Η καμπύλη μάθησης στο SEO
Πως να βγείτε γρήγορα από την παντελή άγνοια και να γίνεται ένας SEO master στο δικό σας site!
Το SEO ή η βελτίωση μηχανών αναζήτησης δεν είναι πυρηνική φυσική, είναι όμως ένας τελείως διαφορετικός καινούριος κόσμος για κάποιον που ξεκινάει σήμερα με την ιστοσελίδα του στο ίντερνετ.
Και όπως κάθε τι νέο και καινούριο έτσι και η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων απαιτεί κάποιον χρόνο για να μπορέσει ο νέος χρήστης να μάθει τι συμβαίνει αλλά και τι χρειάζεται να κάνει για να βγει η ιστοσελίδα του στην πρώτη σελίδα της Google.
Άμα και εσείς είστε στην ίδια κατάσταση και δεν είστε ικανοποιημένοι με την παρούσα κατάσταση, θα πρέπει οπωσδήποτε να μελετήσετε προσεκτικά παρακάτω.
Η συνειδητοποίηση ότι το SEO δεν είναι κάτι τόσο εύκολο
Η Google είναι μια μηχανή αναζήτησης της οποίας ο αλγόριθμος αναζήτησης βασίζεται σε 200 βασικούς παράγοντες με άλλους 50 υποπαράγοντες έκαστος.
Με άλλα λόγια η Google και οι μηχανικοί λογισμικού της χρησιμοποιούν πάνω από 10.000 παράγοντες αναζήτησης για να κατατάξουν μια ιστοσελίδα στον δείκτη αποτελεσμάτων της!
Στην περίπτωση της μηχανής αναζήτησης της Microsoft, της Bing η οποία έχει συγχωνευτεί με τη τη Yahoo, η κατάσταση είναι πιο απλή αφού έχει μόνο 1.000 παράγοντες αναζήτησης!
Άμα προσθέσω στα παραπάνω το γεγονός ότι ο αλγόριθμος αναζήτησης έχει σχεδιαστεί από άτομα που κατέχουν τουλάχιστον ένα PhD, ντοκτορά δηλαδή, καταλαβαίνετε ότι το SEO απαιτεί και αυτό αρκετές γνώσεις κυρίως ακαδημαϊκές καθώς και προγραμματισμού.
Όλα αυτά μπορεί να μην σημαίνουν τίποτα για εσάς ή να ακούγονται κινέζικα στα αυτιά σας όμως το συμπέρασμα που θα πρέπει να βγάλετε και να κρατήσετε από τα παραπάνω είναι ότι για να ξεκινήσετε μόνοι σας να κάνετε SEO ή να προωθείτε την ιστοσελίδα σας στις μηχανές αναζήτησης θα πρέπει πρώτα να κατανοήσετε τι πρέπει να κάνετε.
Άρα θα πρέπει να χωρίσουμε την διαδικασία μάθησης του SEO σε τρία συν ένα στάδια:
Επίπεδο μηδέν: Δεν γνωρίζω ότι έχω άγνοια από SEO, το έχω ακούσει και όπως ξέρω τόσα άλλα πράγματα, ξέρω και από αυτό. Για αυτό λέμε ότι αυτός έχει επίπεδο μηδέν, κυριολεκτικά και μεταφορικά για τον άξεστο χωριάτη.
Επίπεδο ένα: Άγνοια από SEO- Αρχάριος (novice) Δεν ξέρω τίποτα από SEO αλλά γνωρίζω ότι έχω άγνοια. Είμαι κοινός ένας μπουμπούνας στο θέμα SEO και από τη στάση που θα κρατήσω στο θέμα θα εξαρτηθεί και η πρόοδος μου στο SEO.
Ο μέσος χρόνος αναμονής στο επίπεδο του αρχαρίου είναι από μερικούς μήνες έως και 2 χρόνια.
Επίπεδο δύο: Έχω εντυπώσει τις βασικές αρχές του SEO, μου αρέσει αλλά το κάνω σαν χόμπυ στις δικές μου ιστοσελίδες. Είναι το στάδιο των πειραματισμών και που μπαίνουμε στο πιο απότομο σημείο της καμπύλης μάθησης.
Από δύο χρόνια ή και νωρίτερα έως και 4 χρόνια τουλάχιστον θα βρίσκεστε σε αυτό το επίπεδο, μέχρι να πάρετε όλα τα απαραίτητα εφόδια και να φάτε και τις σφαλιάρες σας για να αποκτήσετε την εμπειρία που χρειάζεται για να γίνεται ένας φθασμένος και ώριμος επαγγελματίας στο SEO.
Επίπεδο τρία: Έχω περάσει από όλες τις παιδικές ασθένειες του SEO, είμαι ένας SEO expert και γνωρίζω τι πρέπει να κάνω ακριβώς για να ανεβάσω μια σελίδα στις μηχανές αναζήτησης ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Απαιτούνται 10.000 ώρες ή τουλάχιστον 4 χρόνια συνεχής ενασχόλησης με το SEO για να μπορέσει κάποιος να περάσει το κατώφλι του αληθινού SEO master.
