Google: Διατηρήστε την δομή των URL όσο πιο απλή γίνεται
Ένα πολύ σημαντικό πράγμα, ίσως το πιο σημαντικό στην Εντός Σελίδας Βελτιστοποίηση (On Page SEO) είναι η χρήση και η διατήρηση όσο πιο απλής δομής των URL γίνεται.
Θα πρέπει να κρατήσετε μια ιεραρχική δομή στα URL η οποία να βγάζει νόημα τόσο στους ανθρώπους που τα διαβάζουν όσο και τις μηχανές αναζήτησης που ανιχνεύουν αυτά τα URL.
Θα πρέπει για παράδειγμα να αποφεύγετε τα session IDs καθώς και την ακαταλαβίστικη κωδικοποίηση των URL με αριθμούς και σύμβολα και να τα έχουμε καθαρά με τις λέξεις κλειδιά.
Για παράδειγμα μια φιλική δομή των URL είναι:
https://divramis.gr/diakosmisi
Σε αντίθεση με μια πολύπλοκη και ακατανόητη που θα είναι της μορφής:
https://divramis.gr/index.php?id_sezione=360&sid=3a5ebc944f41daa6f849f730f1
Χρησιμοποιήστε μεσαίες παύλες (-) αντί για κάτω παύλες
Καλύτερα να σπάτε τις λέξεις κλειδιά με μεσαίες παύλες για παράδειγμα
- https://divramis.gr/papoutsia-nike αντί για
- https://divramis.gr/papoutsianike.
Οι κάτω παύλες, το λεγόμενο underscore (_) θα πρέπει να αποφεύγεται.
Λατινικά URL ή Greenglish URL έναντι ελληνικών URL
Τα λατινικά URL εξυπηρετούν καλύτερα τις μηχανές αναζήτησης και τη Google από τα ελληνικά URL γιατί τα ελληνικά url έχουν πολλές φορές πρόβλημα στην γραμματοσειρά η οποία αναγνωρίζεται.
Τα πολύπλοκα URL δημιουργούν πρόβλημα στο crawling του Googlebot
Τα πολύπλοκα URL, ειδικά αυτά που εμπεριέχουν πολλούς παράγοντες μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στο Googlebot με το να δημιουργήσουν χωρίς λόγο πολλά διαφορετικά URL τα οποία δείχνουν στην ίδια σελίδα με το ίδιο περιεχόμενο από το site σας.
Έτσι το Googlebot ίσως να χρειαστεί να αναλώσει πολύ μεγαλύτερο bandwith από το κανονικό με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η ταξινόμηση όλου του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας.
Πιθανές αιτίες δημιουργία πολύπλοκων URL σε ένα site είναι οι παρακάτω:
Φίλτρα αναζήτησης
Πολλά φίλτρα αναζήτησης τα οποία συμμετέχουν στο URL γιατί το σχηματίζουν δημιουργούν εξαιρετικό πρόβλημα στην ταξινόμηση αυτής της σελίδας που δημιουργείτε. Πρόκειται δηλαδή για δυναμική δημιουργία ιστοσελίδας η οποία είναι στιγμιαία και αλλάζει κάθε φορά που αλλάζει και κάποιο φίλτρο από αυτήν την ιστοσελίδα.
Ένα παράδειγμα είναι το παρακάτω ενός ξενοδοχείου με τιμές δωματίου και αριθμό δωματίου:
https://example.com/hotel-search-results.jsp?Ne=292&N=461
Δυναμική δημιουργία εγγράφων με βάση το URL
Για παράδειγμα μπορεί να είναι μετρητές, διαφημίσεις ή ωρολογιακά σήμαντρα (timestamps).
