Πως να βελτιστοποιήσετε το WordPress site σας χωρίς κανένα SEO plugin
Γιατί το καλύτερο εργαλείο βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας σας είναι ο ανθρώπινος νους
Πάρα πολλοί θεωρούν ότι η αιχμή του δόρατος στο WordPress και στο SEO είναι το πρόσθετο Yoast SEO. Όμως μετά το τελευταίο update του plugin Yoast SEO πάρα πολλά wordpress sites έπεσαν οι σταμάτησαν να λειτουργούν.
Αυτό συνέβη γιατί η νέα πιο εμπορική έκδοση του προσθέτου παρουσιάζει ασυμβατότητες με μερικά άλλα πρόσθετα ή θέματα στο WordPress. Έτσι πάρα πολλοί και εγώ ανάμεσα σε αυτούς είδαν κάποια από τα site τους να πέφτουν.
Αναγκαστικά θα έπρεπε να διορθώσω άμεσα το πρόβλημα. Θέλετε να μάθετε τι έκανα ακριβώς;
Διαβάστε παρακάτω το συναρπαστικό άρθρο.
Γιατί το WordPress είναι η αιχμή του δόρατος στο SEO
Ακόμα και χωρίς κανένα SEO πρόσθετο εγκατεστημένο το WordPress είναι στημένο πολύ καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο CMS.
Περιττό να σας αποκαλύψω για άλλη μια φορά ότι οι μηχανές αναζήτησης αγαπάνε το περιεχόμενο και ο λόγος ύπαρξης τους είναι να μας επιστρέψουν σε κάθε μας αναζήτηση το σχετικότερο και ποιοτικότερο περιεχόμενο σύμφωνα πάντα με αυτό που ζητάμε.
Η ιδέα να προσθέσουμε σε ένα CMS, στην ουσία σε ένα blog ένα site και ένα eshop μαζί είναι αυτό που χρειάζεται σήμερα κάθε ηλεκτρονική επιχείρηση στο ίντερνετ για να βγει πρώτη στις μηχανές αναζήτησης.
Με πάνω από 50 εκατομμύρια εγκαταστάσεις το WordPress είναι αδιαφιλονίκητα το ποιο δημοφιλές και όσο περνάει ο καιρός η δημοτικότητα του αυξάνεται ραγδαία.
Όμως το ερώτημα που έθεσα ήτανε τι έκανα με το πρόβλημα ασυμβατότητας με το Yoast SEO.
Δεν θέλω να σας κρατάω σε αγωνία οπότε, διαβάστε παρακάτω.
Τελικά απεγκατέστησα στο YOAST SEO
Δεν υπήρχε άλλη επιλογή από το να αφαιρέσω μέσω ftp το πρόσθετο Yoast SEO για να μπορέσουν να σηκωθούν τα site που ήτανε πεσμένα λόγω του νέου update.
Το σωστό είναι να μην ξεχνάτε ποτέ πριν κάνετε αναβάθμιση σε κάποια άλλη έκδοση ενός προσθέτου να παίρνετε πλήρες backup της ιστοσελίδας σας καθώς και της βάσης δεδομένων.
Μόλις έκανα την απεγκατάσταση, το site επανήρθε και μετά από κάποιες διορθώσεις και προσαρμογές, δεν χρειάζεται πλέον το πρόσθετο του Yoast καθώς και κανένα άλλο πρόσθετο για να δουλέψει.
Το μόνο πρόσθετο που εγκατέστησα ήταν ένα για XML sitemaps και τίποτε άλλο.
Δεν έψαξα περαιτέρω για να ανακαλύψω ακριβώς μέσω του reverse engineering τι προκαλεί την ασυμβατότητα, αν και έχω τις υποψίες μου, όμως σε κάποιο άλλο άρθρο αφού βρω ακριβώς τις αιτίες που το προκαλούν ίσως σας το αποκαλύψω, οπότε μείνετε συντονισμένοι στο SEO Neswletter μου που στέλνω κάθε εβδομάδα με απίστευτο μοναδικό περιεχόμενο για το SEO και την κατασκευή ιστοσελίδων.
