9 Ψέματα στο SEO που θα σας καταστρέψουν
Μετά από χρόνια στον χώρο του SEO και της προώθησης ιστοσελίδων, και αφού έχω γράψει ώρες, μήνες και πολλά χιλιόμετρα κάνοντας πραγματικό SEO, ήρθε η ώρα να σας αποκαλύψω 9 ψέματα, ιδέες ή θεωρίες γύρω από το SEO που δυστυχώς άμα τις πιστέψετε, μόνο στην Google δεν θα καταφέρετε να ανεβείτε.
Μπορεί τα περισσότερα από αυτά τα ψέματα να τα αναμασάνε οι ειδικοί κάθε μέρα και να υπάρχουν παντού για αυτό άλλωστε και πέφτει θύμα τους ο κόσμος, όμως επειδή ανέκαθεν δεν έδινα σημασία στο τι έλεγε ο ένας και ο άλλος, πάντα ακολουθούσα την προσωπική εμπειρία και ένστικτο και έτσι προχωρούσα μπροστά.
Για να μην πέσετε θύμα της άγνοιας και των fake news, διαβάστε παρακάτω.
1 Το site θα ανέβει μόνο του
Αυτό με τον Τοτό το ξέρετε; Αλλά ας τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά και ας βάλουμε την κοινή λογική να πρυτανεύσει. Εννοείτε ότι το site σας θα ανέβει στη Google και σε όλες τις μηχανές αναζήτησης.
Όμως το πρόβλημα δεν είναι αν θα ανέβει από τη θέση 65 στη θέση 43, γιατί αυτό είναι εύκολο να γίνει μόνο και μόνο από το σωστό περιεχόμενο και την βελτίωση εντός σελίδας.
Όμως για να ανέβει από την 43 στη 13 και μετά στην θέση 3 είναι λίγο δύσκολο γιατί ήδη οι θέσεις είναι πιασμένες από άλλα site που έχουν κάνει κάτι περισσότερο από εσάς, από το δικό σας site.
Άρα μετά από ένα σημείο θα καταλάβετε ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο σε αυτή τη ζωή, κανείς δεν γεννήθηκε πετυχημένος και όσοι πέτυχαν δούλεψαν σκληρά για να τα καταφέρουν και να ανέβουν στην κορυφή.
Πώς το ξέρω;
Γιατί απλούστατα όσο πιο πολύ δουλεύω, τόσο πιο κωλόφαρδος γίνομαι.
Και αυτός ο κανόνας ισχύει και στο SEO και την προώθηση ιστοσελίδων. Για αυτό έχω γράψει πάνω από 1000 άρθρα μόνο σε αυτό εδώ το site και χιλιάδες άλλα σε τρίτα sites.
2 Κάντε μόνο White Hat SEO
Τι είναι το White Hat SEO;
Το White Hat SEO είναι όλες οι ορθές πρακτικές σύμφωνα με τη Google για να ανεβάσετε την ιστοσελίδα σας στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης. Περιλαμβάνει δημιουργία εκπληκτικού περιεχομένου, χτίσιμο backlinks με φυσικό τρόπο όπως επικοινωνία με υποψήφιους webmasters, άρθρα σε ακριβά blogs και social media signals.
Το παράδοξο σε όλα αυτά είναι ότι δεν οδηγούν και πουθενά γιατί υπάρχει και ο ανταγωνισμός που δεν κάνει μόνο White Hat SEO.
Επομένως θα πρέπει να καταρρίψουμε και αυτό το ψέμα στο SEO, μαζί με όλα τα άλλα που υπάρχουν.
Οι περισσότεροι ανταγωνιστές σας ή κάνουν White Hat SEO σε πολύ μεγάλη κλίμακα και για αυτό βγαίνουν πιο ψηλά από εσάς, ή κάνουν Grey Hat SEO, συνδυασμό Black Hat SEO και White Hat SEO.
Έχουμε μπλέξει λίγο τα καπέλα μας, με τόσα HAT SEOs, αλλά μην πιστεύετε μόνο όσα βλέπετε και όσα διαβάζετε. Η πραγματικότητα απέχει κατά πολύ από αυτά που λένε όλοι.
Θα πρέπει για να πετύχετε στο SEO να κάνετε ότι κάνει και ο James Bond, να δοκιμάζετε τα πάντα, τους πιο ανορθόδοξους τρόπους και τα πιο απίστευτα σενάρια αρκεί και μόνο να τα καταφέρετε και να περάσετε τους άλλους.
