ΒΓΑΛΤΕ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΡΥΠΤΟ

Κατεβάστε τον οδηγό Κρύπτο για αρχάριους

Πως να ξεκινήσετε με το digital marketing στο ίντερνετ

DIGITAL MARKETING SEO GREECE-1

Πως να ξεκινήσετε με το digital marketing στο ίντερνετ

Το SEO είναι μέρος ενός μεγαλύτερου κομματιού που λέγεται digital marketing ή ψηφιακό μάρκετινγκ στα Ελληνικά. Άλλοι συνώνυμοι όροι του digital marketing είναι το ίντερνετ μάρκετινγκ ή το διαδικτυακό μάρκετινγκ και το online marketing.

Για κάποιον που ξεκινάει σήμερα με την ιστοσελίδα του στο ίντερνετ και θέλει να την ανεβάσει στην Google για να αποκτήσει την πολυπόθητη επισκεψιμότητα που θα του φέρει έσοδα το digital marketing είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο και έχει τέτοια έκταση που είναι σχεδόν ακατόρθωτο να βρει την άκρη του νήματος για να ξεκινήσει από κάπου.

Για να μπορέσουμε να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά και για να δημιουργήσουμε μια πετυχημένη και ολοκληρωμένη καμπάνια στο ίντερνετ ξεκινώντας από το μηδέν, θεώρησα καλώς να αναπτύξω αυτό το θέμα.

Διαβάστε παρακάτω για να δείτε τι περιέχει μια ολοκληρωμένη στρατηγική μάρκετινγκ στο ίντερνετ.

Τι είναι το digital marketing;

Εξ ορισμού το digital marketing είναι όλες εκείνες οι προωθητικές ενέργειες μάρκετινγκ που γίνονται με σκοπό την αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων μέσω του ίντερνετ.

Υπάρχουν πολλοί άλλοι θεωρητικοί ορισμοί και επιστημονικά τεκμηριωμένοι για το τι είναι μάρκετινγκ και μάρκετινγκ στο ίντερνετ που για πρακτικούς και μόνο λόγους δεν μας αφορούν σήμερα.

Ο στόχος λοιπόν του digital marketing είναι να καταφέρει μέσα από τη φαρέτρα των ενεργειών του να σας μεγιστοποιήσει τα έσοδα από το ίντερνετ.

Το digital marketing χωρίζεται για αυτό το σκοπό σε κάποιες άλλες κατηγορίες που κάθε μία περιέχει μερικές προωθητικές ενέργειες. Όλες οι κατηγορίες μαζί συνθέτουν την πλήρη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ που θα πρέπει να ακολουθήσει μια πετυχημένη ηλεκτρονική επιχείρηση.

Ο τροχός του digital marketing

noob-online-marketing-wheel

Ο πιο πλήρης και κατατοπιστικός οδηγός που έχω μελετήσει στο ίντερνετ και κατάφερε να συγκεντρώσει και τις 8 κατηγορίες ενεργειών μάρκετινγκ στο ίντερνετ είναι ο Noob Guide to Online Marketing που τον έχει δημοσιεύσει η εταιρεία Unbounce σε συνεργασία με την Moz.com τον Φεβρουάριο του 2011.

Τα βασικά στοιχεία του οδηγού Online Marketing είναι:

  • Η στρατηγική digital marketing είναι μια καμπάνια έξι μηνών και δεν γίνονται όλα σε ένα μήνα.
  • Θα πρέπει την κίνηση να την στέλνετε στις σελίδες προορισμού (landing pages) στις σελίδες εγγραφής δηλαδή ή σελίδες πωλήσεων και να μην κατευθύνετε τον επισκέπτη στην πρώτη σελίδα μόνο όπως κάνουν πάρα πολλά site μέχρι σήμερα.
  • Η στρατηγική μάρκετινγκ αποτελείται από 8 επιμέρους κατηγορίες. Θα πρέπει να επιλέξετε τουλάχιστον μία προωθητική ενέργεια από κάθε κατηγορία ή και περισσότερες για να είναι η προώθηση της ιστοσελίδας σας πλήρης, αλλιώς θα έχετε αφήσει κενά που σίγουρα θα τα καλύψουν οι κοντινοί και οι μακρινοί ανταγωνιστές σας.

