Πως θα γλιτώσετε το site σας από τις αλλαγές του αλγορίθμου της Google;
Και πως θα μπορέσετε να ευημερήσετε στο ίντερνετ τη στιγμή που η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στο ίντερνετ αλλάζει τον αλγόριθμο της πιο γρήγορα από ότι εσείς τα πουκάμισα!
Γεια σας φίλοι μου, ήθελα να συνεχίσω στο θέμα Google και πάλι και να εμβαθύνω περισσότερο, μετά την πρώτη γεύση που πήρατε με το άρθρο Νέο Panda 4.1 Update και πως να προστατέψετε το site σας.
Γνωρίζω σαν επαγγελματίας του SEO και του Web Design, της κατασκευής δηλαδή ιστοσελίδων ότι πολλά site θα πρέπει να περάσουν από σαράντα κύματα για να επιβιώσουν και να αντέξουν όλες αυτές τις περίεργες αλλαγές του ίντερνετ και της επιχειρηματικότητας στο ίντερνετ. Έχει παρατηρηθεί ότι οι αλλαγές του αλγορίθμου της Google επηρεάζουν βαθύτατα τις τιμές του αμερικάνικου χρηματιστηρίου.
Μετά τις τεράστιες αλλαγές πάρα πολλά site σατιρίζουν την πραγματικότητα με τη δημιουργία Δελτίο Καιρού Google Algorithm.
Δυστυχώς κάποιοι δεν θα επιβιώσουν γιατί δεν θα εργαστούν σκληρά για να δημιουργήσουν μοναδικό περιεχόμενο στο site τους με αποτέλεσμα αργά ή γρήγορα να αφανιστούν από τη Google και από το ίντερνετ γενικά. Είναι αυτοί που με ρωτάνε συνέχεια και επίμονα να τους προτείνω plugin στο WordPress για να τραβάει τα RSS Feeds, να δημιουργεί άρθρα και να τα δημοσιεύει μόνο του στο Facebook.
Χρειάζονται ένα ηλεκτρονικό botάκι δηλαδή για να κάνει όλη την λάντζα τη στιγμή που αυτοί θα παριστάνουν τον ψηφιακό κηφήνα. Όμως αυτοί δεν θα μπορέσουν ποτέ να ξύσουν ούτε καν την κορυφή του παγόβουνου και όλη αυτή το περίεργο και άχρηστο περιεχόμενο είναι απλώς μάταιο.
Άμα θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως να γλιτώσετε την ιστοσελίδα σας από τις επικείμενες αλλαγές τους αλγορίθμου της Google, τότε σίγουρα θα πρέπει να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο. Έχει γραφτεί ειδικά για σας!
Τεχνητό Περιεχόμενο και bots
Η Google τιμωρεί το τεχνητό περιεχόμενο και γενικά το περιεχόμενο που δεν δημιουργείτε από τα ανθρώπινα χέρια. Μια ματιά στους κανόνες ποιότητας περιεχομένου της Google θα σας διαφωτίσει για αυτό.
Επίσης σε κανέναν δεν αρέσει να διαβάζει πράγματα και άρθρα που δημιουργήθηκαν από ρομπότ. Φανταστείτε εσάς να αντιληφθείτε ότι τα blog που διαβάζετε δεν τα έγραψε ανθρώπινο χέρι αλλά τα παρήγαγε ένα άψυχο κομπιούτερ!
Κάθε μέρα δέχομαι πολλά μηνύματα και τηλεφωνήματα από ανθρώπους από όλο τον κόσμο για να με ρωτήσουν τα λάθος πράγματα όπως ερωτήσεις του τύπου ποιο είναι το καλύτερο plugin content scraping κτλ. Όλα αυτά είναι black hat SEO και δεν αφήνουν περιθώρια για White Hat SEO ή για πραγματικό αληθινό SEO.
Αφού βλέπω κάθε μέρα δεκάδες νέα site, ελάχιστα ή πολύ λίγα από αυτά είναι ποιοτικά και παρέχουν κάποια πληροφορία που θα βοηθήσει τον τελικό χρήστη σε κάτι. Είναι πραγματικά τραγικό αλλά είναι η αλήθεια. Λίγοι είναι οι σωστοί και εργατικοί επιχειρηματίες του ίντερνετ.