Κάθε ένας γνωρίζει για τον εαυτό του καλύτερα που βρίσκεται, εκτός και αν δεν έχει αυτογνωσία. Όσο όμως πιο γρήγορα διαπιστώσετε και συνειδητοποιήσετε σε ποιο στάδιο είστε, τόσο πιο γρήγορα θα καλύψετε τα κενά σας και θα διατρέξτε την καμπύλη μάθησης.
Η προσωπική μου συμβουλή είναι να βρείτε κάποιον ειδικό στο SEO και να ζητήσετε την συνδρομή του για να μάθετε πρώτον περισσότερα πράγματα. Επίσης μπορείτε να γραφτείτε στο SEO Newsletter μου και να αποκτήσετε όλα τα βασικά εφόδια που χρειάζεστε για να ξεκινήσετε τουλάχιστον με το θέμα βελτιστοποίηση ιστοσελίδων.
Το SEO ξεκινάει πριν ακόμα σχεδιάσετε την ιστοσελίδα σας
Όπως θα πρέπει ο μηχανικός να σχεδιάσει μια γέφυρα για να αντέχει από τους σεισμούς και διάφορα άλλα φυσικά φαινόμενα για τα επόμενα 100 χρόνια, έτσι θα πρέπει να σχεδιάζετε την ιστοσελίδα σας με στόχο να σας φέρνει την οργανική επισκεψιμότητα που θέλετε πριν ακόμα αυτή βγει στον αέρα.
Άρα θα πρέπει ο κατασκευαστής της ιστοσελίδας σας να είναι άρτιος γνώστης του SEO και του μάρκετινγκ στο ίντερνετ για να σας δώσει τα καλύτερα αποτελέσματα.
Ένα πετυχημένο Web Design δεν είναι αυτό που έχει όμορφα γραφικά ή έξυπνες ιδέες. Πετυχημένο Web Design είναι αυτό που σας παρέχει τη μεγαλύτερη δυνατή χρηματοποίηση, αυτό δηλαδή που φέρνει τα περισσότερα λεφτά, τις περισσότερες επισκέψεις και τους περισσότερους συνδρομητές στην ιστοσελίδα σας.
Ξέρω ένα κάρο web designers και γραφίστες που έχουν εκπληκτικές ιδέες, έχουν πολύ καλό χέρι στα γραφικά αλλά καμία τύχη στο SEO και στην χρηματοποίηση μιας ιστοσελίδας.
Σε τι ωφελεί ένα τέλειο γραφιστικό μενού όταν θα πρέπει κάθε μήνα να το αλλάζω;
Πόσα γραφικά χρειάζεται μια ιστοσελίδα για να είναι πρώτη παγκοσμίως; Πάρτε για παράδειγμα το Facebook ως ιστοσελίδα και την ίδια τη Google.
Τα γραφικά τους είναι σε πρωτόλειο στάδιο. Γιατί όμως;
Το SEO τους όμως είναι άπιαστο, η δημοτικότητα τους τεράστια και η απήχηση στον κόσμο ανυπολόγιστη. Τα δε έσοδα τους είναι δισεκατομμύρια το χρόνο!
Και σεις κάθεστε και κεντάτε την ιστοσελίδα σας με τον γραφίστα για 3 μήνες πριν παρουσιάσετε την μεγαλοφυΐα σας στον κόσμο!
Δεν λέω ότι τα γραφικά δεν χρειάζονται όπως και η χρήση του χώρου στο ίντερνετ, αλλά θα πρέπει όλα να είναι σύμφωνα με τις βασικές αρχές του SEO και τις βασικές αρχές λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης.
Πριν σχεδιάσετε οτιδήποτε, είτε ηλεκτρονικό κατάστημα, είτε ιστοσελίδα, ζητήστε μια προσφορά σχεδιασμού ιστοσελίδων με βάση τις αρχές του SEO.
Πως θα νικήσετε τον ανταγωνισμό με τις λέξεις κλειδιά που επιθυμείτε
Επειδή η Google έχει το κριτήριο της διασποράς στα αποτελέσματα αναζήτησης της, που σημαίνει ότι επιτρέπει για κάθε σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης (SERP) μόνο ένα μοναδικό domain, δηλαδή για κάθε site έχουμε μόνο μία σελίδα ταξινομημένη για κάθε λέξη κλειδί, θα πρέπει να αφιερώνουμε για κάθε λέξη κλειδί, μία σελίδα από το site μας.
Μην νομίζετε ότι απλώς δηλώνετε τις λέξεις κλειδιά κάπου ή στην ίδια τη Google.