Ποιες είναι οι οχτώ κατηγορίες του digital marketing;

Οι οχτώ κατηγορίες προωθητικών ενεργειών και εργαλείων του digital marketing είναι οι παρακάτω:

  • Social Media Marketing
  • Email Marketing
  • Lead Generation
  • Organic (SEO/SEM)
  • Conversion Optimization
  • Analytics
  • Content Marketing
  • Pay Per Click (PPC)

Παρακάτω θα αναλύσουμε μία μία τις επιμέρους κατηγορίες και θα δούμε πως συνδέεται η μία με την άλλη και όλες μαζί με το SEO ή την βελτιστοποίηση ιστοσελίδων.

Αν και ο οδηγός γράφτηκε το 2011, παραμένει ακόμα και σήμερα κλασσικός αν και πολλά πράγματα σήμερα έχουν ενσωματωθεί ή το ένα εμπεριέχει το άλλο.

Λίγο ή πολύ έχω αναπτύξει όλα τα επιμέρους θέματα του online marketing μέσα στην ιστοσελίδα μου πλην του Pay Per Click (PPC advertising στη Google) στο Google Adwords συγκεκριμένα. Ο μοναδικός λόγος που δεν προτείνω τη χρήση του Google Adwords είναι λόγω της μηδαμινής του απόδοσης στο SEO και στα έσοδα της ιστοσελίδας σας.

Με άλλα λόγια θεωρώ ότι το Google Adwords είναι ακριβό στη χρήση του σε αντίθεση με άλλα διαφημιστικά δίκτυα όπως αυτό του Facebook ή του Twitter.

Για να δείτε όμως τις επιμέρους κατηγορίες του Online Marketing θα πρέπει να διαβάσετε παρακάτω.

Social Media Marketing

Για το social media marketing έχουν γραφτεί πάρα πολλά και στην ιστοσελίδα μου έχω αφιερώσει ειδική κατηγορία άρθρων σχετικά με αυτά.

Γενικά μιλώντας, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα social media για να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα προς την ιστοσελίδα μας αλλά και για να μαζέψουμε υποψήφιους πελάτες και να μην αναλωθούμε από αυτά.

Προσοχή λοιπόν, το facebook και τα κοινωνικά μέσα δεν είναι το παν αλλά ένα εργαλείο δουλειάς.

Τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσουμε για να στήσουμε μια πετυχημένη καμπάνια στα social media είναι τα παρακάτω:

  1. Δημιουργήστε το brand σας
  2. Φτιάξτε τη σελίδα σας στο facebook
  3. Χρησιμοποιήστε το facebook advertising
  4. Δημιουργήστε το Google Plus προφίλ σας
  5. Δημιουργήστε τη σελίδα Google For Business
  6. Δημιουργήστε το Twitter profile σας
  7. Δημιουργήστε προφίλ στο LinkedIn, Pinterest, YouTube
  8. Συνδέστε την ιστοσελίδα σας με όλα τα μέσα
  9. Κοινοποιήστε την ιστοσελίδα σας και τις εσωτερικές σελίδες σε όλα τα μέσα

Τα social Media είναι άρρηκτα δεμένα με το SEO και πολλά από αυτά αποτελούν παράγοντες του ίδιου του αλγορίθμου της Google.  Μπορείτε να δείτε περισσότερα για το SEO και τα social media στα άρθρα:

Email Marketing

Το email marketing αποτελεί από μόνο του ένα μοναδικό και πολύ πειστικό κανάλι πωλήσεων και αγορών αντίστροφα.

Ο λόγος;

Γιατί χρειάζεστε περισσότερες από μία επισκέψεις στην ιστοσελίδα σας του ίδιου υποψήφιου πελάτη για να αγοράσει κάτι από εσάς. Θα πρέπει ο επισκέπτης να μπει στην ιστοσελίδα σας περισσότερες από μία φορές, οι ειδικοί λένε από 7 έως 12 για να σας εμπιστευτεί και να ψωνίσει κάτι από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ή να σηκώσει το τηλέφωνο και να σας καλέσει.

Από τη στιγμή που κάποιος νέος επισκέπτης εισέρχεται στην ιστοσελίδα σας θα πρέπει να υπάρχει ένα κίνητρο για να εγγραφεί στην λίστα με το newsletter σας αλλιώς άμα δεν γίνει πελάτης αμέσως θα τον χάσετε για πάντα.

