ΒΓΑΛΤΕ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΡΥΠΤΟ

Κατεβάστε τον οδηγό Κρύπτο για αρχάριους

Πως να βελτιώσετε τη δομή της ιστοσελίδας σας

ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ BACKLINK

Πως να βελτιώσετε τη δομή της ιστοσελίδας σας

Πως με λίγες διορθώσεις θα πετύχετε καλύτερη ταξινόμηση στη Google και θα αυξήσετε το ποσοστό μετατροπών

Μήπως η ιστοσελίδα σας μοιάζει περισσότερο με γραφειοκρατικό λαβύρινθο παρά με το site που είχατε σχεδιάσει πριν χρόνια; Μπορεί το αρχικό εταιρικό site σας ή το e-shop σας να ήτανε λειψό όταν το φτιάξατε για πρώτη φορά, όμως τώρα έχει φτάσει να έχει χιλιάδες κατηγορίες, χιλιάδες δημοσιεύσεις και άλλες χιλιάδες σελίδες.

Είναι σχεδόν αδύνατο να πλοηγηθεί κάποιος χρήστης εντός της ιστοσελίδας, ενώ πολλές σελίδες και προϊόντα μοιάζουν να είναι θαμμένα σε πολλά επίπεδα κάτω και δεν τα βλέπει ούτε η Google.

Άμα θέλετε να βάλετε τάξη στο χάος, τότε θα πρέπει πριν κάνετε οτιδήποτε να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο.

Ποια τα μειονεκτήματα της ακατάστατης δομής

Αρχικά, η ακατάστατη δομή είναι η δομή της ιστοσελίδας στην οποία γίνεται μέσα ένας μικρός πανικός. Διπλά και τριπλά μενού, άχρηστες και περιττές πληροφορίες, αναδυόμενα παράθυρα που αποπροσανατολίζουν τον χρήστη. Και το χειρότερο όλων, ενοχλητικές διαφημίσεις που αποσπάνε την προσοχή και κρύβουν το περιεχόμενο.

Το site σας μοιάζει με παζλ.

Τα μειονεκτήματα της ακατάστατης δομής είναι προφανή:

  1. Κακή εμπειρία του τελικού χρήστη
  2. Αίσθηση του αποπροσανατολισμού
  3. Μη εγγραφή στη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
  4. Εγκατάλειψη καλαθιού αγορών
  5. Αύξηση του ποσοστού εγκατάλειψης
  6. Μείωση του τζίρου και του ποσοστού αγορών
  7. Μείωση του ποσοστού μετατροπών
  8. Μη ταξινόμηση όλων των σελίδων από το site σας στις μηχανές αναζήτησης

Βέβαια τα μειονεκτήματα δεν σταματούν απλώς εδώ, αλλά είναι δεκάδες άλλα και ποιο πολύπλοκα όταν αγγίζουμε την καρδιά του προβλήματος. Το θέμα είναι ότι θα πρέπει αναγκαστικά να βρεθεί μία λύση σε αυτό που λέγεται δομή της ιστοσελίδας ή αρχιτεκτονική της ιστοσελίδας για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε το SEO μας και να επιτύχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα στη Google αλλά και σε επίπεδο πωλήσεων.

Πως θα βάλετε τάξη στο χάος

Πως θα βάλετε τάξη στο χάος είναι μια μεγάλη υπόθεση. Όμως θα πρέπει αναγκαστικά να κάνετε θυσίες και να κόψετε ή να εξαφανίσετε μερικά πράγματα. Αν μέχρι τώρα το μόνο που κάνατε ήτανε να απλώνετε τον τραχανά, τότε θα πρέπει να αρχίσετε να τον μαζεύετε.

1. Πόσα επίπεδα βάθος θα πρέπει να έχει το site σας;

Ένα επίπεδο βάθος είναι αρκετό για την ιστοσελίδα σας. Το πολύ δύο, μετά το δεύτερο επίπεδο όλη η πλοήγηση γίνεται πολύπλοκη.

Για παράδειγμα, με ένα επίπεδο βάθος στο site, η δομή θα φαίνεται κάπως έτσι: paramarketing.gr →paramarketing.gr/seo.

Με δύο επίπεδα επίπεδα βάθος η δομή θα ήτανε: paramarketing.gr →paramarketing.gr/arthra/seo.