Για να βάλουμε τα πράγματα σε σειρά λοιπόν θα πρέπει να τα πάρουμε από την αρχή και να μην κάνουμε μόνοι σπασμωδικές αναφορές, απλά η αναφορά μου στο τεχνητό περιεχόμενο και στο Black Hat SEO είναι για να δείξω την αηδία μου και να καυτηριάσω όσους το κάνουν.
Οι Μεγαλύτερες Αλλαγές του Αλγορίθμου της Google
Σημασία έχει ότι το SEO εξελίσσεται και για αυτό το λόγο εξελίσσεται και ο αλγόριθμος της Google. Παρατηρώντας τις τελευταίες αλλαγές, θα μπορέσετε να προβλέψετε προς τα που περίπου θα κινηθεί η επόμενη μεγάλη αλλαγή του αλγορίθμου και έτσι θα μπορέσετε να προετοιμαστείτε ή να κινηθείτε ανάλογα.
1) Panda (26 updates) – Εισήχθηκε στις 23 Φεβρουαρίου 2011
Εάν έχετε εστιαστεί στο να δημιουργήσετε υψηλής ποιότητας περιεχόμενο για την ιστοσελίδα σας, τότε το Panda είναι ο νέος σας φίλος! Το Panda επιβραβεύει τις ιστοσελίδες υψηλής ποιότητας με το να μειώνει τις θέσεις από τις ιστοσελίδες κακής ποιότητας. Αυτή η διαδικασία επηρέασε το 12% των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Το Panda επηρέασε αρνητικά τα λεγόμενα “content farms”. Τα sites δηλαδή που παρήγαγαν μεγάλης ποσότητας χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο και τα sites με λεπτό περιεχόμενο.
Με περιεχόμενο δηλαδή που παράγονταν αυτόματα, που ήταν κλεμμένο από άλλες ιστοσελίδες ή σελίδες που απλώς σε πήγαιναν σε άλλες σελίδες. Επίσης τιμωρήθηκαν όλες οι σελίδες με πολλές διαφημίσεις ή οι σελίδες με αναδυόμενα παράθυρα. Πάρα πολλά site στην Αμερική αλλά και στην Υφήλιο τιμωρήθηκαν με το Google Panda.
2) Penguin (5 updates) – Εισήχθηκε στις 24 Απριλίου 2012
Το Penguin στόχευσε sites που χρησιμοποιούσαν τεχνικές SEO που παραβίαζαν τους κανόνες ποιότητας της Google’s. Αυτές οι τεχνικές περιλάμβαναν το λεγόμενο keyword stuffing (δηλαδή το παραφούσκωμα των ιστοσελίδων με λέξεις κλειδιά ή αριθμούς τηλεφώνου ), τα site που πουλούσαν links (το να αγοράζεις και να πουλάς δηλαδή links, τα αφύσικα links και τα σχόλια σε forum με links υπογραφές).
Τιμωρήθηκαν επίσης και άλλες πολλές τεχνικές που προσπαθούσαν να χαλιναγωγήσουν τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Αυτή η αλλαγή επηρέασε το 3% συνολικά από όλες τις αναζητήσεις, αλλά χτύπησε δραστικά πάρα πολλά sites που είχαν πετύχει ένα άδικο πλεονέκτημα έναντι των σωστών, φρόνιμων sites.
Τέσσερις επάλληλες αναδιανομές του Penguin είχανε πιο μεγάλο αντίκτυπο σε όλα τα sites.
To Penguin 3.0 λέγεται μάλιστα ότι επιβράβευσε όλα εκείνα τα site που χρησιμοποίησαν το disavow tool. Τώρα, αυτή η πληροφορία δεν είναι εξακριβωμένη.
Προσοχή στη χρήση του disavow tool της Google, πάρα πολλοί πέσανε θύματα από την ημέρα της εισαγωγής του και χάσανε στην προσπάθεια τους να καθαρίσουν δήθεν το site τους από το spam χιλιάδες πολύτιμα backlinks και μαζί τους δεκάδες θέσεις στη Google.
