8 Βήματα για να βρείτε, να αναλύσετε και να κερδίσετε τους ανταγωνιστές σας στη Google!
Μάλλον για να σας κίνησε την περιέργεια αυτό το άρθρο είστε υποψιασμένοι επιχειρηματίες και μπαρουτοκαπνισμένοι στη μάχη σας με τη Google και τον ανταγωνισμό ώστε να καταλαβαίνετε ότι όσο πιο ψηλά είστε στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης για τις βασικές λέξεις κλειδιά, τόσο πιο καλά θα τα πάτε και στις πωλήσεις σας από το ίντερνετ.
Όμως δεν είναι πάντα προφανές και εύκολο πάντα να βρείτε με ποιον τρόπο θα ξεπεράσετε τους ανταγωνιστές σας στη Google και θα μπορέσετε να βγείτε στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης πιο πάνω από αυτούς.
Έτσι σκέφτηκα να φτιάξω έναν μικρό μπούσουλα με 8 βήματα ώστε να δείτε τι χρειάζεται να κάνετε για να μπορέσετε να νικήσετε τον ανταγωνισμό.
Για να μάθετε τι χρειάζεται να κάνετε, απλώς διαβάστε παρακάτω.
Γιατί πρέπει να κερδίσετε τον ανταγωνισμό στη Google σήμερα και για πάντα
Μπορεί η αξία του νικημένου δίνει αξία στον νικητή, όμως στο SEO τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά αφού άμα είστε πάντα στη θέση του νικημένου δεν θα μπορέσετε να επιβιώσετε και για πολύ. Δεν αρκεί λοιπόν μόνο η δόξα αλλά και η πραγματική αξία των πρώτων θέσεων που δεν είναι άλλη από τα χρήματα που μπορείτε να κερδίσετε από το ίντερνετ.
Η ιστοσελίδα σας για να ζήσει χρειάζεται ένα πράγμα και αυτό δεν είναι άλλο από την επισκεψιμότητα. Σύμφωνα με στατιστικές έρευνες, το 70% των οργανικών κλικ κατανέμονται στους 3 πρώτους που βρίσκονται στη Google.
Φροντίστε να είστε εσείς αυτοί οι τρεις πρώτοι αλλιώς κάποιος άλλος κατά πάσα πιθανότητα ανταγωνιστής σας θα βρίσκεται σε αυτήν την θέση.
1 Βρείτε πρώτα τους 5 μεγαλύτερους ανταγωνιστές σας στη Google
Για να βρείτε τους 5 μεγαλύτερους ανταγωνιστές σας στη Google θα πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζετε τις λέξεις κλειδιά τις αγοράς σας. Η εύρεση των κατάλληλων λέξεων κλειδιών είναι μια σχετικά απλή διαδικασία από τη στιγμή που γνωρίζετε ξεκάθαρα την αγορά στόχο σας γιατί μια μικρή έρευνα στη Google θα σας δείξει με τις 10 βασικές λέξεις κλειδιά που έχετε ποιος βγαίνει πρώτος και ποιος έπεται μετά.
Αφού λοιπόν υποθέσουμε ότι γνωρίζετε ποιος είναι ο πρώτος και ποιοι ανήκουν στην πρώτη πεντάδα, τότε θα πρέπει να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα που είναι η ανάλυση αυτών των πέντε πρώτων ανταγωνιστών.
Θα ήθελα να επισημάνω ότι οι πέντε πρώτοι ανταγωνιστές θα πρέπει να είναι περίπου στο ίδιο μέγεθος από άποψη επιχείρησης με εσάς. Για παράδειγμα άμα πουλάτε κινητά Samsung, είναι λίγο δύσκολο να κερδίσετε ως απλό eshop την ίδια τη Samsung που ίσως να βγαίνει πιο μπροστά στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Όμως άμα βγαίνει πιο πάνω στις μηχανές αναζήτησης ένα άλλο ανταγωνιστικό eshop, τότε ίσως και να μπορείτε να το ξεπεράσετε με μικρή προσπάθεια. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι πρέπει να βρείτε τους άμεσους ανταγωνιστές στη Google και όχι τους έμμεσους.
Άμεσοι ανταγωνιστές είναι αυτοί που πουλάνε τα παρόμοια προϊόντα ή υπηρεσίες με εσάς στις λέξεις κλειδιά που ο χρήστης έχει ξεκάθαρη πρόθεση αγοράς όταν κάνει μια αναζήτηση.
