SEO 2020: Ο απόλυτος οδηγός για κυριαρχία στη Google
Δείτε τι πρέπει να κάνετε για να κατακτήσετε τα SERPs το 2020 και να μην μείνετε πίσω από τους ανταγωνιστές σας
Το SEO είναι κάτι δυναμικό και συνέχεια μεταβάλλεται επειδή η ίδια η Google αλλάζει συνεχώς. Μόνο την χρονιά που πέρασε, το 2019 έκανε μόνο 3.234 αλλαγές και αναβαθμίσεις στον αλγόριθμο της οι οποίες είναι και οι περισσότερες που έχει κάνει ποτέ μέχρι τώρα.
Αξίζει να πω ότι το 2010 είχε κάνει 350 με 400 αναβαθμίσεις, σχεδόν μία την ημέρα, ενώ τώρα αγγίξαμε τις 10 αλλαγές ημερησίως.
Πρέπει λοιπόν με κάποιον τρόπο όλοι εσείς που έχετε ιστοσελίδες και θέλετε να βγείτε στην πρώτη θέση της Google, να πλημμυρίσετε από επισκέψεις, να αυξήσετε τον τζίρο σας και να κερδίσετε νέες πελάτες από το ίντερνετ, να προσαρμοστείτε ανάλογα στην νέα τάξη πραγμάτων στο SEO για το 2020.
Διαβάστε λοιπόν παρακάτω.
Γιατί έγραψα αυτόν τον μίνι οδηγό SEO για το 2020;
Αρχικά θα πρέπει να προσθέσω ότι η σκέψη μου ήταν να αναβαθμίσω τον βασικό οδηγό SEO που είχα γράψει πριν από μερικά χρόνια και είχα ανανεώσει τελευταία φορά το 2016.
Όμως επειδή, εκείνος ο οδηγός SEO παρόλο τις χιλιάδες αλλαγές του αλγορίθμου της Google έχει παραμείνει αειθαλής και διαχρονικός αλλά και επειδή θα καταντούσε σαν τον φούρνο του Χότζα γιατί κάθε χρόνο θα χρειαζόταν ανανέωση, θεώρησα καλό να καθίσω από την αρχή και να γράψω αυτόν τον μίνι οδηγό SEO 2020 με τις νέες πληροφορίες που έχουμε σήμερα και τις νέες κατευθύνσεις που έχουμε πάρει από τη Google.
O Οδηγός SEO 2020 είναι λοιπόν συμπληρωματικός του Οδηγού SEO και όσοι έχετε διαβάσει τον πρώτο που βγήκε, μπορείτε τώρα να επεκτείνετε και άλλο τις γνώσεις σας με τον νέο αυτόν Οδηγό SEO 2020.
Θα ήθελα ακόμη να σας πω ότι αυτός ο οδηγός δεν είναι ένας μέγα Καζαμίας για το SEO το 2020. Δεν έχει να κάνει καθόλου με προβλέψεις ή απόψεις για το τι θα συμβεί στο SEO το επόμενο έτος.
Είναι ένας οδηγός SEO για την επόμενη δεκαετία που έρχεται, για την δεκαετία του ’20 και θα σας βοηθήσει να προσαρμόσετε τις ιστοσελίδες σας για τα εντελώς νέα πράγματα που θα φέρει η Google το 2020 και μετά.
Είμαι σίγουρος λοιπόν ότι όσοι θα τον ακολουθήσετε θα δείτε δραματική αύξηση της επισκεψιμότητας το επόμενο έτος και τα επόμενα έτη και δραματική αύξηση του τζίρου και των κερδών της ηλεκτρονικής σας επιχείρησης.
Είμαι σίγουρος ότι πολλοί από εσάς θα τον λατρέψετε, ενώ πολλοί άλλοι θα τον μισήσετε -ξέρω ήδη ποιοι είστε, για αυτό μην κρύβεστε-.
Σημασία έχει ότι εδώ στο Paramarketing συλλέγουμε όλες τις πληροφορίες σχετικά με το SEO βασιζόμενοι στην εμπειρία, στα λάθη του παρελθόντος και στις δοκιμές που έχουμε κάνει μέχρι στιγμής και αυτά τα δίνουμε σε μορφή συμπερασμάτων και συμβουλών όπως θα δείτε και παρακάτω.
