Search Engine Marketing SEM
Ο στόχος του Search Engine Marketing είναι να πετύχει την υψηλότερη δυνατή ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης, για αναζητήσεις που έχουν σχέση με την επιχείρησή σας, το προϊόν ή την υπηρεσία που πουλάτε. Με άλλα λόγια το SEM χρειάζεται για να φέρει traffic στο blog, site ή e-shop σας.
Όλες οι ιστοσελίδες, ανεξαρτήτως περιεχομένου, έχουν συνήθως ως κύριο στόχο τους το περιεχόμενο αυτό να γίνει γνωστό και προσβάσιμο σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μερίδα χρηστών του διαδικτύου. Εκτός από το μάρκετινγκ περιεχομένου ή content marketing.
Δεν φθάνει λοιπόν μόνο το ποιοτικό περιεχόμενο ή το εκπληκτικό web design για να μπορέσει το site σας να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό.
Η χαμηλή επισκεψιμότητα αν δεν βγαίνει ψηλά στις μηχανές αναζήτησης είναι ένα πρόβλημα στο αν το site σας τα καταφέρει να βγάλει λεφτά από το ίντερνετ ή όχι.
Πως δουλεύει η Google
Οι μηχανές αναζήτησης, οι Search Engines και συγκεκριμένα η Google είναι ο από τους πιο αποδοτικούς τρόπους για να αποκτήσετε ποιοτικό και στοχευμένο traffic από την αγορά στόχο για το site σας. Η αγορά στόχος σας προσδιορίζεται από τις λέξεις κλειδιά ή keywords για τις οποίες ανταγωνίζεται το site σας στην αγορά σας. Η έρευνα των λέξεων κλειδιών είναι πολύ σημαντικό πράγμα και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με ευλάβεια.
Η Google κατέχει το 93% της παγκόσμιας αγοράς στις μηχανές αναζήτησης και στο search engine marketing. Η Google εξετάζει δύο βασικούς παράγοντες στην κατάταξη του site σας:
- Τη σχετικότητα του site σας με τις λέξεις κλειδιά
- Την ποιότητα του site σας
Συνοπτικά, το search engine marketing λειτουργεί με τον εξής τρόπο:
Συνδέετε την σελίδα σας με λέξεις κλειδιά που ανταποκρίνονται στο περιεχόμενο ή τον τίτλο της. Σε περίπτωση που κάποιος χρήστης εισάγει τα συγκεκριμένα keywords στις μηχανές αναζήτησης για να βρει τις επιθυμητές πληροφορίες, τα αποτελέσματα που επιστρέφονται θα συμπεριλαμβάνουν και την δική σας σελίδα.
Για κάθε σελίδα της ιστοσελίδας οι λέξεις-κλειδιά ή keywords που επιλέγονται, θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν το περιεχόμενο, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, καθώς οι μηχανές αναζήτησης αναλύουν το περιεχόμενο της σελίδας και εντοπίζουν τα keywords που σχετίζονται με το περιεχόμενο και σε τι βαθμό.
Η τελική κατάταξη των ιστοσελίδων, εξαρτάται άμεσα από τον βαθμό συσχέτισης που προκύπτει. Όσο μεγαλύτερη η συσχέτιση, τόσο υψηλότερη θα είναι και η θέση της σελίδας σας στα προβαλλόμενα αποτελέσματα αναζήτησης ενός χρήστη.
Το Search Engine Marketing σε αριθμούς
- 43% των επισκεπτών ενός site έρχονται από τις μηχανές αναζήτησης
- 45% όσων εκτελούν αναζητήσεις δεν κοιτούν τίποτε πέρα από την πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων
- Ο μέσο μεγάλος διαφημιζόμενος στις ΗΠΑ αγοράζει 17,000 keywords έναντι 3 – 4 χιλιάδων στην Ευρώπη. Γι’ αυτό και το Google αποκτά το 40% του εισοδήματός τους εκτός ΗΠΑ παρά το γεγονός ότι το 72% των αναζητήσεων γίνονται εκτός ΗΠΑ.
- Tο keyword advertising εκτελείται από εξειδικευμένες εταιρείες, ενώ στην Ευρώπη από τις διαφημιστικές εταιρείες (στην Αγγλία το 70%).
- Η γενική εκτίμηση για την απόδοση του SEM είναι πως 1€ διαφήμιση αποδίδει συνήθως 10 – 20€ σε επιπρόσθετο τζίρο. Αυτό δεν είναι σίγουρο 100%, γιατί ο ανταγωνισμός ρίχνει τα νούμερα.
