RankBrain Το νέο τρίτο σήμα κατάταξης της Google
Μετά τα bakclinks και το περιεχόμενο, το RankBrain είναι το τρίτο σημαντικότερο σήμα κατάταξης της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα αναζήτησης
Περίπου 1 εκατομμύριο νέες αναζητήσεις προστίθενται κάθε μέρα στη Google. Πολλές από αυτές τις αναζητήσεις είναι σύνθετες ή όχι και τόσο ξεκάθαρες.
Για να βελτιώσει την ποιότητα των αναζητήσεων η ίδια η Google αποφάσισε να εισάγει τον από μηχανής Θεό, την τεχνητή νοημοσύνη στις αναζητήσεις ή το RankBrain.
Δείτε παρακάτω σχετικά με το τι αλλάζει στη Google και πως θα επηρεαστεί η ιστοσελίδας σας, θετικά ή αρνητικά.
Τι αλλάζει με το RankBrain;
Το RankBrain μπήκε στη ζωή μας τον Οκτώβριο του 2015 και ήρθε για να ρίξει φως στις περίεργες ή ελλειμματικές αναζητήσεις της Google.
Από τα εκατομμύρια των ερωτημάτων που δέχεται κάθε δευτερόλεπτο η Google, περίπου το 15% από αυτά είναι εντελώς καινούρια και όπως καταλαβαίνετε είναι και διφορούμενα. Μοιάζουν δηλαδή με τον χρησμό του μαντείου των Δελφών που είναι του τύπου ήξοις αφίξοις.
Το RankBrain βοηθά τη μηχανή αναζήτησης να κατανοήσει καλύτερα αυτές τις διφορούμενες ερωτήσεις, όπως για παράδειγμα, «Ποιος είναι ο κορυφαίος αντίκλητος για την υπηρεσία του στρατηγού στις Ένοπλες Δυνάμεις» έτσι ώστε να μπορεί να αναδείξει όσο το δυνατό πιο χρήσιμα αποτελέσματα.
Το RankBrain λειτουργεί με την ενσωμάτωση του γραπτού λόγου σε μαθηματικές οντότητες που η μηχανή αναζήτησης μπορεί να καταλάβει.
Μπορεί να υποθέτει επίσης ποιες λέξεις και φράσεις είναι παρόμοιες έννοιες μεταξύ τους, έτσι ώστε να μπορεί να βοηθήσει στην απλοποίηση των ερωτημάτων για την Google για αναζήτηση.
Ο Greg Corrado, ανώτερος ερευνητής στο Google δήλωσε ότι από τις εκατοντάδες των σημάτων που βοηθούν στην διαμόρφωση ενός αλγορίθμου αναζήτησης, το RankBrain έχει γίνει γρήγορα το τρίτο πιο σημαντικό μέρος που συμβάλλει στο αποτέλεσμα ενός ερωτήματος αναζήτησης.
Βέβαια, η ίδια η Google δεν μας αναφέρει πουθενά ποια είναι τα δύο πρώτα μέρη που συντελούν στη διαμόρφωση των σελίδων αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Ωστόσο η προσωπική πείρα αλλά και οι κύκλοι των ειδικών στο SEO στην Αμερική και σε άλλες χώρες λένε ότι τα δύο πρώτα μέρη στην διαμόρφωση των σελίδων αποτελεσμάτων στη Google είναι:
- τα backlinks
- και οι λέξεις κλειδιά που υπάρχουν στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας.
Πόσο καλύτερη είναι η τεχνητή νοημοσύνη συγκριτικά με τον ανθρώπινο εγκέφαλο;
Όταν οι μηχανικοί αναζήτησης της Google, που εργάζονται στους εν λόγω αλγορίθμους, κλήθηκαν να κοιτάξουν μερικές σελίδες και να προβλέψουν ποιες αναζητήσεις θα τοποθετούνταν σε υψηλή βαθμίδα στα αποτελέσματα, κατάφεραν να μαντέψουν σωστά το 70%. Το RankBrain είχε 10% υψηλότερο ποσοστό επιτυχίας.
Το ότι το RankBrain ξεπέρασε μόνο κατά 10% τους εξειδικευμένους επιστήμονες λέει πολλά για την νέα τεχνολογία μηχανικής μάθησης.
Εδώ η τεχνητή νοημοσύνη δεν έχει να κάνει μόνο με συγκεκριμένες υπολογιστικές πράξεις, αλλά θα πρέπει να προσομοιώσει την ανθρώπινη σκέψη και την ανθρώπινη διαδικασία μάθησης.
