Ποια διαφήμιση ανεβάζει και το SEO σας;
Ειλικρινά, με τόσες επιλογές διαφήμισης στο ίντερνετ -που μετριούνται άνετα στο δάχτυλο του ενός χεριού σας- η ερώτηση είναι ποια πραγματικά βοηθάει να αυξήσετε και την κατάταξη του site σας στις μηχανές αναζήτησης.
Αν κάνετε διαφήμιση στο ίντερνετ χωρίς να βλέπετε κανένα αποτέλεσμα μακροπρόθεσμα, τότε θα πρέπει να δείτε σχολαστικά το παρακάτω άρθρο. Σίγουρα θα εκπλαγείτε μόλις μάθετε όλη την αλήθεια για τη διαφήμιση στο ίντερνετ και το SEO.
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό και η προώθηση ιστοσελίδων μοιάζει τόσο θολό τοπίο για τους περισσότερους; Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε όλη την αλήθεια για αυτό το φλέγον θέμα της διαφήμισης στο ίντερνετ.
Τα είδη της διαφήμισης στο ίντερνετ
Η διαφήμιση στο ίντερνετ και γενικά η ηλεκτρονική διαφήμιση έχει ξεπεράσει σε παγκόσμιο επίπεδο κατά πολύ το ύψος και τον όγκο της τηλεοπτικής διαφήμισης. Φαίνεται ότι όλα τα άλλα παραδοσιακά μέσα φθίνουν και δίνουν τη σκυτάλη στο ίντερνετ με τους δεκάδες τρόπους διαφήμισης που θα δούμε παρακάτω.
Η πρώτη διαφήμιση στο ίντερνετ παρατηρήθηκε το 1994, οπότε όπως καταλαβαίνετε δεν είναι και κάτι καινούριο σχετικά.
Display advertising
Οι διαφημίσεις προβολής είναι συνήθως οι διαφημίσεις με banner σε διάφορες ιστοσελίδες διαφημιστικές ή όχι. Σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνεται η διαφήμιση στο Facebook με τα sponsored stories, η διαφήμιση στο YouTube η οποία έχει αντικαταστήσει την διαφήμιση στα συνδρομητικά ή καλωδιακά κανάλια όπως τη Nova κτλ.
Στις διαφημίσεις προβολής, οι οποίες αποτελούν και τον πιο παραδοσιακό τρόπο διαφήμισης στο ίντερνετ υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι προβολής και σε αυτόν κατατάσεται και το Google Adwords.
Είναι πλέον γεγονός ότι ο μεγαλύτερος διαφημιστικός παίκτης στο ίντερνετ δεν είναι άλλη από την ίδια τη Google όπου το 95% των εσόδων της προέρχονται από τις διαφημίσεις και το δίκτυο διαφημίσεων και δίκτυο συνεργαζόμενων ιστοσελίδων όπως το AdSense, το YouTube, το Google Play και πολλά άλλα θυγατρικά site της Google.
Το Google Adwords δεν συμμετέχει στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google
Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι ότι όσοι πιστέψατε ότι με το Google Adwords θα ανεβείτε και στα πραγματικά οργανικά αποτελέσματα της Google ή των άλλων μηχανών αναζήτησης, δυστυχώς κάνατε λάθος.
Το Google Adwords δεν συμμετέχει στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google, αντίθετα μάλλον τον ανταγωνίζεται.
Άμα κάνουμε μια αναζήτηση για μια πολύ ανταγωνιστική λέξη κλειδί, όπως η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, θα διαπιστώσουμε ότι πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, η ίδια η Google μας εμφανίζει τα πληρωμένα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτό γίνεται και για τα προβαλλόμενα αποτελέσματα δεξιά και πολλές φορές κάτω από τα οργανικά.
Είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι τα πληρωμένα αποτελέσματα για τη συγκεκριμένη λέξη κλειδί όπως ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ ξεπερνάνε τα οργανικά, 11 έναντι 1ο οργανικών αποτελεσμάτων που έχει κάθε σελίδα αναζήτησης. Το ίδιο μοτίβο επαναλαμβάνεται και για τις υπόλοιπες σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Αυτή η τάση για διόγκωση των πληρωμένων αποτελεσμάτων αναζήτησης έναντι των οργανικών είναι κάτι που θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια και θα αυξηθεί ιδιαίτερα.
Το παράξενο όλων είναι ότι ενώ ο αλγόριθμος της Google βασίζεται στον αριθμό, την συνάφεια και την ποιότητα των συνδέσμων που δείχνουν προς το site μας, τα backlinks που προέρχονται από τις διαφημίσεις της Google και τα διαφημιστικά banner της Google, φαίνεται να μην λαμβάνονται υπόψιν.