Το SEO είναι η νούμερο ένα πηγή επισκεψιμότητας και το 2020
Σύμφωνα με έρευνα της Brightedge Research, το SEO αποτελεί ακόμα για το 2019 αλλά και για το 2020 την κύρια πηγή επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας με μεγάλη πτώση της κίνησης από τα social media ειδικά από το Facebook, το Instagram και πολλών άλλων που πολλοί τόσο διαφημίζουν.
Η οργανική επισκεψιμότητα αποτελεί το 53% της συνολικής επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας σήμερα.
Ειδικά το Facebook και το Instagram έχουν πλέον μηδενικά εξερχόμενα κλικ προς άλλα sites σε μια προσπάθεια να ανακόψουν την φυγή των συνδρομητών τους και να τους διατηρήσουν μέσα στο ίδιο το μέσο για να τους δείξουν περισσότερες διαφημίσεις.
Το Facebook και το Instagram έχουν γίνει σαν την τηλεόραση του 80 όπου δεν μπορούσες να αλλάξεις κανάλι γιατί απλώς δεν υπήρχε άλλο κανάλι.
Σαν να μην έφτανε αυτό, το Facebook στα κινητά έχει βγάλει δικό του browser αντίστοιχο του firefox και chrome και δεν σε αφήνει να φύγεις από το facebook και να συνδεθείς κάπου αλλού με τον Facebook browser.
Στην Αμερική αλλά και παγκοσμίως υπάρχει μαζική εγκατάλειψη των bloggers και των ειδικών στο SEO από το Facebook. Και να φανταστείτε ότι 5 χρόνια νωρίτερα, το 2014, το Facebook ήταν η νούμερο ένα πηγή επισκεψιμότητας για την ιστοσελίδα μου! Πλέον ζήτημα άμα έχω 3 με 5 επισκέψεις την ημέρα.
Συνάμα, η αύξηση του μέσου κόστους των κλικ στην πληρωμένη διαφήμιση της Google παγκοσμίως έχει μειώσει κατά πολύ τα κλικ και την πληρωμένη επισκεψιμότητα.
Η μοναδική διέξοδος για αύξηση της επισκεψιμότητας στις ιστοσελίδες και στα eshop για το 2020 είναι μόνο η οργανική επισκεψιμότητα.
Και η οργανική επισκεψιμότητα, αυτή που προέρχεται δηλαδή από τα οργανικά αποτελέσματα της Google είναι η καλύτερη μορφή επισκεψιμότητας γιατί είναι αυτή που φέρνει τις περισσότερες μετατροπές επισκεπτών σε πελάτες και κατά συνέπεια πωλήσεις.
Οπότε η συμβουλή μου είναι όσοι από εσάς δεν κάνατε SEO μέχρι χτες ότι ήρθε η ώρα να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας. To SEO πλέον είναι απαραίτητο όχι μόνο για να αυξήσετε την πελατειακή σας βάση αλλά για να κάνετε το brand σας γνωστό τόσο στην τοπική αγορά αλλά και στην διεθνή.
Μπορείτε να ζητήσετε μια προσφορά SEO σήμερα κιόλας!
Βελτιστοποιήστε το site σας για τα Featured Snippets
Τώρα που η Google εμφανίζει στη θέση μηδέν ή και ανάμεσα στα αποτελέσματα αναζήτησης (SERPs) τα λεγόμενα Featured Snippets ( Προτεινόμενα Αποσπάσματα) ή Rich Snippets ( Εμπλουτισμένα Αποσπάσματα ) οι αναζητήσεις με μηδενικό κλικ είναι τόσο διαδεδομένες που οι πληροφορίες που εμφανίζονται στα ίδια τα SERP είναι πλέον πιο σημαντικές από ποτέ.
Για να δούμε πρώτα τι είναι τα Featured Snippets ( Προτεινόμενα Αποσπάσματα) ή Rich Snippets ( Εμπλουτισμένα Αποσπάσματα );
Τα Rich Snippets ( Εμπλουτισμένα Αποσπάσματα ) είναι εκείνα που, εκτός από τον τίτλο και την περιγραφή, δείχνουν εικόνες, αστέρια για κριτικές, τιμές για προϊόντα κ.λπ. – είναι ευκολότερα να βγείτε στην Google με αυτά, αλλά έχουν και χαμηλότερες βελτιώσεις στα κλικ (CTR)σε σύγκριση με τα Featured Snippets. Το αποτελέσματα της ιστοσελίδας σας στις αναζητήσεις θα έχουν καλύτερη ορατότητα, αν και η οργανική θέση σας στα SERP θα παραμείνει η ίδια.
