ΒΓΑΛΤΕ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΡΥΠΤΟ

Κατεβάστε τον οδηγό Κρύπτο για αρχάριους

Γιατί η Google αγαπάει τα brands

BRANDS SEO-

Γιατί η Google αγαπάει τα brands

Και τι πρέπει να κάνετε για να γίνετε γρήγορα φίρμα προτού σας καταπιεί το θηρίο που λέγεται αλγόριθμος της Google

Ο αλγόριθμος της Google, εξελίσσεται κάθε χρόνο από τη στιγμή της σύλληψης του. Φαίνεται όμως ότι η Google έχει δώσει όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα στα σήματα SEO των ιστοσελίδων από τις μεγάλες εταιρείες.

Οι μεγάλες φίρμες και οι μεγάλες εταιρείες, τα λεγόμενα brands επηρρεάζουν όλο και πιο πολύ τα οργανικά, αλλά και τα πληρωμένα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.

Αυτό δυσκολεύει όλο και περισσότερο τα νέα και τα μικρά site να καταφέρουν καλύτερα αποτελέσματα στη Google, καθώς και να αντιμετωπίσουν την τεράστια ισχύ των μεγάλων, καταξιωμένων brand sites.

Άμα έχετε ένα μικρό, άγνωστο site ή ξεκινάτε σήμερα στο ίντερνετ, τότε θα πρέπει να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο.

Τι εννοούμε brand στο ίντερνετ

Άμα κάνετε μια αναζήτηση στη Google, θα δείτε ότι τα αποτελέσματα αναζήτησης τα έχει κυριεύσει η Wikipedia. Όποια πέτρα και να σηκώσεις, μοιάζει να βρίσκεται από κάτω η Wikipedia.

Βέβαια, η Wikipedia δεν έχει φυσική μορφή όπως η Mercedes ή η Coco Channel, όμως σύμφωνα με τα μέτρα και τα σταθμά της Google, η Wikipedia αποτελεί brand name με την έννοια ότι είναι Authority Site, δηλαδή ιστοσελίδα υψηλής πιστότητας.

Όμως η Wikipedia έχει κάνει και κάτι άλλο που μάλλον δεν έχει το μικρό σας site.

Έχει δημιουργήσει εκατομμύρια λήμματα σχεδόν για κάθε λέξη κλειδί που υπάρχει στο ίντερνετ. Για κάθε λέξη κλειδί υπάρχει το αντίστοιχο επικό λήμμα από τη Wikipedia το οποίο πολλές φορές αγγίζει τις 10.000 λέξεις! Αυτό και μόνο αφήνει ένα τεράστιο αποτύπωμα στις μηχανές αναζήτησης και μεγαλώνει την ορατότητα της από αυτές.

Ναι, το ξέρω ότι είναι σχεδόν ακατόρθωτο να γίνετε εσείς Wikipedia, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση η Wikipedia είναι απλώς ένα Authority site που είναι αλγοριθμικά τέλειο και όχι ένα brand.

Brand site θεωρείτε κάθε εταιρικό site ή επίσημο ηλεκτρονικό κατάστημα των φυσικών παραδοσιακών εταιρειών, όπως της Toyota, Audi, Barclays Bank κτλ.

Μιλάμε δηλαδή για μεγάλες εταιρείες κολοσούς όπου έχουνε άλλη οικονομική ισχύ και άλλη αντιμετώπιση από τη Google.

Είναι γεγονός πως και ο Διεθύνων Σύμβουλος της Google Έρικ Σμιντ είχε πει παλιότερα ότι τα brands αποτελούν τη λύση και όχι το πρόβλημα και τα brands είναι η μόνη οδός για να βγεις από την καταβόθρα.

Παρόμοια είναι και η θέση του Ματ Κάτς, υπεύθυνου καταπολέμησης του Spam στη Google. Αυτός φαίνεται να έχει πει ότι υπάρχει σαφής διαχωρισμός από τη Google σε ποιοτικά και μη ποιοτικά site. Ποιοτικά site θεωρούνται πλέον site παρόμοια με το Taxis, την Naftemporiki και τη Wikipedia, ενώ τα υπόλοιπα site χαμηλής ποιότητας είναι στην αντίπερα όχθη.

