Το Content Marketing ως η καλύτερη στρατηγική SEO
Τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία έχει αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού. Πλέον όλοι οι αγοραστές είναι υποψιασμένοι για το τι θα αγοράσουν, πότε θα το αγοράσουν και σε τι τιμή. Βλέπετε όλες οι πληροφορίες που χρειάζεται ένας υποψήφιος πελάτης σας βρίσκονται εκεί έξω στο ίντερνετ.
Συγκριτικά τεστ, αγγελίες, βίντεο, οδηγοί προϊόντων και αξιολογήσεις των ίδιων των καταναλωτών βοηθάνε τον τελικό αγοραστή να βρει και να αποφασίσει μόνος του τι θα αγοράσει πριν καν το αγοράσει.
Όταν φτάνει κάποιος στο σημείο να κάνει κλικ στο eshop σας, έχει ήδη πειστεί για το προϊόν ή την υπηρεσία που παρέχετε εσείς και δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι για να τον πείσετε. Ο λόγος που έχει πειστεί από μόνος του -ή σχεδόν μόνος του- λέγεται content marketing ή μάρκετινγκ περιεχομένου στα ελληνικά.
Για να δείτε για ποιο λόγο το χρειάζεστε και τι μπορεί να κάνει για την δική σας επιχείρηση το content marketing, διαβάστε παρακάτω.
Γιατί χρειαζόμαστε το content marketing;
Η αγορά που ζούμε σήμερα και εργαζόμαστε είναι λίγο πιο διαφορετική από αυτή που υπήρχε όταν ξεκινήσαμε τη ζωή μας. Οι πωλητές και οι ιδιοκτήτες καταστημάτων λιανικής ήτανε τότε οι ειδικοί και τα μεγάλα brands και οι μεγάλες εταιρείες ξόδευαν εκατομμύρια ευρώ σε διαφημίσεις για να βρούνε υποψήφιους πελάτες που χρειάζονταν τις υπηρεσίες τους.
Σήμερα οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί, ο αγοραστής είναι πλέον ο ειδικός και είναι ο ίδιος που με δική του πρωτοβουλία αναζητά πληροφορίες σχετικά με προϊόντα και υπηρεσίες που θέλει να αγοράσει.
Τα στατιστικά μιλάνε από μόνα τους:
- Ο μέσος αγοραστής ακολουθεί το παραδοσιακό κανάλι πωλήσεων σε ποσοστό 60%-90% πριν ακόμα συναντήσει κάποιον πωλητή ή καλέσει κάποιον υπάλληλο για να αγοράσει κάτι.
- Το 81% των αγοραστών κάνουν έρευνα αγοράς πριν καν μπούνε σε κάποιο φυσικό κατάστημα.
- Οι καταναλωτές περνάνε κατά μέσο όρο 79 ημέρες το χρόνο κάνοντας απλώς και μόνο έρευνα αγοράς στο ίντερνετ πριν καν ψωνίσουν.
Τι είναι το content marketing τελικά;
Η απάντηση σε αυτό το ανερχόμενο πελατοκεντρικό περιβάλλον είναι μια: Περιεχόμενο ή Content Marketing.
Η τεχνολογία το μόνο που κατάφερε ήταν να επιταχύνει και να διευκολύνει τη συλλογή πληροφοριών για ένα θέμα ή μια πιθανή αγορά.
Τι είναι όμως το content marketing;
Το content marketing είναι η διαδικασία δημιουργίας υψηλής ποιότητας περιεχομένου για τον τελικό χρήστη -και όχι για τις μηχανές αναζήτησης- με σκοπό να προσελκύσει, ενημερώσει και να αιχμαλωτίσει την προσοχή του υποψήφιου κοινού σας.
Καταναλωτές και υποψήφιοι αγοραστές χτενίζουν ήδη καθημερινά το ίντερνετ για απαντήσεις που πιθανόν η εταιρεία σας ή το eshop σας μπορεί να προσφέρει.
Η διαδικασία που τοποθετείτε την εταιρεία σας ή την φίρμα σας στην αγορά στόχο σας λέγεται positioning ή τοποθέτηση στο μάρκετινγκ. Πώς το ξέρω; Μάλλον έχω σπουδάσει μάρκετινγκ στο Λονδίνο για μερικά χρόνια.