Για παράδειγμα, μπορεί να είστε στη θέση 5 στην πρώτη σελίδα, απλά θα κερδίζετε μερικά ακόμα κλικ. Από το καλοκαίρι του 2019 η Google έκοψε τελείως τα αστέρια, τις κριτικές και τα reviews από άλλα sites στα rich snippets γιατί δεν είναι αξιόπιστα επειδή χειραγωγούνται εύκολα.
Τα Featured Snippets ( Προτεινόμενα Αποσπάσματα) είναι ένα ολόκληρο μπλοκ πληροφοριών που εμφανίζεται στην κορυφή ενός SERP – και προκαλούν μεγάλες αυξήσεις του CTR (Click Through Rate-αύξηση των κλικ). Το θέμα είναι ότι για να βγει κάποιος στα featured snippets θα πρέπει οπωσδήποτε να βγαίνει στην πρώτη σελίδα της Google και να έχει αλλάξει τη δομή της σελίδας του σε στυλ FAQ.
Τα featured snippets αποτελούνται από μικρές παραγραφούλες που έχουν μέγεθος έως και 300 χαρακτήρες περίπου, δηλαδή 40 με 60 λέξεις. Η ιστοσελίδα Hubspot έχει ήδη βελτιστοποιήσει πάρα πολλά άρθρα της και σελίδες προορισμού για να πιάσει τα featured snippets της Google, μάταια βέβαια, γιατί η Google εμφανίζει πάντα διαφορετικές ιστοσελίδες σε αυτές τις θέσεις και έτσι έχει προσθέσει μικρές παραγράφους που είναι βελτιστοποιημένες και στοχεύουν την κατάκτηση των featured snippets.
Στατιστικές έρευνες έχουν δείξει ότι οι ιστοσελίδες που εμφανίζονται στα fearuted snippets σημειώνουν αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας κατά 40%.
Βάλτε στο site σας SSL
Η Google μέσω του Google Chrome αλλά και οι άλλοι μεγάλοι browsers έχουν αρχίσει να μπλοκάρουν τις ιστοσελίδες που δεν έχουν HTTPS ή SSL θεωρώντας τες μη ασφαλείς.
Η ασφάλεια των χρηστών επηρεάζει το SEO και την κατάταξη μέσω της επιρροής που έχει στην εμπειρία του χρήστη αλλά και μέσω της ένδειξης ” Μη Ασφαλής”.
Τα οργανικά αποτελέσματα των ιστοσελίδων χωρίς HTTPS θα πέσουν.
Επίσης τα backlinks από ιστοσελίδες χωρίς πιστοποιητικό ασφαλείας SSL έχουν υποβαθμιστεί και αυτά από την Google και κατά συνέπεια όσες ιστοσελίδες έχουν βασιστεί σε backlinks από ιστοσελίδες χωρίς SSL θα σημειώσουν και αυτές πτώση.
Σύμφωνα με την ίδια τη Google, το HTTPS μετράει πάρα πολύ και θα μετράει πιο πολύ ακόμα στο SEO το 2020 και τα επόμενα χρόνια, ενώ θα θεωρείται μη φυσιολογικό μια ιστοσελίδα να μην έχει από κατασκευής SSL.
Σύμφωνα με τη Google:
- To HTTPS προστατεύει την ακεραιότητα της ιστοσελίδας από το spam και τους χάκερς
- To HTTPS προστατεύει τις ιδιωτικές πληροφορίες πλοήγησης των χρηστών της ιστοσελίδας σας και την ασφάλεια τους
- Το HTTPS είναι το μέλλον του ίντερνετ γιατί πολλές εφαρμογές δεν τρέχουν χωρίς HTTPS
Το Voice search φέρνει και το Voice SEO
Που σημαίνει ότι για το 2020 θα πρέπει εκτός από την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας για τις οργανικές αναζητήσεις θα πρέπει να βελτιστοποιήσετε το site σας για τις φωνητικές αναζητήσεις ή για τις αναζητήσεις φωνής.