Ας δούμε όμως πως ξεκίνησε αυτός ο έρωτας της Google για τις μεγάλες εταιρείες.

Το ιστορικό των αλλαγών στον αλγόριθμο υπέρ των brands

Νοέμβριος 2003: Florida Update

Αυτή η αναβάθμιση του αλγορίθμου αχρήστεψε σε ένα μικρό βαθμό τις κατά γράμμα τεχνικές SEO και έτσι υποβάθμισε το τεχνικό SEO των μικρών εταιρειών.

2004: Google Sandbox

Το Google Sandbox εισάγει στο καθαρτήριο ή στη λιμοκόντορο κάθε νέα ιστοσελίδα για το πρώτο τρίμηνο μέχρι να αποκτήσει μια βαρύτητα σαν site. Αφού περάσει η περίοδος χάρτιος, επιτρέπει πια στο site να συμμετέχει στα αποτελέσματα αναζήτησης. Θα πρέπει όμως να προσθέσουμε ότι η δοκιμαστική περίοδος ισχύει μόνο για τα μικρά site, ενώ τα brand names μοιάζουν να έχουν ανοσία σε αυτό.

Φεβρουάριος 2006: H BMW πιάνεται από τη Google να έχει κρυφά κείμενα στο site της

Όπως αναφέρει στην πολιτική ποιότητας η Google το να δείχνεις άλλα πράγματα στους επισκέπτες και άλλα στις μηχανές αναζήτησης θεωρείτε spam.

Ενώ άλλα μικρά site άμα πιαστούν να κάνουν το ίδιο μπορεί να αποκλειστούν από τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google για πάντα, η bmw ξέφυγε με μερικές αποκλεισμό (deindexing) για να επανέρθει μετά δριμύτερη.

Σεπτέμβριος 2006: Εκτεταμένα αποτελέσματα αναζήτησης για τις φίρμες

Από τον Σεπτέμβριο του 2006 η Google είχε ήδη ανακοινώσει τα εκτεταμένα αποτελέσματα αναζήτησης για τις μεγάλες εταιρείες. Βέβαια το εφάρμοσε τέσσερα χρόνια αργότερα.

Με τα εκτεταμένα αποτελέσματα συμπίεσε περισσότερα το αποτελέσματα αναζήτησης για τις μικρές εταιρείς και τις μικρές ιστοσελίδες ακόμα περισσότερο.

Αύγουστος 2008: Προτάσεις αναζήτησης από τη Google ή Google Suggest

Μια παρόμοια παρέμβαση στην αναζήτηση εισήχθηκε από τη Google με το λεγόμενο Google Instant το 2011. Το auto suggest όμως προωθεί τις μεγάλες εταιρείες έναντι των μικρών.

Αντί να βασίζεται η αναζήτηση στην ανεπηρέαστη κρίση των χρηστών, η Google θεώρησε να τους βοηθήσει προσφέροντας τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις στο πεδίο αναζήτησης.

Σήμερα αυτό που βλέπουμε είναι μια πιο εξελιγμένη έκδοση του auto suggest, των δημοφιλών αναζητήσεων στο ίντερνετ που όντως τα brand έχουν την πρωτοκαθεδρία και του Google Instant.

Ιανουάριος 2009: Vince Update

Το Vince προσέδωσε μια ώθηση στις παρεμφερείς αναζητήσεις. Για παράδειγμα σε μια αναζήτηση για τη λέξη κλειδί πιστωτικές κάρτες, ίσως η Google μας προτείνει να ψάξουμε για τη Visa ή την MasterCard.

Νοέμβριος 2009: Τα brands αποκτάνε μεγαλύτερο χώρο στα Adwords με περισσότερες επιλογές

Αυτό που συνέβει παλιότερα με τα οργανικά αποτελέσματα φαίνεται ότι μεταφέρθηκε τώρα στο Google Adwords.

