Βήματα και διαδικασία δημιουργίας eshop σε Woocommerce
Γεια σας φίλοι μου, πάρα πολλοί από εσάς που σας ενδιαφέρει το ηλεκτρονικό επιχειρείν και έχετε σκεφτεί να ανοίξετε ένα eshop στο ίντερνετ, ίσως να θέλατε σίγουρα να ξέρετε ποια είναι η διαδικασία από τεχνική σκοπιά για την δημιουργία ενός eshop σε Woocommerce.
Το Woocommerce είναι η εφαρμογή ηλεκτρονικού εμπορίου και σήμερα υποστηρίζει με επιτυχία το 25% των ηλεκτρονικών καταστημάτων που υπάρχουν στο ίντερνετ.
Άμα και εσείς έχετε στόχο να ξεκινήσετε σήμερα ένα eshop, ή να δείτε άμα έχετε στήσει σωστά το δικό σας, τότε θα πρέπει σίγουρα να διαβάσετε παρακάτω.
Ποια είναι τα βασικά βήματα για την δημιουργία ενός επαγγελματικού eshop στο ίντερνετ σήμερα;
Επιγραμματικά τα βασικά βήματα για να ξεκινήσετε σήμερα αλλά και για να έχετε έναν μπούσουλα και να μην χάσετε άδικα χρόνο για την δημιουργία του δικού σας eshop είναι τα παρακάτω:
1. Εύρεση και κατοχύρωση domain name
2. Άνοιγμα hosting
3. Δημιουργία logo και εταιρικής ταυτότητας
4. Στήσιμο της εφαρμογής eshop
5. Φωτογράφηση προϊόντων
6. Ανέβασμα προϊόντων
7. Σύνδεση συστημάτων πληρωμών (στην αρχή δουλεύει αυτόματα το paypal, αντικαταβολή, τραπεζική μεταφορά)
8. Σύνδεση με τράπεζες
9. Σύνδεση με linkwise, skroutz, bestprice
10. Προώθηση SEO Google στα οργανικά, Google My Business, κατοχύρωση σε οδηγούς κτλ.
11. Δημιουργία καμπάνιας Google Adwords
12. Facebook διαφήμιση και social media
13. Μηνιαία παρακολούθηση και δημιουργία της ξενόγλωσσης ή αγγλικής έκδοσης
Ας πάμε να τα δούμε ένα ένα αναλυτικά.
1. Εύρεση και κατοχύρωση domain name
Η εύρεση και η κατοχύρωση ενός κατάλληλου domain name για να τρέξει το eshop σας είναι βασικός παράγοντας επιτυχίας στο ίντερνετ.
Προτιμήστε ένα domain name που να είναι εύχρηστο, να μην είναι πολύ μεγάλο και να μην έχει παύλες ανάμεσα του. Τα πιο πετυχημένα eshop στο ίντερνετ αποτελούνται από λίγα γράμματα και έχουν μοναδικότητα και αναγνωρισιμότητα, όπως θα πρέπει να έχει κάθε σωστό brand name.
Δείτε μερικά παραδείγματα:
- ebay.com
- amazon.com
- skroutz.gr
Οι συμβολισμοί και εδώ παίζουν το ρόλο τους και βοηθάνε στο να γίνει το brand αλλά και το domain name σας αρεστό στον κόσμο και εύκολο στην χρήση του.
2. Άνοιγμα hosting
Το hosting για να λειτουργήσει σωστά το eshop σας θα πρέπει να είναι περί οπής, να έχει δηλαδή αρκετή επεξεργαστική ισχύ και μνήμη για να μην σέρνεται το site σας.
Οπότε η ιδέα ότι με 50€ και 100€ hosting θα κατακτήσετε τον κόσμο και θα πουλάτε προϊόντα στα βάθη της Ασίας, μάλλον μοιάζει με απατηλό όνειρο άμα δεν κάνετε την ανάλογη προετοιμασία.
Ειδικά άμα σκέφτεστε να τοποθετήσετε δεκάδες προϊόντα, η ταχύτητα φόρτωσης τους στο eshop και το hosting παίζουν καταλυτικό ρόλο.
3. Δημιουργία logo και εταιρικής ταυτότητας
Το τρίτο βήμα είναι το λεγόμενο branding ή η δημιουργία logo και εταιρικής ταυτότητας.
Όπως είπαμε και στο πρώτο βήμα, στο βήμα της κατοχύρωσης του domain name, το λογότυπο σας είναι η ταυτότητα της επιχείρησης σας και θα πρέπει να κάνετε επαγγελματική δουλειά.
