Google Phantom: Λεπτό περιεχόμενο (thin content) και γιατί σας ρίχνει στην Google;
Το λεπτό περιεχόμενο (thin content) είναι αυτό που παραβιάζει τους κανόνες ποιότητας της Google για τους webmasters, τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων δηλαδή και είναι αυτό που δεν παρέχει στους επισκέπτες κάποια αξία ή κάποια πληροφορία για αυτό που αναζητάνε.
Συνήθως το λεπτό περιεχόμενο είναι:
- Διπλό περιεχόμενο ή αντιγραμμένο περιεχόμενο
- Σελίδες με καθόλου περιεχόμενο, κενές σελίδες δηλαδή
- Σελίδες με άχρηστο περιεχόμενο
- Σελίδες με ακαταλαβίστικο περιεχόμενο και φυτευμένες λέξεις κλειδιά, οι λεγόμενες doorway pages
- Σελίδες και ιστοσελίδες που είναι link farms, που προορίζονται δηλαδή για την δημιουργία backlinks.
Ο όρος λεπτό περιεχόμενο (thin content) έγινε ευρέως γνωστός το 2011 με την εισαγωγή του Quality Rater Guidelines.
Για να δείτε περισσότερα και να μάθετε άμα το site σας πάσχει και αυτό από λεπτό περιεχόμενο, διαβάστε παρακάτω.
Από το Google Panda Update στο Google Phantom
Το 2011 η Google λάνσαρε το ξακουστό και περιβόητο Google Panda Update με στόχο να καταπολεμήσει τα μη ποιοτικά sites και όλα αυτά τα sites που δεν προσφέρουν τίποτα στους επισκέπτες τους.
Η Google με το Panda Update θέλησε να βελτιώσει τα αποτελέσματα αναζήτησης της μηχανής της παρουσιάζοντας άμα γίνεται πιο ποιοτικά sites. Μετά τη Google ακολούθησαν τις ίδιες πρακτικές και οι άλλες βασικές μηχανές αναζήτησης όπως η Bing, Yandex και Baidu.
Στην πορεία όμως επειδή η ίδια η Google ήθελε να εστιαστεί περισσότερο στην καταπολέμηση των σελίδων και ιστοσελίδων που ήταν spam, διαχώρισε το Google Panda εισάγοντας μια νέα αναβάθμιση, το Google Phantom Update.
Google Phantom Updates – Ιστορικές αναβαθμίσεις
Τώρα θα μου πείτε τι είναι το Phantom και πόσο συχνά ανανεώνει τον αλγόριθμο της η Google. Η απάντηση είναι κάθε μέρα, μικρές αλλαγές και βελτιώσεις γίνονται κάθε μέρα, ενώ πιο μεγάλες και πιο αισθητές ανανεώσεις γίνονται σε πιο μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Ιστορικά σας αναφέρω τις παρακάτω ανανεώσεις του αλγορίθμου αναζήτησης της Google με το Google Phantom Update:
- Google Phantom I – (Μάιος 2013)
- Google Phantom II – (Μαίος Ιούνιος 2015)
- Google Phantom III – (Νοέμβριος 2015)
- Google Phantom IV – (Ιούνιος και Ιούλιος 2016)
- Google Phantom V (Ιούνιος 2017)
Γενικά μιλώντας η Google αναβαθμίζει τον αλγόριθμο της με στόχο της ποιότητα και η τάση είναι να καταπολεμηθεί το μη ποιοτικό περιεχόμενο και οι ιστοσελίδες που δεν έχουν κάποια χρησιμότητα για τον τελικό χρήστη ή κάποιο λόγο ύπαρξης από το να δίνουν μόνο backlinks.
SEO Visibility και επισκεψιμότητα
Θα πρέπει να διαχωρίσουμε την ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης (SEO visibility ) και στην Google με την έννοια της επισκεψιμότητας γιατί πάρα πολλοί, ειδικά SEO wannabes έχουν επενδύσει δεκάδες χιλιάδες ευρώ σε εργαλεία που δείχνουν την ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης επί πληρωμή.
Τώρα, άμα το site σας είναι στην θέση 23 για μια άσχετη λέξη κλειδί σίγουρα έχει ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης, αλλά καμία επισκεψιμότητα γιατί είναι θαμμένο βαθιά στο δάσος των σελίδων αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google και μάλλον δεν θα το βρει κανένας.
Θέλετε λοιπόν να αυξήσετε την ορατότητα ή την επισκεψιμότητα στις μηχανές αναζήτησης;
To Google Phantom Update αν και φαινομενικά προσπάθησε να τιμωρήσει αλγοριθμικά τις ιστοσελίδες με φτωχό και λεπτό περιεχόμενο, το μόνο που κατάφερε ήταν να μειώσει το SEO visibility τους παρά την επισκεψιμότητα τους.