Θα πρέπει για να ταξινομήσει η Google μια συγκεκριμένη σελίδα της ιστοσελίδας σας να έχουν συμβεί οπωσδήποτε τρία πράγματα τα οποία δεν είναι σύμπτωση:
- Θα πρέπει να έχετε φτιάξει μια σελίδα ή άρθρο ή προϊόν με την συγκεκριμένη λέξη κλειδί
- Θα πρέπει να έχετε συμπεριλάβει τη λέξη κλειδί στο URL και στα άλλα σημεία της σελίδας, όπως ετικέτες, τίτλοι Η1, Η2 και
- Θα πρέπει να έχετε φτιάξει backlinks με τη λέξη κλειδί που σας ενδιαφέρει προς την συγκεκριμένη σελίδα
Για να νικήσετε δηλαδή τον ανταγωνισμό σε μία λέξη κλειδί και να βγαίνει η ιστοσελίδα σας πρώτη θα πρέπει να συμβαίνουν δύο πράγματα:
- Η ιστοσελίδα σας να έχει σχετικότερο περιεχόμενο από τις ανταγωνιστικές ιστοσελίδες με την λέξη κλειδί και
- Η ιστοσελίδα σας να έχει ποιοτικότερα και σημαντικότερα backlinks με τη λέξη κλειδί.
Τώρα ο μοναδικός τρόπος για να το πετύχετε αυτό είναι με το απευθυνθείτε σε έναν ειδικό βελτιστοποίησης ιστοσελίδων και να εξασκηθείτε και εσείς στις βασικές έννοιες του SEO.
Συμπερασματικά το ότι θα πρέπει να περάσετε από την καμπύλη μάθησης του SEO είναι αναπόφευκτο.
Γιατί η Google θέλει να σκοτώσει το SEO
Η ίδια η Google προσπαθεί εδώ και χρόνια να σκοτώσει το SEO και να αποστειρώσει άμα γίνεται τα αποτελέσματα αναζήτησης από αυτό και τα backlinks.
Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει γιατί η ίδια η Google και οι αράχνες της βασίζονται πάνω στα backlinks για να αναζητήσουν φρέσκο περιεχόμενο και να το ταξινομήσουν για να μπορέσετε εσείς να το βρείτε στις σελίδες αποτελεσμάτων.
Όμως όπως καταλαβαίνετε η Google δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα, ούτε μη κερδοσκοπική εταιρεία, αλλά είναι εταιρεία εισηγμένη στο Αμερικάνικο Χρηματιστήριο και έχει μετόχους, έσοδα και έξοδα και λειτουργεί με σκοπό το κέρδος.
Το 95% των κερδών της Google προέρχονται από το διαφημιστικό της δίκτυο και τα Adwords και μιλάμε για μερικά δις. Λογικό είναι να μην επιθυμεί να χάσει μερίδιο από τα έσοδα της όταν εσείς αποφεύγεται να την πληρώνετε κάθε μήνα για διαφημίσεις και να κάνετε SEO.
Το Google Adwords είναι το φιλί του θανάτου για το SEO
Θα ήθελα να το πω για μια ακόμα φορά, ότι θαυμάζω τη Google σαν εταιρεία και δεν κάνω προπαγάνδα εναντίον της. Το αντίθετο μάλιστα. Η Google είναι μια εταιρεία που έχει κερδίσει με το σπαθί της τη θέση της και τα έσοδα της και της αξίζει πραγματικά να βγάλει πολλά περισσότερα χρήματα μέσα από την δραστηριότητα της.
Όμως θα ήθελα να σας επισημάνω ότι τα Google Adwords δεν συμμετέχουν στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google και δεν ανεβάζουν την ιστοσελίδα σας στα αποτελέσματα αναζήτησης όταν τα χρησιμοποιείτε.
Με άλλα λόγια δεν μπορείτε να πληρώσετε τη Google για να βγείτε πρώτοι στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης της.
Όποιος ισχυρίζεται ότι θα πληρώσει ένα ποσό για να σας βγάλει πρώτους στη Google εκτός του ότι σας λέει ψέματα είναι και απατεώνας!
Τέλος μετά από πολλές δοκιμές στα Google Adwords αντιλήφθηκα ότι η χρήση τους δεν οδηγεί πουθενά και η ενασχόληση με αυτά μου ανάλωνε πολύτιμο χρόνο από το SEO με το οποίο είχα μακροπρόθεσμα αλλά σταθερά αποτελέσματα.
Είναι προτιμότερο δηλαδή να ασχοληθείτε με το να κάνετε ότι χρειάζεται για να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google με το σπαθί σας και σεις παρά μα σπαταλήσετε τον προυπολογισμό μας με διαφημίσεις.
Σας ευχαριστώ που με διαβάσετε, άμα σας άρεσε το άρθρο μου, μπορείτε να κάνετε share και like καθώς και να αφήσετε ένα σχόλιο από κάτω.
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.
θέλω να συνεργαστώ μαζί σας
Καλημέρα, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου στο 6972.364.387