4. Στήσιμο της εφαρμογής eshop
Η εφαρμογή eshop που προτείνουμε είναι το Woocommerce και μαζί με αυτό θα πρέπει να εγκατασταθούν και πλήθος άλλων πραγμάτων όπως το SSL, το WordPress, το θέμα για το WordPress και κάμποσα πρόσθετα που είναι απαραίτητα για να τρέξει σωστά το eshop σας.
5. Φωτογράφηση προϊόντων
Η φωτογράφηση των προϊόντων σας για το ηλεκτρονικό κατάστημα σας είναι και αυτή σημαντικό συστατικό για την επιτυχία του eshop σας σε περίπτωση που δεν έχετε ψηφιακές φωτογραφίες από τον προμηθευτή σας.
Η φωτογράφηση θα πρέπει να γίνεται από επαγγελματία φωτογράφο σε ligtbox ή με την τεχνική mock up και θα πρέπει να είναι σύντομη και γρήγορη.
Σε περίπτωση που πρόκειται να συμμετάσχετε σε άλλα πολυκαταστήματα όπως το skroutz, τότε θα πρέπει να έχετε λευκές φωτογραφίες χωρίς φόντο.
6. Ανέβασμα προϊόντων
Κατόπιν αφού φωτογραφίσετε τα προϊόντα σας, θα πρέπει να επεξεργαστείτε τις φωτογραφίες σας και να τις ανεβάσετε στο eshop σας, μαζί με την περιγραφή, τους τίτλους και τις τιμές τους.
Το ανέβασμα των προϊόντων μπορεί να γίνει ένα ένα εκτός και άμα έχετε λίστα σε xml ή σε csv από τον προμηθευτή σας οπότε μπορεί να γίνει με import.
7. Σύνδεση συστημάτων πληρωμών (στην αρχή δουλεύει αυτόματα το paypal, αντικαταβολή, τραπεζική μεταφορά)
Εκτός από την αντικαταβολή, την τραπεζική κατάθεση και το paypal που οι ρυθμίσεις είναι παιχνιδάκι, η σύνδεση με την τράπεζα ή με τις τράπεζες χρειάζεται λίγο περισσότερο χρόνο γιατί εμπεριέχει και τα τεχνικά τεστ που ζητάει η κάθε τράπεζα για λόγους ασφαλείας αλλά και λειτουργικότητας.
Στην συνέχεια θα πρέπει να ρυθμίσετε και τους τρόπους αποστολής και τα επιμέρους κόστη της αποστολής. Σας συμβουλεύω για αρχή να προτιμήσετε δωρεάν αποστολή και δωρεάν αντικαταβολή άμα είναι εφικτό.
8. Σύνδεση με τράπεζες
Η σύνδεση με τις τράπεζες θα πάρει λίγο περισσότερο χρόνο και συνήθως θα χρειαστείτε και κάποιο πληρωμένο πρόσθετο για να το κάνετε. Ο χρόνος σύνδεσης με ένα τραπεζικό σύστημα πληρωμών με το eshop σας είναι συνήθως από 3 έως 15 ημέρες ανάλογα με την τράπεζα.
9. Σύνδεση με linkwise, skroutz, bestprice
Για να προωθήσετε τις υπηρεσίες σας και τα προϊόντα σας και να πετύχετε μεγαλύτερη κάλυψη θα πρέπει να μπείτε παντού και να εκμεταλευτείτε τις υπηρεσίες των affiliate marketing εταιρειών όπως η linkwise και των μεγάλων συγκριτικών πολυκαταστημάτων όπως το skroutz, bestprice, bouldoza κτλ.
Η σύνδεση με κάθε μια από αυτές τις ιστοσελίδες απαιτεί κάποιο αρχικό κόστος συν κόστος ανά κλικ ή ανά πώληση. Επίσης υπάρχει και κάποιο τεχνικό κόστος για την διασύνδεση του eshop σας.
10. Προώθηση SEO Google στα οργανικά, Google My Business, καταχώρηση σε οδηγούς κτλ.
Το δέκατο βήμα, αυτό της προώθησης του eshop σας στην Google και στις άλλες μηχανές αναζήτησης είναι κρίσιμο για την βιωσιμότητα της επιχείρησης σας στο ίντερνετ.
Η οργανική επισκεψιμότητα είναι το καλύτερο είδος επισκεψιμότητας από άποψη μετατροπών επισκεπτών σε πελάτες και θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη βαρύτητα από τον πρώτο κιόλας μήνας λειτουργίας του eshop σας.
