Bing SEO: Αξίζει τον κόπο να ασχοληθείτε;
Εκτός από τη Google, υπάρχουν και άλλες μηχανές αναζήτησης όπως η Yandex, η Baidu και η Bing.
Η Bing είναι μια μηχανή αναζήτησης της Microsoft που όλοι γνωρίζετε γιατί όσοι έχετε Windows είστε πελάτες της. H Bing υποστηρίζει και το Yahoo στις αναζητήσεις και τα τελευταία χρόνια έχει κάνει αξιόλογη προσπάθεια για να φτάσει τη Google και να της αποσπάσει κάποιο κομμάτι της αγοράς.
Υπάρχει κάποιος λόγος σήμερα να εστιαστεί κανείς στο να ανέβει στη Bing εκτός από τη Google; Αν ναι θα πρέπει να ξέρετε το γιατί πριν το κάνετε για να να δείτε άμα είναι βιώσιμο οικονομικά η προώθηση της ιστοσελίδας σας στη Bing.
Για να μάθετε όλη την αλήθεια και μόνον την αλήθεια, διαβάστε παρακάτω.
Γιατί γίνεται τόσος ντόρος για την Bing;
Μπορεί όμως σήμερα όλοι εσείς να μην έχετε ακούσει λέξη για την Bing και να αναρωτιέστε ποια είναι αυτή και πως ξεπετάχτηκε ξαφνικά, αλλά αρκετοί πελάτες μου που δεν γνωρίζουν ακριβώς την τεχνική αλήθεια μου έχουν φέρει στατιστικά που δείχνουν ότι η Bing κατέχει το 33% της αγοράς των μηχανών αναζήτησης έναντι 66% μεριδίου αγοράς που κατέχει δήθεν η Google.
Όπως καταλαβαίνετε, αυτό άμα γινόταν στην πραγματικότητα θα το ήξερα πρώτος και ήδη θα είχα ασχοληθεί με τη Bing πριν με ξυπνήσει το αγώγι.
Ευτυχώς ή δυστηχώς, αυτό δεν ισχύει και η Google τουλάχιστον στην Ελλάδα αλλά και στο μεγαλύτερο μέρος των αγγλόφωνων χωρών κατέχει την πρωτοκαθεδρία με ποσοστά που αγγίζουν το 99% με 100%.
Τουλάχιστον το τελευταίο έτος, στο δικό μου το site, το μερίδιο των οργανικών επισκέψεων που κατέχει η Google είναι 99,7% έναντι ένα αμελητέο 0,3% που κατέχουν όλες οι άλλες μηχανές αναζήτησης μαζί όπως η Yandex, Bing κτλ.
Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι μια ιστοσελίδα δεν είναι αντιπροσωπευτική του συνολικού δείγματος της αγοράς, όμως η ίδια κατάσταση επικρατεί και σε δεκάδες άλλα site που διαχειρίζομαι και έχουν ακόμα περισσότερες αναζητήσεις στη Google και έτσι είναι πιο αντιπροσωπευτικά του συνόλου της αγοράς.
Από που βγήκε η φήμη ότι η Bing κατέκτησε σε μια νύχτα το 30% περίπου των αναζητήσεων;
Όλα ξεκίνησαν την 1/12/2014 με το λεγόμενο Big Bing σε παράφραση του Big Bang, όταν μια απλή ανανέωση της έκδοσης του Firefox στην έκδοση 34 έφερε τα πάνω κάτω για λίγο.
Στην έκδοση 34, ο Firefox που είναι ο στενότερος ανταγωνιστής του Google Chrome σε μια προσπάθεια να σπάσει το μονωπόλιο της Google, αντικατέστησε την εργοστασιακή ρύθμιση της πρώτης σελίδας αναζήτησης με το Yahoo για την Βόρεια Αμερική που υποστηρίζεται από τη Bing και με τη Yandex για τις χώρες της Ρωσικής Ομοσπονδίας.