Οι φίρμες που διαφημίζονταν στο Adwords πιάνουν μεγαλύτερο χώρο, συμπιέζοντας προς τα κάτω τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Με αυτόν τον τρόπο η Google αύξησε το ποσοστό των κλικ που παίρναν τα brands πιθανόν για να τους απομυζήσει περισσότερο.

Στην πραγματικότητα κούρεψε περισσότερο τα πρόβατα που είχανε περισσότερο μαλλί.

Νοέμβριος 2010: Τα brands αποκτάνε περισσότερες επιλογές πλοήγησης και στα οργανικά αποτελέσματα της Google

Τα brands έχουνε περισσότερες επιλογές από μια για την καλύτερη πλοήγηση και κατεύθυνση μέσα στις ιστοσελίδες τους. Συμπεριλαμβάνονται υποκαταστήματα, επικοινωνία και προϊόντα άμα υπάρχουν.

Το ίδιο γίνεται και σε άλλα μικρότερα sites αν υπάρχει ακριβής ταύτιση αναζήτησης (exact match).

Φεβρουάριος 2011: Panda Update

Ο Ματ Κάτς ο υπέυθυνος αντιspam της Google έδωσε περισσότερα στοιχεία στη δημοσιότητα σχετικά με το Panda Update. To Panda Update ήρθε για να καταπολεμήσει το web spam και να τιμωρηθούν όσοι επαγγελματίες χρησιμοποιούν black hat SEO τεχνικές για να κάνουν προώθηση των ιστοσελίδων τους.

Αν μειωθούν οι κακοί του SEO,  οι καλοί του SEO  θα έχουν την ευκαιρία να πετυχαίνουν καλύτερες κατατάξεις αφού θα χρησιμοποιούν μόνο white hat  SEO τεχνικές προώθησης ιστοσελίδων.

Πιο συγκεκριμένα το Panda Update αναφέρεται στην:

  • Καταπολέμηση του article marketing
  • Καταπολέμηση των link network
  • Καλύτερη ανάλυση των συνδέσμων καθώς και του περιεχομένου όπου βρίσκονται.
  • Επισήμανση τον site που έχουν χακαριστεί και επικοινωνία με τους ιδιοκτήτες τους καθώς και καλύτερος εντοπισμός σαιτ που είναι hacked.
  • Προώθηση των περισσότερο αξιόπιστων site στης πρώτες θέσεις στης αναζητήσεις και για περισσότερες λέξεις κλειδιά σχετικές με την δραστηριότητα τους.

Όπως καταλαβαίνετε το Panda Update ευνόησε δραματικά τα brand sites αφού πολλές φορές οι θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης από τα μικρά τιμωρημένα sites αντικαταστήθηκαν από sites μεγάλων εταιρειών.

Ειδικά σε e-commerce sites υπήρξε ένα μαζικό κβαντικό άλμα πολλών φιρμών με e-shop από την τρίτη στην πρώτη σελίδα της Google.

Μάρτιος 2011: Η Google προσθέτει το Google Plus  στα αποτελέσματα αναζήτησης

Για πρώτη φορά η Google προσέθεσε το viral marketing μέσω του crowdsource στον αλγόριθμο αναζήτησης. Το croudsource αν και δεν έχει ακόμα αναλογία στα Ελληνικά έχει να κάνει με την δημοτικότητα των social media μέσω των ψήφων που παίρνει ένα site από το Google Plus.

Επίσης προστέθηκε και το Google Plus στα αποτελέσματα αναζήτησης μαζί με τα άλλα social media όπως Facebook, twitter, tumblr κτλ.

Συνωστισμός στα SERPs; Ναι!

Φανταστείτε όμως ότι όλοι όσοι σας ακολουθούν στα Google Plus βλέπουν στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google εφόσον είναι συνδεδεμένοι με έναν Google Account και αποτελέσματα αναζήτησης από ιστοσελίδες που κάναν like οι ακολουθούμενοι, δηλαδή εσείς και όσοι άλλοι ακολουθούνται από αυτούς.