1. Ορίστε τα ίδια WordPress URL με το site URL χωρίς www
Μετά την κυκλοφορία του Google Panda Algorithm το διπλό περιεχόμενο μέσα στο ίδιο το site τιμωρείτε από τη Google με το να μην εμφανίζονται οι διπλές σελίδες στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι άμα έχετε δύο όμοιες σελίδες που να μιλάνε και οι δύο για το SEO για παράδειγμα και η λέξη κλειδί με την οποία στοχεύετε στη Google είναι το SEO, τότε μόνο η μία, η πρωτότυπη θα εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Θα πρέπει δηλαδή να δημιουργείτε για κάθε λέξη κλειδί μία ξεχωριστή σελίδα στο site σας και να μην ανταγωνίζεστε με δύο σελίδες για την ίδια λέξη κλειδί, είναι μάταιος κόπος και χάσιμο χρόνου.
Όμως πολλές φορές ακόμα και αν δεν έχετε διπλό περιεχόμενο στο site σας, μπορεί κατά λάθος να το βλέπουν διπλό οι μηχανές αναζήτησης.
Και αυτό γίνεται γιατί μάλλον δεν έχετε θέσει σωστά τα URL WordPress με αυτά του Site URL ή τα URL της ιστοσελίδας σας σωστά.
Θα πρέπει φέρει πειν να ταυτίζονται τα URL και να είναι του τύπου example.com και όχι www.example.com. Τα τρία w δεν χρειάζονται σήμερα γιατί είναι πλεονασμός.
Επίσης όσο πιο σύντομο είναι το domain name σας τόσο καλύτερα φαίνεται στις μηχανές αναζήτησης ειδικά όταν θέλω να εμπλουτίσω τα URL των σελίδων μου με πολλές λέξεις κλειδιά.
Αυτό το πρόβλημα των διαφορετικών URL λέγεται real canonical και μπορείτε να δείτε περισσότερα στο έγκυρο blog Moz
Για να ρυθμίσετε σωστά τα URL, πάτε στο site σας στον Πίνακα Ελέγχου και μετά στις Ρυθμίσεις επιλέξτε Γενικά.
2. Θα πρέπει να έχετε SEO friendly URL
Το URL είναι το νούμερο ένα για να περάσετε τις λέξεις κλειδιά και να σας βλέπουν οι μηχανές αναζήτησης. Θα πρέπει να ρυθμίσετε τα permalinks ή την δομή των μόνιμων συνδέσμων.
Για να το κάνετε αυτό θα πρέπει να πάτε στις Ρυθμίσεις >>Μόνιμοι Σύνδεσμοι.
Και θα πρέπει να επιλέξετε τους μόνιμους συνδέσμους που έχουν το Όνομα άρθρου για να είναι οι σελίδες σας προσπελάσιμες και αναγνώσιμες από τη Google.
Θυμηθείτε ότι όσο λιγότερο βάθος έχουμε τόσο καλύτερα, που σημαίνει ότι όσες πιο πολλές κατηγορίες ή υποκατηγορίες χρησιμοποιούμε τόσο δυσχεραίνουμε τη θέση μας. Αυτό σημαίνει όσο το δυνατόν λιγότερες πλάγιες παύλες /.
Προτείνω να επιλέξετε την επιλογή /%postname%/.
Σε περίπτωση που έχετε και eshop σε Woocommerce, θα πρέπει να ακολουθήσετε την ίδια τακτική με μία μικρή λεπτομέρεια. Να επιλέξετε την custom βάση με κύρια κατηγορία το eshop.
Επίσης στη βάση κατηγορίας προϊόντος θα πρέπει να πληκτρολογήσετε το product-category και στη βάση tag προιόντος το product-tag αλλιώς θα παρουσιάσει προβλήματα στη μετάφραση των ελληνικών το Woocommerce.