Ήδη εδώ στο Paramarketing έχουμε ξεκινήσει να βελτιστοποιούμε τις ιστοσελίδες των πελατών μας για 3 είδη SEO:
- Τοπικό SEO
- Οργανικό SEO ή mobile First SEO και
- Voice search SEO ή Φωνητικό SEO ή SEO Φωνητικών αναζητήσεων
Τώρα θα μου πείτε ότι γίνεται χάος και δεν ξέρουμε τι να πρωτοκάνουμε και σε ποιο SEO να εστιαστούμε αφού στο τέλος το κάθε τι θα έχει το δικό του SEO.
Περιττό να σας πω ότι το δώρο που πήρα στον εαυτό μου για το 2020 είναι ένα Google Home Mini.
Σύμφωνα με την περιγραφή του Skroutz, το Google Home Mini παρέχει:
- Εύρεση πληροφοριών και εύκολος προγραμματισμός ολόκληρης της ημέρας, μέσω απλών φωνητικών εντολών
- Πληροφορίες για κοντινά καταστήματα, την κίνηση στους δρόμους, τον καιρό, και ακόμη περισσότερα
- Ορισμός ξυπνητηριών και υπενθυμίσεων, αναζήτηση και ακρόαση μουσικής, ή εύρεση ταινιών στο Netflix
- Συμβατότητα με πλειάδα εφαρμογών και smart συσκευών, για φωνητική λειτουργία τους μέσω του Google Home Mini
Βέβαια δεν υποστηρίζει ελληνικά, αλλά ο λόγος που το πήρα στο γραφείο είναι για να εξοικειωθούμε περισσότερο στην χρήση των φωνητικών αναζητήσεων και να μπορέσουμε, να πειραματιστούμε σε αυτές και μετά να εφαρμόσουμε ότι έχουμε μάθει στις ιστοσελίδες που υποστηρίζουμε.
Το ξέρω είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, αλλά οι φωνητικές αναζητήσεις είναι το μέλλον των αναζητήσεων και το Google Home Mini όταν βγει και στην ελληνική γλώσσα θα γίνει ο αγαπημένος οικιακός σύντροφος όλων των μοναχικών ανθρώπων, συνταξιούχων, κτλ.
Μόνο το 2020 το 50% των αναζητήσεων προβλέπεται να είναι φωνητικές αναζητήσεις.
Ωστόσο, όταν χρησιμοποιείτε φωνητικές αναζητήσεις, η μηχανή αναζήτησης πρέπει να κάνει πολύ περισσότερη δουλειά για να πάρει τις σχετικές πληροφορίες που ο χρήστης ψάχνει αυτή τη στιγμή, κάνοντας τις μικρές λέξεις κλειδιά όλο και πιο ασήμαντες γιατί συνήθως ο μέσος χρήστης κάνει ερωτήσεις ή ψάχνει χρησιμοποιώντας φράσεις κλειδιά.
Οι δε απαντήσεις είναι σε μορφή απαντήσεων, δηλαδή θα πρέπει πάλι η ιστοσελίδα σας να έχει δομηθεί σε μορφή απαντήσεων. Θα πρέπει να υπάρχουν ερωτήσεις με κεφαλίδα 2 ή κεφαλίδα 3 του τύπου:
Πώς να βγω πρώτος στις φωνητικές αναζητήσεις;
Για να βγεις πρώτος στις φωνητικές αναζητήσεις θα πρέπει έχετε σωστή δομή στην ιστοσελίδα σας και να απαντάτε με τις πιο χρήσιμες και ωφέλιμες απαντήσεις σε αυτά που ρωτάνε και ψάχνουν οι χρήστες του ίντερνετ σχετικά με το site σας.
Εκτός από τις συσκευές όπως η παραπάνω, οι χρήστες των κινητών στην Βόρεια Αμερική χρησιμοποιούν κατά 31% τις φωνητικές αναζητήσεις. Σύντομα αυτή η τάση θα έρθει και στην χώρα μας αλλά και σε πολλές άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο.
Βελτιώστε το brand σας
Γενικά μιλώντας η Google ευνοεί τα brands από το πιο μεγάλο όπως η BMW και η Mercedes μέχρι τα πιο μικρά brands όπως το δικό μας το Paramarketing. Στην ιστοσελίδα μου έχω αφιερώσει ειδική κατηγορία άρθρων γύρω από το branding και το personal branding.
Θα πρέπει λοιπόν για το 2020 να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο στο να χτίσετε το Brand Name σας και να κάνετε την φίρμα σας γνωστή σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε όλες τις ιστοσελίδες και να χτίσετε όσο το δυνατόν περισσότερα ποιοτικά profile links.