Ποια τα πλεονεκτήματα του content marketing;
Τα πλεονεκτήματα του content marketing στην κατασκευή ιστοσελίδων είναι πολλά:
- Αύξηση του brand awareness (αναγνωρισιμότητα του brand σας): Όλοι οι υποψήφιοι πελάτες σας ψάχνουν στο ίντερνετ για απαντήσεις στα προβλήματα τους. Άμα σε κάθε τους ερώτηση που υποβάλλουν στις μηχανές αναζήτησης για παράδειγμα, ποιο είναι το πιο οικονομικό αυτοκίνητο; εμφανίζεται η ιστοσελίδα της εταιρείας σας, τότε μάλλον αυξάνεται η έκθεση και η αναγνωρισιμότητα σας.
- Αύξηση της προτίμησης αγοράς (brand preference): To content marketing βοηθάει να τοποθετηθείτε ως ειδικοί στη βιομηχανία σας, στον κλάδο σας και σας βοηθάει να βελτιώσετε την εικόνα σας.
- Μεγαλύτερη κάλυψη καταναλωτών με χαμηλότερο κόστος: Το content marketing δεν είναι μια βραχυπρόθεσμη στρατηγική, γιατί με την πάροδο του χρόνου μια ολόκληρη τεχνική ηλεκτρονική βιβλιοθήκη θα συσσωρευτεί στην ιστοσελίδα σας και θα συνεχίσει να σας φέρνει βροχή νέους υποψήφιους αγοραστές. (sales leads)
- Αύξηση της ορατότητας σας στις μηχανές αναζήτησης: Το content marketing βασίζεται στη στρατηγική στόχευσης long tail keywords που είναι λιγότερο ανταγωνιστικά από τις βασικές λέξεις κλειδιά του κλάδου σας όμως σας παρέχουν καλύτερη στόχευση στην υποψήφια αγοράς σας.
Καλύτερα να βγαίνετε για 10 ή για 100 λέξεις κλειδιά στη Google;
Πολλοί υποψήφιοι πελάτες μου στο SEO και στις υπηρεσίες SEO που παρέχει η εταιρεία μου πέφτουν στην παγίδα του ανταγωνισμού με άλλα sites με τις βασικές λέξεις κλειδιά που συνήθως μετρούνται στα δάχτυλα των 2 χεριών.
Αυτή η κοντόφθαλμη αντιμετώπιση της στρατηγική SEO λέγεται SEO Myopia επειδή οι ίδιοι στοχεύουν στο δέντρο και έτσι χάνουν όλο το δάσος.
Άμα κοιτάξετε στην πάνω εικόνα, τέρμα κάτω δεξιά αναγράφεται η ποσότητα των organic keywords με τα οποία εμφανίζεται η ιστοσελίδα μου στις μηχανές αναζήτησης και είναι συνολικά 152.
Ο αριθμός των συνολικών organic keywords προβλέπεται να αυξηθεί εκθετικά εφόσον συνεχίσω να δημιουργώ συνεχώς καινούριο περιεχόμενο για το αγοραστικό κοινό μου, όλους εσάς δηλαδή με νέες λέξεις κλειδιά.
Εσείς τι θα προτιμούσατε; Να έχετε μια ιστοσελίδα που να βγαίνει για 5 με 10 λέξεις κλειδιά ή να έχετε μια ιστοσελίδα πλούσια σε περιεχόμενο που να βγαίνει στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης για 100 ή ακόμα και για 1.000 λέξεις κλειδιά;
Η ιστορία του content marketing
Όμως το content marketing δεν είναι μια ιστορία της τελευταίας δεκαετίας ή της εποχής των μηχανών αναζήτησης, αλλά προϋπήρχε πολλά χρόνια πριν όπως και προϋπήρχαν μερικές από τις πιο μεγάλες εταιρείες στον κόσμο.
Στο παρακάτω βίντεο θα δείτε ότι το content marketing είναι μια κλασσική στρατηγική μάρκετινγκ που υπήρχε στο παρελθόν, υπάρχει στο παρόν και θα υπάρχει και στο μέλλον και σε αυτό το συμπέρασμα έχουν καταλήξει πάρα πολλοί ειδικοί του μάρκετινγκ και του ίντερνετ παγκοσμίως.
Το Marketing είναι αδύνατο χωρίς κορυφαίο περιεχόμενο
Άσχετα με το τι είδους στρατηγική μάρκετινγκ ακολουθείτε σήμερα, το content marketing θα πρέπει να αποτελεί μέρος της συνολικής στρατηγικής μάρκετινγκ. Το ποιοτικό και μοναδικό περιεχόμενο είναι μέρος όλων των ειδών μάρκετινγκ που υπάρχουν στο ίντερνετ:
- Social media marketing: Το τι θα δημοσιεύσετε στα social media είναι ένα θέμα και για να έχετε κάτι να δημοσιεύσετε θα πρέπει να έχετε περιεχόμενο.
