Η τέχνη του SEO και πως να ανεβείτε στη Google
25ΟΟ χρόνια πριν, γράφτηκε πάνω σε φύλλα μπαμπού ένα από τα κλασικότερα βιβλία πολεμικής στρατηγικής, με τίτλο “Η τέχνη του πολέμου”, από τον Κινέζο στρατηγό Σουν Τζου.
Η Κίνα τότε δεν ήταν μια ενωμένη χώρα όπως σήμερα και ήτανε διάσπαρτη σε διάφορες φατρίες οι οποίες ήτανε συνεχώς σε εμπόλεμη κατάσταση μεταξύ τους, δημιουργώντας έτσι τις κατάλληλες συνθήκες για να ευδοκιμήσουν μεγάλοι στρατηγοί και στρατηγικά πνεύματα όπως ο Σουν Τζου.
Το βιβλίο Η τέχνη του πολέμου αποτελείτε από 13 κεφάλαια, μεστά από νόημα τα οποία έχουν άμεση σχέση με τον δικό μας πόλεμο, το SEO.
Ποια είναι αυτά τα 13 κεφάλαια στον πόλεμο του SEO; Διαβάστε παρακάτω.
Οι 13 αρχές της τέχνης του πολέμου στο SEO
Οι βασικές αρχές της τέχνης του πολέμου βρίσκουν απόλυτη εφαρμογή και στο SEO το οποίο είναι ένας μαραθώνιος σήμερα και όχι ένα sprint. Σημασία έχει ποιος θα τερματίσει το νήμα όχι μια φορά αλλά καθημερινά.
1 Κατάστρωση των σχεδίων-Laying Plans
Η ανάγκη του επιτελικού σχεδιασμού κατά τη διάρκεια του πολέμου είναι επιτακτική και ήτανε γνωστή στην Μακεδονική δυναστεία των Αργεαδών με τον Φίλιππο και τον Μέγα Αλέξανδρο να καταστρώνουν συνέχεια σχέδια μάχης και σενάρια πιθανών στρατηγικών.
Το πρώτο βήμα στο SEO είναι αυτό του στρατηγικού σχεδιασμού και εμπεριέχει τα παρακάτω βήματα:
- Την καταγραφή και ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης
- Την έρευση και αξιολόγηση των λέξεων κλειδιών
- Την ανάλυση του ανταγωνισμού και την ανάλυση του κόστους
- Την κατάστρωση των στρατηγικών στο SEO και του πλάνου δράσης
Είναι πολύ σημαντικό πριν ξεκινήσετε οτιδήποτε, ακόμα και πριν σχεδιάσετε το καινούριο σας site, να λάβετε υπόψιν σας το SEO και τις λέξεις κλειδιά γιατί το SEO ξεκινάει από το web design και από την κατασκευή της ιστοσελίδας ή καλύτερα λίγο πριν από αυτήν.
Θα πρέπει δηλαδή πριν ακόμα ξεκινήσετε με την κατασκευή της ιστοσελίδας σας να γνωρίζετε ήδη τι θέλετε να επιτύχετε με αυτή και ποιες είναι οι λέξεις κλειδιά της αγοράς στόχου σας.
2 Διενέργεια του πολέμου-Waging War
Στη συνέχεια προχωράμε στη διενέργεια της μάχης ή του πολέμου στο SEO και η πρώτη μάχη δίνεται πρώτα στο εντός σελίδας SEO και κατόπιν στο εκτός σελίδας SEO.
Το SEO εκτός σελίδας το λέω πρώτη μάχη γιατί η προώθηση της ιστοσελίδας σας στη Google δεν είναι μια εργασία που γίνεται εφάπαξ αλλά μια εργασία που θα πρέπει να γίνεται σταθερά κάθε μήνα γιατί απλούστατα ο τρόπος με τον οποίο δουλεύει η Google είναι να βλέπει άμα υπάρχει σταθερότητα στην δημιουργία backlink προς μια ιστοσελίδας ή αν απλώς πρόκειται για ένα μεμονωμένο ξέσπασμα ή ένα spamdexing.
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει διαρκώς να πολεμάμε χτίζοντας σταθερά κάθε μήνα backlinks με τις λέξεις κλειδιά και προσθέτοντας νέο περιεχόμενο και καινούριες σελίδες προορισμού.