- Επειδή η αγορά είναι πολύ ρευστή για κάθε διαφημιστική εκστρατεία γίνονται δοκιμές σε όλες τις μηχανές αναζήτησης με όλα τα keywords και επιλέγονται οι πιο αποδοτικές καμπάνιες.
- Η αξιολόγηση κάθε καμπάνιας γίνεται μετά από 2 – 10 clicks, ενώ ως πιο σημαντική από τις λέξεις αναζήτησης του χρήστη θεωρείται η τελευταία.
- Το google κερδίζει το 25% των εσόδων του από Adsense. Ένας καλός χρήστης SEM δεν αφιερώνει σε αυτό πάνω από το 7% του προϋπολογισμού του, καθώς το conversion είναι 25-30% ακριβότερο απ’ ό,τι από Adwords.
- Όσο κι αν φαίνεται περίεργο τα αποτελέσματα αναζήτησης που βρίσκονται στις θέσεις 4-10 επιτυγχάνουν καλύτερο CTR απ’ όσο τα πρώτα 4.
- Για όσα keywords αποτύχουμε με το SEO καταφεύγουμε στην αγορά τους (SEM). Η γενική εκτίμηση είναι ότι το SEO αποδίδει περισσότερο αλλά αποτελεί πιο μακροπρόθεσμη επένδυση. Πάντως το 75-90% των χρηστών δεν καταλαβαίνουν τη διαφορά ανάμεσα σε organic results και paid results.
Search Engine Marketing (SEM)
Αν λοιπόν επιθυμείτε να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google, μία από τις μεθόδους που μπορείτε να αξιοποιήσετε είναι το Search Engine Marketing (SEM). To SEΜ συμπεριλαμβάνει μέσα του και το SEO.
Το Search Engine Marketing (SEM) αποτελεί ένα ευρύτερο σύνολο από επιμέρους μεθόδους marketing, οι οποίες αξιοποιούνται για την προώθηση των ιστοσελίδων, την αύξηση του traffic τους και εν τέλει την επίτευξη μίας υψηλής θέσης στα αποτελέσματα αναζήτησης. Συγκεκριμένα, συμπεριλαμβάνει τις ακόλουθες κατηγορίες marketing:
1. SEO – Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης
Ως SEO (Search Engine Optimization) ορίζονται όλες οι σύγχρονες μέθοδοι και διαδικασίες που χρησιμοποιούνται, ώστε να επιτευχθεί η εμφάνιση ενός website σε υψηλές θέσεις στα κύρια αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Όταν ένας χρήστης αναζητά πληροφορίες, η μηχανή τού επιστρέφει χιλιάδες αποτελέσματα. Ο μέσος χρήστης συνήθως δίνει έμφαση στα πρώτα 10-20 αποτελέσματα και σπανίως θα ελέγξει όσα εμφανίζονται μετά την 3η ή 4η σελίδα.
Στόχος λοιπόν, είναι τόσο η επίτευξη μίας υψηλής θέσης για τις λέξεις-κλειδιά (keywords) που σας ενδιαφέρουν, όσο και η διατήρηση της θέσης αυτής στην διάρκεια του χρόνου. Για να το επιτύχετε αυτό, θα πρέπει καταρχήν να επιλέξετε τα keywords για την ιστοσελίδα σας, τα οποία πρέπει να είναι αντιπροσωπευτικά των προϊόντων και των υπηρεσιών της εταιρίας σας, ή του περιεχομένου της προσωπικής σας ιστοσελίδας. Περισσότερες πληροφορίες για την υπηρεσία SEO θα γράψουμε σε επόμενα άρθρα, αλλά μπορείτε να βρείτε και πολύ μεγάλο όγκο πληροφοριών κάνοντας μια σχετική αναζήτηση για SEO στο Google.
2. Pay-per-Click διαφημίσεις
Οι pay-per-click διαφημίσεις, οι οποίες αναφέρονται και ως Sponsored listings, επιστρέφουν επί πληρωμή αποτελέσματα σε αναζητήσεις συγκεκριμένων keywords, προσελκύοντας νέους επισκέπτες σε μια ιστοσελίδα. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο άρθρο “Τι είναι η pay-per-click διαφήμιση“ και πώς να την αξιοποιήσετε.
3. Search Engine Analytics
Αποτελεί μέθοδο ανάλυσης των στατιστικών που προκύπτουν από την αξιοποίηση των στρατηγικών SEM στο σύνολό τους. Με την παρατήρηση ενός συνόλου από παραμέτρους, όπως είναι το ιστορικό αναζητήσεων, η παρακολούθηση των keywords σε χρήση κλπ, μπορείτε να βγάλετε χρήσιμα συμπεράσματα για τις τακτικές που ακολουθείτε για την ανάδειξη της σελίδας σας σε υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ενδεικτικά εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δωρεάν για την ανάλυση αυτών των στατιστικών είναι το Google Trends και το Google Insights από τα Google Analytics.