- SEO: Οι μηχανές αναζήτησης επιβραβεύουν την συστηματική δημοσίευση ποιοτικού περιεχομένου.
- Public Relations: Οι πετυχημένες δημόσιες σχέσεις καθώς και οι δημοσιεύσεις τύπου έχουν ως θέματα πράγματα που αφορούν τους υποψήφιους αγοραστές.
- PPC: Ακόμα και για να δουλέψει μια καμπάνια adwords ή μια καμπάνια pay per click, χρειάζεστε οπωσδήποτε κάποιο περιεχόμενο να δείξετε.
- Inbound marketing: Το inbound marketing ή το ελκυστικό μάρκετινγκ βασίζεται και αυτό στο μοναδικό περιεχόμενο για να φέρει καρπούς.
- Content strategy: H στρατηγική περιεχομένου είναι μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ όπως το blogging, email marketing και newsletters, video marketing.
Η προώθηση στις μηχανές αναζήτησης είναι αδύνατη χωρίς μοναδικό και κορυφαίο περιεχόμενο
Το ίδιο πράγμα που συμβαίνει με το μάρκετινγκ και το περιεχόμενο, ισχύει και στο SEO ή στην βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης.
Δεν γίνεται να ανεβούμε στην Google και γενικά στις μηχανές αναζήτησης μόνο με τη δημιουργία backlinks ή social media signals, χωρίς να έχουμε καθόλου περιεχόμενο στην ιστοσελίδα μας. Θα πρέπει οπωσδήποτε να έχουμε μια ιστοσελίδα πλούσια σε περιεχόμενο ώστε όταν μπαίνει ο επισκέπτης για πρώτη φορά στο site μας να μένει χωρίς να φεύγει γιατί θα βρίσκει αυτό που έψαχνε.
Επίσης μετά το Cafeine update το 2012, είναι σχεδόν υποχρεωτικό για να ανεβείτε στις μηχανές αναζήτησης να δημιουργείτε φρέσκο περιεχόμενο όπως άρθρα στο blog σας τουλάχιστον ένα την εβδομάδα.
Το φρέσκο περιεχόμενο, τα εκτενή άρθρα για το αντικείμενο σας, τα σχόλια και τα βίντεο είναι όλα παράγοντες SEO για να μπορέσετε να κερδίσετε θέσεις στις μηχανές αναζήτησης.
Το φρέσκο περιεχόμενο δεν αρκεί από μόνο του για να κερδίσετε τις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης. Χρειάζεστε κάτι περισσότερο από φρέσκο περιεχόμενο ή άρθρα που ίσως κάποιοι να σκεφτείτε να αναθέσετε σε κάποιον φοιτητή ή σε κάποιον copywriter ή να μπείτε στον πειρασμό να αγοράσετε.
Το περιεχόμενο και οι σελίδες του site σας θα πρέπει να είναι καλογραμμένα, να έχουν ως στόχο να κάνουν τον επισκέπτη να σας πάρει τηλέφωνο ή να αγοράσει από το eshop σας και προπαντός θα πρέπει να είναι μοναδικά και να έχουν βάθος.
Πόσο μεγάλο θα πρέπει να είναι το περιεχόμενο κάθε σελίδας ή άρθρου;
Σύμφωνα με στατιστικές έρευνες το βέλτιστο μέγεθος μιας σελίδας που βγαίνει σταθερά στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης είναι 2.000 λέξεις. Βέβαια υπάρχουν και άρθρα ή σελίδες που είναι και 2.500 λέξεις ή περισσότερο αλλά και λιγότερο.
Όμως εσείς θα πρέπει να παίρνετε τον στατιστικό μέσο όρο και να βασίζεστε σε στοιχεία και δεδομένα όταν πρόκειται να δημιουργήσετε περιεχόμενο για την ιστοσελίδα σας.