2 Συλλέξτε στοιχεία για τους άμεσους ανταγωνιστές σας
- Ηλικία του domain name
- Page Rank από το domain name
- Page Rank της σελίδας προορισμού
- Alexa rank
- Τα συνολικά backlinks από το domain
- Τα συνολικά backlinks της σελίδας προορισμού
Ο στόχος της συλλογής όλων των παραπάνω πληροφοριών είναι απλώς και μόνο για να αξιολογήσετε τον βαθμό δυσκολίας που έχετε για να ξεπεράσετε κάθε ανταγωνιστή σας.
Καλό θα ήτανε να δημιουργήσετε ένα φύλλο εργασίας στο excel ώστε να μπορέσετε να συλλέξετε όλα τα παραπάνω δεδομένα συγκεντρωτικά και να μπορέσετε να αποκτήσετε πλήρη και πραγματική εικόνα για το ποιος είναι ο ανταγωνισμός σας και πόσο δυνατός είναι.
Συνήθως οι περισσότεροι επιχειρηματίες βαδίζουν στη σκιά και δεν μελετάνε ή δεν δίνουν σημασία στο τι κάνουν οι άλλοι γιατί δεν έχουν πλήρη εικόνα και επίσης δεν έχουν τον χρόνο για να την αποκτήσουν αλλά και τη γνώση για να το κάνουν αυτό.
Όμως όπως κάθε σωστός μάστορας θα πρέπει να έχει τα επαγγελματικά του εργαλεία για να κατασκοπεύσει τον ανταγωνισμό και μερικά από αυτά τα εργαλεία είναι τα παρακάτω:
Προσωπικά έχω πάνω από 40 πληρωμένα επαγγελματικά εργαλεία για το SEO που χρησιμοποιώ κάθε μήνα και όπως καταλαβαίνετε αξίζουν μια μικρή περιουσία.
Στο τέλος θα πρέπει να ταξινομήσετε τον ανταγωνισμό και τις συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά με βάση τις εύκολες λέξεις κλειδιά , τις μεσαίες και τις δύσκολες ή ακατόρθωτες λέξεις κλειδιά που δεν θα μπορείτε να πιάσετε.
Συνήθως για αυτό τον σκοπό χρησιμοποιώ το SEO Powersuite γιατί είναι όντως το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο για κάθε επαγγελματία στο SEO αλλά και για κάθε επιχειρηματία του ίντερνετ.
3 Ελέγξτε την στρατηγική εντός σελίδας
Το SEO εντός σελίδας προηγείται από το SEO εκτός σελίδας και θα πρέπει πριν δούμε τα backlinks των ανταγωνιστών μας να έχουμε ανιχνεύσει και αναλύσει τις σελίδες προορισμού τους.
Αυτό περιλαμβάνει γενικά η μεγαλεπήβολη φράση στρατηγική εντός σελίδας. Σε αυτό θα πρέπει να αναλύσουμε το περιεχόμενο των σελίδων προορισμού των ανταγωνιστών μας και να κοιτάξουμε τα παρακάτω:
- Τίτλοι και meta descriptions
- Λέξεις κλειδιά στο url
- Βάθος της σελίδας προορισμού και url
- meta keywords, meta tags
- Κεφαλίδες H1 και κεφαλίδες H2
- Ονόματα εικόνων και εναλλακτικό κείμενο εικόνων
- Κείμενο συνδέσμων
- Μέγεθος κειμένου και ποιότητα κειμένου
- Ταχύτητα φόρτωσης
- UX ή χρηστικότητα της ιστοσελίδας
- Mobile friendly
Άμα μπορείτε εύκολα να εντοπίσετε τις λέξεις κλειδιά στις σελίδες προορισμού των ανταγωνιστών σας, μάλλον έχουν ήδη κάνει κάποια προεργασία στο SEO ή κάποια έντονη εργασία βελτίωσης της ιστοσελίδας τους.