3) Knowledge Graph (2 updates) – Εισήχθηκε στις 26 Μαΐου 2012
Με την εισαγωγή του Knowledge Graph, η Google προσπάθησε να μπει στην σημασιολογική αναζήτηση. Τελικά όλη η παραφιλολογία αποδείχθηκε φιάσκο μια και δεν είδα κάποια μεγάλη διαφορά ή αλλαγή στα αποτελέσματα αναζήτησης, εκτός από το να μπερδέψει περισσότερο τον απλό χρήστη και να τον αποπροσανατολίσει περισσότερο. Ειδικά με τις ανανεώσεις που περιλάμβαναν το google+.
Δείτε περισσότερα: Νέο τάσεις στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google
4) Hummingbird – Εισήχθηκε στις 20 Αυγούστου 2013
To Hummingbird είναι ένας σχετικά νέος αλγόριθμος αναζήτησης που προστέθηκε στον Αλγόριθμο της Google και αποτελεί την μεγαλύτερη αλλαγή από την εποχή του Caffeine update τον Ιούνιο του 2010. Η Google κράτησε τα καλύτερα κομμάτια της από τον προηγούμενο αλγόριθμο, ενώ πρόσθεσε και νέα στοιχεία από τις νέες τάσεις αναζήτησης στο ίντερνετ.
Μια από τις νέες διορθώσεις που ποτέ δεν είδα να συμβαίνουν είναι η διόρθωση των ορθογραφικών λαθών και η σημασιολογική αναζήτηση, ενώ ανακοινώθηκε και το τέλος του exact match.
5) Pigeon – Launched July 24, 2014
Η πιο πρόσφατη αλλαγή του αλγορίθμου της Google’s ήρθε για να αλλάξει τα αποτελέσματα των τοπικών αναζητήσεων. Βελτιωμένες είναι οι αναζητήσεις πλέον από τις κινητές συσκευές και γενικά η εγγύτητα της ιστοσελίδας ως φυσικό μέρος με τον χρήστη.
Δηλαδή μια ιστοσελίδα στην Ελλάδα ή στην Αθήνα θα έχει καλύτερα αποτελέσματα στους τοπικούς χρήστες. Αυτό ευνόησε και τις σελίδες με διευθύνσεις στο Facebook καθώς και e-shop με φυσική διεύθυνση.
Γενικά θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι βοηθάει να ρυθμίσετε και τις τοπικές αναζητήσεις για να σας βρίσκει κάποιος στη Google. Δηλαδή τονώθηκε το Google Local Search.
Η λύση στη Google: Κλασσικό Μοναδικό Περιεχόμενο
Τελικά φίλοι μου θα το ξαναπώ ακόμα μία φορά. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google από το να παράγετε εσείς μοναδικό και κλασικό περιεχόμενο. Αυτό δεν το έβγαλα από το νου μου αλλά μέσα από πειραματισμούς ετών.
Βέβαια το περιεχόμενο από μόνο του δεν είναι πανάκεια. Δεν πουλάει μόνο του, αλλά χρειάζεται και την ανάλογη προώθηση. Όμως το χτίσιμο backlinks και η προώθηση γενικά της ιστοσελίδα σας αν αυτή δεν έχει περιεχόμενο ή δεν έχει κάτι χρήσιμο για τους αναγνώστες σας είναι δώρο άδωρο.
Έξω στο ίντερνετ υπάρχουν χιλιάδες sites χωρίς περιεχόμενο και χιλιάδες άλλα με περιεχόμενο. Και οι δυο κατηγορίες sites ανταγωνίζονται για το ίδιο πράγμα. Τα site χωρίς SEO και χωρίς περιεχόμενο διαφημίζονται στη Google μέσω των adwords για να βγουν στην πρώτη σελίδα της Google, ενώ τα site με περιεχόμενο βγαίνουν ήδη έστω και με κάποιες long tail keywords στην αρχή στην πρώτη σελίδα της Google.
