SEO FAQ
Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις για το SEO
Μέχρι τώρα έχω απαντήσει σε πάρα πολλές ερωτήσεις για το SEO και ζητήσεις για αξιολόγηση SEO. Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τι πρέπει να ρωτήσουν σχετικά με το SEO, γιατί απλώς δεν γνωρίζουν από αυτό, ούτε τα βασικά. Έτσι δημιούργησα αυτό το SEO FAQ για να σας δώσω μερικές απαντήσεις σε ζητήματα που σας απασχολούν στο SEO.
Τα βασικά θέματα SEO που θα καλύψουμε σε αυτό το SEO FAQ είναι τα παρακάτω:
SEO Basics
Πώς δουλεύουν οι μηχανές αναζήτησης;
Οι μηχανές αναζήτησης στοχεύουν στο να χτίσουν έναν δείκτη ή ένα αρχείο με όλες τις σελίδες με κάποια ρομπότ αράχνες. Αυτά τα bots ακολουθούν τα links ( τα href
και src links
) και ταξινομούν τα αρχεία που προσπελάζουν. Όταν κάνετε μία αναζήτηση, οι μηχανές αναζήτησης, τραβάνε τις πιο σχετικές σελίδες από τον παγκόσμιο ιστό που έχουν και τις ταξινομούν ανάλογα με του παράγοντες ταξινόμησης του αλγορίθμου τους.
Τι είναι το black hat SEO και το white hat SEO;
Το White hat SEO αναφέρεται στις τεχνικές που οι μηχανές αναζήτησης συνιστούν ως μέρος μιας καλής SEO πρακτικής με θεμιτά μέσα. Το White hat SEO παράγει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Το Black hat SEO περιλαμβάνει τεχνικές οι οποίες δεν είναι και τόσο θεμιτές από τις μηχανές αναζήτησης και συγκεκριμένα τη Google. To White hat SEO έχει βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα και μπορεί να οδηγήσει σε διάφορες ποινές από την Google, ακόμα και αποκλεισμό του site σας από αυτήν.
Ποιες τακτικές SEO tactics θεωρούνται black hat SEO?
Υπάρχουν πολλές τεχνικές οι οποίες θεωρούνται SEO black hat, όπως:
- Keyword stuffing: το να παραγεμίζουμε με μεγάλες λίστες από keywords το site σας. Το περιεχόμενο συνήθως είναι λεπτό ή δεν έχει καθόλου αξία.
- Cloaking: Το να καλύπτουμε το περιεχόμενο μας στις μηχανές αναζήτησης και στους χρήστες μας.
- Κρυφό κείμενο: Το να κρύβουμε κείμενα με λέξεις κλειδιά στο background ή σε κάποιο άλλο κρυφό μέρος από το site μας.
- Doorway pages: Σελίδες οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να αποπλανήσουν τις μηχανές αναζήτησης.
Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την κατάταξη του site μου?
Υπάρχουν παραπάνω από 200 παράγοντες που χρησιμοποιούνται για να ταξινομήσουν τη σελίδα σας στη Google. Δεν είναι όλοι εξακριβωμένοι, αλλά μπορείτε να δείτε περισσότερα στα posts:
Οι σημαντικότεροι των 200 παραγόντων του αλγορίθμου της Google είναι:
- Backlinks: ένα backlink σε ένα site θεωρείτε ως μια ψήφος για αυτό το site. Τα περισσότερα backlinks μια σελίδα ή ένα site παίρνει, το περισσότερο traffic αυτή η σελίδα αποκτάει. Links από domains με high authority ή PageRank είναι πιο πολύτιμα.
- On Page SEO: Όπως είναι ο τίτλος της σελίδας, το περιεχόμενο, τα meta keywords, οι εικόνες και άλλα.
- Ηλικία του Domain name: Όσο πιο παλιό είναι ένα domain name, τόσο καλύτερα.
- Συχνότητα Ανανεώσεων: Οι συχνές ανανεώσεις περιεχομένου και τα νέα άρθρα ή σελίδες έχουν ένα θετικό αντίκτυπο στη Google.
Τι είναι τα Google Panda και Google Penguin;
Τα Google Panda και Google Penguin είναι ανανεώσεις του αλγορίθμου της Google. Το Panda update βγήκε πρώτη φορά το 2011 για να βελτιώσει την ορατότητα των sites υψηλής ποιότητας. Το Google Penguin ανακοινώθηκε τον Απρίλιο του 2012 και τιμώρησε όλα τα sites που είχαν χρησιμοποιήσει Black hat SEO τεχνικές.