3 Επίθεση με στρατήγημα-Attack by Stratagem
Η επίθεση είναι η καλύτερη άμυνα για να διατηρήσετε τις θέσεις σας στις μηχανές αναζήτησης αλλά και για να μπορέσετε να ανεβείτε στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης και να αυξήσετε την οργανική σας επισκεψιμότητα κατακόρυφα.
Κανένας πόλεμος δεν κερδήθηκε με άμυνα ενώ δεν υπάρχει περίπτωση να ανεβείτε στη Google μόνο με αμυντική στρατηγική χωρίς να κάνετε επίθεση.
Τι θα πει επίθεση στο SEO; Μα φυσικά 2 πράγματα για μένα για να τα κάνω απλά και για εσάς:
- Δημιουργία backlinks
- Δημιουργία περιεχομένου
Το θέμα της επίθεσης με στρατήγημα σημαίνει ότι θα πρέπει να βρείτε με κάποιον τρόπο ποια στρατηγική αρμόζει στην ιστοσελίδα σας για να μπορέσετε να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google με κάποιες λέξεις κλειδιά και για να κερδίσετε νέους πελάτες.
Το στρατήγημα αυτό το νόημα που έχει είναι ότι πολλές φορές η κατά μέτωπον επίθεση ίσως να μην επιφέρει αποτελέσματα σε εσάς. Για παράδειγμα, η στόχευση πολύ ανταγωνιστικών λέξεων κλειδιών που ίσως να χρειαστείτε μήνες ή και χρόνια για να πιάσετε ίσως να σας γονατίσει οικονομικά και να σας βγάλει εκτός προϋπολογισμού.
4 Τακτικές μάχης-Tactical Dispositions
Οι τακτικές μάχης έχουν να κάνουν και εδώ με τι στρατηγική θα ακολουθήσετε. Κατά τη γνώμη μου στο SEO θα πρέπει να αφιερώσετε τους κόπους σας στην δημιουργία backlink και ειδικά backlinks μέσα στο σώμα κειμένου, τα λεγόμενα contextual backlinks.
Η έρευση blog, wikis, forum και ιστοσελίδων που θα δεχτούν να γράψουν για εσάς έναντι αμοιβής ή θα μπορέσετε να τα ανοίξετε εσείς όπως τα web 2.0 blogs είναι μια καθημερινή ενασχόληση υψηλής ποιότητας που σίγουρα θα σας τρώει πολύ χρόνο.
Θυμηθείτε όμως ότι τα πιο σημαντικά backlinks είναι αυτά που προέρχονται από ιστοσελίδες με υψηλό domain authority και βρίσκονται στο σώμα κειμένου.
5. Χρήση των πόρων-Use of Energy
Όπως και στις τακτικές μάχης, έτσι και η κατάλληλη χρήση των πόρων θα κάνει την ιστοσελίδα σας κερδοφόρα ή όχι. Στο SEO ο πόλεμος είναι οικονομικός και από τη μία πλευρά έχουμε τα έξοδα για να ανεβούμε στη Google και να αποκτήσουμε πελάτες, ενώ από την άλλη πλευρά έχουμε τα έσοδα που προέρχονται από τους νέους πελάτες που αποκτήσαμε από το ίντερνετ.
Το σημείο που τα έσοδα του SEO ξεπερνάνε τα έξοδα είναι το νεκρό σημείο και σίγουρα άμα η ιστοσελίδα μας είναι καινούρια, θα χρειαστούμε κάμποσο χρόνο για να ξεπεράσουμε αυτό το σημείο.
Στην πορεία όμως θα πρέπει να έχουμε τοποθετήσει τους πόρους μας με σωστό τρόπο ώστε να είναι αποτελούν ενεργητικό και όχι παθητικό. Θα πρέπει δηλαδή ο χρόνος μας, το χρήμα και το ταλέντο μας να έχουν αναλωθεί με σκοπό να φέρουν κάποιο οικονομικό αποτέλεσμα που θα καθιστά βιώσιμη την επιχείρηση μας.
6. Δυνατά και αδύνατα σημεία-Weak Points and Strong
Η λεγόμενη SWNOT analysis είναι η ανάλυση δυνατών και αδύνατων σημείων μαζί με τις ευκαιρίες και απειλές του εξωτερικού μας περιβάλλοντος.
Θα πρέπει πριν ξεκινήσουμε οτιδήποτε στο ίντερνετ ή στην πορεία άμα έχουμε ήδη ξεκινήσει να γνωρίζουμε τα δυνατά μας σημεία και τις αδυναμίες μας.