Μπορείτε να δείτε τι εννοώ στο άρθρο μου: Πως να γίνετε ένας μεγιστάνας των Social Media, αφού στο ξεκίνημα της ιστοσελίδα μου είχα ανοίξει προφίλ σε περισσότερα από 350 διαφορετικά social media!
Ναι υπάρχουν τόσα και ακόμα περισσότερα από 350 social media ανά τον κόσμο.
Θα πρέπει ακόμα να δημιουργήσετε τα λεγόμενα linkless brand mentions. Αυτά είναι αναφορές του ονόματος σας ή της επιχείρησης σας χωρίς σύνδεσμο πίσω στην ιστοσελίδα σας ή εσάς.
Οι αναφορές, τα mentions δηλαδή λαμβάνονται σαν πραγματικά backlinks από τη Google και σας βοηθάνε να ενισχύσετε κατά πολύ την αξία και την δυναμική του brand σας.
Μην μένετε αμένσιοτοι ( amentiotoi ) βγείτε έξω στα blogs και πέστε στους influencers να σας κάνουν ένα mention τώρα!
Στα ελληνικά, μην μένετε αμνημόνευτοι, το μνημόσυνο ακόμα και εν ζωή, σας ανεβάζει στη Google!
Βέβαια το να αποκτήσετε μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα ως brand και ως επιχείρηση στο ίντερνετ γιατί αυτό παίρνει μπάλα και το SEO προς τα επάνω είναι πολύ σημαντικό και δεν εξαρτάται μόνο από δύο ή τρία πράγματα.
Εξαρτάται από την εταιρική σας ταυτότητα, το λογότυπο σας, την επωνυμία σας, το άμα έχετε βάλει τον λογότυπο σας στα αυτοκίνητα σας, άμα έχετε μπει σε όλα τα Skroutz της Ελλάδος, το λέω γενικά, το άμα έχετε newsletter το οποίο χρησιμοποιείτε τακτικά κτλ.
Η τεχνητή νοημοσύνη και ο Bert θα επηρεάσει και άλλο τα αποτελέσματα αναζήτησης
Στο προηγούμενο άρθρο, σχετικά με τον Google Bert, είχα αναφερθεί στην τελευταία μεγάλη αλλαγή του αλγορίθμου της Google για το 2019 που δεν ήταν άλλη από τον φίλο μας τον Bert.
Όμως ο Bert ήτανε μόνο η αρχή, αφού τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης θα συνεχίσουν να επεμβαίνουν στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google για να μας δώσουν πιο ποιοτικά αποτελέσματα αναζήτησης και ποιο σχετικά, μαντεύοντας καλύτερα την πρόθεση του χρήστη.
Η απάντηση λοιπόν στον Bert και σε κάθε Bert, είναι μία, ποιοτικότερο περιεχόμενο, καλύτερο περιεχόμενο, χρηστικότερο περιεχόμενο, μεγαλύτερο περιεχόμενο με άρθρα που να ξεπερνάνε τις 2.000 με 2.500 λέξεις που υποστηρίζονται με την ανάλογη έρευνα, τις ανάλογες εικόνες, βίντεο, γραφήματα, στατιστικά, πίνακες, συμβουλές κτλ.
Το ποιοτικό περιεχόμενο θα πρέπει να είναι κλασικό και διαχρονικό. Μην κοιτάτε αυτό το άρθρο εδώ που γράφω για το SEO 2020, γιατί δεν είναι κλασικό, έχει πεπερασμένη διάρκεια ζωής και έχει στόχο να πιάσει μόνο μια λέξη κλειδί αλλά και να σας δώσει μερικά χρήσιμα εφόδια για το τι πρέπει να κάνετε στο SEO το 2020.
Τα άρθρα σας και οι σελίδες σας θα πρέπει να καλύπτουν πιο κλασικά θέματα που θα φέρουν κίνηση στην ιστοσελίδα σας για πολύ περισσότερα χρόνια, για μια δεκαετία τουλάχιστον. Αυτή θα πρέπει να είναι η οπτική σας όταν δημιουργείτε περιεχόμενο.
Τέλος τα AMP
To 2020 φέρνει μια αίσια πρόβλεψη αλλά και πραγματικότητα για όσους βομβαρδίστηκαν με καταιγισμό πληροφοριών για να δημιουργήσουν και δεύτερη έκδοση AMP για την ιστοσελίδα τους.