Το δεύτερο επίπεδο δεν βοηθάει καθόλου στην οργάνωση του περιεχομένου και στο να έχουμε μικρά σε μήκος URL κάτω των 70 χαρακτήρων για να μπορεί να τα εμφανίζει η Google στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Επίσης, τα bots των μηχανών αναζήτησης δεν μπορούνε εύκολα να διατρέξουν την ιστοσελίδα σας και να ανακαλύψουν όλο το εσωτερικό περιεχόμενο όταν αυτό είναι σε πολύ μεγάλο επίπεδο βάθους ή όταν δεν υπάρχουν εσωτερικά link ή εξερχόμενα ή εισερχόμενα link προς την σελίδα σας.

2. Αφαιρέστε τις άχρηστες σελίδες από το μενού

Άμα έχετε πολύ φουσκωμένα μενού, τότε θα πρέπει να αφαιρέσετε όλες τις διπλές σελίδες και όλες τις άχρηστες σελίδες που έχετε συμπεριλάβει στο μενού σας. Θα πρέπει να τοποθετήσετε τα μενού σας σύμφωνα με την αρχή του DRY, Don’t Repear Yourself, που σημαίνει μην επαναλαμβάνεστε.

Μην επαναλαμβάνετε τα ίδια μενού και τις ίδιες κατηγορίες σε πολλές θέσεις από φόβο μήπως και δεν μπορέσει ο χρήστης να τα δει. Τα αισθητήρια των ματιών έχουν ένα όριο στο να προσλάβουν πληροφορίες και μετά από ένα σημείο παραλύουν.

Λίγο πριν το σημείο της παράλυσης, όλοι εγκαταλείπουν το site σας για να σωθούν.

3. Αφαιρέστε τις σελίδες που δεν χρειάζεστε με 301 redirect

Αναγκαστικά, κάποιες άχρηστες σελίδες ίσως να χρειαστεί να τις αφαιρέσετε για δύο λόγους. Πρώτον ίσως γιατί αποτελούν διπλό περιεχόμενο και ίσως γιατί δεν προσφέρουν κάτι στο site σας ή έχετε εγκαταλείψει αυτό το αντικείμενο.

Για αυτές τις σελίδες που θα εξαλείψετε θα πρέπει να κάνετε 301 redirect σε κάποια άλλη σελίδα που θα τις αντικαθιστά ή στην αρχική σελίδα από το site σας.

4. Σκεφτείτε ξανά τις κατηγορίες σας

Το WordPress εκτός από τις κατηγορίες άρθρων και προϊόντων έχει και τις λεγόμενες ταξονομίες όπου μπορείτε να φτιάξετε ποιο εξειδικευμένες κατηγορίες για βιβλία, ακίνητα, αγγελίες και άλλα είδη για παράδειγμα.

Το ερώτημα τώρα που προκύπτει είναι πόσες κατηγορίες;

Η απάντηση είναι όσες είναι αρκετές για να περιγράψουν τα είδη που έχετε στο eshop σας ή τα άρθρα που έχετε στην ιστοσελίδα σας. Συνήθως 10 κατηγορίες είναι αρκετές για να περιγράψουν όλα όσα έχετε και πάνω από δέκα κατηγορίες ή ταξονομίες είναι πρόβλημα στη διαχείριση της ιστοσελίδας.

Σκεφτείτε ποιες κατηγορίες θα ξεφορτωθείτε και ποιες θα συγχωνεύσετε.

Οι πολλές κατηγορίες δεν χωράνε στο μενού σας και θα πρέπει να δημιουργήσετε αναδιπλούμενα μενού με HTML5 ή javascript.

Επίσης, θα πρέπει να σκεφτείτε από την αρχή πόσες υποκατηγορίες θα βάλετε για τις κατηγορίες που έχετε ήδη σήμερα. Αυτό που θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας είναι η δημοφιλία ή το ποσοστό μετατροπών που έχει κάθε κατηγορία μέσα στο site σας.

Ένα καλό εργαλείο για να δείτε τη δημοφιλία εκτός από τα google analytics είναι και το Crazy Egg που με τους χάρτες των κλικ σας δείχνουν ποιες είναι οι δημοφιλέστερες κατηγορίες ή ποια είναι η βέλτιστη δομή για τα μενού και την ιστοσελίδα σας.

Με το Crazy Egg που δυστυχώς είναι μια premium υπηρεσία θα μπορέσετε να συλλέψετε περισσότερα στοιχεία για να ανακαλύψετε τι είναι αυτό που διώχνει τους επισκέπτες από τη σελίδα σας.