Το εκτενές και μεγάλο μήκος των άρθρων και σελίδων θα σας βοηθήσει να πετύχετε έναν διπλό σκοπό:
- Να ελκύσετε κόσμο που θα μπει στην ιστοσελίδα σας και θα διαβάσει το άρθρο σας ή τις πληροφορίες που έχετε παραθέσει
- Να πιάσετε περισσότερες λέξεις κλειδιά στις μηχανές αναζήτησης για κάθε σελίδα περιεχομένου
Πως να σχεδιάσετε κορυφαίο περιεχόμενο
Ο σχεδιασμός περιεχομένου έχει να κάνει με περισσότερα πράγματα από το να επιλέξετε χρώματα και φωτογραφίες και να γράψετε κείμενα. Ο σχεδιασμός του περιεχομένου έχει να κάνει περισσότερο με την συνολική στρατηγική μάρκετινγκ και στρατηγική SEO που θα ακολουθήσετε για να προωθήσετε την ιστοσελίδα σας στις μηχανές αναζήτησης και να κερδίσετε νέους πελάτες.
Σε γενικές γραμμές ο σχεδιασμός ξεκινάει στην αρχή της κατασκευής της ιστοσελίδα σας ή στην αρχή της προώθησης της ιστοσελίδας σας.
Θα πρέπει για αυτόν τον σκοπό να έχετε βρει τις λέξεις κλειδιά που θέλετε να στοχεύσετε, την στρατηγική μάρκετινγκ που έχει το brand σας ή που θα ακολουθήσει το brand σας και να διαμορφώσετε ανάλογα τα εργαλεία του content marketing που θα χρησιμοποιήσετε όπως personas, avatars, social media, call to action κτλ.
Μια δυνατή και ολοκληρωμένη στρατηγική μάρκετινγκ περιλαμβάνει μια μεγάλη γκάμα τύπων περιεχομένων:
Blog Posts ή άρθρα στο blog
Ένα άρθρο την εβδομάδα είναι αρκετό για να σας κρατήσει ψηλά στις μηχανές αναζήτησης αλλά και να τονώσει το αγοραστικό ενδιαφέρον των χρηστών σας.
Θα πρέπει σε κάθε άρθρο να έχετε κάποια συνοχή με τα προηγούμενα αλλιώς θα φαντάζει ουρανοκατέβατο ή ξένο με την ιστοσελίδα σας.
Άμα θέλετε να ανεβείτε πιο γρήγορα στις μηχανές αναζήτησης τότε ένα άρθρο την εβδομάδα δεν είναι επαρκές και χρειάζεστε 2 ή και περισσότερα.
Στοχεύστε σε εκτενή, λεπτομερή και χρήσιμα άρθρα και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να θυσιάσετε την ποιότητα για την ποσότητα.
Τέλος, θα πρέπει να στείλετε τα άρθρα σας στο newsletter σας μιa φορά τουλάχιστον την εβδομάδα και να τα κάνετε διαμοιρασμό στα social profile σας.
Ebooks
Τα ebook είναι μικρά βιβλιαράκια που μπορείτε να τα δημιουργήσετε σε PDF ώστε να μπορεί ο χρήστης να τα κατεβάσει και να τα διαβάσει ηλεκτρονικά. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε απλή γλώσσα επιπέδου τρίτης γυμνασίου άμα θέλετε να πιάσετε το ευρύ κοινό.
Το πλούσιο γραφικό περιβάλλον παίζει σημαντικό ρόλο στο ebook και θα πρέπει να δίνετε μεγάλη βαρύτητα σε αυτό.
Ένα παράδειγμα ebook που δίνω στην ιστοσελίδα μου δωρεάν είναι ο οδηγός SEO σε αντάλλαγμα με το email σας.
Οδηγούς αγορών
Προσπαθείστε να είστε σύντομοι και περιεκτικοί στον οδηγό αγορών και να αναφερθείτε σε συγκεκριμένα πράγματα όπως οφέλη και πλεοντήματα, συκριτικά τιμών κτλ.
Infographics
Τα ινφογραφικά είναι μεγάλα φυλλάδια ή εικόνες με χρήσιμο περιεχόμενο για τους χρήστες σας. Η παραγωγή τους είναι μάλλον κοστοβόρα και χρονοβόρα.
‘Ενα παράδειγμα με infografic θα δείτε στο άρθρο: Τα 100 πιο ακριβά keywords στο Google Adwords
Video
To video marketing είναι μοναδικό στην προώθηση του brand σας μέσα από διαφορετικά κανάλια όπως το Youtube. Πιστεύω ότι κάθε εταιρεία και κάθε brand χρειάζεται τουλάχιστον ένα βίντεο με χρήσιμες πληροφορίες για τον αγοραστή.
