Τι κάνει ένα backlink να μοιάζει αλλά και να είναι ποιοτικό;
Καλησπέρα φίλοι μου, οι περισσότεροι που είμαστε στην καθημερινή ενασχόληση με το SEO και την προώθηση ιστοσελίδων, γνωρίζουμε ότι το 70% σχεδόν της κατάταξης μιας ιστοσελίδας οφείλεται στα backlinks.
Στους συνδέσμους δηλαδή που δείχνουν πίσω στο site μας και ως εκ τούτου όσο πιο καλούς συνδέσμους ή μάλλον ποιοτικούς συνδέσμους αποκτήσουμε, τόσο καλύτερα θα τα πάμε στις μηχανές αναζήτησης.
Η μάχη λοιπόν που γίνεται καθημερινά είναι η μάχη των backlinks για να κερδίσουμε τα πιο σημαντικά και τα κατάλληλα backlinks που θα μας απογειώσουν στις μηχανές αναζήτησης και που θα κάνουν τη διαφορά.
Όλα τα backlinks δεν είναι ίδια
Το κάθε backlink σταθμίζεται διαφορετικά από τη Google και έτσι έχει διαφορετική αξία για κάθε ιστοσελίδα που το αποκτά και κάθε ιστοσελίδα έχει διαφορετική συμπεριφορά στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google, ακόμα και αν έχει τα ίδια backlinks με κάποια άλλη.
Στον αγώνα που γίνεται λοιπόν για να κερδίσει ο καθένας τα καλύτερα backlinks αλλά και τα ποιοτικότερα, όλες οι εταιρείες SEO έχουν την δική τους υποκειμενική άποψη.
Όμως κάποια πράγματα θεωρούνται κλασικά και για αυτά ακριβώς τα κλασικά στάνταρ της βιομηχανίας του SEO θα μιλήσουμε παρακάτω.
Αποκτήστε μόνο σχετικά backlinks
Η σχετικότητα των backlinks που έχετε αποκτήσει θα βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης και τη Google να κατατάξουν την ιστοσελίδα σας στην ανάλογη κατηγορία. Οι κατηγορίες κατάταξης άρχισαν να χρησιμοποιούνται στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης της Google και ειδικότερα στο Google My Business.
Όμως η ίδια φιλοσοφία κατάταξης υπάρχει και στον πυρήνα του αλγορίθμου της Google που προσπαθεί να καταλάβει τη λογική και τη φιλοσοφία πίσω από τα backlinks που δείχνουν προς την ιστοσελίδα σας ώστε να σας ταξινομήσει ανάλογα στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Όσο πιο σχετικό είναι λοιπόν ένα backlink με την ιστοσελίδα σας τόσο πιο πάνω θα ανέβει αυτή για την συγκεκριμένη λέξη κλειδί ή anchor text που έχει αυτό το backlink.
Αποκτήστε backlinks από site που εμπιστεύεται η Google
Η πηγή θα πρέπει να είναι έμπιστη και αξιόπιστη και στην δημοσιογραφία για να μην διαδίδονται πλαστές ειδήσεις αλλά και στα backlinks. Αξιόπιστα sites θεωρούνται τα sites των πανεπιστημίων, τα κυβερνητικά sites, οι εφημερίδες ταχείας κυκλοφορίας κτλ.
Τώρα όσο πιο λίγα είναι τα εξερχόμενα links από μια ιστοσελίδα τόσο πιο υψηλό το TrustRank και κατά συνέπεια θα είναι και η ιστοσελίδα από την οποία προέρχονται τα backlinks πιο αξιόπιστη.
Το ζητούμενο είναι πάλι πως θα βρείτε εξερχόμενα backlinks από αξιόπιστα sites όταν αυτά είναι πεπερασμένα σε αριθμό.
Αποκτήστε backlinks που θα σας στείλουν κίνηση στο site σας
Κάθε backlink έχει και κάποια αξία γιατί υποτίθεται ότι άμα κάποιος κάνει κλικ πάνω του θα επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας άρα θα στείλει traffic προς το site σας.
Αυτός είναι άλλωστε και ο πραγματικός λόγος της ύπαρξης των backlinks από την αρχή της δημιουργίας τους, ασχέτως αν στην πορεία ξεχάστηκε ο ρόλος τους και άρχισε η μαζική χειραγώγηση τους.
Άμα δηλαδή γράψετε ένα guest post ή ένα άρθρο για ένα site μεγάλης κυκλοφορίας που θα το δουν χιλιάδες άτομα, τότε πιθανόν να κερδίσετε και μερικά κλικ, λέω πιθανόν. Πάλι εδώ πέφτουμε σε σκέψεις γιατί είναι πάλι αρκετά δύσκολο να βρείτε πραγματικά sites που θα σας φέρουν όντως επισκεψιμότητα και κλικ από υποψήφιους πελάτες σας στην ιστοσελίδα σας.