Όμως ποιο είδος διαφήμισης φαίνεται να ανταποκρίνεται και να επηρεάζει θεαματικά τα αποτελέσματα αναζήτησης όλων των μηχανών αναζήτησης;
Παρακάτω θα σας δώσω τη χρυσή λίστα.
Τα είδη της διαφήμισης που βοηθάνε στο SEO
- Διαφήμιση στα social media εκτός του YouTube
- Content Marketing
- Δελτία Τύπου
- Αγορασμένα backlinks
- Προβολή σε επαγγελματικούς καταλόγους
- Affiliate Marketing
- Email Marketing
Ας τα αναλύσουμε τώρα ένα ένα για να δούμε ποιο είδος διαφήμισης θα πρέπει να επιλέξετε εάν θέλετε να δείτε και ορατά αποτελέσματα στη Google.
Διαφήμιση στα social media εκτός του YouTube
Η διαφήμιση στα social media όπως το Facebook για παράδειγμα, μας ανεβάζει παράλληλα και στα οργανικά αποτελέσματα της Google. Αυτό συμβαίνει για δύο βασικούς λόγους:
1. Το Facebook συμμετέχει πολύ δυναμικά στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google
2. Το Facebook αν και έχει μετατρέψει όλα τα εξερχόμενα link σε nofollow, δεν τα έχει ακυρώσει εντελώς όπως η Google με το Adwords.
Η διαφήμιση στο Facebook μπορεί να γίνει με τα sponsored stories εντός της ροής των ειδήσεων ή με banner στην πλάγια δεξιά στήλη.
Η στόχευση της διαφήμισης στο Facebook ποικίλει και μπορείτε να στοχεύετε γεωγραφικά, ηλικιακά, στις κινητές ή τις σταθερές συσκευές και με βάση τα ενδιαφέροντα της αγοράς στόχου σας.
Ο βασικός λόγος που ως παράπλευρο αποτέλεσμα η διαφήμιση στο Facebook φέρνει και άνοδο στη Google είναι γιατί με μια προωθημένη δημοσίευση είναι πολύ πιθανό εκτός από κλικ προς την ιστοσελίδα σας να πάρετε like και shares τα οποία προσμετρούνται ως σήματα ποιότητας από τη Google.
Content Marketing
Το Content Marketing ή το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι η πιο αρεστή στρατηγική διαφήμισης από την ίδια τη Google. Για να σας το πως λιανά, η ίδια η Google έχει δηλώσει ότι δείχνει να αγαπά το δωρεάν ποιοτικό περιεχόμενο στο ίντερνετ.
Όταν λέμε δωρεάν ποιοτικό περιεχόμενο αναφερόμαστε στα βίντεο, εκπαιδευτικά ή ψυχαγωγικά, τους οδηγούς (how to guides), τα βιβλία και όλα όσα είναι ενσωματωμένα στο site σας σε μορφή βίντεο και κειμένου.
Το είδος του δωρεάν περιεχομένου μπορεί να ποικίλει κατά πολύ, ξεκινώντας από οδηγούς κατασκευής ιστοσελίδων σε κείμενο, άρθρα, audiobooks, infographics, εικόνες, φωτογραφίες, βιβλία κτλ.
Γενικά θα πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι η Google έχει ως βάση της τα κείμενα και δουλεύει με το κείμενο. Τα Google Bots, οι αράχνες αναζήτησης της Google δηλαδή ταξινομούνε και ανακαλύπτουν περιεχόμενο και νέες ιστοσελίδες με βάση το κείμενο και τους συνδέσμους μέσα στο κείμενο.
Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και τα βίντεο σας θα πρέπει να έχουν από κάτω και μια έκδοση με κείμενο. Αυτό είναι η λεγόμενη απομαγνητοφώνηση ή transcript.
Η Google και όλες οι μηχανές αναζήτησης έχουνε μια σταθερή ροπή προς το περιεχόμενο, για αυτό άλλωστε θα δείτε ότι οι ιστοσελίδες με πολύ ποιοτικό κείμενο, άρθρα ή τα blogs γενικά συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο όγκο αναζήτησης διεθνώς.
Θα πρέπει να το παραδεχτούμε ότι η Google αγαπάει το περιεχόμενο.
Δελτία Τύπου
Τα δελτία τύπου είναι μια περίεργη μορφή διαφήμισης περιεχομένου. Αν και χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο από μεγάλες εταιρείες, θα μπορούσαμε να τα διαχωρίσουμε σε δύο κατηγορίες:
- Τα δωρεάν δελτία τύπου και
- Τα πληρωμένα δελτία τύπου
Υπάρχουν πάρα πολλές υπηρεσίες και sites που παρέχουν δελτία τύπου στα οποία σας επιτρέπουν να ενσωματώσετε και τα δικά σας backlinks. Είναι όμως κατά κόρον αγγλόφωνα και απευθύνονται στην τεράστια Αμερικάνικη αγορά.