Μετά την πρώτη σφαλιάρα που δέχτηκε η Google εκείνη την ημέρα, αφού εν μία νυχτί έχασε πραγματικά κάποιο μερίδιο αγοράς τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν δραματικά υπέρ της.
Γιατί; Γιατί στην μάχη των web broswers έχει κερδίσει ο Chrome.
Ο Chrome κέρδισε την μάχη των web browsers
Όμως, από το 2014 έως σήμερα και στο κοντινό μέλλον φαίνεται ότι ο Chrome έχει επικρατήσει έναντι των στενότερων ανταγωνιστών του και φυσικά του Mozilla Firefox, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία από το StatCounter.
Το παραπάνω διάγραμμα δείχνει το μερίδιο αγοράς των 4 μεγάλων web browsers, Chrome, Internet Explorer, Firefox και Safari σε όλες τις συσκευές, κινητές και desktop στην αγορά της Βόρειας Αμερικής. Σε βάθος χρόνου η τάση δείχνει ότι εκτός από τον Safari που έχει το δικό του μερίδιο αγοράς των συσκευών και smartphones της Apple, όλοι οι άλλοι browsers θα εξαφανιστούν από την αγορά. Οψόμεθα.
Που οφείλεται αυτή η κατακόρυφη πτώση του Firefox;
Το ερώτημα τώρα είναι που οφείλεται η κατακόρυφη πτώση της χρήσης του Firefox, και κατά συνέπεια του ξεφουσκώματος της Bing ως νούμερο 2 μηχανής αναζήτησης;
Απλούστατα στην επιθετική στρατηγική της Google στο να μετατρέπει όλους τους νέους χρήστες του ίντερνετ από χρήστες του Firefox και των άλλων browser σε χρήστες και μόνο του Chrome.
H Google εκμεταλεύται την μονωπωλιακή θέση που κατέχει σε πάρα πολλές δωρεάν υπηρεσίες ίντερνετ που παρέχει όπως το Google Mail, το Google Calendar και το YouTube για να διαδώσει το Chrome και σε όλους τους νέους χρήστες της. Επειδή η αγορά των web browsers είναι μια ήδη ώριμη και φτασμένη αγορά, ο καλύτερος τρόπος για να κάνεις κάποιον να αλλάξει browser είναι να του αποκλείσεις την χρήση κάποιου άλλου φυλομετρητή ιστοσελίδων.
Μετά το λανσάρισμα του Firefox 34 οι δύο μεγάλες εθνικές μηχανές αναζήτησης, η Yandex και η Baidu πέρασαν και αυτές στην αντεπίθεση λανσάρωντας τους δικούς τους web browsers, Yandex browser και Baidu browser για να προωθήσουν τις δικές τους μηχανές αναζήτησης οι οποίες ευδοκιμούν μόνο στις χώρες τους.
Θέλετε αναζητήσεις στον γάμο του Καραγκιόζη; Επιλέξτε τη Bing
Εκτός λοιπόν της συνεχής πτώσης του μερίδιου αγοράς των ανταγωνιστικών browsers του Chrome, που ρίχνουν και τη χρήση της Bing ως μηχανή αναζήτησης, ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που υποβαθμίζει ξεκάθαρα τη χρήσης της είναι ο ίδιος ο αλγόριθμος αναζήτησης της Bing.
Για να καταλάβετε τι εννοώ, κάντε μια απλή αναζήτηση στη Bing και δείτε τι θα σας επιστρέψει ως αποτελέσματα στην σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Σε μια γρήγορη αναζήτηση που έκανα με το domain name μου, paramarketing.gr, η Bing δυσκολεύτηκε να αναγνωρίσει την αρχική σελίδα από το site μου και ως πρώτο αποτέλεσμα αναζήτησης μου επέστρεψε μια άλλη σελίδα προορισμού που έχει θέμα τα Δωρεάν μαθήματα WordPress.