Το remarketing είναι ένας ακριβώς και λάθος τρόπος για να ξαναφέρετε τον πελάτη πίσω στην ιστοσελίδα σας. Ο πιο οικονομικός και συνάμα πιο έξυπνος τρόπος είναι το email marketing γιατί έχει από μόνο του πολύ υψηλά ποσοστά μετατροπών.

Έτσι θα πρέπει να επιλέξετε μια εταιρεία email marketing όπως η Mailchimp ή η Aweber για παράδειγμα και να δημιουργήσετε την πρώτη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και το πρώτο newsletter με συχνότητα μιας εβδομάδας.

Καλό θα ήτανε να κάνετε A/B τέστινγκ για να δείτε ποια emails έχουν μεγαλύτερη απόδοση και να κρατήσετε μόνο τη θεματολογία που μαζεύει τα περισσότερα κλικ.

Επίσης το email marketing σας ανεβάζει κατακόρυφα και στο SEO.

Lead Generation

Το lead generation είναι το μάζεμα σε εισαγωγικά υποψηφίων αγοραστών ή δυνητικών πελατών. Αυτό μπορεί να γίνει εν μέρει μέσα από τη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όμως μπορεί να γίνει και με άλλους τρόπους όπως με φόρμες εγγραφής, με φόρμες ζήτησης προσφορών, από τα social media και γενικά από οποιονδήποτε φυσικό ή ηλεκτρονικό τρόπο.

Προσωπικά χρησιμοποιώ τη σελίδα ζητήστε προσφορά για να μαζέψω ζητήσεις υπηρεσιών από υποψήφιους πελάτες.

Γενικά όμως κάθε είδος και κάθε αντικείμενο στο ίντερνετ έχει την δική του ιδιομορφία και θα πρέπει να προσαρμόζεστε στην αγορά σας για να μαζέψετε υποψήφιους πελάτες.

Organic (SEO/SEM)

Το SEO είναι το αγαπημένο μου θέμα γιατί κάθε μέρα ασχολούμαι με αυτό και γενικά μετά την κατασκευή ιστοσελίδων είναι η δεύτερη προτεραιότητα μου στην εταιρεία μου.

Τα βασικά σημεία του SEO είναι η δημιουργία περιεχομένου που εδώ εμπεριέχεται σε άλλη κατηγορία, η δημιουργία backlink, το τεχνικό SEO και γενικά η βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας σας με κάθε τρόπο για να βγαίνει στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης.

Εμπειρικά και μόνο θα πρέπει να σας αναφέρω ότι το SEO είναι ο καλύτερος τρόπος σήμερα για να αναπτύξετε την επιχείρηση σας στο ίντερνετ.

Η οργανική επισκεψιμότητα είναι το καλύτερο είδος επισκεψιμότητας στο ίντερνετ και έχει το υψηλότερο ποσοστό μετατροπών καθώς και τα μεγαλύτερα κέρδη ανά κλικ.

Θα πρέπει να είναι η πρώτη σας προτεραιότητα συγκριτικά με όλες τις άλλες κατηγορίες του ίντερνετ μάρκετινγκ.

Conversion Optimization

Το Convertion Optimization ή Conversion Rate Optimization (CRO) είναι η βελτιστοποίηση των μετατροπών των υποφήφιων επισκεπτών σε πελάτες.

Κατά κύριο λόγο έχει να κάνει με την βελτιστοποίηση των σελίδων του site σας για να επιλέξετε ποια σελίδα μετατρέπει περισσότερους επισκέπτες σε πελάτες.

Αυτή η διαδικασία λέγεται δοκιμές Α/Β, πολυπαραγοντικές δοκιμές όταν πρόκειται για περισσότερες από μία όμοιες σελίδες κτλ.

Θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας στην αύξηση του ποσοστού μετατροπών την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας, τις λέξεις κλειδιά που πουλάνε και ένα σωρό άλλους παράγοντες όπως:

  • Αρχιτεκτονική της ιστοσελίδας
  • Διαδικασία αγορών
  • Κατανοητά γραφικά
  • Χρηστικότητα ιστοσελίδας
  • Ποιότητα της ιστοσελίδας

Δεν πρέπει να παίρνετε αψήφιστα την διαδικασία της ηλεκτρονικής πώλησης. Μπείτε στο μυαλό των πελατών σας και σκεφτείτε όπως σκέφτονται και αυτοί.