Όχι φίλοι μου, η Google δεν έκοψε τα AMP αλλά αντίθετα ο κόσμος τα έκοψε και η πράξη. Η χρήση της τεχνολογίας AMP ( Accelerated Mobile Pages ) που ήρθε να ενισχύσει την ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας στις κινητές συσκευές φαίνεται να αρχίζει να εγκαταλείπεται από πολλούς αρχικά υποστηρικτές της.
Μόνο και μόνο η ιδέα ότι θα πρέπει να έχουμε 2 διαφορετικές εκδόσεις για το ίδιο site είναι εκτός από λάθος από άποψη λειτουργικότητας, γιατί στην έκδοση AMP θα πρέπει να έχω διαφορετική μορφή στο περιεχόμενο, διαφορετικές διαφημίσεις κτλ άρα χρειάζομαι διπλάσιο χρόνο συντήρησης της ιστοσελίδας, είναι και λάθος από άποψη SEO.
Πολλά ενημερωτικά sites στην προσπάθεια τους να υιοθετήσουν τη νέα τεχνολογία που έμοιαζε θελκτική, αντιμετώπισαν τεράστια προβλήματα στο crawling και το indexing των ιστοσελίδων τους και πολλά από αυτά είδαν να εξανεμίζονται οι θέσεις τους στη Google και τα διαφημιστικά έσοδα εν μια νυκτί.
Άμα είστε στη φάση να βάλετε AMP έκδοση, σίγουρα θα πρέπει να εγκαταλείψετε τις προσπάθειες σας και να στραφείτε σε άλλους τρόπους να βελτιώσετε την ταχύτητα φόρτωσης.
Όσοι έχετε WordPress sites μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το πρόσθετο WebP Express για να επιταχύνεται την ταχύτητα φόρτωσης των εικόνων της ιστοσελίδας σας.
Τι κάνει η τεχνολογία WebP;
Το WebP είναι μια τεχνολογία που έχει αναπτυχθεί από την ίδια τη Google και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα sites, σε αυτά που δεν είναι WordPress δηλαδή.
Το WebP είναι μια σύγχρονη μορφή εικόνας που παρέχει εξαιρετικά μικρή απώλεια και απώλεια συμπίεσης για εικόνες στο διαδίκτυο. Χρησιμοποιώντας το WebP, οι webmasters και οι προγραμματιστές μπορούν να δημιουργήσουν μικρότερες, πλουσιότερες εικόνες που κάνουν το ίντερνετ πιο γρήγορο.
Το WebP σαν εικόνα είναι 50% πιο γρήγορο στη φόρτωση και τρεις φορές πιο πλούσιο στο βάθος των χρωμάτων ακόμα και στα κινούμενα γραφικά, banners ή gifs.
Βελτιστοποιήστε την ιστοσελίδα σας πρώτα για κινητά
Το Mobile First SEO είναι το νέο στάνταρ στις αναζητήσεις τις Google. Αυτό σημαίνει ότι η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να είναι Mobile First Designed.
Να έχει σχεδιαστεί πρώτα για κινητές συσκευές και μετά για laptop και σταθερούς υπολογιστές. Θα πρέπει να πούμε ότι το responsive design δεν σημαίνει ότι είναι και mobile first design και ότι είναι συμβατό με τις κινητές συσκευές.
Εδώ και μερικά χρόνια οι αναζητήσεις από το κινητό και το smartphone έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τις αναζητήσεις από το PC και στο μέλλον το κινητό θα είναι η προέκταση του εαυτού μας ενώ ο σταθερός υπολογιστής θα χρησιμοποιείται μόνο για βαριές αλλά και βαρετές δουλειές γραφείου.
Για να ξεκινήσετε την διαδικασία βελτιστοποίησης για κινητά θα πρέπει αρχικά να κάνετε το τεστ της Google για τις κινητές συσκεύες.