Search Engine Result Pages ή SERPs
Γιατί το site μου δεν εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google;
Αυτή είναι μια από τις πιο συχνές ερωτήσεις στο SEO. Υπάρχουν πάρα πολλές αιτίες οι οποίες εμποδίζουν το site σας να εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
Πρώτα από όλα, θα πρέπει να κάνετε μαι αναζήτηση για να δείτε αν η Google βλέπει το site σας. Αναζητήστε στη Google: site: paramarketing.gr Εάν βλέπετε μια λίστα από σελίδες, το site σας έχει προσπελαστεί και ευρετηριαστεί από τη Google. Εάν δεν εμφανίζεται πάλι το site σας ή καμία από τις σελίδες σας, τότε το site σας ή δεν έχει ακόμα ευρετηριαστεί ή έχει αφαιρεθεί τελείως από τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
Οι λόγοι αφαίρεσης ή ποινής είναι γιατί το site σας έχει παραβεί κάποιους από τους κανόνες ποιότητας της Google.
Εάν πάλι θέλετε να εμφανίζετε το site σας, θα πρέπει να βελτιώσετε την ποιότητα του site σας ή το site authority. Δημοσιεύστε μοναδικό περιεχόμενο που λύνει τα πραγματικά προβλήματα των επισκεπτών σας και προσπαθήστε να κερδίσετε links από άλλα sites με σχετικό με σας περιεχόμενο και που έχουν υψηλό PageRank.
Πως μπορώ να αφαιρέσω μια σελίδα από τον Δείκτη της Google;
Μπορείτε να αποτρέψετε μια σελίδα να ταξινομηθεί από τη Google με τη βοήθεια του robots.txt αρχείου ή robots meta tag. Εάν θέλετε να αφαιρέσετε μια σελίδα από τα αποτελέσματα της Google μπορείτε να πάτε στα Google Webmaster Tools > Optimization > Remove URLs.
Μπορούν οι σελίδες που είναι προστατευμένες με password να ευρετηριαστούν από τη Google?
Όχι, οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να προσπελάσουν τέτοιες σελίδες, ούτε να τις ευρετηριάσουν.
Μπορεί η Google να ταξινομήσει σελίδες που είναι με https-connection?
Η Google μπορεί να ταξινομήσει σελίδες με https. Η σελίδα του PayPal είναι ευρετηριασμένη στην https έκδοση της.
Προσοχή: Αυτό μπορεί να σας οδηγήσει σε διπλό περιεχόμενο, αν ευρετηριάσετε και τις http και τις https εκδόσεις των σελίδων σας.
Το traffic επηρεάζει τη θέση μου στη Google?
Η απάντηση είναι εμμέσως ναι. Το υψηλό κλικ rate ή CTR μπορεί να επηρεάσει τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, όπως μπορείτε να δείτε στο άρθρο 200 παράγοντες SEO της Google.
Γιατί τα δικά μου αποτελέσματα αναζήτησης είναι διαφορετικά από κάποιον άλλον;
Μερικές φορές μπορεί να βλέπετε διαφορετικά αποτελέσματα από κάποιον άλλον. Αυτό οφείλεται στα Cookies και στα προσωπικά αποτελέσματα. Η προσαρμογή της αναζήτησης στα προσωπικά αποτελέσματα βασίζεται στο ιστορικό της αναζήτησης σας το οποίο απαθανατίζεται στο Google+ προφίλ και στα cookies. Για αυτό το λόγο τα SERPs μπορεί να είναι ελαφρώς διαφοροποιημένα στην κάθε σας αναζήτηση.
Μην αγχώνεστε! Μπορείτε να βγάλετε τα προσωπικά αποτελέσματα.
Πως μπορώ να ταξινομήσω το νέο μου site στη Google;
Είναι απίθανο να εμφανιστείτε στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google αν οι μηχανές αναζήτησης δεν γνωρίζουν την ύπαρξή σας. Έτσι καλό θα ήταν να αυξήσετε την ορατότητα σας στις μηχανές αναζήτησης κάνοντας τα παρακάτω απλά βήματα:
- Δημιουργήστε ένα XML Sitemap και υποβάλετε το στη Google και στη Bing. Η Bing δεν είναι και άλφα εθνική οπότε και να μην υποβάλετε sitemap δεν θα αλλάξει τίποτα. Αν έχετε site σε WordPress το sitemap σας δημιουργείτε αυτόματα με το πρόσθετο WordPress SEO by Yoast.