4. Social media optimization ή SEM
Με το SEM μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τα social media, όπως είναι για παράδειγμα το Facebook, το Twitter, το LinkedIn και το Google+ για να διαφημίσετε και να αναδείξετε την ιστοσελίδα σας.
5. Paid Inclusion
To Paid inclusion αποτελεί την επί πληρωμή καταχώρηση ενός site στα ευρετήρια των μηχανών αναζήτησης, στο λεγόμενο νδεχ και σε directories ιστοσελίδων έναντι καταβολής κάποιου αντιτίμου. Με την συγκεκριμένη μέθοδο, οι μηχανές αναζήτησης συμπεριλαμβάνουν αυτόματα τις καταχωρημένες σελίδες σε αποτελέσματα αναζήτησης. Προσοχή γιατί πλέον η Google τιμωρεί αυτήν την τακτική και ίσως η καταχώρηση σε καταλόγους επί πληρωμή να βλάψει τα αποτελέσματά σας και το site σας.
Βγείτε πρώτοι στη Google: Πλεονεκτήματα
Μία υψηλή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης επιφέρει πολλαπλά οφέλη στην ίδια την σελίδα αλλά και τον κάτοχό της. Ας δούμε πιο συγκεκριμένα ποια είναι αυτά.
1. Εγκυρότητα, εμπιστοσύνη και Aythority
Οι χρήστες του διαδικτύου, έχουν συνδέσει συνήθως στο μυαλό τους την υψηλή θέση μίας σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης, με την εξειδίκευση και την εγκυρότητά της ως προς το περιεχόμενο που αναζητούν. Αυτό λέγεται positioning και είναι η στρατηγική τοποθέτηση του site σας στην πρώτη σελίδα της Google. Αυτό λέγεται και personal branding.
Ναι, δεν είναι δίκαια η Google σε αυτό γιατί υπάρχουν πολλά site με ποιοτικό περιεχόμενο που είναι χαντακωμένα στην 10 σελίδα αποτελεσμάτων της Google, λόγω κακού SEM ή έλλειψής του.
2. Παθητικό Traffic
Οι διαδικασίες και στρατηγικές που υλοποιήθηκαν αρχικά για να εξασφαλιστεί μία υψηλή κατάταξη, είναι αυτές που απαιτούν έρευνα και προσπάθεια. Το traffic σας μετά είναι σχεδόν αυτόματο και παθητικό.
3. Αυτοματοποιήση
Η παθητική επισκεψιμότητα προωθεί και εντείνει τον αυτοματοποιημένο τρόπο διεξαγωγής των εμπορικών και οικονομικών συναλλαγών που χρησιμοποιούν οι online επιχειρήσεις. Επομένως η διαδικασία προώθησης κατά μια έννοια αυτοματοποιείται, χωρίς να απαιτείται συνεχή προσπάθεια από την πλευρά του ιδιοκτήτη της σελίδας.
4. Παθητικές Πωλήσεις
Το παθητικό traffic επιφέρει αύξηση στις πωλήσεις του e-shop σας που σε συνδυασμό με την αυτοματοποίησή τους, γίνονται πλέον παθητικές. Δείτε περισσότερα στο εκπληκτικό άρθρο: Inbound Marketing
Τελικά μήπως θα πρέπει να αναθεωρήσετε την άποψή σας για το Search Engine Marketing;
Search Engine Marketing SEM Πηγές
- Search Engine Marketing (SEM)
- Google και οι 200 παράγοντες SEO
- What Is Search Marketing?Introduction to Search Engine Marketing
- SEO 2020: Ο απόλυτος οδηγός για κυριαρχία στη Google
- SEO 7 Μοιραία λάθη που εξαφανίζουν το site σας στη Google
- SEO checklist
- SEO FAQ
- SEO Geotargeting
- SEO Google – Βελτιστοποίηση Εντός Σελίδας
- SEO Google Παθητικό Organic Traffic
- SEO Google Πρώτη Σελίδα Ή Κυριαρχία στη Google;
- SEO Google Πρώτη Σελίδα σε 12 Ώρες
- SEO Google Πρώτη Σελίδα- Εισαγωγή
- SEO Google Πρώτη Σελίδα: Βασικό Λεξιλόγιο SEO
- SEO Google Πρώτη Σελίδα: Βασικό Λεξιλόγιο SEO 2
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop με το Genesis Theme Framework.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!