Αφού με την βοήθεια του web designer σας κάνετε όλες τις μετατροπές και αλλαγές που πρέπει και μειώσετε την ταχύτητα φόρτωσης κάτω από τα 2 δευτερόλεπτα ή καλύτερα κάτω από το 1 δευτερόλεπτο, θα πρέπει να διαμορφώσετε καλύτερα το περιεχόμενο:
- Κρατήστε τις παραγράφους σύντομες: ιδανικά δύο ή τρεις προτάσεις η κάθε μια
- Βάλτε στο κείμενο επικεφαλίδες: κάθε 2-3 παραγράφους, εισαγάγετε το επόμενο θέμα με μια κεφαλίδα για ευκολότερη ανάγνωση
- Χρησιμοποιήστε κουκίδες και αριθμημένες λίστες: σπάστε τα μεγάλα μπλοκ κειμένου, εμφανίζοντας πολλές σχετικές ιδέες σε μορφή λίστας (όπως αυτή!)
Η Google λατρεύει τις κουκίδες και την αρίθμηση καθώς και τις λίστες γιατί η σωστή μορφοποίηση του κειμένου, αυτή που βελτιώνει την ευκολία ανάγνωσης και αφομοίωσης αποτελεί παράγοντα κατάταξης.
Βελτιώστε και άλλο το GMB (Google My Business)
Σε ένα προηγούμενο άρθρο σχετικά με το local SEO είχα αναφερθεί στο NAP (Name Adress Phone) και στο τι χρειάζεται για να αυξήσουμε την κατάταξη μας στοGoogle My Business ή GMB.
Ένας τεράστιος αριθμός από τις προαναφερθείσες αναζητήσεις μηδενικών κλικ (zero-click searches) στα λεγόμενα featured snippets είναι τοπικές αναζητήσεις για τις οποίες τα αποτελέσματα εμφανίζονται στα ίδια το SERP, στα αποκαλούμενα τοπικά πακέτα (local packs), που δεν είναι άλλα από τους χάρτες της Google. Για τις κινητές συσκευές, ένα ενιαίο τοπικό πακέτο μπορεί να πιάσει τόσο χώρο όσο και ένα ολόκληρο SERP που εμφανίζεται σε έναν χρήστη.
Με λίγα λόγια οι χάρτες που εμφανίζουν τις τοπικές επιχειρήσεις πιάνουν πολλές σελίδες και εμφανίζονται πιο πάνω από τις οργανικές αναζητήσεις.
Άμα είστε τοπική επιχείρηση η απόλυτη κυριαρχία στα SERPs και στη Google έχει να κάνει με την κυριαρχία σας στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης.
Μερικά μικρά μυστικά για να κυριαρχήσετε στις τοπικές αναζητήσεις:
- Καταχωρίστε όλες τις φυσικές παρουσίες που έχει η επιχείρηση σας, μπορεί να έχει περισσότερα από ένα υποκαταστήματα
- Φροντίστε να υπάρχει ομοιογένεια στο NAP
- Καταχωρηθείτε σε όλους τους τοπικούς καταλόγους με το σωστό πάντα NAP
- Συνεχίστε να αναφέρετε τα NAP σας σε κάθε άρθρο που δημοσιεύεται σε τρίτα sites γιατί κάθε NAP έχετε ισχύ ενός backlink
- Δημοσιεύετε ένα post στο GMB κάθε μήνα κατά ελάχιστο
- Ζητήστε από τους πελάτες σας να σας κάνουνε μερικές αξιολογήσεις
- Βάλτε το NAP σας στο footer από την ιστοσελίδα σας
Χτίστε το E-A-T σας
Όσοι είστε από τη Λάρισα θα νομίσετε ότι πρέπει να χτίσετε ένα to eat που είναι η τοπική αλυσίδα ταχυφαγείων! Αλλά καμία σχέση 🙂 !
To EAT είναι το ακρωνύμιο για τις λέξεις Expertise Authority Trustworthiness και σύμφωνα με τους κανόνες ποιότητας της Google, θα πρέπει η ιστοσελίδα σας για να τα πάει καλά στην κατάταξη της στη Google να διαθέτει τα τρία αυτά χαρακτηριστικά:
- Expertise: Να είναι δηλαδή στον τομέα σας expert, να έχει την τεχνική κατάρτιση και τις γνώσεις που απαιτούνται για να είναι κάποιος επαγγελματίας σε αυτόν τον χώρο.
- Authority: Να είναι κάποιος στον χώρο που δραστηριοποιείστε, για παράδειγμα ένα ινστιτούτο, μια υπηρεσία κάτι που να έχει σε ένα βαθμό κύρος. Φυσικά και δεν αναφέρεται εδώ η Google στο Domain Authority.