Προβλέπεται στο μέλλον να διορθωθεί αυτό αλλά μέχρι σήμερα υπάρχει θέμα.
3. Προσθέστε τον σωστό τίτλο και το meta description
Πριν την τελευταία αναβάθμιση του Yoast SEO υπήρχε το εξής παράδοξο, ενώ οι μηχανές αναζήτησης λάμβαναν ως τον σωστό τίτλο και meta description, το λεγόμενο Snippet ή Google search snippet ή Facebook snippet τους πρώτους 160 χαρακτήρες από την αρχή του άρθρου ή της σελίδας μας, υπήρχε η δυνατότητα να τους αλλάξουμε και να δημιουργήσουμε πιο ελκυστικούς τίτλους και meta description μέσω του Yoast SEO.
Στην πορεία αυτό αποδείχτηκε λάθος και θα πρέπει να μην μπερδεύουμε τις μηχανές αναζήτησης με περιεχόμενο που δεν συμφωνεί με το meta description.
Έτσι θα πρέπει να χρησιμοποιούμε τις πρώτες γραμμές του άρθρου και των σελίδων μας για να περάσουμε τις λέξεις κλειδιά και το meta description.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει το πρόσθετο Yoast SEO, ή κάποιο άλλο πρόσθετο SEO θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε εξωτερικά εργαλεία όπως τα παρακάτω:
4. Τοποθετήστε παντού και σωστά τις λέξεις κλειδιά
Η λέξη κλειδί ή η φράση κλειδί είναι υψίστης σημασίας για να πείσετε τις μηχανές αναζήτησης να σας ανεβάσουν για την συγκεκριμένη λέξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Έτσι θα πρέπει να τοποθετήσετε την λέξη κλειδί:
- Στην πρώτη παράγραφο του άρθρου
- Στην τελευταία παράγραφο του άρθρου
- Μία φορά τουλάχιστον σε H2 και Η3 κεφαλίδα
- Στοχεύετε για πυκνότητα λέξης κλειδί κοντά στο 2% και αποφύγετε το παραφούσκωμα με λέξεις κλειδιά και το spam.
- Χρησιμοποιήστε εναλλακτικές λέξεις κλειδιά και σημειωτικές λέξεις κλειδιά. (semantic keywords) Ταυτόσημα και παρόμοια δηλαδή.
- Διασυνδέστε τα άρθρα μεταξύ τους και το περιεχόμενο σας. Δεν λέμε να γίνεται Wikipedia γιατί μετά θα έχετε πρόβλημα με την συσσώρευση πολλών broken link.
5. Image optimization
Θα πρέπει απλώς και μόνο να χρησιμοποιήσετε τον τίτλο και το alt text ή εναλλακτικό κείμενο για να περάσετε τη λέξη κλειδί και στις εικόνες.
Πρώτα θα πρέπει να ονοματίζετε τις φωτογραφίες με τη λέξη κλειδί και μετά να τις ανεβάζετε στην ιστοσελίδα σας.
Επιλέξτε σωστές διαστάσεις και σωστά μεγέθη φωτογραφιών.
Για παράδειγμα, ως επιλεγμένη εικόνα θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε οριζόντιες εικόνες διαστάσεων 750×500 pixel γιατί αλλιώς δεν θα φαίνονται σωστά στις δημοσιεύσεις σας στο Facebook και τα άλλα social media.
Φροντίστε οι εικόνες σας να μην είναι μεγαλύτερες από 100kb έκαστη και είναι σε μορφή jpeg.
Θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι μεγάλος αριθμός χρηστών μπαίνει στο ίντερνετ και στην ιστοσελίδα σας μέσω smartphone και tablet. Η καλύτερη πλοήγηση σας ανεβάζει στις μηχανές αναζήτησης καθώς και η ταχύτητα φόρτωσης που αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντα SEO.
Για να μάθετε περισσότερα για την ταχύτητα φόρτωσης, διαβάστε παρακάτω.