Μάιος 2011: H Interflora πιάνεται να κάνει spam

 Τον Μάιο του 2011, οι New York Times αναφέρουν ότι μεγάλο δίκτυο ηλεκτρονικών ανθοπωλείων πιάνεται από τη Google να κάνει spam.

 Παρόλο που η Google παραδέχτηκε την ενοχή της interflora, δεν ανέλαβε καμία δράστη εναντίον της. Σε παρόμοια περίπτωση κάθε μικρό site θα εξαφανίζονταν από τη Google για πάντα!

Όμως η Interflora διέφυγε τον κίνδυνο απλώς και μόνο γιατί είναι η Interflora και συνέχιζε να κατέχει κορυφαίες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google πιέζοντας τα μικρότερα ανταγωνιστικά site ανθοπωλείων προς τα κάτω.

 Εκπληκτικό;

Οπότε το ερώτημα τώρα είναι μήπως αναγκαστικά και μη θα πρέπει να γίνετε ένα site φίρμα για να επιβιώσετε από τις επόμενες αλλαγές του αλγορίθμου της Google;

Συνεχίστε να διαβάζετε παρακάτω.

Μήπως οδηγούμαστε σε έναν πολυμπραντισμό;

Τελικά οδεύουμε προς μια κοινωνία και μια αγορά όπου θα επιβιώσουν μόνο όσοι είναι brands. Αυτό οδηγεί σε μια κατάσταση πολυμπραντισμού ή multibrandism όπως λέγεται στο μάρκετινγκ.

Παρατηρήστε την αγορά των αθλητικών ρούχων, κάθε μέρα νέες φίρμες εισάγονται στην αγορά και εκτοπίζονται οι μικρές no name φίρμες. Άμα πηγαίνατε πριν 50 χρόνια να αγοράσετε αθλητικά είδη δεν θα βλέπατε τόσες φίρμες που υπάρχουν σήμερα.

Παντού υπάρχει η Addidas, Puma, Nike, και πουθενά δεν γίνεται κουβέντα για μη επώνυμα προϊόντα.

Μήπως για να επιβιώσετε και μόνο θα πρέπει να δημιουργήσετε το δικό σας προϊόν και να το κάνετε επώνυμο ή να βελτιώσετε την αναγνωρισιμότητα της δικής σας επωνυμίας;

Ακόμα και αν η ιστοσελίδα σας είναι προσωπική θα πρέπει να δώσετε βαρύτητα στο Personal Branding.

Τι είναι το branding και το personal branding;

Ένα σημαντικό μέρος του branding είναι η εικόνα που απεικονίζει τον εαυτό σας προς τα έξω. Να αναπτύξετε μια συμπαθητική προσωπική μάρκα είναι απαραίτητο για την επιτυχία, είτε online είτε offline.

Αν θέλετε να ανέβετε στην κορυφή στον τομέα σας, θα πρέπει πρώτα να είστε σε θέση να πουλήσετε τον εαυτό σας σε πιθανούς πελάτες σας. Θα προτιμούσατε να κάνετε δουλειές με ένα άτομο που χαμογελάει και έρχεται σε σας ως φιλικό ή με κάποιον που σας αγνοεί;

Η πρώτη εντύπωση που ένας δυνητικός πελάτης λαμβάνει είναι καθοριστική για  εσάς. Κάντε την πρώτη εντύπωση να μείνει για πάντα για να πετύχετε ένα καλό αποτέλεσμα.

Η ανάπτυξη της επωνυμίας σας και η άνοδος στο SEO

Ήδη στις τελευταίες αλλαγές που ετοιμάζεται να κάνει η Google στον αλγόριθμο της είναι να αντικαταστήσει εν μέρει τα backlinks με τα brand mentions.

Εκτός από το brand mentions ή οι αναφορές που θα γίνονται στα social media και γενικά σε άλλες ιστοσελίδες για εσάς ή για την ιστοσελίδα σας, θα μετράνε και οι παραπομπές προς τη φίρμα σας  ή το site σας είτε είναι με τη μορφή backlink είτε με τη μορφή απλού κειμένου.