Μην σκέφτεστε μόνο τις λέξεις κλειδιά και το στήσιμο όλων των σελίδων προορισμού των ανταγωνιστών σας από τεχνική σκοπιά μόνο. Αλλά θα πρέπει να τις βλέπετε και από τη σκοπιά του μάρκετινγκ. Περνάνε κάποιο μήνυμα στην αγορά;
Κάνουν τον τελικό χρήση να κάνει κλικ πάνω στη σελίδα προορισμού;
Άμα το κείμενο και η σελίδες προορισμού των ανταγωνιστών σας είναι καλύτερες από τη δική σας, μάλλον θα πρέπει να κάνετε μια πιο σοβαρή προσπάθεια βελτίωσης αυτών το ταχύτερο δυνατό για να μπορέσετε να τους ξεπεράσετε στον τομέα περιεχόμενο και ελκυστικότητα.
Θυμηθείτε ότι το SEO έχει να κάνει με το inbound marketing το οποίο βασίζεται στην έλξη του πελάτη και όχι στην απώθηση.
Άμα είστε προχωρημένοι στο SEO κάντε πιο εκτενή ανάλυση εντός σελίδας
Για τους ιδιαίτερα προχωρημένους στο SEO, καλό θα ήτανε να κάνουν μια πιο εκτενή ανάλυση, η οποία θα πρέπει να περιλαμβάνει και τα παρακάτω:
- Να ελέγξετε για προβλήματα indexing και crawling της σελίδας προορισμού σας και των ανταγωνιστών σας
- Να ελέγξετε για broken links
- Να ελέγξετε για άλλα πιθανά προβλήματα στον κώδικα της σελίδας
Ο λόγος που θα πρέπει να το κάνετε αυτό είναι για να διορθώσετε πιθανά προβλήματα στη σελίδα σας και να βρείτε τις αδυναμίες των ανταγωνιστών σας.
4 Δείτε πως χτίζουν backlinks οι ανταγωνιστές σας
Το τέταρτο βήμα είναι μάλλον ένα από τα σημαντικότερα στο SEO γιατί αυτό που μετράει περισσότερο για να κερδίσετε τον ανταγωνισμό στη Google δεν είναι άλλο από τα backlinks. Ποια backlinks όμως;
Τα δικά σας και των ανταγωνιστών σας.
Με λίγα λόγια θα πρέπει να αναλύσετε τα backlinks των ανταγωνιστών σας και να δείτε πόσα backlinks σας χωρίζουν από τον πρώτο ανταγωνιστή σας. Αν είναι 100.000 τότε μάλλον θα κάνετε χρόνια για να τον ξεπεράσετε και θα συναντήσετε πολλές δυσκολίες στο να δημιουργήσετε 100.000 backlinks με το χέρι που να είναι εξίσου ποιοτικά με αυτά που έχει ήδη ο ανταγωνιστής σας.
Το επόμενο βήμα είναι να αναλύσετε πως αποκτήθηκαν αυτά τα backlinks από τους ανταγωνιστές σας και κατά πόσο είναι ποιοτικά και ασφαλή backlinks για να μπείτε και εσείς στην διαδικασία να τα αντιγράψετε.
Στο κυνήγι λοιπόν των ποιοτικών backlink μπορείτε είτε με το SEO Powersuite είτε με το ahrefs ή κάποιο άλλο εργαλείο να εντοπίσετε τα καλύτερα και τα πιο εύκολα για να αποκτήσετε backlinks από τους ανταγωνιστές σας και να κάνετε μια λίστα.
Μπορείτε να δείτε περισσότερα στο άρθρο: Πώς να βρείτε τα Backlinks των Ανταγωνιστών σας.
Τι θα πρέπει να κοιτάξετε στα backlinks των ανταγωνιστών σας;
Και τώρα θα μου πείτε πως ξεχωρίζετε την ήρα από το σιτάρι στο φλέγον θέμα που απασχολεί ακόμα και την κυβέρνηση Σύριζα που δεν είναι άλλο από τα backlinks. -Πλάκα κάνω αυτοί δεν ξέρουν καν γιατί δεν εμφανίζονται στη Google.
Τέσπα, ας πάμε λοιπόν να πέσουμε με τα μούτρα στο θέμα backlinks των ανταγωνιστών αλλά και τα δικά μας backlinks. Τι θα πρέπει να κάνουμε επιγραμματικά;
- Ελέγξτε πόσα backlinks έχει κάθε ανταγωνιστής
- Ελέγξτε πόσα backlinks έχει από μοναδικά domains
- Ελέγξτε πόσα backlinks έχει από μοναδικά C class IPs.