Για παράδειγμα, άμα έχουμε eshop και μπορούμε να διαθέσουμε προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές από τον ανταγωνισμό μας, τότε έχουμε την ανταγωνιστικότητα τιμής ως ένα δυνατό σημείο.
Θα πρέπει να έχουμε αυτογνωσία και να τονίσουμε το USP, ή το Unique Selling Proposition μιας υπηρεσίες, προϊόντος ή ιστοσελίδας και να το αξιοποιήσουμε ανάλογα με την κατάλληλη προώθηση τους στις μηχανές αναζήτησης και στη Google.
7. Στρατιωτικοί ελιγμοί-Maneuvering an Army
Οι στρατιωτικοί ελιγμοί είναι απαραίτητοι όταν έχουμε να κάνουμε με την διόρθωση της καμπάνιας στο SEO ή της εκστρατείας μας στο SEO.
Ίσως κάποιον μήνα, για παράδειγμα τον Αύγουστο που οι ανταγωνιστές πάνε διακοπές να πρέπει να διπλασιάσετε τον προϋπολογισμό σας ή να κάνετε διορθωτικές κινήσεις για να πιάσετε πιθανές φράσεις κλειδιά που δεν έχει πιάσει κανένας σήμερα και που είναι πολύ προσοδοφόρες.
8. Προσαρμογή της τακτικής-Variation of Tactics
Όταν οι ελιγμοί γίνονται σε μεγαλύτερη κλίμακα τότε λέμε ότι έχουμε μια γενικότερη προσαρμογή της τακτικής.
Για παράδειγμα, παλιότερα το Google Adwords ήτανε αρκετά προσοδοφόρο γιατί είχε πολύ χαμηλότερο κόστος ανά κλικ και η αγορά ήτανε παρθένα με ελάχιστο ανταγωνισμό και μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα.
Σήμερα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει κάπως και πάρα πολλές επιχειρήσεις αλλά και μεγάλα eshop έχουν αλλάξει την ψηφιακή τακτική τους και έχουν μπει δυναμικά στον χώρο του SEO.
Ίσως να είναι και η ώρα η δική σας να μπείτε και εσείς σε αυτό.
9. Η κίνηση του στρατού-The Army on the March
Η κίνηση του στρατού εδώ έχει να κάνει σε άμεσο παραλληλισμό με το SEO και την προώθηση ιστοσελίδων με το PageRank και το link juice που κινείται προς την ιστοσελίδα σας ή το money site σας άμα έχετε περισσότερα site από ένα.
Τα backlinks που δείχνουν προς την ιστοσελίδα σας είναι σαν τα στρατιωτάκια που πολεμάνε κάθε μέρα για εσάς για να σας ανεβάσουν στην Google και να σας φέρουν υποψήφιους πελάτες στην ιστοσελίδα σας.
Θα πρέπει με κάθε τρόπο να μην διακόψετε την κίνηση αυτών των στρατιωτών, δηλαδή θα πρέπει η ιστοσελίδα σας να μην πέφτει ποτέ, να μην καθυστερεί να φορτώσει και να μην έχει σφάλματα 404 ή broken links.
Επίσης θα πρέπει να διατηρήσετε αυτά τα στρατιωτάκια που πολεμάνε για εσάς εν ζωή για περισσότερο δυνατό διάστημα. Θα πρέπει δηλαδή να κρατήσετε αυτά τα backlinks ζωντανά και ενεργά πάση θυσία και να ενισχύεται κάθε μέρα τον στρατό σας με νέες εφεδρείες, δηλαδή με νέα backlinks.
Το ισοζύγιο των backlinks σας θα πρέπει να είναι θετικό κάθε μήνα και θα πρέπει να προσέχετε να μην έχετε αρνητικό ισοζύγιο γιατί μάλλον θα χάσετε τη μάχη στη Google από κάποιο άλλο site που θα έχει περισσότερα στρατιωτάκια ή backlinks από εσάς.
10. Αναγνώριση του εδάφους-Classification of Terrain
Η αναγνώριση τους εδάφους έχει να κάνει περισσότερο στο SEO με την ανάλυση ανταγωνισμού. Θα πρέπει να μελετήσετε δηλαδή τους 10 μεγαλύτερους ανταγωνιστές σας από άποψη SEO.
Μια αναζήτηση στη Google θα τους βγάλει στην πρώτη σελίδα. Μετά θα πρέπει να μελετήσετε έναν έναν κάθε ανταγωνιστή ή κάθε site που σας περνάει στη Google και να βρείτε:
- To domain authority από το site
- Πόσα backlinks έχει
- Πόσο μεγάλο είναι σε σελίδες προορισμού
- Τι ορατότητα έχει στη Google
Και τέλος θα πρέπει να κάνετε έναν υπολογισμό για να δείτε τι πρέπει να κάνετε για να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό σας.