6. Τοποθετήστε ένα XML sitemap
Για να ταξινομήσετε την ιστοσελίδα σας γρήγορα στις μηχανές αναζήτησης, θα πρέπει να προσθέσετε ένα sitemap και να το καταχωρήσετε στη Google.
Η σταθερή δομή του sitemap είναι σε ένα αρχείο txt η παρακάτω:
<?xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″?>
<urlset xmlns=”https://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9″>
<url>
<loc>https://www.example.com/</loc>
<lastmod>2015-07-23</lastmod>
<changefreq>monthly</changefreq>
<priority>0.8</priority>
</url>
</urlset>
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το πρόσθετο Google XML Sitemaps που είναι ειδικά σχεδιασμένο για WordPress.
Για να βρείτε το sitemap θα πρέπει να πληκτρολογήσετε στον web browser τη διέυθυνση της ιστοσελίδας σας και μετά το /sitemap.xml.
Για παράδειγμα: example.com/sitemap.xml
Μετά καταχωρίστε το sitemap στα Google webmaster tools.
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.
7. Μειώστε την ταχύτητα φόρτωσης
Η ταχύτητα φόρτωσης είναι ένας αναντικατάστατος παράγοντας SEO.
Μην εφυσηχάζεστε άμα η ιστοσελίδα σας είναι φορτωμένη και αργή. Ξυπνήστε από τον λήθαργο και προσπαθήστε με κάθε μέσο να μειώσετε την ταχύτητα φόρτωσης.
Οι περισσότερες έρευνες έχουν δείξει ότι αν έχετε πολύ μικρό χρόνο φόρτωσης στην σελίδα σας, θα προλάβετε τους επισκέπτες σας πριν κάνουν κλικ σε κάποιο άλλο site. Ειδικά άμα προσγειώθηκαν εκεί μετά από κάποιο άλλη σελίδα ή από κάποιο άλλο site που φόρτωνε πιο γρήγορα.
Σκεφτείτε το για λίγο.
Κάποιος έχει μόλις συστήσει την ιστοσελίδα σας με ένα backlink και ο νέος επισκέπτης βλέπει ένα site φτωχής ποιότητας και που πάει πολύ αργά.
Μετατροπές και έσοδα:
- Mozilla: 2 δευτερ’ολεπτα ταχύτερος = 15.4% περισσότερες μετατροπές
- Amazon: 0.1 δευτερόλεπτα αργότερος = 1% διαφυγόντα κέρδη
Συνολική εμπειρία χρήστη:
- 52% των online πελατών δηλώνει ότι η ταχύτερη φόρτωση σελίδας είναι σημαντικός παράγοντας για να παραμείνουν πελάτες σε ένα e-shop.
- 40% εγκαταλείπει ένα website που χρειάζεται > 3 δευτερόλεπτα για να φορτώσει
- 47% των sites φορτώνει σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα
Η καλύτερη μέθοδος για να μειώσετε την ταχύτητα φόρτωσης είναι να έχετε μικρές σε όγκο φωτογραφίες και να μην έχετε παραφορτωμένη ιστοσελίδα.
Ξεφορτωθείτε όλα τα πρόσθετα που δεν χρειάζεστε και κρατήστε τα τελείως απαραίτητα.
Πάρτε ταχύτερο hosting ή μεγαλύτερο server που να εξυπηρετεί περισσότερο κόσμο ταυτόχρονα.
Θα πρέπει η ιστοσελίδα σας να φορτώνει σε 2 δεύτερα και να μην έχει μέγεθος ανά σελίδα πάνω από 2mb.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα CDN όπως το Cloudflare, αλλά αυτό δεν θα μειώσει την ταχύτητα φόρτωσης από μόνο του.
Ένα πρόσθετο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να μειώσετε και άλλο την ταχύτητα φόρτωσης είναι το W3 Total Cache.