Θα αγοράζατε ποτέ από το δική σας ιστοσελίδας έστω και κάτι;

Αν όχι, θα πρέπει επειγόντως να κάνετε όλες τις διορθώσεις που χρειάζονται για να κάνετε την ιστοσελίδα σας πιο φιλική προς τον χρήστη, πιο φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης και να βελτιώσετε το ποσοστό μετατροπών.

Analytics

Αναγκαστικά το μάρκετινγκ στο ίντερνετ γίνεται μόνο όταν μπορούμε να θέσουμε στόχους και να μετρήσουμε τα αποτελέσματα τους. Χρειαζόμαστε κάποιο εργαλείο μέτρησης της επισκεψιμότητας και της συμπεριφοράς του χρήστη στην ιστοσελίδα μας.

Το στατιστικό πακέτο που προτείνω είναι τα Google Analytics τα οποία θεωρούνται ως τα πιο αξιόπιστα και αναλυτικά μέχρι στιγμής.

Καλό θα ήτανε να εγκαταστήσετε τα Google Analytics στην ιστοσελίδα σας, να καταχωρήσετε την ιστοσελίδα σας στα Google Webmaster Tools και στη συνέχεια να ορίσετε στόχους πωλήσεων και μετατροπών μέσα στην ιστοσελίδα σας.

Η σωστή στοχοθέτηση και η παρακολούθηση των στόχων σας είναι αναγκαία για να ξέρετε ποια κατεύθυνση θα πάρετε και τι θα κάνετε για να τους πετύχετε.

Content Marketing

Το content marketing είναι η δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου για την ιστοσελίδα σας.

Επειδή οι μηχανές αναζήτησης δουλεύουν με περιεχόμενο, είναι υποχρεωτικό για να ανεβούμε σε αυτές αλλά και για να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των υποψήφιων πελατών μας να δημιουργήσουμε σωστό και κατάλληλο περιεχόμενο που ζητάει η αγορά μας.

Το καταλληλότερο πρόγραμμα δημιουργίας περιεχομένου στο ίντερνετ είναι το WordPress και ως συνέπεια είναι το καλύτερο λογισμικό για να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα και ανεβείτε στη Google.

Μερικά από τα βήματα που θα πρέπει να κάνετε στην παραγωγή περιεχομένου είναι

  • να δημιουργήσετε έναν ηλεκτρονικό οδηγό ή ένα δωρεάν ebook
  • να γράφετε μία φορά την εβδομάδα στο εταιρικό σας blog
  • να διαμοιράζετε το περιεχόμενο σας στα social media
  • να δημιουργήσετε τις δικές σας φωτογραφίες, γραφικά ή infographics
  • να δημιουργήσετε το δικό σας εταιρικό βίντεο και να το διαμοιράσετε στα social media video channels

Τέλος θα πρέπει να βελτιώσετε το περιεχόμενο των ήδη υπαρχόντων σελίδων, άρθρων, προϊόντων προσθέτοντας και άλλο περιεχόμενο.

Pay Per Click (PPC)

Το pay per click είναι η διαφημιστική προώθηση της ιστοσελίδας με πληρωμένη διαφήμιση ανά κλικ. Μπορεί να ξεκινήσει το κόστος του κλικ από μερικά λεπτά και να φτάσει μερικά ευρώ, οπότε θα πρέπει να είστε προσεκτικοί γιατί μπορεί να αναλώσετε όλον το προϋπολογισμό σας σε μερικά κλικ άσκοπα.

Άμα η ιστοσελίδα σας είναι σχετικά καινούρια και δεν έχει ανέβει ακόμα στις μηχανές αναζήτησης, θα πρέπει για να φέρετε νέους επισκέπτες και για να προσελκύσετε νέους πελάτες να χρησιμοποιήσετε την πληρωμένη διαφήμιση.

Το καλύτερο μέσο για να ξεκινήσετε θεωρώ ότι είναι το facebook και οι διαφημίσεις σε αυτό.