Ξεκινήστε λοιπόν με τη δημιουργία κλασικού περιεχομένου σιγά σιγά και βάλτε τα δυνατά σας. Στη συνέχεια, θα πρέπει να δημοσιεύσετε το περιεχόμενο στα social media για να ελκύσετε τους τρόπους σας επισκέπτες. Μην επαναπαύεστε μόνο με το περιεχόμενο. Επειδή γράψατε ένα εκπληκτικό άρθρο ή φτιάξατε ένα απίστευτο βίντεο δεν σημαίνει ότι θα σταματήσουν όλοι να σας χειροκροτήσουν. Μην είστε αφελής. Θα πρέπει να δουλέψετε σκληρά και για να φέρετε κόσμο στο site σας, αλλά και για να τον κρατήσετε. Δείτε περισσότερα: High Traffic Formula: Πως να πάρετε χιλιάδες επισκέπτες στο site σας!
Δεν έχει σημασία άμα έχετε ένα απλό blog ή ένα e-shop. Άμα δεν βρει ο επισκέπτης αυτό που θέλει θα σας στείλει χαιρετίσματα και δεν θα ξαναεπιστρέψει στο site σας. Έχετε μερικά δευτερόλεπτα χρόνο να το πετύχετε αυτό από τη στιγμή της πρώτης επίσκεψης και ελπίζω να τα καταφέρετε όσο καλύτερα μπορείτε.
Content Marketing, η καλύτερη στρατηγική SEO
Άμα με ρωτούσε κάποιος ποια θεωρώ την καλύτερη στρατηγική SEO σήμερα, Οκτώβριο του 2014, θα του έλεγα το content marketing με κλειστά τα μάτια.
Δεν υπάρχει ποιο συναρπαστικό πράγμα σήμερα να κάνει κάποιος μια αναζήτηση στη Google και να βρίσκει πανέμορφα site που έχουνε ακριβώς αυτό που θέλετε να δείτε ή να μάθετε! Και αυτό δεν είναι υπερβολή.
Αυτός είναι άλλωστε και ο στόχος της Google καθημερινά και μας ταλαιπωρεί με τις τόσες αλλαγές του αλγορίθμου της. Στο άρθρο μου Πως δουλεύει η Google επισημαίνω τα δύο βασικά κριτήρια αναζήτησης που έχει η Google στην ταξινόμηση των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Αυτά είναι:
- Η Σχετικότητα και
- Η Σημαντικότητα
Η σχετικότητα έχει να κάνει με το πόσο σχετικό είναι το site σας με αυτό που αναζητά ο χρήστης και η σημαντικότητα έχει να κάνει με το πόσο σημαντικό ή ποιοτικό είναι το site σας. Για να επισημάνει και τα δύο η Google χρησιμοποιεί έναν πολύπλοκο αλγόριθμο με πάνω από 200 παράγοντες.
Βέβαια, οι παράγοντες αυτοί είναι αρκετά ευμετάβολοι και κανείς δεν ξέρει τι θα ξημερώσει αύριο με τη Google. Είναι μια τεράστια εταιρεία με τεράστια κεφάλαια που πιστέψτε με είναι πολύ δραστήρια. Όμως το κλασικό περιεχόμενο το ζητάνε όλοι και δεν θα πέσει ποτέ από την πρώτη σελίδα της Google.
Μάρκετινγκ Περιεχομένου και Άρθρο Πυλώνας
Το άρθρο πυλώνας είναι η θεμέλια λίθος κάθε πετυχημένης ιστοσελίδας και πρέπει κάθε πετυχημένο site να στηρίζεται πάνω σε άρθρα πυλώνες.
Ένα άρθρο πυλώνας είναι ένα μεγάλο άρθρο περιεχόμενου, είναι το στήριγμα του blog σας. Το άρθρο πυλώνας είναι περίπου 5,000 έως 10,000 λέξεις, καλύπτει κάθε κατηγορία ή τη σελίδα του blog σας και αυτό είναι το πλαίσιο για την κατασκευή των άλλων δευτερευουσών άρθρων γύρω του.
Μέσω της διασύνδεσης του δημιουργεί ένα τεράστιο αντίκτυπο στις μηχανές αναζήτησης και η κυκλοφορία προς τη σελίδα σας αυξάνεται κατακόρυφα. Το άρθρο πυλώνας είναι αειθαλές, μακροπρόθεσμο και υψηλής ποιότητας και συνοδεύεται από βίντεο και φωτογραφίες.
Το άρθρο πυλώνας ή τα άρθρα πυλώνας είναι ο θεμέλιος λίθος του μάρκετινγκ περιεχομένου.
