Πέθανε το SEO;
Γεια σας φίλοι μου,
Θα ήθελα να ασχοληθούμε σήμερα με ένα κλασσικό θέμα που έχουμε ασχοληθεί πολλές φορές στο παρελθόν σε αυτό το site που δεν είναι άλλο από το SEO.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται αυτές τις ημέρες του ιδιαίτερα αυξανόμενου ανταγωνισμού στο ίντερνετ και ειδικά στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης σχετικά με το ότι το SEO πλέον δεν λειτουργεί, ο αλγόριθμος της Google είναι ανεξέλεγκτος και φυσικά ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασχολείται κάποιος με αυτό, με την βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης.
Με άλλα λόγια ότι το SEO πέθανε.
Αυτή η πρόταση μόνη της με προβλημάτισε πάρα πολύ τον τελευταίο καιρό και ήθελα να διαλευκάνω το θέμα SEO οριστικά για να δούμε αν όντως πέθανε ή όχι.
Για να δείτε περισσότερα, διαβάστε παρακάτω.
Πέθανε το SEO;
Κάθε φορά που η Google βγάζει και ένα καινούριο update και ξαφνικά γίνονται κάποιες αλλαγές και ανακατατάξεις στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERPs), τότε επικρατεί η άποψη ότι το SEO έχει πεθάνει ή δεν λειτουργεί πια.
Είναι πλέον ένα από τα παλιότερα κλισέ της βιομηχανίας της προώθησης ιστοσελίδων ότι δεν λειτουργεί πια το SEO, ή μετά την τελευταία αλλαγή του αλγορίθμου της Google το παλιό SEO πέθανε και θα πρέπει να βρούμε ένα καινούριο SEO λίγο πιο διαφορετικό από το προηγούμενο.
Αυτή η άποψη έχει επικρατήσει σε πολλούς σε πάρα πολλές παρελθοντικές αναβαθμίσεις (May Day, Caffeine, The Farmer Update, the latest Panda tweak, Penguin, the EMD update, Penguin 2.0, Hummingbird) που επηρέασαν και την Google.gr, τα εθνικά αποτελέσματα αναζήτησης, τα site που ήτανε στα ελληνικά καθώς και τις ελληνικές λέξεις κλειδιά.
Προσωπικά δεν βρίσκω λογική την άποψη ότι το SEO έχει πεθάνει, είναι μάλλον υπερβολική και θα πρέπει σε κάθε αναβάθμιση ή νέα έκδοση του αλγορίθμου της Google να είμαστε επιφυλακτικοί μέχρι να δούμε τι άλλαξε, αν αυτό επηρεάζει τις οργανικές θέσεις της ιστοσελίδας μας και κατά πόσο τις επηρεάζει.
Στην πραγματικότητα, το SEO έχει αλλάξει και έχει γίνει πιο πολύπλοκο, πιο ποιοτικό και φυσικά από τις πρώτες μέρες του SEO το 1997 μέχρι σήμερα, 20 χρόνια μετά έχει γίνει πολύ πιο σοφιστικέ και εξεζητημένο.
Παρακάτω, για να είμαι σύντομος, θα σας δώσω όλους τους καλούς λόγους γιατί το SEO δεν πέθανε ακόμα, δεν θα πεθάνει και φυσικά γιατί είναι πιο σημαντικό σήμερα από ποτέ.
Γιατί δεν πέθανε το SEO;
Το SEO δεν έχει πεθάνει σήμερα, το αντίθετο μάλιστα έχει μεταφερθεί από μια απλή μηχανή αναζήτησης που ήτανε παλιά η Google σε δεκάδες άλλες υποδεέστερες μηχανές και παρακλάδια που όλα μαζί κάνουν ένα πιο πολύπλοκο οικοδόμημα.
Για παράδειγμα, ο αλγόριθμος αναζήτησης της Google όταν πρωτοεμφανίστηκε ήτανε καινοτόμος και ο καλύτερος αλγόριθμος αναζήτησης εκείνη τη στιγμή.