3 Η Google θα σε τιμωρήσει στο μέλλον
Δεν σας τιμώρησε ακόμα;
Τώρα θα δείτε τι θα πάθετε, επειδή κάνετε SEO και βγήκατε και στην πρώτη σελίδα της Google. Παίζετε σίγουρα επικίνδυνα και τώρα θα έρθει και η ώρα της τιμωρίας σας από τη Google.
Τι κάνατε όμως για να τιμωρηθείτε; Εδώ γελάμε με ένα ακόμα ψέμα γιατί άμα δεν το γνωρίζετε, ο φόβος φιλάει τα έρμα.
Η Google έχει δύο είδη ποινών, τις αλγοριθμικές και τις χειρώνακτες.
Στις αλγοριθμικές ποινές, το site σας πέφτει θύμα των αλλαγών του αλγορίθμου της Google μαζί με όλα τα άλλα sites. Σε κάθε αλλαγή υπάρχουν οι χαμένοι και οι κερδισμένοι. Και αυτό συμβαίνει κάθε μήνα ή σε κάθε αλλαγή του αλγορίθμου.
Κατά συνέπεια έχετε τιμωρηθεί ή ευνοηθεί μέχρι στιγμής χωρίς να το ξέρετε από την ίδια τη Google και φυσικά θα συνεχίσετε να ευνοείστε και να τιμωρείστε από την ίδια τη Google.
Άρα το ψέμα στο SEO ότι θα τιμωρηθείτε άμα κάνετε αυτό ή άμα κάνετε εκείνο, είναι απλώς ένας φόβος που είναι η καθημερινή πραγματικότητα όλων μας ανεξαιρέτως.
Τις χειρώνακτες ποινές η Google τις κρατάει για τους λίγους εκλεκτούς που όντως έχουν κάνει κάτι σοβαρό που αντιβαίνει τις ορθές πρακτικές της όπως έχουν βάλει κάποιο αναδυόμενο pop up για να κάνουν χρηματοποίηση μέσω διαφημίσεων ή πουλάνε backlinks κτλ.
20.000 Ινδοί και Πακιστανοί είναι έτοιμοι να εξαπολύσουν πάνω σε όλα αυτά τα site όλη την μήνη της Google.
4 Δεν μπορούμε να κόψουμε το Google Adwords
Καλά ναι. Γιατί όμως δεν μπορείτε; Θα αλλάξει κάτι άμα το κόψετε;
Και θα σας απαντήσω αμέσως. Ότι εξαρτάστε άμεσα από το Google Adwords είναι ένα ακόμα ψέμα για το SEO. Εξαρτάστε μόνο σε περίπτωση που δεν έχετε άλλα κανάλια πωλήσεων όπως οι οργανικές αναζητήσεις και η οργανική επισκεψιμότητα, τα social media, το newsletter marketing, το skroutz κτλ.
Αλλά και ακόμα και να εξαρτάστε από το Google Adwords θα πρέπει αυτό να σας συμφέρει οικονομικά αλλιώς πως θα το αντέξετε;
Κάθε επιχείρηση έχει έσοδα και έξοδα και θα πρέπει και εσείς να βρείτε τρόπους να απαλλαγείτε από το Google Adwords χωρίς αυτό να έχει επιπτώσεις στην επισκεψιμότητα που μετατρέπετε σε πελάτες.
5 Θα κάνω ένα μήνα SEO και θα βγω πρώτος
Φυσικά και μπορείτε να κάνετε μόνο ένα μήνα SEO αλλά συγγνώμη κιόλας που σας το λέω όμως με ένα μήνα SEO δεν θα προλάβετε να κάνετε κάτι. Οι μηχανές αναζήτησης και η Google θέλουν να βλέπουν ότι κάνετε το ίδιο πράγμα κάθε μήνα για πολλούς μήνες ώστε να εκλάβουν τα backlinks σας και όλα όσα κάνετε ως σήμα κατάταξης και όχι σαν κάτι παροδικό.
Ο βασικός λόγος που χρειαζόμαστε όλοι μας SEO κάθε μήνα και κάθε μέρα είναι ότι οι μηχανές αναζήτησης θέλουν να βλέπουν μια συνέπεια και μια συνέχεια σε αυτά που γίνονται στο site μας.
