Πως το Google Pigeon Update επηρέασε τις τοπικές αναζητήσεις;
Μπορεί το Google Pigeon Update να έγινε στις 24 Ιουλίου του 2014 με σκοπό να βελτιωθούν τα αποτελέσματα των τοπικών αναζητήσεων, αλλά σήμερα, μερικά χρόνια μετά επειδή παραμένει επίκαιρο και θεώρησα σωστό να γράψω ένα αναλυτικό άρθρο για αυτό.
Ποιος ο σκοπός του Google Pigeon Update;
Η φιλοσοφία της Google με αυτήν την αναβάθμιση του αλγορίθμου της ήταν να αναδείξει περισσότερο στα τοπικά της αποτελέσματα αυτές τις επιχειρήσεις που διέθεταν φυσική παρουσία, φυσικά καταστήματα, άσχετα το μέγεθος ή την δημοτικότητα τους.
Εκτός από την ανάδειξη των τοπικών επιχειρήσεων στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης, η ίδια η Google ενσωμάτωσε και τις τοπικές επιχειρήσεις στις προτεινόμενες αναζητήσεις (search query suggests).
Για παράδειγμα, άμα πατήσετε στη Google καταστήματα ρούχων Αθήνα, μπορεί να σας προτείνει η ίδια η Google και κάποια ονόματα καταστημάτων, άμα είσαστε στην Αθήνα αναλόγως το πόσο κοντά είστε σε αυτά.
Η εγγύτητα παίζει σημαντικό ρόλο στα τοπικά αποτελέσματα.
Τι άλλαξε με το Google Pigeon Update;
Αυτό που άλλαξε ήταν οι τοπικές αναζητήσεις, τόσο στην αναζήτηση στην ίδια την Google, αλλά και στους χάρτες της Google, τα Google Maps.
Η Google άρχισε να λαμβάνει υπόψιν της περισσότερο την τοποθεσία του χρήστη και την απόσταση της φυσικής επιχείρησης για να δώσει σωστότερα αλλά και περισσότερα αποτελέσματα σχετικά με τις τοπικές αναζητήσεις επιχειρήσεων και υπηρεσιών.
Το Google Pigeon Update σύμφωνα με διάφορους κύκλους της κοινότητας του SEO, είχε ήδη λανσαριστεί πολύ νωρίτερα από τον Ιούλιο του 2014, αλλά παρέμενε σε εμβρυακό στάδιο μέχρι να γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές και διορθώσεις από την ίδια τη Google και να βελτιστοποιηθεί η αναβάθμιση του αλγορίθμου.
Από τότε το Google Pigeon έχει βελτιωθεί με καινούριες εκδόσεις αρκετές φορές για να λειάνει το χάσμα που προκάλεσε αλλά και να καλύψει τις τρύπες και τα κενά που άφησε στους επίδοξους χάκερς ή spammers που προσπαθούσαν με ανορθόδοξους τρόπους να εμφανιστούν στα τοπικά αποτελέσματα της Google.
Ευνοήθηκε ο τελικός χρήστης με το Google Pigeon;
Ο τελικός χρήστης ευνοήθηκε με το Google Pigeon, γιατί πλέον η Google ενσωμάτωσε στα Google Maps δύο νέες δυνατότητες που αύξησαν την επισκεψιμότητα και την ορατότητα των τοπικών επιχειρήσεων.
Αυτές οι δύο δυνατότητες ήταν τα κουμπιά Λήψη Οδηγιών και Καλέστε Τώρα. Η καινοτομία αυτή μείωσε τα βήματα του να προσεγγίσει κανείς μια τοπική επιχείρηση με τα πόδια ή με το αυτοκίνητο και διευκόλυνε κατά πολύ τις κρατήσεις τραπεζιών και το online delivery.
Εκτός από τα πολλά θετικά, έφερε και ένα αρνητικό, ο επισκέπτης ναι μεν έβλεπε το κουμπάκι που τον οδηγούσε στην ιστοσελίδα της επιχείρησης αλλά η επίσκεψη στην ιστοσελίδα της επιχείρησης ήταν πλέον μη απαραίτητη αφού υπήρχαν όλες οι πληροφορίες οργανωμένες στον χάρτη της Google, στα λεγόμενα αποτελέσματα GMB (Google My Business).
Κατόπιν προστέθηκαν μερικές επιλογές για να διευκολυνθούν οι τελικοί χρήστες, όπως οι αξιολογήσεις χρηστών, τα λεγόμενα Google My Business reviews, η δυνατότητα προσθήκης βίντεο και εικόνων στο Google My Business, το ωράριο λειτουργίας, οι δημοσιεύσεις καθώς και η δυνατότητα δημοσίευσης ενός microsite με την επιχείρηση σας του τύπου mybusiness.site.gr
Όλα τα παραπάνω φανταστικά πράγματα παρέχονται δωρεάν από τη Google για να πετύχει δύο βασικούς στόχους:
- Να μην φύγει ο επισκέπτης από το ίδιο το περιβάλλον αναζήτησης της Google, γιατί έτσι θα αυξήσει τα κλικ σε κάποιες από τις διαφημίσεις που παρέχονται μέσω του Google Ads.
- Να βελτιωθεί η συνολική εμπειρία του χρήστη ώστε να μην χρειάζεται να επισκεφτεί κάποιο άλλο εναλλακτικό ή ανταγωνιστικό site για να πάρει πληροφορίες για την τοπική επιχείρηση που ψάχνει ή να μην επισκεφτεί ποτέ το site της τοπικής επιχείρησης.