Για την ακρίβεια θα πρέπει να λάβετε υπόψιν τις λέξεις κλειδιά και το SEO του eshop σας πριν ακόμα ξεκινήσετε να το φτιάχνετε.
Με το που θα το ολοκληρώσετε θα πρέπει να σχεδιάσετε μια ρεαλιστική καμπάνια SEO με κάποιον ειδικό στο είδος και να θέσετε ένα χρονοδιάγραμμα για ένα έτος για να βγείτε στην Google.
Το Google My Business για να φαίνεστε στις τοπικές αναζητήσεις και η καταχώρηση του eshop σας σε επαγγελματικούς οδηγούς είναι και αυτή αναγκαία για να ανεβείτε στη Google αλλά και για να γίνετε γνωστοί.
11. Δημιουργία καμπάνιας Google Adwords
To Google Adwords είναι συνοδευτικό της καμπάνιας SEO και δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνετε ένα από τα δύο ή επειδή κάνετε SEO να μην κάνετε και Adwords.
To Google Adwords δεν σημαίνει ότι θα σας φέρει κάποια επισκεψιμότητα στο site σας η οποία θα είναι και η κατάλληλη για εσάς. Δηλαδή δεν σημαίνει ότι θα έχει και αποτέλεσμα.
To Google Adwords δεν συνίσταται για όλες τις αγορές και για όλα τα είδη και τα eshop. Για να μάθετε αν κάνει για το δικό σας eshop θα πρέπει πρώτα να το δοκιμάσετε τουλάχιστον για 3 μήνες και να κάνετε τις ανάλογες διορθώσεις στην καμπάνια σας.
12. Facebook διαφήμιση και social media
Το Facebook καθώς και όλα τα άλλα social media είναι χρήσιμα για να προωθήσετε το eshop σας αλλά και για να ανεβείτε στη Google.
Το facebook επίσης σας παρέχει και ένα έξτρα κανάλι διαφήμισης στον κόσμο που βρίσκεται σε αυτό και που ίσως δεν θα μπορούσατε να τους προσεγγίσετε με άλλον τρόπο για να γνωστοποιήσετε την υπηρεσία σας και το προϊόν σας.
Όμως δεν σημαίνει και πάλι ότι θα έχετε 100% επιτυχία γιατί η διαφήμιση στο Facebook δεν είναι το κατάλληλο μέσο προώθησης για κάθε ιστοσελίδα και για κάθε eshop.
Κάθε κλάδος έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες και θα πρέπει να δημιουργήσετε διάφορες εκστρατείες για να μπορέσετε να δείτε άμα δουλεύει ή άμα θα δουλέψει για εσάς.
13. Μηνιαία παρακολούθηση και δημιουργία της ξενόγλωσσης ή αγγλικής έκδοσης
Η μηνιαία παρακολούθηση του eshop σας και οι βελτιώσεις ή οι αλλαγές όπου χρειάζονται είναι κάτι που θα σας συνοδεύει για πάντα από την στιγμή που το φτιάξατε.
Κάθε μήνα θα πρέπει να κάνετε τα απαραίτητα update στον κώδικα και στα πρόσθετα για λόγους ασφαλείας αλλά και για να είστε μπροστά από τον ανταγωνισμό σας.
Παράλληλα θα πρέπει να ανεβάζετε τα νέα προϊόντα ανά εποχή άμα έχετε είδη που αλλάζουν το χειμώνα και το καλοκαίρι, να γράφετε άρθρα στο blog σας και να στέλνετε newsletter ώστε να κρατάτε τους υποψήφιους πελάτες σας ζεστούς.
H συνεχής βελτίωση του eshop σας κάθε μήνα είναι ο μοναδικός τρόπος για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας και να κερδίσετε περισσότερους νέους πελάτες.
Πιστεύω να σας βοήθησα να αποκτήσετε μια πρώτη εικόνα για το τι χρειάζεται να κάνετε για να ξεκινήσετε ένα επαγγελματικό eshop στο ίντερνετ.
Δείτε περισσότερα για τα eshop σε Woocommerce:
- 10 πρόσθετα στο Woocommerce που θα εκτοξεύσουν το eshop σας!
- Πως να επιλέξετε ένα E-shop Theme σε Woocommerce
- SEO Woocommerce Πως να δημοσιεύσετε ένα προιόν στο e-shop
- Εγκατάλειψη καλαθιού αγορών: 14 τρόποι άμεσης αντιμετώπισης
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.