Ας μην ξεχνάμε πως και οι δύο ιδρυτές της Google προέρχονται από τον ακαδημαϊκό κόσμο και ότι και να γίνει αυτό τον ακαδημαϊκό μανδύα δεν τον πετάνε ποτέ από πάνω τους.

Η βασική λειτουργία του αλγορίθμου της Google στηρίζεται στα backlink και αυτή η τάση θα συνεχιστεί με κάποιες προσαρμογές αφού συνδυάσει και το branding.

Με αυτό τον τρόπο ίσως η Google προσπαθεί να μετριάσει την βαρύτητα των social mention ή των social signals που έχουνε και προσωρινό χαρακτήρα στις αναζητήσεις με κάτι ποιο μόνιμο.

Άλλωστε οι αναζητήσεις για επωνυμίες και επώνυμα προϊόντα είναι οι πιο δημοφιλής αναζητήσεις παγκοσμίως.

Οι ίδιες οι εταιρείες δημιουργούν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ντόρο γύρω από το όνομα τους για να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα τους και τις πωλήσεις τους κατά συνέπεια.

Η Nike αφιερώνει το μεγαλύτερο μέρο των εξόδων της στο μάρκετινγκ, ηλεκτρονικό και μη και για να καλλιεργήσει την εικόνα της. Το ίδιο θα πρέπει να κάνετε και εσείς.

Μικρές συμβουλές για να γίνετε και εσείς Authority site ή φίρμα στον τομέα σας

1. Γίνετε ένας εμπειρογνώμονας στον τομέα σας.

Γίνετε μια αυθεντία στο αντικείμενό σας και εγκαθιδρυθείτε ως ποιοτικό site στην κατηγορία σας και στην αγορά σας.

2. Θα πρέπει να βρίσκεστε παντού

Η έρευνα δείχνει ότι η δεξιότητα επικοινωνίας  είναι καθοριστικός παράγοντας για την ανοδική κοινωνική και επαγγελματική κινητικότητα . Μπορείτε να ανοίξετε ένα κανάλι επικοινωνίας μέσω των social media, το βίντεο μάρκετινγκ, περιοδικά , microblogging. Πρέπει να είστε παντού !

3 . Συμπεριφερθείτε σαν να είστε ήδη Brand Name

Λογικά για να μπορέσετε να αντιμετωπίσετε τον ανταγωνισμό από τις μεγάλες φίρμες, θα πρέπει να γίνετε και σεις μια μεγάλη φίρμα! Το πρώτο βήμα σε αυτήν την κατεύθυνση είναι να συμπεριφέρεστε αν να είστε ήδη brand name.

Θα πρέπει να σκέφτεστε, να δράτε και να λειτουργείτε όπως λειτουργεί μία μεγάλη εταιρεία για να μπορέσετε να αποκτήσετε τον αέρα της μεγάλης εταιρείας.

Υποθέστε ότι είστε ήδη φίρμα, ένας μεγάλος τραγουδιστής ή ποδοσφαιριστής. Πως θα λειτουργούσατε επαγγελματικά; Τι θα κάνατε στο site σας;

Θα κάνατε τα ίδια που κάνετε και σήμερα ή θα έιχατε παράστημα και θα επενδύατε περισσότερο στην προσωπική σας εμφάνιση;

Στην περίπτωση μιας ιστοσελίδας θα πρέπει να βρείτε τρόπο να μιμηθείτε τα μεγάλα brand και να κάνετε το site σας να μοιάζει σαν μεγάλο brand.

Αυτά φίλοι μου για σήμερα, σας ευχαριστώ που με διαβάσατε, τώρα αυτό που θα ήθελα από σας είναι να διαδώσετε το άρθρο με ένα like, share, tweet και οτιδήποτε άλλο.

Δείτε περισσότερα για τα brands και τον αλγόριθμο της Google:

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop με το Genesis Theme Framework.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!

seo-web-design

Σχολιάστε

×
×