- Trustworthiness: Να μπορεί κάποιος να εμπιστευτεί την ιστοσελίδα σας για να κάνει κάποια αγορά ή ακόμα και ως πηγή ενός άρθρου ή μιας πληροφορίας.
Τι μπορείτε να κάνετε για να χτίσετε το EAT σας;
Αρχικά θα πρέπει να φτιάξετε για την ιστοσελίδα σας μια σελίδα σχετικά με εσάς, με το ποιοι είστε, το τι κάνετε, πόσα χρόνια ασχολείστε με αυτό κτλ.
Συγκεκριμένα θα χρειαστεί η ιστοσελίδα σας να έχει τα παρακάτω:
- About page με αναλυτική περιγραφή
- Εύκολη να βρεθεί σελίδα επικοινωνίας με στοιχεία επικοινωνίας και τηλέφωνο
- Συστάσεις σε τρίτους και εξερχόμενα backlinks σε τρίτα sites που έχουν κάποια αξία
- Σελίδα με Πολιτική Απορρήτου και Σελίδα Όρων Χρήσης
- Σε κάθε άρθρο να φαίνεται η φωτογραφία και το βιογραφικό του συγγραφέα
Κατόπιν θα πρέπει να έχετε παραπομπές και backlinks από άλλες ιστοσελίδες που να κάνουνε αναφορά σε σας. Αναφορά σε σας μπορεί να κάνει και κάποιος μέσα από το twitter ή μέσω του blog του ή ακόμα και σε κάποιο tag από το βίντεο του στο YouTube.
Γενικά μιλώντας πάλι η Google θέλει να είστε κάποιος στο ίντερνετ και όχι ο πρώτος τυχώντας που πούλησε τα γίδια από το χωριό και έπιασε ένα blog και άρχισε να γράφει περί ανέμων και υδάτων.
Άμα δεν είστε κάποιος, τότε θα πρέπει να γίνεται κάποιος για να έχετε μέλλον στη Google και το 2020 αλλά και όλη την επόμενη δεκαετία.
Αποχαιρετώντας το 2019
Αντί για συμπεράσματα θα ήθελα να σας πω 2 λόγια τώρα που αποχαιρετάμε το 2019 και μαζί φεύγει και το SEO του 2019 και έρχεται το νέο SEO του 2020.
Ότι πλέον οι στόχοι σας στο SEO για το 2020 θα πρέπει να μην είναι κοντόφθαλμοι και προσωρινοί αλλά μακροπρόθεσμοι. Το SEO είναι μια επένδυση που χρειάζεται μήνες για να αποδώσει και να φέρει καρπούς, όμως το SEO μπορεί να σας φέρει παθητική επισκεψιμότητα για χρόνια, όπως λέμε παθητικά εισοδήματα.
Στοχεύετε λοιπόν στην παθητική οργανική κίνηση για την επόμενη δεκαετία. Εξασφαλίστε το μέλλον σας και το μέλλον των παιδιών σας και μην βασίζεστε σε προσωρινά δεκανίκια για να αποκτήσετε κίνηση στην ιστοσελίδα σας.
Όπως είδατε φέτος κόπηκε για καλό το κοινωνικό μέρισμα, γιατί δεν γίνεται να ζούμε με επιδόματα από το κράτος, γίνεται να ζούμε όταν είμαστε παραγωγικοί, όταν έχουμε την δική μας δουλειά που προσφέρουμε στο κοινωνικό σύνολο.
Και αυτό σας το λέει ένας άνθρωπος που έφτιαξε αυτό το site το 2013 όταν ήταν φαντάρος στην Πρώτη Στρατιά Λάρισας, τη στιγμή που όλοι οι άλλοι έπιναν καφέδες και χάναν χρόνο από τη ζωή τους.
Εκείνη την εποχή έγραψα και τον πρώτο οδηγό SEO μέσα από το στρατό που μέχρι σήμερα έχουν διαβάσει περισσότερο από 7.000 άτομα και έχει βοηθήσει δεκάδες να φτιάξουν το δικό τους site και να ανέβουν στην πρώτη θέση της Google!
Σας εύχομαι εγώ και η ομάδα του Paramarketing,
Καλή χρονιά και αίσιο και ευτυχές το 2020!
Ζητήστε τώρα προσφορά για SEO και προώθηση ιστοσελίδων
Σας ενδιαφέρει να ανεβείτε στην πρώτη θέση της Google;
Ζητήστε τώρα προσφορά προώθησης
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!