Τώρα πως συσχέτισε ότι αυτή θα πρέπει να είναι η πρώτη σελίδα από το site μου, ένας Θεός ξέρει, αλλά όπως καταλαβαίνετε η κατάσταση είναι τραγική σε πάρα πολλές αναζητήσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης που επιστρέφει η Bing.
Διάφοροι ειδικοί του SEO στην Αμερική λένε ότι ο αλγόριθμος της Bing είναι περίπου 5 χρόνια πιο πίσω από τον αλγόριθμο της Google και δίνει περισσότερη βαρύτητα στα exact match domains και στα social signals από το Facebook στο οποίο έχει μεγάλο πακέτο μετοχών η ίδια η Microsoft.
Όμως την πραγματικότητα, ο αλγόριθμος της Bing υστερεί κατά πολύ από τον αλγόριθμο αναζήτησης της Google όχι μόνο κατά πέντε χρόνια εξέλιξης αλλά στην ίδια του τη δομή που δεν έχει κάποια ακρίβεια και κατά συνέπεια καμία ποιότητα στις αναζητήσεις με τα ποιοτικά και σωστά αποτελέσματα αναζήτησης που μας έχει συνιθήσει τα τελευταία χρόνια η Google.
Έτσι άμα αισθάνεστε τυχεροί κάντε αναζήτηση στη Bing!
Bing Ads
Το τελευταίο θέμα που θέλω να αγγίξω είναι οι διαφημίσεις στη Bing ή το Bing Ads. Ίσως πολλοί από εσάς να έχετε απογοητευθεί από την απόδοση του Google Adwords όμως τι απόδοση θα είχε το Bing Ads σε μια μηχανή αναζήτησης που δεν κατοικείτε;
Τα αποτελέσματα και εδώ, αν και δεν έχω δοκιμάσει τη διαφήμιση στη Bing ακόμα, σίγουρα θα είναι μηδενικά ή μικρότερα από αυτά του Adwords γιατί απλώς και μόνο δεν έχει κάποια ιδιαίτερη κίνηση η ελληνική αγορά του Bing.
Καλύτερα να εστιαστείτε στο πως να βελτιώσετε τις ήδη υπάρχουσες καμπάνιες σας στο Google Adwords παρά να ξεκινήσετε καινούριες στο Bing και να σπαταλήσετε το χρόνο σας.
Bing SEO
Θα ήθελα να σας δώσω μια μικρή συμβουλή σχετικά με το Bing SEO και το τι θα πρέπει να κάνετε για να ανεβείτε στη Bing, στη Yandex και στις άλλες μηχανές αναζήτησης εκτός της Google.
Αρχικά θα πρέπει να σας πω ότι το SEO για τη Bing είναι σχεδόν παρόμοιο με το SEO που χρειάζεται να κάνετε για να ανεβείτε στη Google. Δηλαδή η προώθηση της ιστοσελίδας σας στη Google επηρεάζει κατά 99% και όλες τις άλλες μεγάλες μηχανές αναζήτησης και όταν μια ιστοσελίδα είναι ήδη ψηλά στη Google, κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ήδη ψηλά και στις άλλες μηχανές αναζήτησης και στην Bing.
Αυτό και μόνο του τα καλύπτει όλα και για αυτό πιστεύω ότι δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι διαφορετικό για να ανεβείτε στη Bing γιατί απλούστατα είναι χαμένος κόπος και χαμένος χρόνος.
Δείτε περισσότερα για το SEO και τη Bing:
- SEO Beyond Google: How to get 33% more organic traffic from Bing & Yahoo
- Bing SEO & Ranking Factors – The Biggest Opportunity In SEO Today
- A Simple Guide to Bing SEO
- Γιατί το Woocommerce δεν είναι SEO ready;
- Γιατί πέφτει το οργανικό CTR στη Google;
- E-commerce SEO: Bγείτε στην πρώτη σελίδα της Google με το eshop σας!
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!