Δεν ξέρω αν το γνωρίζετε αλλά η Google έχει επενδύσει πάρα πολλά χρήματα μέσω των αδερφών εταιρειών της στην ανάπτυξη εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης όπως των έξυπνων συσκευών, του internet of things και του αυτοκινήτου χωρίς οδηγό.
Η ίδια τάση συνεχίζεται με μεγάλη μέχρι στιγμής επιτυχία και στον τομέα του αλγορίθμου αναζήτησης που είναι και η αιχμή του δόρατος της ίδιας της Google.
Τεχνητή νοημοσύνη στις αναζητήσεις
Όπως υποστηρίζει το Bloomberg, το Facebook ήδη χρησιμοποιεί σύστημα τεχνητής νοημοσύνης για την ταξινόμηση των άρθρων στην κεντρική σελίδα και η Microsoft χρησιμοποιεί τέτοιου είδους συστήματα για να βελτιώσει το Bing.
Ήταν αναμενόμενη αυτή η κίνηση της Google όντως και στο μέλλον θα βλέπουμε ότι η προσπάθεια να μαντέψουν οι μηχανές της πρόθεσης του χρήστη στις αναζητήσεις γίνεται πιο επιτακτική για να είναι πιο εύστοχα και συναφή τα αποτελέσματα αναζήτησης με αυτό που πραγματικά θέλουμε ή ψάχνουμε στη Google.
Μπορεί το Google Remarketing να έχει αποδειχθεί παταγώδης αποτυχία μέχρι στιγμής για μερικές αγορές, αλλά μετά ο σκληρό μάθημα που πήρε η ίδια η εταιρεία, να βελτίωσε τον αλγόριθμο της με την προσθήκη της τεχνητής νοημοσύνης και με συστήματα μηχανικής μάθησης. (machine learning)
Πόσο επηρεάζει ο RankBrain την ιστοσελίδα σας;
Δεν θέλω να φανώ κυνικός, αλλά προσωπικά δεν κατάλαβα και τίποτα ιδιαίτερο από τον Οκτώβριο και μετά, εκτός από την δραματική κατάσταση της Ελληνικής οικονομίας που επηρεάζει και αυτή με τον τρόπο της τις αναζητήσεις της Google.
Ο αντίκτυπος που προβλέπεται να έχει το RankBrain στην ιστοσελίδα σας είναι σχεδόν μηδενικός για τα ελληνικά αποτελέσματα αναζήτησης και ως εκ τούτου για τα ελληνικά site και τα ελληνικά δεδομένα.
Ο λόγος που δεν επηρεάζει ακόμα ο RankBrain τη χώρα μας είναι ότι δεν έχει προσαρμοστεί ακόμα σε όλες τις γλώσσες και για όλες τις εθνικές αναζητήσεις. Ίσως η Google να μην προχωρήσει ποτέ με την ελληνική γλώσσα που έχει μια ιδιομορφία στα σύμβολα και στην σημειωτική της έναντι των λατινογενών γλωσσών και του λατινικού αλφάβητου.
Ίσως όμως κάποια στιγμή να προχωρήσει στην επέκταση του RankBrain και στην ελληνική αγορά και την ελληνική γλώσσα.
Όταν το περιεχόμενο δεν είναι από μόνο του αρκετό
Το περιεχόμενο είναι το δεύτερο σημαντικότερο πράγμα μετά τα backlink και πριν το RankBrain. Είναι όμως από μόνο του αρκετό για να βοηθήσει μια ιστοσελίδα να ανεβεί στις πρώτες θέσεις της Google;
Όλα τα κορυφαία SEO site και οι επιφανείς ιστοσελίδες στο ίντερνετ καθώς και η ίδια η Google τονίζουν την σημαντικότητα του περιεχομένου προσπαθώντας έτσι να υποβαθμίσουν τα backlinks ως σήμα κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ο λόγος που γίνεται αυτό είναι γιατί τα backlinks μπορεί να δημιουργηθούν με μη φυσικό τρόπο ή να είναι προϊόντα φθηνού λογισμικού SEO ή αγορασμένα.
Τέτοια backlinks θεωρούνται ως μη ποιοτικά και λαμβάνονται ως spam για την Google και για όλες τις άλλες μεγάλες μηχανές αναζήτησης.