Μπορεί να κάνατε πολύ κόπο και να ξοδέψατε μια μικρή περιουσία σε διαφημίσεις στη Google και SEO για να φέρετε κόσμο στο site σας μόνο και μόνο για να τους διώξετε μόλις μπούνε σε αυτό, χωρίς να κάνουνε ούτε ένα κλικ.

5. Κάνετε δίαιτα στο περιεχόμενο

Έχω δει πάρα πολλά site που αισθάνεσαι με το που μπαίνεις μια πίεση από το βάρος των διαφημίσεων και του περιεχομένου. Κάνοντας αέναο scrolling όλο και περισσότερο περιεχόμενο αναδύεται χωρίς ποτέ το site να έχει τελειωμό.

To infinite scrolling είναι ανεπιθύμητο σύμφωνα με στατιστικές έρευνες και διώχνει τον κόσμο αντί να τον κρατάει στην ιστοσελίδα σας.

Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του ηλεκτρονικού πολυκαταστήματος Etsy που η ατελείωτη κύλιση προς τα κάτω μείωσε αντί να αυξήσει τις πωλήσεις. Και μένα προσωπικά το infinite scrolling με τρομάζει και με δημιουργεί την αίσθηση της αβύσσου και ότι βρίσκομαι σε άπατα νερά.

Πολλές φορές οι ψυχολογικές επιπτώσεις που προκαλεί η ιστοσελίδα σας είναι μεγαλύτερες από αυτές που νομίζετε.

Για να μην μακρηγορούμε, αν το site σας έχει υπερβολικά πολύ περιεχόμενο που είναι αδύνατο να αφομοιωθεί από τον χρήστη, μια μικρή δίαιτα του περιεχομένου είναι ότι πρέπει για να γίνει αυτό ποιο εύπεπτο.

Θα πρέπει να σκοτώσετε όλα τα περιττά και όλα τα διπλά άρθρα. Το περιεχόμενο σας θα πρέπει να είναι καθαρό και λιτό σχεδόν απέριττο και θα πρέπει να στοχεύετε στην ευκολία ανάγνωσης του χρήστη και όχι στον πληθωρισμό.

Στο περιεχόμενο θα πρέπει να ακολουθήσετε την αρχή του Παρέτο. Εστιαστείτε στο 20% του περιεχομένου που φέρνει την κίνηση προς το site σας και σκοτώστε ή μειώστε το υπόλοιπο 80% που αποτυγχάνει να φέρει τον ίδιο κόσμο.

6. Μήπως θα πρέπει να κάνετε ανασχεδιασμό;

Σε περίπτωση που η κατάσταση δεν σώζεται και δεν γίνεται με τίποτα να βελτιώσετε τη δομή της ιστοσελίδα σας είτε γιατί δεν σας βοηθάει το θέμα που έχετε  είτε για άλλους λόγους, θα πρέπει να σκεφτείτε να αλλάξετε θέμα και να πάτε σε ένα ποιο απλό θέμα.

Ο κώδικας του θέματος που έχετε επιλέξει είναι ένας μεγάλος παράγοντας για την δομή που θα αποκτήσει η ιστοσελίδα σας. Αν το θέμα σας αποτελείτε από πολύ περιττό κώδικα αυτό θα σας δημιουργήσει πολλά προβλήματα στο SEO σας, στην ταχύτητα φόρτωσης και κατά συνέπεια στο περιεχόμενο.

Δείτε τις πιο πετυχημένες ιστοσελίδες στο ίντερνετ όπως η Google και το Facebook και θα καταλάβετε τι εννοώ. Η δομή τους είναι πολύ απλή, ο κώδικας είναι απέριττος και κατά συνέπεια όλα δουλεύουν ρολόι.

Και γω προσωπικά ανακάλυψα πως το θέμα της Solostream που έχω επιλέξει έχει περίπου στο 30% παραπάνω κώδικα μόνο στο αρχείο CSS και πως αυτό καθυστερεί τα πάντα μέσα στην ιστοσελίδα μου. Από το ping του server μέχρι να φτάσει στον τελικό χρήστη η ιστοσελίδα σας το CSS παίζει καταλυτικό ρόλο.

Κατάλαβα ότι θα πρέπει να προχωρήσω σε ανασχεδιασμό με αλλαγή θέματος όσο πιο γρήγορα γίνεται, πράγμα που μάλλον θα το κάνω το καλοκαίρι.