Podcasts
Τα podcasts είναι αρχεία ήχου και καλύπτουν μια διαφορετική ανάγκη και ένα σαφώς διαφορετικό κοινό που τους αρέσει να παίρνουν ακουστική πληροφόρηση ίσως γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος.
Με το να δημιουργήσετε ένα podcast θα μπορέσετε να πιάσετε ένα μικρό ποσοστό του κοινού που ψάχνει να βρει ακουστικά βιβλία και θα μπορέσετε να κερδίσετε μερικά πολύτιμα backlinks από παρόμοια sites με ακουστικό περιεχόμενο όπως το soundcloud.
Σελίδες ή άρθρα και λέξεις κλειδιά
Ένα πολύ σημαντικό πράγμα στην προώθηση της ιστοσελίδας μας με τον σχεδιασμό περιεχομένου είναι η δημιουργία σελίδων και άρθρων.
Για όσους χρησιμοποιούν κάποιο CMS όπως το WordPress, Joomla ή κάποιο άλλο custom CMS αυτό είναι σχετικά εύκολο να το καταλάβουν αλλά και να βρουν τη διαφορά μεταξύ σελίδων και άρθρων.
Υπάρχει όμως σημαντική διαφορά στη χρήση σελίδων και στη χρήση άρθρων.
Οι σελίδες φαίνεται να πηγαίνουν καλύτερα σε βάθος χρόνου στις μηχανές αναζήτησης, έτσι για τις βασικές λέξεις κλειδιά του κλάδου σας θα πρέπει να δημιουργείτε σελίδες ενώ για τις φράσεις κλειδιά και τα long tail keywords καλό είναι να χρησιμοποιείτε άρθρα ή blog posts.
Αντί επιλόγου
Θεωρώ ότι όλοι κατανοούν την σημασία του content marketing για την προώθηση του online brand τους και των υπηρεσιών και αγαθών που προσφέρουν ηλεκτρονικά.
Το content marketing είναι μέρος της ευρύτερης στρατηγικής μάρκετινγκ ενός brand και θα πρέπει να εκτελείτε με την καθοδήγηση των ειδικών του μάρκετινγκ στο χώρο.
Η παράβλεψη του content marketing ή η παραμέληση του θα έχει ως αποτέλεσμα την πτώση της ιστοσελίδας σας από τις μηχανές αναζήτησης.
Δείτε περισσότερα για το content marketing και το SEO:
- What is Content Marketing?
- Πως να δημιουργήσετε κλασικό περιεχόμενο για την ιστοσελίδα σας
- Περιεχόμενο ή Backlinks; Ποια είναι σημαντικότερα για να ανεβείτε στη Google;
- Το Περιεχόμενο Είναι Βασιλιάς
- Μάρκετινγκ Περιεχομένου
- Πώς να φτιάξτε μια ιστοσελίδα με επικό περιεχόμενο
- Λεφτά Από Το Ίντερνετ Βήμα 4 Περιεχόμενο
- Δημιουργήστε Απίστευτο Περιεχόμενο: Το Άρθρο Πυλώνας
Ευχαριστώ
Γιάννη αν έχεις ένα άρθρο 6.000 λέξεων, τι είναι προτιμότερο από άποψη SEO?
Να το σπάσεις κσι να το δημοσιεύσεις σε δύο μέρη, η να το δημοσιεύσεις αυτούσιο?
Καλύτερα αυτούσιο γιατί η εμπειρία έχει δείξει ότι ο κανόνας της διασποράς θέλει μια λέξη κλειδί για κάθε άρθρο ή σελίδα.
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση Γιάννη!
Γειά σου Γιάννη, πολύ ωραίο το άρθρο σου και οτιδήποτε γράφεις έχει ενδιαφέρον. Πιστεύω οτι η google (στο εξωτερικό τουλάχιστον) προτιμάει στην πρώτη σελίδα να εμφανίζει αποτελέσματα απο μεγάλα sites. Ήθελα να σε ρωτήσω αν διαγράψεις άρθρα απο κάποιο site που έχεις και έχεις παράλληλα πάνω απο 6 μήνες να το ανανεώσεις, μπορεί να επανέλθει ξανά το site (και με χτίσιμο backlinks) ή τσάμπα κόπος και πάμε για άλλα; Μιλάω για καί content site καί για γενικού ενδιαφέροντος.
Ναι το site μπορεί να επανέρθει άμα κάνεις ότι χρειάζεται. Είναι καλύτερο να ασχοληθείς με ένα παλιό site παρά να δημιουργήσεις κάτι από την αρχή.