Τέτοια sites είναι το PRweb και σαν και αυτό υπάρχουν δεκάδες άλλα που έναντι μιας μικρής αμοιβής ή και δωρεάν να διανείμουν το δελτίο τύπου σας σε χιλιάδες ενημερωτικά sites κυρίως της Αμερικής.
Στην Ελλάδα, αν και υπάρχουν πάρα πολλά μέσα ενημέρωσης, εφημερίδες και περιοδικά με ισχυρή παρουσία στο ίντερνετ, καθώς και πολλά ενημερωτικά blogs, δεν υπάρχει όμως μια συγκεντρωμένη υπηρεσία αποστολής και διανομής των δελτίων τύπου.
Κάθε ιστοσελίδα βρίσκει μόνη της τον διαφημιζόμενο ή και το αντίστροφο, πράγμα που καθιστά εξαιρετικά επίπονη τη διαδικασία συγκέντρωσης πολλών backlinks από authority sites.
Το επόμενο φρούτο που για πολλούς θεωρείτε αμφιλεγόμενο είναι τα αγορασμένα backlins.
Αγορασμένα backlinks
Τα αγορασμένα backlinks, είναι σε πολλές περιπτώσεις η αιτία για να αποκλειστείτε οριστικά από τη Google. Η ίδια η Google στους κανόνες ποιότητας της τα έχει απαγορεύσει δια ροπάλου.
Όμως σε ορισμένες περιπτώσεις, τα αγορασμένα backlinks φαίνεται να επιτρέπονται και η ίδια η Google φαίνεται να κάνει τα στραβά μάτια.
Αυτό γίνεται για τον Χρυσό Οδηγό και για το Vrisko αλλά και για πολλά άλλα catalog sites του εξωτερικού όπως το Yahoo, το Dmoz και πολλά άλλα.
Αν και η διαφήμιση σε τέτοιους καταλόγους είναι ιδιαίτερα ακριβή, σε ορισμένες αγορές ιδιαίτερα ανταγωνιστικές είναι συμφέρουσα.
Προσοχή όμως γιατί η αγορά backlinks με υψηλό PageRank από διάφορα άλλα sites για να βελτιώσετε το SEO σας απαγορεύεται από τη Google και τιμωρείτε γιατί θεωρείται από την ίδια ότι προσπαθείτε να επηρεάσετε με αθέμιτο τρόπο τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης παρακάμπτοντας έτσι το Adwords.
Με άλλα λόγια, η Google κάνει τα πάντα για να προστατεύσει τα διαφημιστικά της έσοδα από το Google Adwords και δεν αφήνει περιθώρια σε κανένα άλλο ανταγωνιστικό site να φάει την αφρόκρεμα της αγοράς.
Προβολή σε επαγγελματικούς καταλόγους
Η προβολή σε επαγγελματικούς καταλόγους είναι ένα είδος διαφήμισης στο ίντερνετ που στην ουσία είναι ίδιο με τα πληρωμένα backlinks, ωστόσο έχει και μια δόση μάρκετινγκ περιεχομένου γιατί για παράδειγμα μπορεί να προβάλει και τη δουλειά σας ή και τις υπηρεσίες.
Για παράδειγμα, υπάρχουν πάρα πολλές ιστοσελίδες με ιατρικούς καταλόγους, καταλόγους γιατρών και κλινικών όπου μπορεί ο καθένας να προβάλει ολοκληρωμένα τη δουλειά του, τις σπουδές του και τον τομέα της εξειδίκευσης του.
Από τη στιγμή που οι επαγγελματικοί κατάλογοι έχουν μοναδικό περιεχόμενο, διαθέτουν δηλαδή copywriting και σας δίνουν και τουλάχιστον ένα backlink προς την ιστοσελίδα σας, τότε αξίζει τον κόπο να το συζητήσετε και να αξιοποιήσετε και αυτό το είδος της διαφήμισης στο ίντερνετ.
Ας πάμε τώρα φίλοι μου στα ενδότερα της διαφήμισης στο ίντερνετ και γενικά της διαφημιστικής προώθησης. Δύο πραγματικά μυστικά της προώθησης στο ίντερνετ που ανεβάζουν δραματικά το SEO σας και που αξίζουν πραγματικά χιλιάδες ευρώ, ακόμα και ως απλές συμβουλές που σας τις δίνω είναι το affiliate marketing και το email marketing.