Το Google Phantom δεν μπόρεσε να πειράξει ιστοσελίδες που είχαν long tail keyword traffic (φράσεις κλειδιά) παρά μόνο ιστοσελίδες κατώτερης ποιότητας που δέχονταν επισκεψιμότητα από λέξεις κλειδιά με υψηλό όγκο αναζήτησης και με brand keywords.
Με άλλα λόγια, εξώθησε όλα τα μη ποιοτικά site με λεπτό περιεχόμενο να κάνουν διαφήμιση στο Google Adwords με υψηλό κόστος ανά κλικ λόγω χαμηλής ποιότητας και Quality Score, ενώ ιστοσελίδες στις οποίες έγινε πολύ δουλειά από άποψη περιεχομένου τις ανέβασε και τις ευνόησε.
Ποιους επηρρέασε το Google Phantom;
Ακόμα και τόσο χρόνο μετά το τελευταίο Update του Google Phantom τα αποτελέσματα είναι ανάμεικτα και πολύπλοκα γιατί:
- Νέα site εμφανίστηκαν στο προσκήνιο
- Μεγάλα site εγκαταλήφθηκαν και
- Ήδη υπάρχοντα site έκανα δραματικές προσπάθειες βελτίωσης τους περιεχομένου τους.
Έτσι έχουμε ανάμεικτα αποτελέσματα τα οποία σύμφωνα με έγκυρους κύκλους τα συνοψίζουμε παρακάτω:
- Το update εστιάζεται γενικά στην ποιότητα του περιεχόμενου της ιστοσελίδας σας
- Επηρεάζονται μεμονωμένες σελίδες (URL-based update) και όχι όλο το site ή όλο το domain name
- H ολοκλήρωση του update ίσως να διαρκέσει εβδομάδες και ίσως να μην επηρεάσει ποτέ τα εθνικά αποτελέσματα
- Τα μεγάλα brands είναι ανάμεσα στους νικητές και στους χαμένους
- Τα domains συχνά επηρεάζονται θετικά και αρνητικά από πολλά διαφορετικά updates του αλγορίθμου της Google. Έτσι δεν μπορούμε να ξέρουμε ξεκάθαρα άμα έχασαν ή κέρδισαν γιατί πολλές αναβαθμίσεις γίνονται παράλληλα
- Η άνοδος ή η πτώση σε θέσεις αναζήτησης συχνά σχετίζονται με brand keywords ή με μικρές βασικές λέξεις κλειδιά
- Η πρόθεση του χρήστη στις αναζητήσεις και στους όρους αναζήτησης φαίνεται να παίζει ρόλο στην αξιολόγηση της ποιότητας της σελίδας προορισμού, για παράδειγμα άμα η σελίδα προορισμού σας είναι σχετική με αυτό που αναζητάει ο τελικός χρήστης ή όχι.
Τι πρέπει να κάνετε άμα εντοπίσετε ότι το site σας έχει λεπτό περιεχόμενο;
Μπορεί να μην το ξέρετε άμα το site σας έχει λεπτό περιεχόμενο αλλά θα πρέπει να έχετε προνοήσει για τα παρακάτω:
- Κάθε σελίδα προορισμού από το site σας, ακόμα και η αρχική σελίδα θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 300 λέξεις περιεχόμενο, βίντεο και εικόνες.
- Κάθε σελίδα προορισμού θα πρέπει να έχει μοναδικό και χρήσιμο περιεχόμενο για τους χρήστες.
- Κάθε σελίδα προορισμού θα πρέπει να έχει σχετικό περιχόμενο με αυτό που αναζητάει ο χρήστης στο ίντερνετ και με το θέμα του site σας. Για παράδειγμα, άμα το site σας έχει σχέση με τα παπούτσια, τότε μάλλον θα πρέπει να δημοσιεύεται κάποιον οδηγό αγοράς, συμβουλές για το ποια παπούτσια ταιριάζουν με κάθε περίσταση και ούτε καθεξής.
- Τα βίντεο, οι εικόνες, τα γραφικά, τα ινφογραφικά, τα βίντεο και η γενική εμπειρία του χρήστη αποτελούν και αυτά μέρος του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας και θα πρέπει να έχουν απλή δομή, εύκολα πλοηγήσιμη και να απαντούν στα βασικά ερωτήματα του χρήστη.
Δείτε περισσότερα για το περιεχόμενο και το seo:
- Ποια είναι τα Angela and Paul backlinks;
- Γιατί ο κώδικας της ιστοσελίδας σας είναι σημαντικός στο SEO;
- Thin Content: How to Diagnose and Fix the Issue
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ή προώθηση ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop ή προώθησης ιστοσελίδας.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!