Συνήθως απαιτούνται 3 με 12 μήνες για να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google ανάλογα βέβαια με τον ανταγωνισμό. Αλλά όσο ανταγωνισμό και άμα έχετε, σε περίπτωση που συνεχίσετε να κάνετε με σωστή ένταση και συνέπεια κάθε μήνα όλα αυτά που κάνετε στην εκστρατεία SEO, τότε έχετε ελπίδες να βγείτε όχι μόνο στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης, αλλά και στην πρώτη θέση.
6 Αντί να πληρώνουμε τη Google πληρώνουμε το SEO σε κάποια εταιρεία
Το σκεπτικό είναι ότι αντί να πληρώνουμε για Google Adwords κάθε μήνα ένα κάρο λεφτά, θα μπορούσαμε να πληρώσουμε κάποια άλλη εταιρεία SEO, που θα μας φέρει περισσότερα αποτελέσματα ή τα ίδια με χαμηλότερο όμως κόστος.
Κανείς όμως δεν αντιλαμβάνεται ότι μιλάμε για δύο διαφορετικά κανάλια προώθησης που όμως αλληλοκαλύπτονται και σε πολλές περιπτώσεις το ένα βοηθάει το άλλο.
Όσες πιο πολλές φορές σας βλέπει κάποιος τόσες πιο πολλές πιθανότητες υπάρχουν να αγοράσει κάτι από εσάς. Για να κατακτήσετε ένα νέο γκομενάκι θα πρέπει να το δείτε ή να σας δει πολλές φορές για να σας θεωρήσει οικείο σας.
Το ψέμα ότι θα χρησιμοποιήσουμε διαζευκτικά ή τα Google Adwords ή το SEO δεν υπάρχει. Μπορεί σε προηγούμενο άρθρο μου να έκρουα τον κώδωνα του κινδύνου και να σας έδινα 7 καλούς λόγους για να κόψετε το Adwords, αλλά υπάρχουν και κάποιες περιπτώσεις που τα Google Adwords έχουν κάποια χρησιμότητα.
Εκτός αυτού καλό θα ήταν πριν κόψετε το Google Adwords ή όποια άλλη διαφήμιση κάνετε σήμερα, να έχετε ήδη εξασφαλίσει ότι θα έχετε επισκεψιμότητα και πωλήσεις από κάπου αλλού όπως από την οργανική επισκεψιμότητα.
7 Με 100€ SEO θα τους πάρω και τα σώβρακα
Η σκέψη σας από επιχειρηματική άποψη και μόνο είναι φανταστική! Μπράβο που το σκεφτήκατε γιατί όλες οι επιχειρήσεις έχουν στο νου τους την καλύτερη απόδοση των κεφαλαίων τους και την μεγιστοποίηση των κερδών τους.
Όμως φανταστείτε ότι η Mercedes έχει 40.000€. Έχετε δει κανέναν να πάει στην αντιπροσωπεία με 1.000€ για να αγοράσει αυτοκίνητο και να διαπραγματεύεται κιόλας;
Έτσι είναι και το SEO με τα 100€ το μήνα.
Προφανώς άμα πιστέψετε αυτό το ψέμα ότι με 100€ θα καταφέρετε να βγείτε πάνω από όλους και να νικήσετε όλα τα μεγάλα sites που ξοδεύουν χιλιάδες ευρώ κάθε μήνα για SEO, μάλλον αυταπατάστε και το μόνο σίγουρο είναι ότι θα πετάτε 100€ κάθε μήνα.
Πολλές λέξεις κλειδιά είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές και μια ιστοσελίδα για να έχει επαρκή έσοδα θα πρέπει να βγαίνει στη Google για περισσότερες από μια λέξεις κλειδιά, γεγονός που από μόνο του αυξάνει το κόστος.
8 Το περιεχόμενο είναι βασιλιάς
Ο κατάλογος με τα ψέματα στο SEO συνεχίζετε με την γνωστή ρήση ότι το περιεχόμενο είναι βασιλιάς.
Η αλήθεια είναι ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας είναι η βάση για να ελκύσετε πελάτες και επισκέπτες, γιατί χωρίς αυτό δεν θα υπάρχει τίποτα μέσα στο site σας για να δείξετε στον επισκέπτη. Καμία σημαντική πληροφορία, τίποτα πρωτότυπο, κανένα προϊόν κτλ.
