ΒΓΑΛΤΕ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΡΥΠΤΟ

Κατεβάστε τον οδηγό Κρύπτο για αρχάριους

Keyword Difficulty: Πόσο εύκολα μπορείτε να ανεβείτε στην Google;

keyword-difficulty

Keyword Difficulty: Πόσο εύκολα μπορείτε να ανεβείτε στην Google;

Σε πολλούς από εσάς ίσως να είναι γνωστό το ρητό:

“Το καλύτερο μέρος για να κρύψεις ένα πτώμα είναι η σελίδα 2 της Google”

Όσο αστείο και να ακούγεται, η δεύτερη σελίδα της Google είναι ένα μέρος όπου δεν κατοικείται, σαν πόλη φάντασμα, μοιάζει να έχει πιάσει αράχνες και φιλοξενεί αρκετές επίδοξες ιστοσελίδες που θέλουν να ανέβουν στην πρώτη σελίδα της Google.

Το θέμα είναι να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google, στην πρώτη θέση της Google άμα αυτό είναι εφικτό και να μείνετε εκεί για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο.

Αυτό που καθορίζει το πόσο εύκολα, το πόσο γρήγορα και με ποιο κόστος θα ανεβείτε στις πρώτες θέσεις της Google για κάποιον όρο αναζήτησης είναι το Keyword Difficulty.

Τι σημαίνει Keyword Difficulty;

Το Keyword Difficulty είναι ένας δείκτης που μετράει τον ανταγωνισμό που υπάρχει στη Google και στις μηχανές αναζήτησης για μια συγκεκριμένη λέξη κλειδί για να μπορέσετε να βγείτε στις πρώτες θέσεις στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Ονομάζεται επίσης στα ελληνικά Δυσκολία Λέξεων Κλειδιών ή και search difficulty ( δυσκολία αναζήτησης ή και οργανικός ανταγωνισμός ).

Όσο πιο υψηλός είναι ο ανταγωνισμός μια συγκεκριμένης λέξης κλειδί, τόσο πιο πολλά πράγματα θα πρέπει να κάνετε στο SEO σας για καταφέρετε να κερδίσετε θέσεις.

Πως μετριέται το Keyword Difficulty;

Κανείς δεν γνωρίζει τον ακριβή τύπο που χρησιμοποιεί η Google για την ταξινόμηση ιστοσελίδων. Ακόμα κι αν το ήξεραν κάποιοι ειδικοί στο SEO, δεν θα άλλαζε το γεγονός ότι ορισμένες λέξεις-κλειδιά είναι πιο δύσκολο να βγουν ψηλά στη Google σε σχέση με άλλες.

Αυτό καθιστά την έννοια της “δυσκολίας λέξεων-κλειδιών” μια από τις βασικές προκλήσεις στο SEO.

Σήμερα δεν υπάρχει κάποιο αναγνωρισμένο μέτρο ή κλίμακα για την μέτρηση του ανταγωνισμού των λέξεων κλειδιών, αλλά διάφορες ιστοσελίδες με εργαλεία SEO προσπαθούν η κάθε μία να βγάλει κατά προσέγγιση το πόσο δύσκολη είναι η κατάταξη στη Google.

Συνήθως, χρησιμοποιείται μια κλίμακα από το 1 έως το 100 όπου κάθε εργαλείο SEO έχει κατά προσέγγιση τον βαθμό δυσκολίας για κάθε όρο αναζήτησης.

Για παράδειγμα το εργαλείο του Semrush έχει βαθμό δυσκολίας για τον όρο αναζήτησης ¨SEO¨ 64,38% για την ελληνική αγορά, ενώ το αντίστοιχο Ahrefs το υπολογίζει στο 52 στα 100.

Βλέπουμε ότι δεν υπάρχει και μεγάλη αναλογία, απλά και τα δύο sites θεωρούν ότι ο συγκεκριμένος όρος αναζήτησης είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός και χαρακτηρίζουν ότι έχει σκληρό ανταγωνισμό.