- Βρείτε τις σελίδες προορισμού με τα περισσότερα backlinks
- Αναλύστε το είδος των λέξεων κλειδιών που χρησιμοποιούνται από τους ανταγωνιστές σας
- Ελέγξτε την αναλογία nofollow με dofollow backlinks
- Ελέγξτε την αξία κάθε backlink
- Δείτε σε ποια blogs έχουν κάνει post οι ανταγωνιστές σας
- Δείτε άμα κάνουν guest posting
- Βρείτε άμα συμμετέχουν σε forums
- Δείτε άμα συμμετέχουν σε εκθέσεις ή συνέδρια ή είναι σπόνσορες σε εκδηλώσεις που πιθανόν τους έχουν δώσει backlinks
- Τσεκάρετε άμα έχουν πληρωμένα links
- Δείτε τι είδους backlinks δημιουργούν οι ανταγωνιστές σας, εικόνες, βίντεο, άρθρα, podcasts, infographics κτλ.
- Δείτε άμα διοργανώνουν διαγωνισμούς όπως ο διαγωνισμός FREE BAG
- Δείτε άμα παίρνουν κριτικές προϊόντων ή κριτικές σε άλλα sites κριτικών όπως το skroutz, facebook, google for business κτλ
Τέλος θα πρέπει να είστε τώρα σε θέση να αναλύσετε πόσο χρόνο και πόσους πόρους θα πρέπει να διαθέσετε για να εκπονήσετε κάποια εκστρατεία SEO καθώς και ποια backlinks θα πρέπει οπωσδήποτε να δημιουργήσετε ή να αντιγράψετε και ποια να αποφύγετε.
5 Ελέγξτε τα social media signals των ανταγωνιστών σας
Επιτέλους, για πρώτη φορά σας αναφέρω μέσα σε αυτό το άρθρο να ελέγξετε πόσα like έχουν πάρει οι ανταγωνιστές σας. Το ξέρω ότι μερικούς σας ανησυχώ και σας τρομάζω γιατί ενώ είμαστε τόσο βαθιά στο SEO δεν αναφέρω πουθενά τη λέξη Facebook και Facebook like ενώ αναφέρω συνέχεια τη λέξη backlink.
Υποψιάζομαι ότι το Facebook πιθανότατα θα είναι ελάσσονος σημασίας για την κατάταξη σας στην πρώτη σελίδα της Google σε αντίθεση με τα backlinks που είναι μείζονος σημασίας.
Το Facebook έχει έναν μικρό ρόλο στους 200 παράγοντες SEO της Google και έτσι θα πρέπει και εμείς να αφιερώσουμε λίγο χρόνο για αυτό, αλλιώς θα εγκλωβιστούμε σε ένα ατέρμονο καθοδικό κανάλι που θα μας απομυζήσει οικονομικά και δεν θα μας οδηγήσει πουθενά.
Μπορείτε να δείτε περισσότερα στο άρθρο: Γιατί έκοψα τη διαφήμιση στο facebook
Για να μην χάσουμε όμως την εστίαση μας και να πάμε κατευθείαν στο ψητό θα πρέπει να κοιτάξετε τους παρακάτω παράγοντες:
- Τον συνολικό αριθμό των social signals των ανταγωνιστών σας και τα δικά
- Τις σελίδες και τους λογαριασμούς των social media των ανταγωνιστών σας και τα δικά σας και
- τα social mentions τα δικά σας αλλά και των ανταγωνιστών σας
Τώρα πολλοί από εσάς θα μου πείτε ότι τώρα καταλάβατε γιατί κάποιες επιχειρήσεις προσλαμβάνουν social media managers.
Τα social media δεν επηρεάζουν άμεσα και μακροπρόθεσμα την κατάταξη μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης όμως επηρεάζουν μεσοπρόθεσμα -σας θυμίζει κάτι αυτή η λέξη;- την κατάταξη μιας ιστοσελίδας, ενώ το social media traffic ίσως να φέρνει μετατροπές και κλικ στους ανταγωνιστές σας.
6 Αναλύστε τις διαφημιστικές καμπάνιες των ανταγωνιστών σας
Άμεσα δεν σας επηρεάζει το γεγονός ότι κάποιος ανταγωνιστής σας κάνει διαφήμιση στο Adwords ή στο ίντερνετ ή στο Facebook. Σας βοηθάει όμως στο να βρείτε τα διαφημιστικά κείμενα, τις σελίδες προορισμού, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προωθεί καθώς και τον τρόπο που σκέφτεται ή τις προθέσεις του.