Καλό θα ήτανε να δημιουργήσετε μερικές διαφημίσεις για να στείλετε κόσμο στις landing pages, στις σελίδες προορισμού και όχι στην αρχική σας σελίδα.

Αφήστε τις διαφημίσεις να τρέξουν για μερικές μέρες και μετά κρατήστε αυτήν ή αυτές που έχουν την μεγαλύτερη απόδοση.

Προσωπικά χρησιμοποιώ το facebook ως διαφημιστικό μέσο και έχω κρατήσει το διαφημιστικό κόστος σχετικά χαμηλά με 4 λεπτά το κλικ.

Άμα τα βρείτε σκούρα και δεν ξέρετε πως να ξεκινήσετε, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου ή να ζητήσετε μια προσφορά για υπηρεσίες digital marketing.

Το digital marketing δεν κάνει Παπάδες

 

DIGITAL MARKETING KANEI PAPADES-1

Αντί επιλόγου θα ήθελα να αναφέρω ότι το digital marketing δεν κάνει από μόνο του Παπάδες. Το digital Marketing είναι απλώς ένας μπούσουλας για να βοηθήσει την ιστοσελίδα μας να αποκτήσει επισκεψιμότητα  ή κίνηση ειδικά όταν κάποιος ξεκινάει σήμερα και είναι εντελώς άσχετος με το μάρκετινγκ στο ίντερνετ.

Στόχος του είναι να σας κάνει εσάς τους ίδιους ειδικούς στην διαχείριση της ιστοσελίδας σας για να μπορέσετε να αποκτήσετε το θεωρητικό υπόβαθρο που με την εξάσκηση θα σας οδηγήσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Βέβαια δεν σημαίνει πως θα μπορέσετε από τη μία μέρα στην άλλη να μεταμορφωθείτε σε γκουρού του μάρκετινγκ στο ίντερνετ, όλα χρειάζονται τον χρόνο τους. Και δεν χρειάζεται να γίνετε εσείς ο ειδικός γιατί ο επιχειρηματίας στο ίντερνετ θα πρέπει να έχει γνώσεις γενικής παιδείας για να μπορέσει να αναθέσει την προώθηση της ιστοσελίδας σε κάποιον τρίτο είτε υπάλληλο, είτε εταιρεία μάρκετινγκ.

Όμως για να παρακολουθήσει κάποιος την πορεία της καμπάνιας του στο ίντερνετ θα πρέπει να έχει τις απαραίτητες γνώσεις και την εμπειρία για να μπορέσει να εξάγει τα απαραίτητα συμπεράσματα και να κάνει τις διορθώσεις όταν και εφόσον χρειάζεται.

Η αύξηση των γνώσεων σας για το ίντερνετ και πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιβίωση σας ηλεκτρονικά αλλά και για την οικονομική σας ευμάρεια σήμερα και για πάντα.

Πιστεύω ότι σας βοήθησα να αποκτήσετε μια συνολική εικόνα για το μάρκετινγκ της επιχείρησης σας στο ίντερνετ και σας εύχομαι καλή επιτυχία!

Δείτε περισσότερα για το digital marketing

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.

seo-web-design

2 σκέψεις στο “Πως να ξεκινήσετε με το digital marketing στο ίντερνετ”

  1. Κύριε Γιάννη, βασικά συγχαρητήρια.

    Έχω διαβάσει πάρα πολλά από τα άρθρα σας γιατί είναι πάρα πολλά όντως και έχετε πάρα πολύ μεγάλο όγκο περιεχομένου στα ελληνικά πράγμα που είναι κομματάκι δύσκολο για κάποιον να το αφομοιώσει.

    Σας θαυμάζω γιατί γνωρίζεται το αντικείμενο SEO και Web Design και όντως ξέρετε καλά το τι γίνεται.

    Επίσης, έχετε μεταδοτικότητα.

    Ουφ! Το είπα και αυτό και τώρα βλέπω ότι από το SEO επεκτεινόμαστε στο digital marketing που όπως λέτε είναι σημαντικότερο γιατί είναι όλο το έργο που πρέπει να κάνει κανείς στην ιστοσελίδα του για να δει περισσότερα και γρηγορότερα αποτελέσματα.

    Ποια μέθοδος προτείνετε ως πρώτη από όλα αυτά; Από που ξεκινάει κάποιος;

    Απάντηση

Σχολιάστε