Από τι εξαρτάται το Keyword Difficulty;

Το Keyword Difficulty εξαρτάται καθαρά από τον ανταγωνισμό και όχι από τη Google, γιατί:

Η Google δεν κάνει κατάταξη της ιστοσελίδας σας αλλά οι ανταγωνιστές σας

Όσες πιο πολλές ιστοσελίδες ανταγωνίζονται την δική σας ιστοσελίδα για τον ίδιο όρο αναζήτησης, τόσο πιο δύσκολο είναι να κόψετε προς τα πάνω τον ανταγωνισμό και να κουνηθεί η ιστοσελίδα σας σας στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google.

Πως μετριέται το Keyword Difficulty;

Τα περισσότερα εργαλεία SEO έχουν καταλήξει στο να μετράνε το KWD ( Keyword Difficulty) με περισσότερο off page παράγοντες αναζήτησης όπως τα backlinks και συγκεκριμένα τα reffering domains, δηλαδή τον αριθμό των μοναδικών ιστοσελίδων που δείχνουν προς της δική σας ιστοσελίδα.

Παράγοντες όπως το anchor text, το κείμενο του όρου αναζήτησης, το περιεχόμενο, το domain authority και πολλοί άλλοι περνάνε σε δεύτερη μοίρα ή δεν υπολογίζονται καθόλου.

Τώρα, για να μην σας μπερδέψω και να μην χρειαστεί να κάνουμε μια εκτενή και τεράστια ανάλυση για το πως κάθε εργαλείο SEO μετράει το βαθμό δυσκολίας αναζήτησης, θα εμμείνουμε στον τρόπο που το μετράει το Ahrefs.

keyword-difficulty

Σύμφωνα λοιπόν με τον μονολιθικό τρόπο μέτρησης του βαθμού δυσκολίας κατάταξης του Ahrefs, υπάρχουν 4 βασικές βαθμίδες δυσκολίας στο SEO:

  • 0-10 Εύκολη λέξη κλειδί όταν ένα domain έχει έως και 10 reffering domains που βγαίνει στην πρώτη 10άδα
  • 11-30 Μέση λέξη κλειδί όταν ένα domain έχει από 11 έως 36 reffering domains που βγαίνει στην πρώτη 10άδα
  • 31-70 Δύσκολη λέξη κλειδί όταν ένα domain έχει από 37 έως 200 reffering domains που βγαίνει στην πρώτη 10άδα
  • 71-100 Πολύ δύσκολη λέξη κλειδί όταν ένα domain έχει από 200 και άνω reffering domains που βγαίνει στην πρώτη 10άδα

Και παρακάτω σας δίνω έναν πιο αναλυτικό πίνακα με την συσχέτιση του Keyword Difficulty με τον αριθμό των domains που δείχνουν σε ένα site:

Keyword difficulty 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90
Referring domains 0 10 22 36 56 84 129 202 353 756

Αυτό σημαίνει  για παράδειγμα ότι άμα ένας συγκεκριμένος όρος αναζήτησης έχει βαθμό δυσκολίας 60, ότι θα χρειαστούμε περίπου 129 backlinks από διαφορετικά domains για να κατακτήσουμε την πρώτη σελίδα της Google κατά προσέγγιση.

Η ερώτηση τώρα είναι, μπορούμε να βγούμε για το ίδιο όρο με λιγότερα backlinks από διαφορετικά domains;

Η απάντηση είναι φυσικά και μπορούμε.

Η Google τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να απαλείψει τόσο πολύ την εξάρτηση της κατάταξης από τα backlinks και στρέφεται σε πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως το περιεχόμενο και η συμπεριφορά του χρήστη σε μια ιστοσελίδα για να μπορέσει να κατατάξει μια ιστοσελίδα καλύτερα.

Εκτός λοιπόν από των αριθμό των backlinks, μετράνε η ποιότητα τους, η σχετικότητα τους, η παλαιότητα τους, τα social signals της ιστοσελίδας σας, η εμπειρία του χρήστη όταν επισκέφτεται την ιστοσελίδα σας, ο χρόνος παραμονής του και δεκάδες άλλοι παράγοντες κατάταξης.

Πόσα εργαλεία για την μέτρηση του KWD υπάρχουν;

Τα εργαλεία που έχω εντοπίσει αυτή τη στιγμή στο ίντερνετ είναι δεκάδες, εκτός από το βασικότερο της Google που είναι το Google Keyword Planner όπου μας δίνει και αυτό ένα μέτρο το βαθμού δυσκολίας.