Σήμερα, 20 χρόνια μετά, εκτός από την Google υπάρχουν δεκάδες άλλες μηχανές αναζήτησης ή social media που χρησιμοποιούν το ίδιο μοντέλο του αλγορίθμου της Google με παραλλαγές. Τέτοιες μηχανές αναζήτησης είναι:
- η Bing
- η Yandex στην αγορά της Ρωσίας και των πρώην Σοβιετικών Δημοκρατιών
- η Baidu στην Κίνα
Η Bing αφού εξαγόρασε τη Yahoo, κατάφερε και λανσάρισε έναν νέο αλγόριθμο αναζήτησης στα χνάρια της Google.
To ίδιο έκανε και η Yandex και η Baidu αφού η Google ήρθε αντιμέτωπη με την Κινέζικη καθεστωτική λογοκρισία.
Στον τομέα της ίδιας της Google, εκτός από τον βασικό αλγόριθμο αναζήτησης της και τα βασικά της αποτελέσματα, η Google τρέχει πλέον και άλλους αλγορίθμους παράλληλα με τον βασικό που θα βρείτε στο site Google.com στο desktop σας.
Αυτοί οι αλγόριθμοι είναι:
- Youtube video algorithm
- Google Local algorithm
- Google Mobile algorithm
- Google Play algorithm
Έτσι εκτός από βελτιστοποίηση για τα βασικά αποτελέσματα της Google θα πρέπει να κάνετε για τα αποτελέσματα αναζήτησης στα κινητά, στα βίντεο και στο YouTube και στις τοπικές αναζητήσεις όπου σήμερα γίνεται ένα μικρό χάος.
Επίσης θα έχετε σίγουρα προσέξει ότι άλλα αποτελέσματα εμφανίζονται στα εθνικά αποτελέσματα της Google όταν επιλέξετε σελίδες από Ελλάδα και άλλα όταν αφήσετε τα διεθνή αποτελέσματα.
Το παράδειγμα της Google υιοθέτησαν και άλλα social media όπως το Facebook και το Twitter για να παρουσιάσουν και αυτά οργανικά αποτελέσματα ως προς ποιες κοινοποιήσεις και πιο περιεχόμενο θα προβάλλεται και που.
Άρα η τάση είναι να επεκταθεί η χρήση του αλγορίθμου της Google ως πρότυπου και σε άλλα social media αλλά και σε νέες κάθετες αγορές όπως αυτές του mobile internet και Mobile SEO αντίστοιχα.
Άμα πέθανε το SEO, γιατί χρησιμοποιούμε λέξεις κλειδιά στο Adwords;
Άμεση απόδειξη ότι δεν πέθανε το SEO είναι η χρήση των λέξεων κλειδιών στο Google Adwords.
Στο βίντεο SEO: Βρείτε τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά! που ακόμα είναι επίκαιρο γιατί δεν έχει αλλάξει και πολύ το περιβάλλον από το Google Keyword Tool, σας παρουσιάζω πως βρίσκουμε λέξεις κλειδιά για να προσθέσουμε στην ιστοσελίδα μας με βάση την σχετικότητα με την αγορά μας και τον μηνιαίο όγκο αναζητήσεων.
Αυτό σημαίνει ότι εφόσον η Google έχει στηρίξει την μεγαλύτερη πηγή εσόδων της –το 95% των εσόδων της Google προέρχεται από την διαφήμιση και το remarketing– τότε καταλαβαίνετε ότι δεν είναι δυνατόν να πεθάνει και το SEO που και αυτό ακολουθεί τις λέξεις κλειδιά που η ίδια η Google μας προτείνει να βάλουμε για να διαφημιστούμε.
Το SEO βασίζεται και αυτό στις λέξεις κλειδιά και έτσι έχει παράλληλη και αλληλοεξαρτώμενη πορεία με την Google.
Άμα πέθανε το SEO, ποια είναι η επόμενη λύση;
Φυσικά και όταν κάποιος ασχολείται επαγγελματικά με τη διαφήμιση και μόνο στο ίντερνετ και το digital marketing -που είναι η διαφήμιση μεταμφιεσμένη- είναι λογικό να πιστεύει και να θέλει να κάνει και τους πελάτες τους να πιστέψουν ότι δεν υπάρχει SEO, ότι δεν λειτουργεί και ότι ο μόνος και ασφαλέστερος τρόπος για να βγείτε στην πρώτη σελίδα Google είναι να κάνετε Adwords.