Κερδίστε backlinks που έχουν την λέξη κλειδί ως anchor text
Οι λέξεις κλειδιά θα πρέπει να είναι επακριβώς αποτυπωμένες στο backlink σας αλλιώς δεν θα ανεβείτε στις μηχανές αναζήτησης για αυτές. Μετά από κάμποσες αναβαθμίσεις του αλγορίθμους της Google έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια υποβάθμισης των backlinks ως επακριβώς κείμενο (exact match) με σχεδόν καμία επιτυχία.
Πάλι ακόμα και σήμερα τα συνώνυμα δεν λένε και κάτι ούτε οι συνώνυμες λέξεις κλειδιά αφού μπορεί να βγαίνετε για τον ενικό αριθμό της λέξης κλειδί στην πρώτη σελίδα και να μην έχετε καμία τύχη με τον πληθυντικό.
Backlinks εντός του περιεχομένου της σελίδας
Τα backlinks μέσα στο κείμενο και όχι στο footer, widget, sidebar κτλ είναι αυτά που κάνουν τη διαφορά και που πραγματικά προσμετρώνται από τη Google. Όχι πως δεν λαμβάνονται υπόψιν και τα άλλα backlinks που ίσως βρίσκονται σε άλλες θέσεις στην ιστοσελίδα όπως στο μενού κτλ.
Όμως η Google αλλά και οι άλλες μηχανές αναζήτησης που την αντιγράφουν όπως Bing, Yandex, Baidu φαίνεται πως έχουν υποβαθμίσει την αξία των backlinks που δεν βρίσκονται στο συνηθισμένο μέρος μιας ιστοσελίδας που είναι το κυρίως περιεχόμενο και βρίσκονται σε περίεργα μέρη.
Επίσης, όσο ψηλότερα είναι στην σελίδα ή στην ιστοσελίδα σας ένα backlink τόσο μεγαλύτερη αξία φαίνεται να το προσδίδει η Google.
Προτιμήστε backlinks με υψηλό PageRank ή με υψηλό Domain Authority
Όλα καλά μέχρι εδώ, αλλά θα πρέπει να μπούμε και σε ποιο δύσκολες ή άγνωστες λέξεις όπως το Domain Authority και το PageRank. Η κλίμακα διαβάθμισης του Pagerank είναι από το 0 έως το 10 (PR0 – PR10). Όσο μεγαλύτερο Pagerank προσλαμβάνει μια ιστοσελίδα, τόσο υψηλότερη θέση έχει στην κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης ή Search Engine Result Pages (SERP).
Η αναλογία που έχει στο Domain Authority είναι ότι το domain authority έχει κλίμακα μέχρι το 100 αντί μέχρι το 10.
Η συμβουλή μας σε αυτό το θέμα είναι να αποκτήσετε backlinks που να έχουν domain authority πάνω από 21 και στην χειρότερη πάνω από 11.
Backlinks από sites με ποιοτικά backlinks που δείχνουν σε authority sites
Ένας άλλος άγραφος κανόνας είναι ότι άμα το backlinks σας βρίσκεται σε ένα site που έχει backlinks σε άλλα sites με υψηλό domain authority, τότε είναι πιθανό και η Google να σας κατατάξει και εσάς σε αυτή την γειτονιά και να φαίνεστε και εσείς το ίδιο ψηλά.
Ισχύει όμως και το αντίστροφο και μπορεί η Google εφόσον τα backlinks σας είναι άκυρα ή χαμηλής ποιότητας να χάσετε θέσεις ή να έχετε αρνητική επίδραση στο SEO.
Αποκτήστε backlinks από διαφορετικά domains
Το κριτήριο της διασποράς είναι εξίσου σημαντικό. Θα πρέπει να έχετε backlinks από διαφορετικά sites με διαφορετική IP address ή class C διαφορετική IP για να έχουν κάποια αξία.
Αν έχετε 10 backlinks από το ίδιο site, αυτά έχουν πολύ μικρότερη αξία έκαστο από το να είχατε ένα backlink από ένα site. Με άλλα λόγια είναι προτιμότερο να έχετε 10 backlinks από 10 διαφορετικά domains παρά 100 από 4 domain names.
Να μην είναι αμφίδρομο backlink
Τα αμφίδρομα backlink δεν είναι και τα καλύτερα γιατί η Google τα θεωρεί ως link exchange και έτσι μειώνει την πραγματική τους αξία. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και σε περιπτώσεις τριγωνικών συνδέσεων όπως το site A συνδέεται με το site B και το site B συνδέεται με το site C που συνδέεται με το site A.