Επειδή όμως είναι ακόμα ανέφικτο να τιμωρήσει η Google χειρωκίνητα ένα ένα τα χιλιάδες site που καταφεύγουν σε τέτοιες μεθόδους χαλιναγώγησης των αποτελεσμάτων αναζήτησης, έτσι προτιμάει τις αναβαθμίσεις του αλγορίθμου που δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στο περιεχόμενο παρά στα backlinks.
Παρόλα αυτά, η αξία των backlinks είναι ακόμα πολύ μεγαλύτερη και το περιεχόμενο από μόνο του δεν αρκεί για να δώσει στην ιστοσελίδα σας τη δυναμική που αυτή χρειάζεται για να βγει στην πρώτη σελίδα της Google.
Αυτό που μπορείτε όμως να κάνετε για να αυξήσετε το ποσοστό μετατροπών και την ποιότητα της ιστοσελίδας σας είναι να βελτιώσετε το περιεχόμενο σας και να χτίσετε το brand σας στο ίντερνετ.
Θα πρέπει δηλαδή να κάνετε το site σας να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και να κάνετε τον επισκέπτη να παθαίνει σοκ από την ποιότητα, από την ποιότητα των προϊόντων σας, την ποιότητα της ιστοσελίδας σας, την ποιότητα των άρθρων σας και την ποιότητα των υπηρεσιών σας.
3 συμβουλές για να ωφεληθείτε από το RankBrain
Συμπεριλάβετε φράσεις κλειδιά στο περιεχόμενο και στην ιστοσελίδα σας
Οι φράσεις κλειδιά βοηθάνε τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας καλύτερα και να οδηγήσουν πιο πολλούς επισκέπτες που πληκτρολογούν διφορούμενες αναζητήσεις σε αυτές.
Γράψτε έναν οδηγό FAQ -Συχνές Ερωτήσεις
Οι συχνές ερωτήσεις που συνήθως κάνουν οι υποψήφιοι πελάτες σας είναι από μόνες τους το αντικείμενο του RankBrain ο οποίος έχει να διαχειριστεί πλέον και τις φωνητικές αναζητήσεις. Προτιμήστε πρώτο πρόσωπο ή τρίτο ενικό.
Δημιουργήστε backlinks με τις φράσεις κλειδιά
Θα πρέπει να φροντίσετε το anchor text του backlink σας να είναι η φράση κλειδί με την οποία επιθυμείτε να σας βρει ο χρήστης στη Google.
Για παράδειγμα: Πως βρίσκω φθηνό εστιατόριο στην Αθήνα;
Σας ευχαριστώ που με διαβάσατε, αν σας άρεσε το άρθρο ή έχετε κάτι να ρωτήσετε, απλώς αφήστε το σχόλιο σας παρακάτω.
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.
Δείτε περισσότερα για το RankBrain και τη Google:
- FAQ: All About The New Google RankBrain Algorithm
- SEO Google: Βασικό λεξιλόγιο SEO
- SEO Google: Βελτιστοποίηση Εκτός Σελίδας
- SEO Google: Εργαλεία SEO
- SEO Google: Τεχνικές Εκτός Σελίδας Βελτιστοποίησης
- SEO in Greece
- SEO MYOPIA: Πως να μην χάσετε το δάσος στοχεύοντας στο δέντρο
- SEO optimization: Τι είναι και πως γίνεται;
Αυτό το τρίτο σήμα κατάταξης είναι κάτι καινούριο; Δεν υπάρχαν άλλα σήματα για τη Google και έβαλε και τις ερωτήσεις μου είναι φράσεις κλειδια;
Υπάρχουν Ευμορφία περί τα 10.000 σήματα κατάταξης, απλά τώρα η Google έδωσε μεγαλύτερη βαρύτητα στο RankBrain και επίσης το δημοσίευσε στα Μέσα μαζικής ενημέρωσης. Αυτή είναι η διαφορά σήμερα, ενώ στο παρελθόν δεν δημοσίευσε τίποτα σε αυτό το αντικείμενο -όσον αφορά δηλαδή τον αλγόριθμο της- γιατί το θεωρούσε επτασφράγιστο μυστικό και πνευματική ιδιοκτησία.
Ευχαριστούμε Γιάννη για την ενημέρωση. Για άλλη μια φορά το άρθρο σου ήταν καταπληκτικό!
Το πρόβλημα πλέον είναι η Google και οι αμέτρητοι παράγοντες που έχει βάλει στον αλγόριθμό της για την κατάταξη μιας ιστοσελίδας