- Δημιουργήστε μερικά backlinks για το site σας. Οι Web Crawlers και το google bot ανακαλύπτει νέες σελίδες ακολουθώντας τα link που δείχνουν σε αυτές. Χτίζοντας μερικά links προς το site σας μπορεί να βοηθήσει το νέο σας site να ταξινομηθεί ταχύτερα στη Google.
- Μπορείτε να υποβάλετε το site σας στη Google. Πολλοί ειδικοί του SEO θεωρούν ότι αυτή η μέθοδος είναι πλέον άχρηστη, αλλά είναι απολύτως ασφαλή. Χρησιμοποιήστε τα Google’s webmaster tools για να υποβάλετε το νέο σας site.
Πότε θα μπορέσω να δω βελτιώσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google;
Αυτή είναι μαι πολύ καλή ερώτηση. Οι βελτιώσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης μπορούν να είναι ορατές σε μερικές μέρες, εβδομάδες ή ακόμη και μήνες. Υπάρχουν πάνω από 200 παράγοντες SEO για να λάβουμε υπόψη μας. Επίσης θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και άλλους εξωγενείς παράγοντες όπως ο ανταγωνισμός, η αγορά στόχος, οι λέξεις κλειδιά και άλλα. Το SEO είναι συνήθως μια στρατηγική μακροπρόθεσμη και μπορεί να πάρει πολλούς μήνες.
Πώς βάζω τη φωτογραφία του προφίλ μου στα αποτελέσματα αναζήτησης;
Θα πρέπει να ενεργοποιήσετε τις πληροφορίες του Google Authorship από τις ρυθμίσεις του WordPress. Θα πρέπει να έχετε υποχρεωτικά έναν λογαριασμό Google+. Δείτε περισσότερα στο παρακάτω άρθρο.
Πως μπορώ να περιλάβω αστέρια αξιολόγησης και φωτογραφίες στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google;
Μπορείτε να το πετύχετε μέσω των rich snippets. Τα αποτελέσματα αυτά παράγονται αυτόματα από τις μηχανές αναζήτησης όταν εμφανίζουν τα δομημένα αποτελέσματα όπως τα Microdata, Microformats ή RFDa. Δείτε περισσότερα σε αυτό το καταπληκτικό άρθρο.
Το κουπί Google +1 επηρεάζει τα αποτελέσματα αναζήτησης;
Ναι, αλλά όχι και υπερβολικά. Το Google +1 είναι ένα θετικό σήμα. Επίσης μετράει και πόσα άτομα έχετε στους κύκλους σας στη Google. Άμα έχετε χιλιάδες άτομα, τότε θα επηρεάζονται και τα δικά τους προσωπικά αποτελέσματα αναζήτησης από το Google +1.
Domains
Μετράνε οι καταλήξεις των domain names;
Τα εθνικά ονόματα χώρου σε gr θα σας βοηθήσουν να κερδίσετε θέσεις στη Google στα εθνικά αποτελέσματα και τις τοπικές αναζητήσεις στη χώρα σας. Για τις διεθνής ή παγκόσμιες αγορές, καλό θα ήταν να προτιμήσετε γενικά ονόματα χώρου (.com, .net, .org.)
Θα πρέπει να επενδύσω σε exact match domains?
Τα exact match domains είναι, όπως και το όνομα προδιαθέτει στοχευμένα σε συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά. Για παράδειγμα, εάν θέλετε να βγείτε πρώτη για τη λέξη sport θα πρέπει να πάρετε ένα domain name που να εμπεριέχει τη λέξη sport του τύπου xsport.gr
Αυτό το είδος domain name λειτουργεί ακόμα και σήμερα παρά όλες τις αλλαγές στον αλγόριθμο της Google και τις τελευταίες ανανεώσεις. Μερικά πράγματα απλώς εξαγγέλλονται και μένουν εξαγγελίες και για τη Google.
Μόλις μετέφερα το site μου σε καινούριο domain. Από άποψη SEO, τι θα πρέπει να προσέξω;
Το πιο σημαντικό πράγμα στην αλλαγή domain name (site migration) είναι η ανακατεύθυνση της URL. Χρησιμοποιήστε την εντολή 301-redirect για να στείλετε τους επισκέπτες σας από το παλιό domain στο καινούριο. Μπορείτε να ενημερώσετε τη Google ότι ένα site μετακόμισε από τα Webmaster Tools, Configuration > Change of address.