Αυτό δεν σημαίνει ότι τα backlink από τα site αυτά δεν έχουν καθόλου αξία, απλά έχουν μικρότερη αξία από ένα μονόδρομο backlink. Προσοχή όμως να μην φτάσετε και να γίνεται πολύ εκλεκτικοί γιατί ένα backlink είναι πάντα καλύτερο από το κανένα backlink.
Να υπάρχουν όσο το δυνατόν λιγότερα backlinks στη σελίδα με το δικό σας
To backlink σας θα πρέπει να είναι σε κάποια σελίδα που να έχει όσο το δυνατόν λιγότερα backlink. Άμα γίνεται κάτω από 100. Αλλιώς το PageRank που περνάει στην σελίδα σας από αυτό και μόνο το backlink είναι πολύ μικρό.
Για την ακρίβεια είναι κλάσμα με παρονομαστή τον συνολικό αριθμό των εξερχόμενων backlinks. Άμα για παράδειγμα υπάρχουν 100 εξερχόμενα backlinks μαζί με το δικό σας, το συνολικό domain authority που παίρνετε είναι το 1/100 της σελίδας.
Να είναι δύσκολο να αποκτηθεί αυτό το backlinks από τον ανταγωνισμό
Όσο πιο δύσκολο είναι να αποκτηθεί το συγκεκριμένο backlink από τον ανταγωνισμό, τόσο πιο δύσκολα θα μπορέσουν να σας αντιγράψουν οι ανταγωνιστές σας και τόσο πιο μεγάλη αξία έχει το backlink που μόλις έχετε αποκτήσει!
Αντίθετα τα backlinks που αποκτιούνται εύκολα και χωρίς κόπο είναι και τα χαμηλότερης αξίας γιατί μπορούν όλοι να τα αποκτήσουν και έτσι όλοι μπορούν να σας περάσουν στις μηχανές αναζήτησης.
Προτιμήστε τα δωρεάν backlink μόνο
Και εδώ φτάνουμε σε ένα πολύ περίεργο δίλημμα. Αφού η Google απαγορεύει τα πληρωμένα backlinks, πως γίνεται να δέχεται τα backlinks από τον Χρυσό Οδηγό ο οποίος ισχυρίζεται ότι έχει συνεργασία με τη Google;
Όποιος λύσει αυτόν τον γρίφο, μάλλον θα καταλάβει πόσο καλά κρυμμένα προσπαθεί να κρατήσει η Google τα λάθη και τις παραλείψεις του αλγορίθμου της, καθώς και τις εξαιρέσεις.
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για αυτό στο άρθρο 5 Μεγάλα ψέματα στο SEO που η Google θέλει να πιστέψετε.
Όμως ο κανόνας είναι ότι ενώ τα πληρωμένα backlinks μπορούν να σας ανεβάσουν στις μηχανές αναζήτησης, ενέχουν και ένα ρίσκο.
Δεν ήταν λίγες οι φορές στο παρελθόν που οι μηχανές αναζήτησης τιμώρησαν και θα ξανατιμωρήσουν τους πωλητές backlinks αλλά και τις ιστοσελίδες που τα αγοράζουν. Αυτό ισχύει και για τα λεγόμενα blog networks.
Προτιμήστε τα dofollow από τα nofollow backlinks
Τα dofollow backlinks έχουν συνήθως διπλάσια αξία και διπλάσια βαρύτητα στις μηχανές αναζήτησης από ένα nofollow backlink, πράγμα που σημαίνει ότι η Google προσμετρά και τα nofollow backlinks από κάθε site.
Τώρα καλό θα ήταν να διατηρήσετε μια ισορροπία στης δημιουργία nofollow backlink και dofollow backlink και να μην εστιαστείτε μόνο στα dofollow γιατί απλώς και μόνο θα μείνετε χωρίς backlink.
Χρειάζεται να έχετε ένα φυσικό backlinks profile με όλων των ειδών backlinks και των λέξεων κλειδιών.
Δείτε περισσότερα για τα ποιοτικά backlinks:
- What Makes A Backlink A High Quality Backlink?
- Link Building: Ο Απόλυτος Οδηγός
- Περιεχόμενο ή Backlinks; Ποια είναι σημαντικότερα για να ανεβείτε στη Google;
- Τι αξία έχει ένα backlink για να ανεβείτε στη Google;
- Πως να αυξήσετε τα backlinks της ιστοσελίδας σας
- Ποια backlinks δεν μετράει η Google
- SEO Tip 4: Πως να αποκτήσετε backlinks από την Wikipedia
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ιστοσελίδας ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για web design ή κατασκευή eshop.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.