Αλλά μόνο με το περιεχόμενο δεν κάνετε κάτι γιατί θα πρέπει το ίδιο το περιεχόμενο να το προωθήσετε για να αποκτήσει αναγνώστες, πελάτες, μαθητές, επισκέπτες κτλ.
Οπότε το περιεχόμενο είναι αναγκαίο μόνο όταν υπάρχει επισκεψιμότητα που συνήθως έρχεται με την προώθηση της ιστοσελίδας σας. Το σωστό είναι να αφιερώνετε το 20% του χρόνου σας για την παραγωγή περιεχομένου και το 80% του χρόνου σας για την προώθηση του μέσω της δημιουργίας backlinks, των social media signals και πολλών άλλων τεχνικών προώθησης.
Σε περίπτωση τώρα που το site σας έχει ήδη πολύ περιεχόμενο, τότε θα πρέπει να αλλάξετε το ποσοστό του χρόνου για προώθηση σε 90% ενώ θα πρέπει να αφιερώνετε μόνο το 10% για παραγωγή καινούριου περιεχομένου.
Ωστόσο, αν η ιστοσελίδα σας είναι σχετικά καινούρια και δεν έχει αρκετό περιεχόμενο, θα πρέπει αυτή η αναλογία να αλλάξει προς όφελος του περιεχομένου και να πάει στο 30% περιεχόμενο και 70% προώθηση ή και λιγότερη προώθηση και περισσότερο περιεχόμενο.
9 Έχω περισσότερα backlinks γιατί δεν είμαι πρώτος;
Ιδού η απορία; Έχετε εξετάσει το Search Console της Google και των ανταγωνιστών σας και έχετε διαπιστώσει με τα ίδια σας τα μάτια ότι εσείς έχετε παραπάνω backlinks από αυτούς.
Η αλήθεια είναι πως όχι, γιατί δεν έχετε πρόσβαση στο Search Console των ανταγωνιστών σας επειδή υπάρχει η προστασία των προσωπικών δεδομένων και επειδή δεν είστε διαχειριστές (webmasters) της ιστοσελίδας των ανταγωνιστών σας.
Το ότι τα περισσότερα backlinks από τους ανταγωνιστές σας αρκούν για να τους ξεπεράσετε στην κατάταξη δεν ισχύει και είναι μεγάλο ψέμα στο SEO.
Βλέπετε, η Google μετράει όχι μόνο την ποσότητα των backlinks, αλλά και την ποιότητα, την σχετικότητα καθώς και την σχετικότητα του περιεχομένου τόσο του ίδιου του site σας αλλά και των ιστοσελίδων των ανταγωνιστών.
Και εκτός αυτού με ποιον τρόπο βλέπετε ποια backlinks από τους ανταγωνιστές σας έχει προσμετρήσει η Google στην κατάταξη τους; Γιατί θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η Google δεν προσμετράει όλα τα backlinks αλλά κάποια και κάποια άλλα τα καταπίνει.
Προσοχή λοιπόν, τα περισσότερα backlinks που βοηθάνε στην κατάταξη είναι αφανή και η ίδια η Google δεν τα εμφανίζει καν στο Google Search Console και αυτή είναι η αλήθεια που ελάχιστοι ή κανένας δεν θα σας την πει.
Αντί επιλόγου
Θα ήθελα να γράψω πολλά περισσότερα για τα κλασικά ψέματα που υπάρχουν στο SEO και τις λαϊκές δοξασίες που πρόλαβαν και δημιουργήθηκαν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα σχετικά με το τέρας των αναζητήσεων που λέγεται Google.
Όμως θα περιοριστούμε σήμερα μόνο σε αυτά τα 9 και ίσως να καλύψουμε περισσότερα σε επόμενο επικό άρθρο. Μείνετε συντονισμένοι και μην χάνετε καμία σημαντική ενημέρωση. Γραφτείτε τώρα στο SEO Newsletter!
Δείτε περισσότερα για τις σωστές πρακτικές του επαγγελματικού SEO:
- 5 Μεγάλα ψέματα στο SEO που η Google θέλει να πιστέψετε
- Google Adwords: 7 Λόγοι για να το κόψετε!
- 15 Χρυσές συμβουλές SEO για το 2018
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ιστοσελίδας ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για web design ή κατασκευή eshop.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.