7 Τάσεις στο SEO και στη Google 2018
Η Google εξελίσσεται κάθε μέρα και μαζί της εξελίσσεται και το SEO, και όπως είναι φυσικό δεκάδες είναι οι ειδικοί που έχουν βαλθεί να κάνουνε προβλέψεις και να κάνουν εικασίες για το μέλλον του SEO και τι θα γίνει το 2018.
Επειδή προσωπικά είμαι πιο προσγειωμένος, μελετάω αρκετά τις νέες τάσεις και αφού πρώτα τις δοκιμάσω, τότε και μόνο επιδιώκω να τις μοιραστώ μαζί σας.
Παρακάτω λοιπόν θα αναλύσουμε 7 τάσεις στο SEO που ακούγεται ότι θα επικρατήσουν το 2018. Κάποιες από αυτές σίγουρα θα γίνουν κτήμα της καθημερινότητας μας ενώ κάποιες άλλες θα γίνουν μια γλυκιά ανάμνηση σαν τα κασετόφωνα των 80s.
1 Φωνητικές αναζητήσεις στη Google
Σύμφωνα με το έγκυρο επιχειρηματικό περιοδικό και site Forbes, το 20% των χρηστών χρησιμοποίησε το 2016 τουλάχιστον μια φορά την φωνητική αναζητήση, ενώ το ποσοστό αυτό το 2017 διπλασιάστηκε και άγγιξε το 43%.
Το πρόβλημα είναι ότι το voice search παρέχεται αυτή τη στιγμή μόνο στα αγγλικά από τη Google και μετά από μερικές δοκιμές που έκανα μόνος μου, τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά.
Ήταν σίγουρο πως άμα έκανα μια αναζήτηση πρωί μετά από ξενύχτι για να βρω ένα delivery για καφέ, μάλλον θα έμενα ασερβίριστος μια και η ελληνική προφορά δεν ταιριάζει με την αγγλόφωνη προφορά και με την χροιά που χρειάζεται για να σας αναγνωρίσει τους όρους αναζήτησης το Google Voice Search.
Στην ουσία αυτό που κάνει το Voice Search της Google είναι να αναγνωρίζει τους όρους αναζήτησης και μετά να κάνει μια αναζήτηση στην Google. Έτσι δεν μπορείτε να κάνετε αναζητήσεις που δεν έχουν νόημα, μια και δεν αναγνωρίζονται από τη Google ως λέξεις κλειδιά ή όροι αναζήτησης.
Αν και η τάση αυτή των φωνητικών αναζητήσεων προβλέπεται να ξεπεράσει το 80%, δηλαδή να τη χρησιμοποιεί το 80% και πλέον του πληθυσμού που κάνει αναζητήσεις λόγω χρηστικότητας και μόνο, εάν δεν δούμε μια ελληνική έκδοση με αναγνώριση φωνής για ελληνικά, μάλλον θα περιοριστούμε στις αγγλικές αναζητήσεις μόνο.
Για να πιάσετε και εσείς τις φωνητικές αναζητήσεις της Google αυτό που θα χρειαστεί είναι να πιάσετε αγγλικές λέξεις κλειδιά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, άμα γίνεται.
2 Mobile first indexing
Το Mobile first indexing δεν είναι κάτι καινούριο για τη Google, αφού ήδη από το 2014, ξεκίνησε η ίδια να δίνει προτεραιότητα στην ταξινόμηση των ιστοσελίδων που ήταν mobile first, που ήταν φτιαγμένες για κινητά δηλαδή και μετά σε όλα τα άλλα site.
Τώρα ενόψει 2018 η τάση αυτή φαίνεται να παγιώνεται και τα κινητά, λόγω χρηστικότητας και πάλι, επειδή έχουν γίνει μια προέκταση του εαυτού μας θα κυριαρχήσουν τόσο σε αναζητήσεις, όσο και στα social media και στην πλοήγηση γενικότερα για το ίντερνετ, σε τέτοιο βαθμό που σταθερούς υπολογιστές για το ίντερνετ θα χρησιμοποιούν μόνο οι επαγγελματίες του χώρου σαν και μας.
Οι web designers, SEO experts, αρθρογράφοι, φωτογράφοι κτλ. Όλοι οι άλλοι θα χρησιμοποιούν πανίσχυρα smartphones και σιγά σιγά η χρήση σταθερών θα αρχίσει να πέφτει σε αχρηστία από τον μέσο πληθυσμό.
Άμα η ιστοσελίδα σας δεν είναι φιλική προς τα κινητά θα πρέπει να ζητήσετε την βοήθεια ενός ειδικού στο web design όπως εμείς σήμερα κιόλας.
3 Ταχύτητα φόρτωσης
Η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας θα είναι και αυτή μια τάση που θα πρωταγωνιστήσει σε όλο το 2018 και μετά από αυτό. Με τον χρόνο φόρτωσης μιας ιστοσελίδας να βαίνει μειούμενος, οι πιο πετυχημένες ιστοσελίδες που θα φιγουράρουν στην πρώτη θέση της Google θα είναι αυτές που θα φορτώνουν σε ένα με δύο δευτερόλεπτα το πολύ.
Η ίδια η Google έχει ως στόχο της να προωθήσει τις ιστοσελίδες που φορτώνουν σε ένα δευτερόλεπτο, ειδικά για τις κινητές συσκευές και για αυτό συμμετέχει και η ίδια στην δημιουργία των AMP σελίδων μαζί με το WordPress.
Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντας αναζήτησης της Google από τους 200 και πλέον παράγοντες που έχει στον αλγόριθμο της.
Μπορείτε να βελτιώσετε την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας με το εργαλείο Google Speed Insights.
4 Βελτίωση του παράγοντα της σχετικότητας των αναζητήσεων
Το 2018 προβλέπεται ότι η Google θα έχει βελτιωθεί, σύμφωνα με τους ειδικούς και στον τομέα της σχετικότητας των αναζητήσεων και έτσι θα σταματήσουμε να βλέπουμε άσχετες ιστοσελίδες στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
Αυτό το πετυχαίνει η Google γιατί έχει καταφέρει μέχρι στιγμής μέσω βελτιώσεων στον αλγόριθμο της να έχει όλο και μεγαλύτερη επιτυχία στο να μαντεύει την πρόθεση του χρήστη και έτσι να μας επιστρέφει όλο και πιο σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης.
Αυτό δεν σημαίνει ότι η Google δεν θα εμφανίζει πλέον και αποτελέσματα αναζήτησης κουκουρούκου, απλώς αυτά θα αρχίσουν σιγά σιγά να σπανίζουν.
Το μυστικό και εδώ για να μπορέσετε να κερδίσετε τους ανταγωνιστές σας είναι το σχετικό και μοναδικό περιεχόμενο. Το περιεχόμενο εκτός του ότι είναι βασιλιάς είναι και σταθερή επένδυση που δεν χάνει την αξία του όσα χρόνια και αν περάσουν.
5 Η άνοδος των ασύνδετων backlinks
Ήδη από το 2012 η Google προσπαθούσε να αφαιρέσει από τον αλγόριθμο της όλους τους παράγοντες που συνδέονται με τα backlinks ώστε να μας επιστρέφει αποτελέσματα αναζήτησης πιο αποστειρωμένα από χειραγώγηση και που βασίζονται περισσότερο στο ποιοτικό περιεχόμενο και όχι τόσο στα backlinks.
Επειδή όμως όλο το οικοδόμημα του αλγορίθμου κατάταξης της Google βασίστηκε από την πρώτη στιγμή της σύλληψης του από τoν Σεργκέι Μπριν και τον Λάρρυ Πέιτζ στα backlinks, είναι λίγο δύσκολο αυτό να συμβεί από την μια μέρα στην άλλη.
Έτσι άρχισαν σιγά σιγά να εισάγουν από το 2012 και μετά διάφορα updates με στόχο να καταπολεμήσουν τα spam links και να ανεβάσουν τα ποιοτικά sites. Εν έτη 2018 λοιπόν, γίνεται μια προσπάθεια να λαμβάνονται υπόψιν και τα linkless backlinks, οι απλές αναφορές των brands και των ονομάτων των ιστοσελίδων ως σήματα κατάταξης και για αυτό θα δούμε μια γενικότερη άνοδο των brands στα αποτελέσματα αναζήτησης.
6 Η άνοδος των brands
Άμα είστε η Merceds δεν πρέπει να μιλάτε ποτέ, ούτε να αναφέρετε καν σε άλλα sites την BMW και τους άλλους ανταγωνιστές σας γιατί έτσι θα τους ευνοήσετε στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
Ήδη όλα τα μεγάλα brands τύγχαναν ευνοϊκότερης μεταχείρισης από τη Google, ίσως γιατί είχανε πολύ μεγάλους προυπολογισμούς μάρκετινγκ και διαφήμισης και λίγο πολύ ήτανε έμμεσοι ή άμεσοι πελάτες της Google.