11. Οι εννιά καταστάσεις μάχης-The Nine Situations
Την εποχή που γράφτηκε το βιβλίο του Σουν Τζου υπήρχαν περιορισμένα όπλα και τακτικές, έτσι σήμερα υπάρχουν πολλές καταστάσεις μάχης.
Στο SEO υπάρχουν τρεις βασικές καταστάσεις σε μια προώθηση ιστοσελίδας:
- Υπάρχει το SEO που είναι φθίνον και δεν επαρκεί να διατηρήσουμε τις ήδη υπάρχουσες θέσεις μιας ιστοσελίδας
- Το SEO για την διατήρηση των ήδη υπαρχόντων θέσεων στις μηχανές αναζήτησης και
- Το αναπτυξιακό SEO που αυξάνει κατακόρυφα και δραματικά τις θέσεις μας στις μηχανές αναζήτησης
Εσείς σε ποια κατάσταση από τις τρεις ανήκετε; Μήπως με το SEO που κάνετε σήμερα δεν έχετε καμιά ελπίδα να βγείτε στην πρώτη θέση της Google;
12. Επίθεση με φωτιά-Attack by Fire
Η επίθεση με φωτιά βρίσκει αντίκρυσμα με το Ολιστικό SEO 101, και την επίθεση σε όλα τα μέτωπα.
Θα πρέπει με άλλα λόγια να είμαστε παντού σε όλα τα web 2.0 sites, σε όλα τα social media, σε όλα τα βιντεοκάναλα και να βγαίνουμε σε όλα τα είδη των αναζητήσεων της Google στην πρώτη σελίδα όπως:
- Στην αναζήτηση με εικόνες,
- Στις τοπικές αναζητήσεις
- Στις αναζητήσεις από κινητά και
- Στις βασικές αναζητήσεις.
Όταν το καταφέρουμε αυτό θα έχουμε εξασφαλίσει όλους τους πιθανούς τρόπους αναζήτησης με τους οποίους μπορείς η ιστοσελίδα μας ή ένα στοιχείο της, βίντεο ή εικόνα να βγει στη Google και να ευρεθεί από κάποιον υποψήφιο επισκέπτη και μελλοντικό πελάτη μας.
13. Η χρήση των κατασκόπων-Use of Spies
Στην τέχνη του πολέμου γίνεται ιδιαίτερη μνεία για την χρήση των κατασκόπων και όπως καταλαβαίνετε η κατασκόπευση των κινήσεων των ανταγωνιστικών site ειδικά στο θέμα των backlinks και της κατάταξης στη Google είναι επιτακτική αλλιώς βαδίζουμε στα τυφλά.
Για αυτό το σκοπό θα χρειαστείτε τα κατάλληλα εργαλεία και ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για να μελετήσετε την δική σας κατάταξη στη Google αλλά και των ανταγωνιστών σας είναι το SEO Powersuite.
Βλέπουμε ότι το SEO είναι όντως ένας πραγματικός καθημερινός πόλεμος που δεν σταματάει ποτέ και μπορεί να έχει πολλούς νικητές ή και πολλούς χαμένους. Σίγουρα σε αυτόν τον πόλεμο θα χρειαστείτε τους καλύτερους στρατηγούς και τους καλύτερους επαγγελματίες στο SEO για να κερδίσετε.
Δείτε περισσότερα για την τέχνη του SEO και τη Google:
- Γιατί το SEO με 100€ το μήνα δεν θα σας βγάλει στην πρώτη θέση της Google
- Προσωπoποιημένα αποτελέσματα αναζήτησης στη Google: 5 περιπτώσεις που εμφανίζονται
- Τελικά μετράνε τα spam links ως αρνητικό SEO στη Google;
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.
Το γνωρίζω ότι όλοι οι επαγγελματίες ισχυρίζονται το ίδιο πράγμα. Είναι αποτέλεσμα όμως της δικής τους έρευνας ή απλά αναπαράγουν αβασάνιστα αυτήν την άποψη? Όπως και να ‘χει, σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.