Αυτά είναι:

Εκτός από τα παραπάνω υπάρχουν και αρκετά άλλα εργαλεία ή τρόποι για την μέτρηση του βαθμού δυσκολίας ενός όρου αναζήτησης και επειδή δεν τα έχω δοκιμάσει όλα ακόμα, εκτός από τα παραπάνω, δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη ή να σας προτείνω κάποιο.

Στο SEO ότι κάνουμε βασίζεται στην εμπειρία ή στην επιστημονική παρατήρηση και άμα δεν έχω δοκιμάσει κάτι και δεν έχω πειστεί για την χρήση του, δεν μπορώ να σας το προτείνω και αυτό το ακολουθώ σε όλους τους τομείς της ζωής μου προσωπικής και επαγγελματικής.

Ποτέ δεν θα σας προτείνω κάτι στο SEO που δεν το έχω δοκιμάσει εγώ ο ίδιος προσωπικά και δεν έχω δει κάποια αξία ή κάποια χρησιμότητα του. Πολλές φορές με καλούνε πελάτες και μου ζητάνε διάφορες υπηρεσίες που δεν αναλαμβάνουμε ως εταιρεία.

Θα πρέπει να αναφέρω ότι ως εταιρεία SEO αναλαμβάνουμε μόνο δύο πράγματα:

Όλα τα άλλα είναι για μας άγνωστες λέξεις. Που και που μας καλεί κάποιος πελάτης και μας ρωτάει άμα γνωρίζω κάποιον που να κάνει Joomla ή να ασχολείται με Adwords, η απάντηση είναι όχι.

Μπορεί να ξέρω δεκάδες άτομα που να κάνουν Joomla ή Custom sites, αλλά από την στιγμή που δεν τους έχω δοκιμάσει, δεν μπορώ να έχω άποψη άρα να σας τους προτείνω. Και σεις κάνατε SEO γιατί βρήκατε έναν γνωστό που σας είπε ότι κάνει SEO;

Ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να έκανε SEO, δεν θα τον πρότεινα ποτέ σε κάποιον άμα δεν τον είχα δοκιμάσει εγώ ο ίδιος πρώτα. Και αυτό είναι νόμος του κράτους για μένα.

Σας δίνουμε πληροφορίες και συμβουλές μόνο για το τι έχουμε εμπεριστατωμένα δοκιμάσει στο SEO και έχει αποδειχθεί ότι δουλεύει και όχι μπούρδες και παραφιλολογία τρίτων που έχουμε διαβάσει και απλώς αναδιατυπώσαμε στο ίντερνετ για να πιάσουμε μια λέξη κλειδί.

Πόσο αξιόπιστο είναι το KWD;

Θα πρέπει να θεωρηθεί η μέτρηση της δυσκολίας των λέξεων κλειδιών ως αξιόπιστο εργαλείο για τον υπολογισμό του χρόνου και του κόστος μιας καμπάνιας SEO;

Η απάντηση είναι σε ένα βαθμό ναι.

Προσοχή όπως και ο αλγόριθμος της Google είναι μόνο ένας αλγόριθμος, έτσι και το Keyword Difficulty είναι απλώς ένα μέτρο του βαθμού δυσκολίας που δεν απεικονίζει την πραγματικότητα.

Θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν ως συμπληρωματικού μέτρου για τον υπολογισμό του κόστος μιας καμπάνιας SEO για να βγήκε στις πρώτες αναζητήσεις των μηχανών αναζήτησης και όχι σαν κάτι απόλυτο.

Ζητήστε τώρα προσφορά για SEO και προώθηση ιστοσελίδων

ZITISTE-PROSFORA-SEO-3

Σας ενδιαφέρει να ανεβείτε στην πρώτη θέση της Google;

Ζητήστε τώρα προσφορά προώθησης

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!

seo-web-design

Δείτε περισσότερα για το SEO:

1 σκέψη στο “Keyword Difficulty: Πόσο εύκολα μπορείτε να ανεβείτε στην Google;”

Σχολιάστε