κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης, που σημαίνει ότι πάντα θα πρέπει να έχετε και εικόνες στις σελίδες προορισμού από το site σας.
Θα πρέπει οι εικόνες σας να μην είναι πάνω από 100kb, κατά προτίμηση σε jpg μορφή και να έχουν ως όνομα αρχείου αλλά και ως εναλλακτικό κείμενο την λέξη κλειδί που σας ενδιαφέρει.
Η ερώτηση τώρα είναι, μα θα μου φέρουν κίνηση στο site οι εικόνες από τα αποτελέσματα αναζήτησης των εικόνων; Η απάντηση είναι όχι, αλλά θα σας βοηθήσουν οι βελτιστοποιημένες εικόνες να κερδίσετε θέσεις στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης.
6. Google Penalties για pop-ups
Τώρα να πάμε και σε μια άλλη τάση της εποχής που είναι οι χειροκίνητες ποινές πλέον σε ιστοσελίδες που έχουν αναδυόμενα παράθυρα, (pop-ups). Πάρα πολλοί ιδιοκτήτες ιστοσελίδες φέτος έλαβαν μηνύματα από την ίδια τη Google για να αφαιρέσουν τα pop up που είχαν βάλει στην ιστοσελίδα τους.
Σε πολλούς τους είχες επιβληθεί και ανάλογη ποινή (Google Penalty), μέχρι την αφαίρεση του αναδυόμενου παραθύρου.
Στα αναδυόμενα παράθυρα δεν περιλαμβάνονται οι φόρμες εγγραφής στο newsletter αλλά κυρίως για διαφημιστικά παράθυρα και παράθυρα που κάλυπταν ολόκληρη την σελίδα και κάνανε redirect σε τρίτα άσχετα sites.
7. Αναζήτηση φωνής και βοηθός αναζήτησης (voice search & search assistants)
Οι φωνητικές αναζητήσεις είναι πλέον γεγονός, τουλάχιστον στην αγγλική γλώσσα, γιατί στα ελληνικά δεν είναι διαθέσιμη όλη η γκάμα των επιλογών αναζητήσεων ακόμα από τη Google. Όμως ακόμα και οι φωνητικές αναζητήσεις δεν είναι τελειοποιημένες και σε περίπτωση που δεν έχετε καθαρή αγγλική προφορά, είναι λίγο δύσκολο να βρείτε αυτό που θέλετε.
Οι φωνητικές αναζητήσεις και αυτές βασίζονται στις λέξεις κλειδιά και η τεχνητή νοημοσύνη που έχει αναπτύξει η ίδια η Google κάθε μήνα βελτιώνεται και προβλέπεται να γίνει πλέον μέρος της καθημερινότητας μας.
Τώρα στο web design είναι λίγο δύσκολο με κάποιον τρόπο να κάνουμε την ιστοσελίδα μας να είναι voice search optimized, να είναι δηλαδή βελτιστοποιημένη για τις φωνητικές αναζητήσεις αφού δεν υπάρχει διαχωρισμός όπως υπάρχει διαχωρισμός από τη Google για τον αλγόριθμο αναζήτησης για τις κινητές συσκευές.
Δηλαδή οι φωνητικές αναζητήσεις ευνοούν τις ιστοσελίδες που είναι ήδη σωστά στημένες και βελτιστοποιημένες και εμφανίζονται ήδη αρκετά ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
Δείτε περισσότερα για το SEO και το web design:
- Πως να ανεβάσετε μια καινούρια ιστοσελίδα στη Google
- 15 Χρυσές συμβουλές SEO για το 2018
- Πως να κάνετε SEO σε καινούριες ιστοσελίδες
- Things Designers Should Know About SEO In 2018
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για προώθηση ιστοσελίδας
Ζητήστε σήμερα μια προσφορά για προώθηση της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας