Facebook SEO
Πως να βελτιώσετε τη Facebook Fan Page για να βγαίνει στην πρώτη σελίδα της Google!
Γεια σας φίλοι μου! Μια καταπληκτική εβδομάδα ξεκινάει πάλι και είπα να συνεχίσω με ένα πολύ χρήσιμο άρθρο στο blog μου. Αφού λοιπόν παρατήρησα ότι είναι δύσκολο σε πολλούς από εσάς να αφομοιώσετε όλο αυτό το μοναδικό περιεχόμενο, είπα να χαλαρώσω λίγο τις δημοσιεύσεις μου από το ένα άρθρο τη μέρα στο ένα με δύο την εβδομάδα.
Αντί για την εντατική δημοσίευση άρθρων, σκέφτηκα να εστιαστώ περισσότερο στην προβολή αυτών για να προσελκύω όλο και περισσότερους αναγνώστες και να χτίσω τη λίστα μου.
Έτσι αποφάσισα να ασχοληθώ και να εστιαστώ κυριολεκτικά στο Facebook σαν μέσο για τη δημιουργία απεριόριστου traffic προς την ιστοσελίδα μου αλλά και στο να προσθέσω δεκάδες νέους συνδρομητές στη λίστα μου.
Έτσι θεώρησα ότι είναι πολύ σωστό να σας δώσω μερικές συμβουλές για το Facebook SEO.
Άμα ενδιαφέρεστε να μάθετε πως θα αυξήσετε την επισκεψιμότητα προς το site σας και να αυξήσετε τους πελάτες και τις πωλήσεις σας, τότε το παρακάτω άρθρο για το Facebook SEO είναι πολύ σημαντικό για εσάς. Σας προσκαλώ να το διαβάσετε και να αφήσετε τα σχόλια σας κάτω από το άρθρο.
Γιατί είναι σημαντικό το Facebook SEO;
Στο προηγούμενο άρθρο μου Πως να ανεβείτε στη Google κάνοντας φίλους στο Facebook είχα αναφερθεί στη σημασία που έχει το Facebook σαν παράγοντας SEO και πως αυτό επηρεάζει σημαντικά την κατάταξη σας στην Google.
Επίσης, στο παρελθόν είχα αναφερθεί πάρα πολλές φορές σε πολλά παρακλάδια και υποκατηγορίες του SEO όπως το YouTube SEO, το Mobile SEO και πολλά άλλα.
Όπως και το YouTube SEO, το Facebook SEO είναι πολύ σημαντικό σήμερα για πολλούς λόγους:
- Γιατί η google ταξινομεί στα αποτελέσματα αναζήτησης η συνολική μας δραστηριότητα στο Facebook καθώς και την σελίδα μας στο face
- Γιατί είναι πολύ δημοφιλές με πάνω από 1.1 δις χρήστες και 6.5 εκατομμύρια χρήστες μόνο στην Ελλάδα
- Γιατί το facebook συμμετέχει με πολλούς παράγοντες στον αλγόριθμο της Google και
- Γιατί είναι η νούμερο ένα πηγή επισκεψιμότητας για την ιστοσελίδα μου για το 2014!
Υπάρχουν και δεκάδες άλλοι δευτερεύοντες λόγοι όμως θα ήθελα να μείνουμε σε αυτούς τους παραπάνω μόνο για την ώρα.
Η Google ταξινομεί τη συνολική μας δραστηριότητα στο Facebook στα αποτελέσματα αναζήτησης
Σύμφωνα με τελευταίες έρευνες στο SEO, η Google φαίνεται ταξινομεί τη συνολική μας δραστηριότητα στο Facebook στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Σύμφωνα με τις έρευνες, η Google ταξινομεί σε βάθος χρόνου τα άρθρα, τους συνδέσμους, τις εικόνες και τα βίντεο που ανεβάζουμε στο Facebook.
Η ταξινόμηση ή indexing κορυφώνεται στο τρίμηνο και μετά φθίνει με αργούς ρυθμούς.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, φαίνεται ότι η Google στο τρίμηνο έχει ταξινομήσει κατά μέσο όρο το 70% του περιεχομένου που έχετε δημοσιεύσει στο Facebook. Από αυτό το 70% έχει ταξινομηθεί το:
- 52,83% των εικόνων,
- 91,74% των bakclinks,
- 92,5% του κειμένου και
- 40% των βίντεο
Καταλαβαίνετε λοιπόν την αξία των σωστών δημοσιεύσεων με link προς την ιστοσελίδα σας.
Συμβουλές για να βελτιώσετε τη σελίδα σας στο Facebook για SEO
Είναι γεγονός πως οι σελίδες του Facebook εμφανίζονται αυτή τη στιγμή που μιλάμε, Σεπτέμβριο του 2014 στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Αυτό το λέω γιατί δεν ξέρουμε αν θα συνεχίσουν να εμφανίζονται οι σελίδες από το Face στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και τον άλλο μήνα.
Δεν υπονοώ κάτι, αλλά μετά τις συνεχείς αλλαγές του αλγορίθμου της Google δεν ξέρουμε τι να περιμένουμε άλλο.
Εν πάσι περιπτώσει, θα σας δώσω μερικές συμβουλές για να κάνετε την σελίδα σας στο Facebook να εμφανίζετε στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google με τις λέξεις κλειδιά που έχετε επιλέξει.
1. Διαλέξτε ένα όνομα με τη λέξη κλειδί για τη σελίδα σας στο Facebook
Αυτό μπορεί να μην το καταλαβαίνετε τώρα γιατί ίσως πολύ από εσάς να θέλουνε ένα καλλιτεχνικό όνομα στο Facebook και στην σελίδα τους. Όμως η Google και ιδίως η Bing με τη Yahoo ακόμα χρησιμοποιούν το exact match. Την ακριβή ταύτιση δηλαδή της λέξης κλειδί με το όνομα της ιστοσελίδας σας ή της σελίδα σας στο FB.
Δείτε περισσότερα: Όνομα χώρου-λέξη κλειδί
Μερικές καλές ιδέες για να βαφτίσετε τη νέα σας σελίδα είναι να τοποθετήσετε τη λέξη κλειδί μαζί με το όνομα. Για παράδειγμα άμα η λέξη σας κλειδί είναι Ανθοπωλείο, και η επιχείρηση σας λέγεται κυκλάμινο, μια καλή ιδέα είναι να πάρετε το όνομα Aνθοπωλείο Κυκλάμινο στο FB.
Προσέξτε ότι η πρώτη λέξη στο όνομα θα πρέπει να είναι και η λέξη σας κλειδί και δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα από τη Google.
2. Δημιουργήστε το δικό σας URL με τη λέξη κλειδί πρώτη
Αφού η σελίδα σας αποκτήσει 25 Likes, το Facebook σας δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσετε τη δική σας μοναδική διεύθυνση στο URL ή username όπως τα αποκαλεί το Facebook για τη σελίδα σας. Επειδή τα URLs λαμβάνονται υπόψη παραπάνω από τις μηχανές αναζήτησης, είναι ζωτικό για εσάς το URL να έχει τις λέξεις κλειδιά ενσωματωμένες και μάλιστα η πρώτη λέξη.
3. Τοποθετήστε τις λέξεις κλειδιά σε στρατηγικά σημεία στη FB fan page
Όπως και στα παραδοσιακά sites η στρατηγική τοποθέτηση των λέξεων κλειδιών παίζει βασικό ρόλο στο εντός σελίδας SEO. Τα πιο σημαντικά σημεία που πρέπει να προσέξετε είναι τα παρακάτω:
SEO Title = Το όνομα της fan page
Meta Description = Όνομα Fan page + Το τμήμα σχετικά με την σελίδα σας (περιγραφή) Περιγράψτε με 150 χαρακτήρες με τις λέξεις κλειδιά το τι κάνετε.
H1 = Το όνομα της σελίδα σας
Για να βελτιστοποιήσετε τη σελίδα σας στο Facebook για τις τοπικές αναζητήσεις θα πρέπει να συμπεριλάβετε πλήρως τα στοιχεία διεύθυνσης. Επίσης θα πρέπει να έχετε τοποθετήσει πλήρως τα στοιχεία στις περιγραφές, στον σκοπό της επιχείρησης σας κτλ.
4. Συμπεριλάβετε το τηλέφωνο, το site και τη διεύθυνση σας
Όσο εκπληκτικό και αν ακούγεται, υπάρχουν χιλιάδες επιχειρήσεις που παραλείπουν αυτά τα στοιχεία στη fan page. Αυτό το λάθος το κάνω και γω γιατί έδινα βαρύτητα ποιο πολύ στο να συμπεριλάβω το url και τα backlinks για να στείλω τον επισκέπτη της σελίδας πίσω στο site μου.
Όμως έτσι έχανα πολύ από το SEO της ίδιας της σελίδας στο Face, ενώ κέρδιζα πιο πολύ επισκεψιμότητα για την ιστοσελίδα μου. Όμως παρέλειπα κάτι πολύ σημαντικό. Να ταξινομήσω την εταιρεία και τα προϊόντα μου για τις τοπικές αναζητήσεις της Google.
Η Google σήμερα δίνει πολύ μεγάλη βαρύτητα στο αν η σελίδα ανήκει σε μια πραγματική επιχείρηση ή όχι. Δίνει σημασία δηλαδή στη διεύθυνση και στα στοιχεία επικοινωνίας τα οποία αποτελούν παράγοντα SEO και αυξάνουν το SEO όλης της φίρμας σας.
Αυξάνουν δηλαδή τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας τη συνολική ορατότητα της επιχείρησης σας από τη Google.
5. Δημιουργήστε backlinks προς τη Facebook fan page από άλλα social media και το site σας
Όσο περισσότερα τα εισερχόμενα links προς την σελίδα σας, τόσο πιο σημαντική είναι αυτή για τη Google και έτσι θα πετύχετε μεγαλύτερη κατάταξη. Για αυτό είναι πολύ σημαντικό να συνδέσετε τη σελίδα σας στο Facebook με το blog ή το site σας, καθώς και με άλλα social media.
Καλό είναι να τη συνδέσετε με το προφίλ σας στο Facebook, το twitter, Pinterest, linkedIn κτλ.
6. Βελτιστοποιήστε τις ενημερώσεις της Facebook fan page
Όταν κοινοποιήτε στον τοίχο σας στο Facebook, οι πρώτοι 18 χαρακτήρες από τη δημοσίευση σας λειτουργούν ως meta description.
Οπότε, θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί όταν γράφετε κάτι να συμπεριλαμβάνετε τις λέξεις κλειδιά στους πρώτους 18 χαρακτήρες.
Όπως και στη σελίδα σας στο Face, η Google δίνει πολύ μεγάλη βαρύτητα στην πρώτη λέξη της δημοσίευσης σας.
7. Κάντε SEO για τα Facebook Notes
Τα Facebook Notes είναι αρκετά παραμελημένα αυτή τη στιγμή. Τα Facebook Notes όμως αν χρησιμοποιηθούν σωστά μπορούν να βελτιώσουν το συνολικό SEO της σελίδας σας στο Facebook.
Μερικά βασικά χαρακτηριστικά στο SEO του Facebook Notes είναι:
SEO Τίτλος = Ο τίτλος της σημείωσης
Meta data = Ο τίτλος όλης της σημείωσης
Το Facebook Notes σας δίνει τη μοναδική δυνατότητα να δημιουργήσετε αρκετές υποσελίδες μέσα στη σελίδα σας. Η Google δίνει μεγάλη βαρύτητα στα κείμενα και με τις σημειώσεις θα μπορέσετε να αυξήσετε την ορατότητα σας και για άλλες λέξεις κλειδιά.
8. Συνδέστε τη σελίδα σας στο Facebook με το site σας
Για όσους έχετε ιστοσελίδα σε WordPress και συμβουλή μου είναι να αποκτήσετε ή να μεταφέρετε την ιστοσελίδα σας σε WordPress εάν είναι σε άλλο πρόγραμμα κατασκευής ιστοσελίδων, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα widgets από το plugin Jetpack.
Το συγκεκριμένο widget ή μονάδα στα ελληνικά λέγεται Facebook Like Box και παρέχεται από τη μάνα του δωρεάν. Ο στόχος είναι να αυξήσετε τα likes στην σελίδα σας στο Facebook μέσα από το site σας. Μπορείτε να δείτε και το δικό μου site πως είναι στημένο και να κάνετε εάν θέλετε και εσείς like στην σελίδα μου.
Σε περίπτωση που δεν έχετε WordPress site θα πρέπει να πάτε στη σελίδα για τους Facebook Developers και να δημιουργήσετε το δικό σας Like Box. Η διαδικασία είναι πολύ εύκολη και δεν απαιτούνται ιδιαίτερες γνώσεις προγραμματισμού.
9. Προσκαλέστε τους φίλους σας να κάνουν like στη σελίδα σας στο facebook
Το like και το share δεν κοστίζουν κάτι εκτός και αν καταφύγετε στις πληρωμένες διαφημίσεις στο Facebook. Προσκαλέστε τους φίλους σας να κάνουν like στη σελίδα σας στο facebook και ενθαρρύνετε τους φίλους σας να προσκαλέσουν και αυτοί φίλους για να κάνουν και αυτοί like.
Βέβαια, η πρόσκληση των φίλων σας δεν σας φέρνει στοχευμένο κοινό. Το στοχευμένο κοινό μπορεί να δημιουργηθεί οργανικά εντός Facebook ή από την ιστοσελίδα σας προς τη σελίδα στο Facebook ή μέσω στοχευμένων διαφημίσεων.
Ειδικά εάν είστε σε κάποιο εξειδικευμένο αντικείμενο όπως οι αποφράξεις ή οι κηδείες.
10. Δημοσιεύστε την Facebook Fan Page στα Facebook Groups
Σε ένα από τα προηγούμενα βίντεο μου, το Facebook Groups, σας έδειχνα έναν μοναδικό τρόπο να αποκτήσετε πολλά like και share στις δημοσιεύσεις σας και πως να αυξήσετε την επισκεψιμότητα από το Facebook μέσω των δημοσιεύσεων στα Facebook Groups.
Αντί λοιπόν να δημοσιεύσετε μόνο άρθρα και προσφορές από την ιστοσελίδα σας, θα μπορούσατε να κοινοποιήσετε την σελίδα σας στο Facebook. Άμα ήτανε να επιλέξω άρθρα από το site με Facebook Page, θα επέλεγα άρθρα από το site. Για την ώρα όμως θα μπορούσατε σαν δευτερεύον στόχο να κοινοποιήσετε και την σελίδα σας.
Δείτε περισσότερα: Από τη Facebook Page στο δικό σας site
Facebook SEO και ο νέος αλγόριθμος του Facebook
Τον Μάρτιο του 2014, πολλές επιχειρήσεις και χρήστες είδανε μια τεράστια πτώση στην οργανική κίνηση από το Facebook προς την ιστοσελίδα τους. Ο νέος αλγόριθμος του Facebook ακολουθώντας τα μέτρα και τα σταθμά της Google για το spam ήτανε πλέον γεγονός.
Ο στόχος τους Facebook ήτανε η καταπολέμηση του spam και η βελτίωση της ποιότητας των δημοσιεύσεων. Όμως ο πραγματικός στόχος ήτανε η αύξηση των διαφημιστικών εσόδων με τη δημιουργία ενός νέου Facebook.
Το νέο Facebook θα προσέφερε χαμηλότερη απήχηση στις δημοσιεύσεις σας. Έτσι πολλές επιχειρήσεις με πολύ μεγάλα διαφημιστικά budget θα προσέφευγαν στα Facebook Ads ή στα λεγόμενα sponsored stories για να αντικαταστήσουν το κοινό που έχασαν και την προβολή που χρειάζονται.
Το Facebook τον πέτυχε το σκοπό του, άλλωστε πρόκειται για ιδιωτική επιχείρηση και όπως καταλαβαίνετε, δεν υπάρχει δωρεάν παιδεία.
Ο νέος αλγόριθμος του facebook δυσκόλεψε τα πράγματα και έφερε στην επιφάνεια την ανάγκη για ποιο ποιοτικό SEO και περιεχόμενο στην σελίδα σας στο Facebook.
Ξεχάστε λοιπόν τα 1.000 likes με μία δημοσίευση και αρχίστε να βελτιώνετε τη σελίδα σας και να προσαρμόζεστε στις νέες συνθήκες χαμηλής επισκεψιμότητας που δημιουργήθηκαν.
Facebook SEO και Facebook Ads
Αν και είμαι κατά των πληρωμένων διαφημίσεων και της ανταλλαγής banner γενικότερα, δυστυχώς ή ευτυχώς και αυτοί οι δύο τρόποι σας ανεβάζουν στο SEO και στα οργανικά αποτελέσματα της Google.
Εκτός και άμα γίνουν με λάθος τρόπο.
Σε ένα από τα τελευταία μου πειράματα, ασχολήθηκα με τις πληρωμένες διαφημίσεις στο Facebook ή τα sponsored stories, δηλαδή τις προωθημένες ιστορίες και άρθρα.
Ο στόχος μου ήτανε να αυξήσω τις εγγραφές στη λίστα μου και χρησιμοποίησα δύο διαφορετικές σελίδες εγγραφής. Αυτό λέγεται στο μάρκετινγκ στο ίντερνετ split testing.
Ξόδεψα λοιπόν για την πρώτη σελίδα το ποσό των 20€ και για τη δεύτερη σελίδα άλλα 20 €!
Ορίστε και οι σελίδες εγγραφής ή landing pages:
- Πρώτη σελίδα: SEO
- Δεύτερη σελίδα: Δωρεάν Βίντεο Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Νικητής βγήκε με μικρό ποσοστό η δεύτερη σελίδα εγγραφής αφού με 20 ευρώ συγκέντρωσε 365 αλληλεπιδράσεις. Αυτό σημαίνει 5 λεπτά για κάθε αλληλεπίδραση έναντι 306 αλληλεπιδράσεων και 7 λεπτών ανά αλληλεπίδραση για την πρώτη σελίδα. Η εικόνα κατά λάθος τα φέρνει ανάποδα με χρονολογική σειρά, βάζοντας πιο πάνω τη δεύτερη διαφημιστική εκστρατεία.
Το συμπέρασμα που αποκόμισα ήτανε ότι όντως τα Facebook Ads ανεβάζουν το SEO και είναι πολύ αποτελεσματικά και αποδοτικά από άποψη κόστους-απόδοσης. Έγγραψα με 40 ευρώ συνολικά γύρω στα 60 άτομα στη λίστα μου και έφτασα έως και 500 περίπου επισκέψεις σε μια μόνο κιόλας μέρα στην ιστοσελίδα μου.
Σας συνιστώ ανεπιφύλακτα τα Facebook Ads και φυσικά και θα τα συνεχίσω, γιατί είναι οικονομικά σε σύγκριση με τα Google Adwords που χρεώνουν 50 λεπτά έως 2 ευρώ το κλικ!
Ξέχασα κάτι;
Οεό! Είπα να γράψω ένα απλό αρθράκι, αλλά αυτό εδώ με τις 2.000 λέξεις και πάνω δεν είναι άρθρο, αλλά έπος! Είπα να το κάνω άθλημα και το φτάσα πρωτάθλημα!
Παρόλαυτά σίγουρα πάλι ξέχασα κάτι! Αφήστε ένα σχόλιο κάτω από το άρθρο να μου πείτε τι ξέχασα και τι πιστεύετε για το Facebook SEO γενικότερα. Η γνώμη σας μετράει πάρα πολύ για μένα και θα απαντήσω σε όλες τις απορίες σας, ακόμα και στις πιο μυστήριες!
Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!
Δείτε περισσότερα:
- 14 ways to improve your Facebook Page for SEO
- 10 Key SEO Strategies Every Facebook Page Owner Should Know
- Useful Tips for Facebook SEO 2.0
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop με το Genesis Theme Framework.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!