Ίσως κάποιος που αναλώνεται με το Adwords να μην επενδύει στο SEO του ή και το αντίστροφο.
Γενικά μιλώντας η παρακολούθηση του ανταγωνισμού σας βοηθάει για να βελτιωθείτε εσείς οι ίδιοι.
7 Καταστρώστε ένα σχέδιο για να τους κερδίσετε
Και τώρα φτάνουμε και στο τι πρέπει να κάνετε για να κερδίσετε τους ανταγωνιστές σας στις μηχανές αναζήτησης αλλά και στο ίντερνετ γενικότερα.
Δύο πράγματα θα έκανα προσωπικά:
- Πρώτον θα δημιουργούσα το καλύτερο προϊόν ή υπηρεσία και θα ανάγκαζα τον πελάτη να με βρει και
- δεύτερον θα γνωστοποιούσα την παρουσία μου παντού.
Γίνετε οι καλύτεροι ώστε να μην μπορεί κανένας να σας αγνοήσει, ούτε και η γκόμενα που μόλις σας παράτησε γιατί ήσασταν τόσο τέλειος. Που θα γίνετε καλύτεροι;
Παντού. Σε όλους τους τομείς. Ο στόχος σας είναι η ποιότητα, η εξυπηρέτηση, η διαθεσιμότητα και γενικά η αριστεία και ο πρωταθλητισμός έναντι των άλλων. Βάλτε τον πήχη ψηλά και εργαστείτε σκληρά για να τον ανεβάσετε και άλλο.
Στο δεύτερο, το μυστικό της επιτυχίας είναι η μαζική έκθεση και το να μπείτε παντού, σε όλα τα social media, σε όλα τα sites, σε όλους τους οδηγούς, σε όλα τα forums κτλ.
Δείτε περισσότερα στο άρθρο: Πως να γίνετε ένας μεγιστάνας των Social Media
Καθώς και να δημιουργήσετε backlinks σε όλα τα sites που μπορείτε ξεκινώντας από τα ποιοτικότερα και τα ευκολότερα στο να πάρετε backlink.
Κρατήστε στο νου σας ότι το σχέδιο για την εκστρατεία SEO στο ίντερνετ είναι μαραθώνιος και θα πρέπει να στοχεύσετε στο να κερδίζετε κάθε μήνα λίγο έδαφος έναντι των ανταγωνιστών σας.
Καλό θα ήταν να προγραμματίσετε ένα πλάνο για το SEO που να κρατάει από 6 έως 12 μήνες περίπου και να στοχεύει στην σταθερή απόκτηση backlinks, social media signals και στην βελτίωση των υπηρεσιών και των προϊόντων που παρέχετε στο ίντερνετ.
8 Παρακολουθήστε στενά τους στενούς ανταγωνιστές στο SEO
Τέλος, το όγδοο και τελευταίο βήμα είναι ότι θα πρέπει να παρακολουθείτε τους άμεσους ανταγωνιστές σας στενά και να ελέγχετε όλα τα νέα τους backlinks.
Επίσης θα πρέπει να εξετάζετε κάθε φορά τι επιπτώσεις έχει κάθε Google Update στην ιστοσελίδα σας αλλά και στις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών σας.
Το να παρακολουθείτε τον ανταγωνισμό αλλά και τις επιδόσεις στο SEO της δικής σας ιστοσελίδας είναι μια αέναη διαδικασία.
Τα βασικά σημεία που θα πρέπει να προσέχετε στους ανταγωνιστές σας είναι:
- Οι θέσεις τους και η κατάταξη τους στα οργανικά αποτελέσματα της Google
- Τα νέα backlinks που έχουν κερδίσει
- Την ανάπτυξη των site τους με νέες σελίδες καθώς και τον ρυθμό ανάπτυξης τους
Η διαδικασία του τυπικού ελέγχου SEO μέσω των κατάλληλων εργαλείων θα πρέπει να γίνεται κάθε μήνα για να μπορείτε να βλέπετε την πορεία σας συγκριτικά με τους άμεσους ανταγωνιστές σας.
Σας εύχομαι καλή επιτυχία και φυσικά να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google!
Δείτε περισσότερα για το πως θα κερδίσετε τους ανταγωνιστές σας στη Google:
- OUTRANK YOUR SEO COMPETITION
- 5 Steps for SEO Competitive Analysis & Research
- SEO Πρώτη Σελίδα: Νικώντας Τον Ανταγωνισμό
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.