Αφού λοιπόν ξοδέψετε μια μικρή περιουσία, τότε θα καταλάβετε ότι κάτι δεν πάει καλά γιατί κάτω από της διαφημίσεις στη Google, στην ίδια σελίδα υπάρχουν και τα πραγματικά οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης της Google για αυτήν την συγκεκριμένη λέξη κλειδί που θέλετε και εσείς και πληρώνετε μια μικρή περιουσία για κάθε κλικ.
Αφού πέθανε το SEO, με τι θα το αντικαταστήσετε; Πως θα μπορέσετε να κερδίσετε την οργανική κίνηση που δεν έχετε σήμερα από τις μηχανές αναζήτησης και με τι κόστος;
Δεν λέω ότι το μάρκετινγκ περιεχομένου ή μια πετυχημένη διαφημιστική καμπάνια μπορεί να αποφέρει αποτελέσματα, και ο ίδιος κάνω καμπάνιες διαφήμισης με banners και περιεχόμενο αλλά και βίντεο για πολλούς πελάτες μου, αλλά όλα αυτά είναι συμπληρωματικά και παράλληλες ενέργειες της συνολικής στρατηγικής μάρκετινγκ.
Βλέπετε, το SEO δεν πέθανε, απλά έχει πεθάνει αυτός που δεν το κάνει ή μάλλον που ποτέ δεν έμαθε να το κάνει σωστά.
Είτε λόγω απειρίας, είτε λόγω έλλειψης γνώσεων, καθαρής άγνοιας δηλαδή, δεν μπορεί να καταλάβει τι χρειάζεται να κάνει για να ανεβάσει μια σελίδα στη Google.
Άμα και εσείς κάνετε το λάθος ως υποψήφιος πελάτης να πέσετε πάνω σε κάποιον επαγγελματία που δεν γνωρίζει SEO, δυστυχώς θα παραμυθιαστείτε ευχάριστα από την άποψη ότι το SEO έχει πεθάνει, ή ότι δεν υπάρχει SEO και ότι όλα αυτά είναι κουραφέξαλα.
Εσείς τι θα πιστέψετε;
Κάντε μόνοι σας την έρευνα σας και ρωτήστε τους ειδικούς
Δεν είναι ανάγκη να ζείτε στην σκιά και στο σκοτάδι. Μπορείτε να κάνετε μόνοι σας την έρευνα σας και να επικοινωνήσετε με πραγματικά γραφεία και εταιρείες SEO στην Αθήνα και στην Ελλάδα που κάνουν χρόνια αυτήν την δουλειά και έχουν αποδεδειγμένα αποτελέσματα στο ενεργητικό τους.
Επίσης, θα πρέπει να προτιμήσετε ήδη εταιρείες SEO και επαγγελματίες του SEO που βγαίνουν στις πρώτες θέσεις της Google όταν αναζητάτε κάτι σχετικά με το SEO, τις υπηρεσίες SEO και την βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης.
Δείτε περισσότερα για το SEO:
- Is SEO dead
- Επιβιώνοντας από την καμπύλη απογοήτευσης στο SEO
- SEO strategy: Πως να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google για κάθε λέξη κλειδί
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ιστοσελίδας ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για web design ή κατασκευή eshop.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.
Είδα μια απότομη πτώση στην οργανική του σαιτ μου εδω και μια βδομαδα. Υπήρξε καποιο update στον αλγοριθμο της google ? Σκεφτηκα μηπως και συμπτωματικά λογω Ιουλιου φυγαν διακοπές και ειναι λογικο ίσως.
Καλημέρα Κατερίνα, η Google κάνει κάθε μέρα μικρές αναβαθμίσεις στον αλγόριθμο της, ενώ κάθε εβδομάδα κάνει μεγαλύτερες αναβαθμίσεις. Είναι μια αδιάκοπη διαδικασία η αλλαγή του αλγορίθμου της Google. Συνήθως η πτώση οφείλεται επειδή δεν ασχολήθηκες με το site σου.