Το θέμα που επέλεξα είναι το Genesis Theme Framework όχι μόνο γιατί έχουνε λιγότερο κώδικα και πιο καλογραμμένο CSS, αλλά και για το μινιμαλιστικό web design που έχει.

Για εσάς τώρα που δεν έχετε φτιάξει την ιστοσελίδα σας σε WordPress αλλά έχετε επιλέξει κάποιο άλλο CMS ή εφαρμογή Eshop ή έχετε δημιουργήσει την ιστοσελίδα σας με custom design, θα πρέπει ίσως να αλλάξετε σε WordPress για πολλούς λόγους.

Ο ισχυρότερος λόγος όλων είναι το καλύτερο SEO που έχετε το WordPress και οι περισσότερες δυνατότητες και επεκτάσεις που μπορεί να δεχτεί επειδή το υποστηρίζει η μεγαλύτερη κοινότητα προγραμματιστών παγκοσμίως.

Στην περίπτωση δε του eshop, το Woocommerce είναι το πιο δημοφιλές eshop παγκοσμίως κατέχοντας το 20% περίπου των παγκόσμιων εγκαταστάσεων. Ο λόγος; Η ευκολία εγκατάστασης και χρήσης.

7. Μετρήστε την ταχύτητα φόρτωσης

Η ταχύτητα φόρτωσης είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες SEO και θα πρέπει να τη λάβετε σοβαρά υπόψη σας.

Ακόμα και να πάτε σε δικό σας server, αν το site σας είναι βαρύ, θα καθυστερεί να φορτώνει στα κινητά και στις ταμπλέτες. Άρα δεν είναι μόνο η ταχύτητα φόρτωσης του server αλλά και το μέγεθος ή ο όγκος των δεδομένων που έχει η ιστοσελίδα σας.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα παρακάτω εργαλεία για να μετρήσετε την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδα σας:

Ένας λογικός όγκος δεδομένων για μια ιστοσελίδα είναι 1MB με 2MB και ταχύτητα φόρτωσης 2 με 3 δευτερόλεπτα. Οτιδήποτε παραπάνω απλώς καταστρέφει την αποτελεσματικότητα της ιστοσελίδας σας και ρίχνει τις πωλήσεις σας.

8.Υποβάλετε ξανά το sitemap στη Google

Αφού κάνετε κάποια από τις παραπάνω αλλαγές, θα πρέπει μετά να υποβάλετε εκ νέου το sitemap στη Google. Αυτό θα ενημερώσει αμέσως τη Google για τις αλλαγές που κάνατε προς το καλύτερο και θα οδηγήσει το site σας σε άμεση ταξινόμηση και άνοδο στις σελίδες αποτελεσμάτων.

Μπορείτε να δείτε πως θα το κάνετε αυτό στο άρθρο: Google Webmaster Tools και πως να ταξινομήσετε το site σας αμέσως.

Μπορείτε να πάρετε περισσότερες οδηγίες για το πως να υποβάλετε ξανά τον χάρτη της ιστοσελίδας σας και από την ίδια τη Google.

Τι μπορείτε να κάνετε περισσότερο για να βελτιώσετε και άλλο το site σας

Δεν είναι μόνο η δομή και τα μενού σε μια ιστοσελίδα, αλλά και η βάση δεδομένων, το σύστημα των αρχείων και πολλά άλλα πράγματα που μπορείτε να βελτιώσετε για να αυξήσετε τις πωλήσεις και την ορατότητα της ιστοσελίδα σας από τις μηχανές αναζήτησης.

Θα πρέπει μετά να βελτιώσετε τη βάση δεδομένων, στο WordPress μπορείτε να το κάνετε με το πρόσθετο WP Optimize αλλά και τα αρχεία που διατηρείτε στην εγκατάσταση του WordPress. Ένα ξεκαθάρισμα στις φωτογραφίες και σε όσα αρχεία δεν χρειάζεστε είναι αναγκαίο για να μικρύνετε τον όγκο των δεδομένων που κρατάτε στο backup σας και να κάνετε πιο εύκολο στη διαχείριση το site σας.

Αν σας άρεσε το άρθρο, μπορείτε να το μοιραστείτε με τους φίλους σας κάνοντας like, share, tweet και plus στα social media. Σας ευχαριστώ!

Δείτε περισσότερα για την βελτίωση της δομής της ιστοσελίδας σας

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop με το Genesis Theme Framework.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!

seo-web-design

Σχολιάστε