Περιεχόμενο
Θα πρέπει να βελτιστοποιήσω το site μου για το πληθυντικό ή τον ενικό της λέξης κλειδί;
Το πιο σωστό είναι να βελτιστοποιήσετε το site σας και για τα δύο γένη. Στο νου σας πρέπει να έχετε ότι πάντα ο πληθυντικός έχει πιο πολλές αναζητήσεις, όμως το σωστό είναι να έχετε εκπληκτικό περιεχόμενο στο site σας. Προσοχή μην το παρακάνετε! Κείμενο που έχει υπέρ – βελτιστοποιηθεί για τις μηχανές αναζήτησης, δεν θα ήτανε και ότι καλύτερο για τον αναγνώστη. Το περιεχόμενο εξυπηρετεί διπλό στόχο, τις μηχανές αναζήτησης πρώτα και τους επισκέπτες δεύτερον!
Τι είναι το long tail traffic?
Το Long tail traffic προέρχεται από πολύ εξειδικευμένες λέξεις κλειδιά. Έτσι αντί για τα “Μαθήματα WordPress” ( που είναι short tail keyword), μπορείτε να πάρετε traffic από τη λέξη κλειδί ‘Μαθήματα WordPress σε 24 ώρες’ (long tail keyword). Το long tail traffic έχει πολύ λιγότερο ανταγωνισμό από ότι το traffic από τα short tail keywords.
Ποια meta tags πρέπει να χρησιμοποιήσω;
Τα meta keywords tag έχουν σχεδόν αχρηστευτεί από την Google, αλλά στην περίπτωση του WordPress, η υποβάθμιση τους από την Google, πέρασε και δεν ακούμπησε. Το meta-description tag από την άλλη πλευρά, είναι πολύ χρήσιμο για να ελκύσετε επισκέπτες στη σελίδα σας.
Τι είναι το SEO Web Design;
Οι μηχανές αναζήτησης έχουν πρόβλημα να διαβάσουν συγκεκριμένα είδη αρχείων στο περιεχόμενο του site σας, όπως εικόνες, video και flash. Το SEO Web Design, σας βοηθάει το site σας να ταξινομηθεί από την Google.
Μετράει το μέγεθος του περιεχομένου;
Η Google προτιμάει μεγάλα ποιοτικά κείμενα με τουλάχιστον 300 και άνω λέξεις. Το ιδανικότερο μέγεθος κειμένου για την Google είναι 2.500 λέξεις. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μικρότερα άρθρα δεν έχουν καλές επιδόσεις στη Google. Είναι προτιμότερο να εστιαστούμε στην ποιότητα του περιεχομένου παρά στο μέγεθος του κειμένου.
Πως βελτιστοποιώ τις εικόνες στο site μου;
Υπάρχουν τρεις τρόποι για να βελτιστοποιήσετε μια εικόνα:
- Όνομα αρχείου: Επιλέξτε ένα όνομα αρχείου που να εμπεριέχει τη λέξη κλειδί, αντί να γράφει κωδικούς και νούμερα.
- Alt-tag: Το alt tag πρέπει σαφώς και να περιέχει τη λέξη κλειδί.
- Μέγεθος αρχείου: Φωτογραφίες άνω των 1024 Χ 512 τιμωρούνται από την Google. Το μέγεθος των φωτογραφιών πρέπει να είναι λίγο μικρότερο και να είναι λιγότερο από 100ΚΒ για να φορτώνουν γρήγορα στα κινητά και στα tablets.
Τι είναι το διπλό περιεχόμενο; – duplicate content
Το διπλό περιεχόμενο στο ίδιο το site είναι δύο ίδιες σελίδες. Σε αυτήν την περίπτωση η Google σπάνια εμφανίζει και τις 2 σελίδες στα αποτελέσματα αναζήτησης, οπότε το διπλό περιεχόμενο μειώνει την ορατότητα του site σας δραματικά.
Το διπλό περιεχόμενο μπορεί να δημιουργηθεί σκόπιμα, όταν έχουμε και εκτυπώσιμη έκδοση από το site μας ή κατά λάθος.
URLs
Πως θα πρέπει να χωρίζω τις λέξεις στο URL;
Καλύτερα να χρησιμοποιήσετε τις παύλες (-). Χρησιμοποιώντας άλλα σημεία στίξης όπως η κάτω παύλα θα μπορούσε να μπερδέψει τις μηχανές αναζήτησης. Το να μη χρησιμοποιήσω την μεσαία παύλα και να γράψω μακρυνάρια πάλι θα δημιουργούσε σύγχυση στη Google.
Θα πρέπει να χρησιμοποιήσω subdomains ή subfolders?