Παράγοντες ταξινόμησης
Μεγάλα eshop έχουν για παράδειγμα πάρα πολλούς τρόπους ταξινόμησης των ειδών τους και έτσι δημιουργούνται πάρα πολλά περίεργα URLs. Για παράδειγμα:
- https://example.com/results?search_type=search_videos&search_query=tpb&search_sort=relevance &search_category=25
- https://example.com/results?search_type=search_videos&search_query=tpb&search_sort=relevance &search_category=35
Άσχετες παράμετροι στο URL
Για παράδειγμα το link ID από τον συνεργάτη στο affiliate marketing. Για παράδειγμα:
- https://example.com/search/noheaders?click=6EE2BF1AF6A3D705D5561B7C3564D9C2&clickPage= OPD+Product+Page&cat=79
- https://example.com/discuss/showthread.php?referrerid=249406&threadid=535913
- https://example.com/products/products.asp?N=200063&Ne=500955&ref=foo%2Cbar&Cn=Accessories.
Δυναμικά URL με βάση το ημερολόγιο
- https://example.com/calendar.php?d=13&m=8&y=2011
- https://example.com/calendar/cgi?2008&month=jan
Η χρήση του ημερολογίου στην δημιουργία του URL, δημιουργεί περίεργα URLs σε σελίδες.
Σπασμένα σχετικά links (Broken relative links)
Τα broken links τα οποία βασίζονται σε σχετικά links δημιουργούν πολύ μεγάλο πρόβλημα γενικότερα. Ένα παράδειγμα αυτών των σπασμένων σχετικών συνδέσμων είναι σύμφωνα με το σχετικό άρθρο στο Google Webmaster Answers:
https://example.com/index.shtml/discuss/category/school/061121/html/interview/ category/health/070223/html/category/business/070302/html/category/community/070413/html/FAQ.htm
Επίσης θα πρέπει να ρίξετε μια ματιά για το αν έχετε στην ιστοσελίδα σας σπασμένα links.
Χρησιμοποιήστε όσο πιο μικρά URLs
Για όλους τους παραπάνω λόγους θα πρέπει να χρησιμοποιείτε όσο το δυνατόν πιο μικρά URLs. Όχι πάνω από 70 χαρακτήρες, εκτός και άμα είστε Γερμανοί που κάθε λέξη έχει 18 χαρακτήρες και άνω.
Θα πρέπει να αφαιρέσετε όλα τα λεγόμενα stop words από τα URL που δεν προσφέρουν κάτι όπως:
και, ίσως, το, τι, να κτλ.
Μην χρησιμοποιείται δυναμικά URL στην ιστοσελίδα σας
Γενικά θα πρέπει να αποφεύγεται η πλοήγηση με session IDs και να αποφεύγεται η δυναμική δημιουργία URL. Σε περίπτωση όμως που έχετε μέσα στην ιστοσελίδα σας και δυναμικά URLs, αλλά και στατικά URLs, θα πρέπει να αποκλείσετε στο αρχείο robots.txt το Googlebot να διαπεράσει τα δυναμικά URLs για να μειώσετε την έκταση του προβλήματος.
Πάντα χρησιμοποιήστε τη λέξη κλειδί στο URL
Τέλος, θα πρέπει πάντα να χρησιμοποιείτε τη λέξη κλειδί στο URL.
https://example.com/kremes-mallion
Μπορείτε να δείτε περισσότερα στο άρθρο: Keywords: Πως να προσθέσετε λέξεις κλειδιά στην ιστοσελίδα σας
Δείτε περισσότερα για την δομή των URL και τη Google:
- Ποιες είναι οι κύριες οδηγίες της Google για webmasters;
- Πώς να χτίσετε ένα site υψηλής ποιότητας σύμφωνα με τη Google
- 10 Εντυπωσιακά πράγματα που θα δούμε στο μάρκετινγκ στην Ελλάδα
- 10 πρόσθετα στο Woocommerce που θα εκτοξεύσουν το eshop σας!
- 10 Συμβουλές για να γίνεται ένας πετυχημένος blogger
- 10 συμβουλές που θα εκτοξεύσουν τις πωλήσεις από το eshop σας!
- 10 Τρόποι για να βγάλτε λεφτά από το ίντερνετ
- 101 Τρόποι για να αποκτήσετε 5.000 επισκέπτες στη σελίδα σας
- 11 Ερωτήσεις πριν φτιάξετε το νέο σας website
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για προώθηση ιστοσελίδας
Ζητήστε προσφορά προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!