Κατά καιρούς εμφανίζονται διάφορα άλλα πρόσθετα που υπόσχονται καλύτερες ταχύτητες αλλά πολλά από αυτά δημιουργούν επιπλοκές με άλλα πρόσθετα ή WordPress Themes.
Πιστεύω ότι σας βοήθησα να πάρετε τις βασικές γνώσεις για το τι πρέπει να κάνετε είτε χρησιμοποιείτε το Yoast SEO είτε όχι. Άμα σας άρεσε το άρθρο, μπορείτε να κάνετε κοινοποίηση στο Facabook και στα άλλα social media καθώς και να αφήσετε την γνώμη σας κάτω από το άρθρο.
Δείτε περισσότερα για το SEO optimization:
- How to optimize your WordPress site without any SEO plugins
- Πως να διορθώσετε τα broken links στο site σας με το XENU
- Το Απόλυτο Πρόγραμμα SEO για να βγείτε στην Πρώτη Σελίδα της Google
Θα ήθελα να μου πείτε πως μπορώ να βάλω την επιλογή της αναζήτησης στο header (δεν έχω καθόλου αναζήτηση) και τα social icon?
Καλησπέρα Χρύσα, θα πρέπει να δεις το documentation του θέματος για το πως μπαίνουν αυτά τα πεδία.
Γιάννη καλησπέρα, το Yoast SEO να το χρησιμοποιούμε; Έχει βελτιωθεί;
Νομίζω είναι απαραίτητο γιατί παρέχει έναν βαθμό αυτοματοποίησης στο on site seo και έχει και τα xml sitemaps για να τα υποβάλεις στη Google.
ta url πρεπει να ειναι ελληνικα η greeklish ? τι ειναι σωστοτερο σε ενα woocommerce ?
Τα url θα πρέπει να είναι greeklish σε όλα τα ulr του WordPress και του Woocommerce.
Μπορείτε να μου πείτε πως μπορώ να επιλέξω ως (προκαθορισμένο) τρόπο προβολής των προϊόντων την οριζόντια στοίχιση ; Θέλω τα προϊόντα να εμφανίζονται το ένα κάτω από το άλλο.
Ευχαριστώ.
Υπάρχουν προεπιλογές προβολής στο eshop και στις κατηγορίες ανάλογα με το αν το επιτρέπει το θέμα που χρησιμοποιείς αλλιώς θα πρέπει να βάλεις κάποια πρόσθετα για το woocommerce display που μπορείς να βρεις στο αποθετήριο του WordPress.
Έχω μια απορία σχετικά με τα sitemap. Βλέπω αρκετά blogs και ιστοσελίδες τα τελευταία χρόνια που εκτός από τα κλασικά sitemaps που έχουν, δημιουργούν και μια επιπλέον σελίδα την οποία ονομάζουν ‘Sitemap’ και εκεί προσθέτουν όλες τις κατηγορίες τους, τις σελίδες του κ.τ.λ.
Παραδειγματική σελίδα: https://pages.ebay.com/sitemap.html
Είναι κάτι τέτοιο καλύτερο; Και αν ναι, για ποιο λόγο;
Το sitemap είναι όντως αυτό που βλέπεις στο ebay με τη μόνη διαφορά ότι το έχουν φτιάξει ειδικά για τους επισκέπτες στο ebay για να διευκολύνουν την πλοήγηση στο site. Υπάρχει το sitemap που υποβάλλεται στην Google και τις μηχανές αναζήτησεις που είναι το τύπου https://divramis.gr/sitemap.xml.
Ο λόγος ύπαρξης και υποβολής του sitemap στις μηχανές αναζήτησεις είναι για να ταξινομήσουν τις σελίδες από την ιστοσελίδα σου ταχύτερα ειδικά όταν είσαι νέο site.
Επίσης, υπάρχει και το sitemap που δημιουργείτε για τους χρήστες που στο δικό μου site δημιουργείτε από το θέμα του WordPress και το βρίσκεις στην τοποθεσία: https://divramis.gr/site-map/
Πιστεύω ότι σε ικανοποίησε η απάντηση μου.