Πως να αποφύγετε τα spam backlinks
Τo spamming είναι μια προσφιλής συνήθεια των αεριτζήδων του ίντερνετ. Αυτών που προσπαθούν να βάψουνε τα αυγά χωρίς μπογιά.
Μια πολύ απλή τεχνική spamming είναι τα λεγόμενα backlinks generators, τα οποία τα έχω χρησιμοποιήσει και δεν προσφέρουν τίποτα.
Τίποτα παρά μόνο άχρηστα, χαμηλής αξίας spam backlinks τα οποία μάλλον από ότι έχω συμπεράνει συμβάλουν στο αρνητικό SEO παρά στο θετικό. Και αυτό συμβαίνει γιατί ενώ είχα 45.000 backlinks εκ των οποίων τα μισά ήτανε από spam, είχα μόνο 50 οργανικές επισκέψεις τη μέρα από τη Google. Ενώ τώρα με 25.000 πραγματικά και ποιοτικά backlinks έχω τις διπλάσιες.
Άρα τα backlink generators και τα spam bakclinks ως προϊόντα του black hat SEO ζημίωναν την ιστοσελίδα μου αντί να την ωφελούν. Στοχεύετε για άλλη μια φορά στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα όταν κάνετε SEO εκτός σελίδας.
Το διαχρονικό SEO είναι σαν την κορφή του παγόβουνου
To διαχρονικό SEO είναι σαν το παγόβουνο, φαίνεται μόνο το 10% των αποτελεσμάτων του στην αρχή. Η ίδια πάλι αναλογία έχει να κάνει και με την αναλογία του On Page SEO και του Off Page SEO. Άμα θέλετε να μάθετε περισσότερα για το On Page SEO και το Off Page SEO, δεν έχετε παρά να γραφτείτε στα μαθήματα SEO Google Πρώτη Σελίδα.
Η κατάλληλη ερώτηση είναι ποιο είναι το σωστό SEO; Και η απάντηση είναι ότι το σωστό SEO είναι το διαχρονικό SEO το οποίο είναι πάρα πολύ αργό μεν, αλλά έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα δε.
Ο λόγος που το διαχρονικό SEO είναι αργό είναι γιατί βασίζεται στην δημιουργία εκπληκτικού περιεχομένου. Πάρτε για παράδειγμα το Μπρούσκο που είναι μία από τις δημοφιλέστερες σειρές της τηλεόρασης. Η παραγωγή του μόνο στοίχισε πολλά εκατομμύρια ευρώ και πολύ χρόνο. Όμως είναι μία σειρά που είναι πλέον κλασσική και πιστέψτε με θα προβάλετε πολλά χρόνια μετά την παραγωγή της όπως οι ταινίες στο Χόλιγουντ και οι σαπουνόπερες.
Επίσης, όλοι μιλάνε για αυτό, έχει μείνει δηλαδή αξέχαστο στις καρδιές των θεατών. Αυτό είναι το λεγόμενο viral marketing. Για να κάνετε και σεις τους άλλους να μιλάνε για εσάς, θα πρέπει να έχετε δημιουργήσει ένα μοναδικό site και να παρέχετε απίστευτης ποιότητας υπηρεσίες μέσα σε αυτό. Σκεφτείτε το λίγο σοβαρά.
Μήπως ξέχασα κάτι;
Άνθρωπος είμαι όπως και εσείς και πολλές φορές πάνω στην βιασύνη μου να καλύψω ένα θέμα ίσως παραλείψω κάτι που σας ενδιαφέρει ή σας καίει ιδιαίτερα. Άμα αισθάνεστε ότι δεν καλυφθήκατε από το παραπάνω άρθρο, μη διστάσετε να αφήσετε ένα μήνυμα κάτω στα σχόλια. Η γνώμη σας μετράει πάρα πολύ για μένα και σας ευχαριστώ πάρα πολύ εκ των προτέρων.
Μάθετε περισσότερα για τις αλλαγές του αλγορίθμου της Google
- An Introduction To Google’s Algorithm Updates
- SEO 101: How Google Algorithm Changes Are Impacting #Marketing Processes
- Δημιουργήστε Απίστευτο Περιεχόμενο: Το Άρθρο Πυλώνας
- What is Content Marketing?
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop με το Genesis Theme Framework.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!