Καλύτερα να χρησιμοποιήσετε subdomains. Αυτό θα βοηθούσε στην καλύτερη ταξινόμηση του site σας από τις μηχανές αναζήτησης.
Μπορεί η Google να ταξινομήσει δυναμικά URLs?
Η Google δεν δείχνει και ιδιαίτερη προτίμηση σε δυναμική URL. To δυναμικό URL μπορεί να ταξινομηθεί από τη Google, αλλά χάνει σε SEO από τα στατικά που εμπεριέχουν τις λέξεις κλειδιά. Επίσης τα δυναμικά URLs δεν επιτρέπουν την δημιουργία links. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα στα Google Webmaster Tools.
Για περισσότερες πληροφορίες στη δημιουργία SEO URLs, δείτε το παρακάτω άρθρο για τα SEO URLs.
Links
Είναι τα αμοιβαία links βλαβερά για το site μου;
Ναι, η Google τιμωρεί την αμοιβαία ανταλλαγή συνδέσμων. Ωστόσο, τα μονόδρομα links είναι καλύτερης ποιότητας από τα αμφίδρομα links.
Τι είναι το link farm;
To link farm είναι ένα τεράστιο δίκτυο από sites που εξυπηρετεί μόνο ένα σκοπό: τη διασύνδεση με άλλα sites. Αυτοί οι τύποι links θεωρούνται SPAM.
Τι είναι ένα nofollow link?
Τα nofollow
links δίνουν σήμα στις μηχανές αναζήτησης να μην μεταφέρουν PageRank στη δια-συνδεόμενη σελίδα. Αυτό δεν σημαίνει ότι ένα nofollow link δεν θα βελτιώσει την κατάταξη του site σας, μια και η Google προσμετράει τα nofollow links, έστω και λίγο λιγότερο για την ταξινόμηση του site σας.
Κάποιος θέλει να με πληρώσει για να βάλω το link του στο site μου. Να το κάνω;
Η πρακτική της αγοράς links για να βελτιώσουμε την κατάταξη της σελίδας μας αντιτίθεται στα Google’s Webmaster Guidelines, στις βασικές αρχές λειτουργίας της Google. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη μια και πρόκειται για χάλκευση των αποτελεσμάτων της Google.
Αυτές οι τακτικές θεωρούνται black hat SEO. Στη χειρότερη περίπτωση, το site σας θα φάει μια ποινή. Παρόλαυτά είναι δύσκολο για τη Google να ανακαλύψει πληρωμένα links, όμως καλό είναι να μην μπούμε στην διαδικασία αγοράς links γιατί είναι ασύμφορο.
Τι είναι το link δόλωμα;
Το δόλωμα με link ή link bait είναι περιεχόμενο το οποίο έχει δημιουργηθεί για να προσελκύσει links με φυσικό τρόπο. Αυτά είναι μοναδικά η αμφιλεγόμενα άρθρα ή βίντεο για να προκαλέσουν την σύνδεση του κόσμου με αυτά. Για παράδειγμα το άρθρο The Inconvenient Truth About SEO από τον Paul Boag, που ισχυρίζεται ότι το SEO είναι άχρηστο! Το post προσέλκυσε από μόνο του χιλιάδες links από πολύ δημοφιλή sites.
Μπορούν άλλα sites να βλάψουν το site μου;
θεωρητικά, οι ανταγωνιστές σας μπορεί να βλάψουν το site σας με το να δημιουργήσουν έναν μεγάλο όγκο χαμηλής ποιότητας links σε αυτό, ή links από κακόβουλα sites. Η Google έχει αναπτύξει ένα εργαλείο για να αντιμετωπίσει αυτές τις επικίνδυνες πρακτικές, το λεγόμενο Disavow Tool. Το Disavow Tool σας βοηθάει να πείτε στη Google ποια link να αγνοήσετε και να καταργήσετε.
Τι είναι το αρνητικό SEO;
Τα χαμηλής ποιότητας links μπορούν να βλάψουν την κατάταξη του site σας στις μηχανές αναζήτησης. Αυτά τα links έχουν αρνητικό αντίκτυπο και για αυτό ονομάστηκαν negative SEO ή αρνητικό SEO.
Δείτε περισσότερα:
- Πως να διορθώσετε τα broken links στο site σας με το XENU
- Για ποιο λόγο να επιλέξετε εμάς για την κατασκευή της ιστοσελίδας σας;
- Το Απόλυτο Πρόγραμμα SEO για να βγείτε στην Πρώτη Σελίδα της Google
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop με το Genesis Theme Framework.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!