Affiliate Marketing
Το Affiliate Marketing ή το συνεργατικό μάρκετινγκ είναι ένα από τα δυνατότερα όπλα για να προβάλλεται τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας στο ίντερνετ και να λάβετε χιλιάδες backlinks από τα site των συνεργατών ή των affiliate.
Σκεφτείτε το για ένα λεπτό. Αντί να ψάχνετε απεγνωσμένα για το πως να δημιουργήσετε δεκάδες νέα backlinks, να έχετε τη δυνατότητα να σας ψάχνουν οι άλλοι για να σας βάλουν backlink!
Απίστευτο; Και όμως πραγματικό. Αλλά λίγα είναι τα sites που έχουν την πολυτέλεια να διαφημιστούν μέσω του affiliate marketing. Παρόλα αυτά μπορείτε για αρχή να ξεκινήσετε ως συνεργάτης με την linkwise.
Email Marketing
To email marketing είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο στη διαφήμιση στο ίντερνετ που εκτός από την πολύ μεγάλη απόδοση σε μετατροπές επισκεπτών σε πελάτες, έχει πολύ μεγάλο αντίκτυπο και στο SEO σας.
Αυτό γίνεται γιατί η Google δίνει βαρύτητα σε ένα site το οποίο πληκτρολογείται απευθείας ή παίρνει direct hit στη γραμμή διεύθυνσης του browser σας. Όταν κάνετε κλικ σε ένα σύνδεσμο στο email σας, αυτό εκλαμβάνεται ως direct hit από τη Google και ναι συμμετέχει στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google.
Έχω γράψει δεκάδες άρθρα για το email marketing και μπορείτε να μελετήσετε πάρα πολλά μόνοι σας:
- Email Marketing 21 Συμβουλές για απίστευτα αποτελέσματα
- 7 συμβουλές για να δημιουργήσετε μια τεράστια λίστα
- WordPress Κεφάλαιο 16. WordPress και Εmail Marketing
Θα ήθελα όμως να κάνω και έναν διαχωρισμό για το email marketing. Θα πρέπει πάντα να ζητάμε τη συγκατάθεση των συνδρομητών μας κατά τη διαδικασία εγγραφής και θα πρέπει πάση θυσία να αποφεύγουμε το spamming.
Το spamming, στο οποίο καταφεύγουν και διάφοροι πονηροί λες και αυτοί είναι οι έξυπνοι και εμείς οι χάνοι, τιμωρείται ποινικά και θα πρέπει άμα θα θέλετε να σας πάρουν οι υποψήφιοι πελάτες σας στα σοβαρά να το αποφεύγετε. Η πρακτική μου εμπειρία έχει δείξει ότι το spamming με το email marketing δεν δουλεύει και πολλές φορές φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα.
Στην περίπτωση του email marketing, είναι δυνατό πολλές φορές να χρησιμοποιήσουμε τη λίστα κάποιου ποιο φτασμένου email marketeer ή υπάρχει η δυνατότητα να ανταλλάξουμε λίστες και μηνύματα.
Αυτή είναι μια συνηθισμένη πρακτική στην Αμερική και σε άλλα αγγλόφωνα κράτη. Το μυστικό βασικά της επιτυχίας στο ίντερνετ οφείλεται κατά κύριο λόγο στη λίστα ή στην πελατειακή βάση που έχουμε ήδη και είναι ιδιαίτερα ευχάριστο όταν μπορούμε με τη χρήση του email marketing να ανεβούμε και στη Google.
Σίγουρα, υπάρχουν πολλοί άλλοι νέοι τρόποι διαφήμισης στο ίντερνετ που πραγματικά μπορεί να σας βοηθάνε και να βελτιώνουν το SEO σας και να τους έχω παραλείψει, όμως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στο SEO Newsletter για να μην χάσετε καμία από τις επόμενες δημοσιεύσεις και άρθρα για το SEO και την κατασκευή ιστοσελίδων.
Δείτε περισσότερα για τη διαφήμιση στο ίντερνετ και το SEO
- The Difference Between SEM and SEO
- Online advertising
- Free Advertising on Google
- Internet Advertising Bureau
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop με το Genesis Theme Framework.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!
Όταν κάνετε κλικ σε ένα σύνδεσμο στο email σας, αυτό εκλαμβάνεται ως direct hit από τη Google και ναι συμμετέχει στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google.
Αυτό προκύπτει από κάπου Γιάννη? Το βλέπω λίγο δύσκολο.
Τα direct hits με το να πληκτρολογήσουμε το domain name κάνει το site μας να φαίνεται authority site και είναι ένας από τους 200 και πλέον παράγοντες SEO της Google.
Ωραίο άρθρο, μπράβο Γιάννη