Είναι γεγονός ότι η Google με κάθε αλλαγή του αλγορίθμου της προσπαθεί να μεγιστοποιήσει τα έσοδα από τα Google Ads και κάνει οτιδήποτε είναι δυνατό για να παραμείνει ο χρήστης στο δικό της site.
Η αύξηση του χρόνου παραμονής του χρήστη στην ιστοσελίδα της Google είναι καταλυτικός στο να αυξηθούν τα έσοδα της Google και να ενισχυθεί περισσότερο το brand της ίδιας της Google που είναι ήδη εξαιρετικά ενισχυμένο.
Google Pigeon Update: Εξυπηρέτηση χρηστών cheaper, better, faster
Η Google είχε κατά νου της ότι μια μικρή επιχείρηση δεν θα είχε την δυνατότητα να ανταγωνιστεί ένα μεγαλύτερο brand στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης, αφού ίσως να μην είχε καν ιστοσελίδα.
Παράλληλα, ίσως να μην είχε καθόλου προϋπολογισμό για online διαφήμιση στα Google Ads ή προϋπολογισμό για να δαπανήσει στο SEO.
Εκτός αυτού, και ακόμα να υπήρχε η δυνατότητα όλοι να μπορούσαν να μπούνε στο Google Ads ή να βγούνε στην πρώτη σελίδα της Google, οι θέσεις στις περισσότερες περιπτώσεις των μεγαλουπόλεων θα ήταν πολύ λίγες για να καλύψουν όλη την αγορά και έτσι οι χρήστες θα αναγκάζονταν να συμβουλεύονταν κάποιους άλλους τοπικούς οδηγούς όπως το Tripadvisor, το Booking και τις ιστοσελίδες με το online delivery, τον Χρυσό Οδηγό.
Για παράδειγμα τα εστιατόρια στο Μανχάταν στην Νέα Υόρκη είναι σίγουρα περισσότερα από 17, τόσο είναι το άθροισμα των θέσεων που καταλαμβάνουν στην πρώτη σελίδα της Google τα οργανικά αποτελέσματα μαζί με τα πληρωμένα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ωστόσο, επειδή μια ιστοσελίδα δεν είναι σίγουρο ότι θα εμπεριέχει όλες τις πληροφορίες που θα αναζητά ο υποψήφιος πελάτης του εστιατορίου στην προκειμένη περίπτωση.
Και αυτό το οφείλουμε στους εξαιρετικά έξυπνους γραφίστες μας που ξέρουν να παρουσιάζουν κάτι τόσο απλό όσο το τι θα φάμε και που με τρόπο που να μην καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για εστιατόριο αλλά για την επόμενη υπερπαραγωγή του Disney.
Δεν έχω κάτι κακό με τους γραφίστες απλά η καλλιτεχνική αφαιρετικότητα και φαντασία μερικών ξεπερνάει τα όρια της χρηστικότητας και του UX και γίνεται μάλλον αντιSEO.
H Google που είναι πάνσοφη και παρακολουθεί τα πάντα και τους πάντες στο ίντερνετ μέσω των Google Analytics, των στατιστικών χρήσης, των backlinks και των χαρτών, είχε αντιληφθεί τα προβλήματα που θα προέκυπταν στην προσπάθεια του τελικού χρήστη να βρει μια τοπική επιχείρηση, για παράδειγμα ένα εστιατόριο.
Η ιστοσελίδα του ίσως να μην διέθετε οργανωμένα σωστά τις βασικές πληροφορίες που ψάχνει ο χρήστης.
Και τι ψάχνει ο τελικός χρήστης σε μια τοπική αναζήτηση;
Σύμφωνα με την ίδια τη Google το πρώτο πράγμα που αναζητά ο τελικός χρήστης είναι το NAP το οποίο σημαίνει Name, Address, Phone.
Στα ελληνικά ορίζεται ως Όνομα επιχείρησης, Διεύθυνση και Τηλέφωνο.
Το NAP πλέον είναι παράγοντας κατάταξης στις τοπικές αναζητήσεις μαζί με διάφορους άλλους παράγοντες όπως τις αξιολογήσεις, τις ενημερώσεις τις σελίδας Google My Business και την δημιουργία αναφορών ή παραπομπών με το NAP σε τρίτα sites ( citation ).
Αυτές οι αναφορές στο NAP έχουν ίδια ισχύ με αυτή των backlinks στην οργανική κατάταξη. Στην προσπάθεια της η Google να μας βοηθήσει και να απλοποιήσει τον αριθμό των βημάτων που χρειάζεται να κάνει ο τελικός χρήστης για να εντοπίσει την τοπική μας επιχείρηση, μας έβαλε σε νέους μπελάδες όλους εμάς τους επαγγελματίες του SEO.
Προσθέτοντας ακόμα περισσότερα πράγματα η πολυπλοκότητα της κατάταξης μιας επιχείρησης έχει αυξηθεί αισθητά τα τελευταία χρόνια προς όφελος του τελικού χρήστη.
Ξέχασα κάτι; Σίγουρα, άμα θέλετε να ρωτήσετε κάτι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την φόρμα επικοινωνίας ή τα σχόλια.
Ζητήστε τώρα προσφορά για SEO optimization και προώθηση ιστοσελίδων
Σας ενδιαφέρει να ανεβείτε στην πρώτη θέση της Google;
Ζητήστε τώρα προσφορά προώθησης