Όμως αυτή η τάση φαίνεται ότι θα ισχυροποιηθεί κατά πολύ το 2018 και τα επόμενα έτη γιατί η απλή και μόνο αναφορά (citation) ενός brand σε ένα site θα λαμβάνεται ως backlink από τη Google.
Η λύση και για το 5 και το 6 είναι να ισχυροποιήστε το brand name σας και να το κάνετε γνωστό γενικότερα για να ανεβείτε στη Google. Αντί να στοχεύετε σε domain names με τις λέξεις κλειδιά, κοιτάξτε να δημιουργήσετε το brand σας και να το ισχυροποιήσετε για να μπορέσετε να γίνετε γνωστοί και να ανεβείτε και στη Google ταυτόχρονα.
Πλέον το μάρκετινγκ θα εισέρχεται όλο και πιο πολύ στην βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης και θα είναι τα επόμενα χρόνια συνυφασμένο με αυτήν.
7 Τα αποτελέσματα αναζήτησης θα γίνονται όλο και πιο προσωποποιημένα
Τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google (Google SERPs) θα είναι όλο και πιο πολύ προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις του τελικού χρήστη. Τα προσωποποιημένα αποτελέσματα θα εμφανίζονται όλο και πιο συχνά σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που κανένας μας δεν θα βλέπει ποτέ τα ίδια αποτελέσματα στις αναζητήσεις της Google.
Σε αυτό δεν υπάρχει καλύτερη λύση από το να εμπλουτίσετε όλες τις σελίδες προορισμού σας με όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τον τελικό χρήστη. Δηλαδή επιστρέφουμε πάλι πίσω στην πιο βασική δομή μιας σελίδες προορισμού που δεν είναι άλλη από το μοναδικό περιεχόμενο που ψάχνουν να βρουν στο ίντερνετ οι πελάτες σας.
Μόνο έτσι θα μπορέσετε να παραμείνετε υψηλά για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και περισσότερες αναζητήσεις.
Προετοιμάστε την ιστοσελίδα σας για το 2018
Οι αλλαγές που έρχονται στην Google και στις άλλες μηχανές αναζήτησης, μας αναγκάζουν και εμάς με τη σειρά μας να προσαρμοστούμε για να διατηρήσουμε τις θέσεις μας ή για να κερδίσουμε τις θέσεις των ανταγωνιστών μας.
Άμα και εσάς σας ενδιαφέρει να συνεργαστείτε με έναν επαγγελματία στον χώρο του SEO και να έχετε ανάλογα επαγγελματικά αποτελέσματα και να μην βαδίζετε στην σκιά, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας άμεσα.
Δείτε περισσότερα για τις τάσεις στο SEO το 2018:
- SEO Trends to Look for in 2018
- 7 βήματα για να αναπτύξτε την επιχείρηση σας μέσω του SEO
- Πως να επιλέξετε μια εταιρεία SEO για την ιστοσελίδα ή την επιχείρηση σας;
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!
Ναι αλλα to facebbok μείωσε απο όλες τις επαγγελματικες σελιδες τις δημοσιευσεις που εμφανίζονται στους followers τους από αυτές, κανουμε δημοσιευσεις κάθε μέρα και δεν τις εμφανίζει σε κανεναν παρά μόνο σε ελάχιστα άτομα ούτε στο 5% είναι καταστρογικό για τις σελίδες.
Ειδαμε μια τεραστια μειωση απο τα ατομα που μμπαινουν στο σιτε μεσω του facebook, (referrers) Ετσι εξηγηται η τεράστια πτώση στις επαγγελματικες σελιδες του, το facebook δεν προβάλει σχεδον καθολου τις δημοσιευσεις των σελιδων! Ειναι τρελο αυτο που κανουν , καταστρεφουν τους ιδιους τους πελατες τους με τον νεο αλγοριθμο τους. https://www.protothema.gr/technology/article/749702/allazei-pali-to-facebook-tha-mas-deihnei-perissotero-filous-kai-ligotero-eidiseis/
Αυτή η αλλαγή γίνεται προς το καλύτερο γιατί είχε παραγίνει το κακό με τα fake news και τα χαμηλής ποιότητας posts. Αλλά γενικά το θέμα με το facebook είναι ότι δεν έχει απόδοση στη διαφήμιση.