Αγαπητέ κ. Διβράμη,
παρατηρώ σε αυτό όπως και σε κάθε σας άρθρο ότι θεωρείτε ίσως τον βασικότερο παράγοντα SEO τα backlinks. Στη σελίδα που έχει η εταιρεία μας δεν έχει γίνει κάποια κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση. Παρόλα αυτά έχει ικανοποιητικά αποτελέσματα στις αναζητήσεις του Google. On site γίνεται δουλειά. Off site ανύπαρκτο.
Σημειώστε επίσης ότι η σελίδα μας έχει ένα σημαντικό ντεσαβαντάζ καθώς δεν διαθέτει sef url.
Μήπως τελικά τα backlinks είναι υπερεκτιμημένα ως προς την αποδοτικότητα που έχουν? Έχει δοκιμαστεί ποτέ να γίνει προσπάθεια να ανέβει μια σελίδα στα αποτελέσματα της google χωρίς να έχει δοθεί τόση έμφαση στα backlinks?
Τα backlinks είναι 70% με 90% της κατάταξης. Και η ίδια η Google προσπαθεί να εξαλείψει ανεπιτυχώς τα backlinks ως παράγοντα κατάταξης από τον αλγόριθμο της δίνοντας περισσότερη έμφαση σε ποιοτικά χαρακτηριστικά αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει καλύτερα αποτελέσματα η έλλειψη των backlinks στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ποια είναι τότε η εξήγηση, που η σελίδα της εταιρείας μας είναι στο top-10 πανελλαδικά σε έναν άκρως ανταγωνιστικό κλάδο (γάμος – βάπτιση) αφού χάνει το 70% με 90% της κατάταξης καθώς δεν διαθέτει backlinks? Με ένα max 30% δε θα έπρεπε να εμφανίζεται σε περίπου 200 αναζητήσεις στην 1η σελίδα αποτελεσμάτων. Μιλάμε και για λέξεις- φράσεις με μερικές χιλιάδες αναζητήσεις μηνιαίως.
Αυτό που λέτε δεν το γνωρίζω ακόμα γιατί δεν έχω κάνει την σχετική έρευνα μου με βάση τις λέξεις κλειδιά που έχετε. Για την λέξη κλειδί ΓΑΜΟΣ και ΒΑΠΤΙΣΗ δεν φαίνεστε πουθενά στη Google.
Για γάμος, βάπτιση γενικά, ναι. (αν και στην αναζήτηση σε ανώνυμη περιήγηση που έκανα για βάπτιση έβγαλε τη σελίδα στην 11η θέση)
Ποιο στοχευμένα όμως σε προϊόντα γάμου βάπτισης που είναι το ζητούμενο και πιο υψηλός ο ανταγωνισμός (από 800 εώς 5.000 αναζητήσεις μηνιαίως) – μπομπονιέρες βάπτισης, προσκλητήρια βάπτισης, λαμπάδες γάμου, υλικά για μπομπονιέρες, μπομπονιέρες γάμου, κουτιά βάπτισης και σε πολλά άλλα – υπάρχει η σελίδα στην 1η δεκάδα αποτελεσμάτων. Τοπικά στη Θεσσαλονίκη (χρησιμοποιώντας δηλαδή επιπρόσθετα και τον όρο “Θεσσαλονίκη” είναι απίστευτα καλά τα αποτελέσματα. Και όλα αυτά χωρίς backlinks. Επειδή είστε ειδικός και εκτιμώ την άποψή σας γι’ αυτό επιμένω και ρωτάω αν από την εμπειρία σας μπορείτε να γνωρίζεται πως κάτι τέτοιο είναι εφικτό από τη στιγμή που δεν έχει τη δυνατότητα η σελίδα να αποδώσει πάνω από 30/100.
Σαφώς και εύχομαι να έχετε δίκιο με την άποψή σας για τα backlinks καθώς αυτό σημαίνει ότι υπάρχει για τη σελίδα της εταιρείας μας ένα περιθώριο της τάξης του 70% για να ανέβει κι άλλο.
Πληροφοριακά να αναφέρω ότι χρησιμοποιώ το visibility.gr το οποίο επιβεβαιώνει τρόπο τινά αυτά που αναφέρω καθώς μεταξύ άλλων υπάρχει και επιλογή που υπολογίζει την κατάταξη – σκορ σελίδων που έχουν εμφανίσεις στα αποτελέσματα για όμοιες αναζητήσεις (πάνω από 30% όμοιες λέξεις – φράσεις αναζήτησης). Δεν βρίσκω την δυνατότητα για να επισυνάψω ένα print screen των αποτελεσμάτων.
Το θέμα είναι ότι μπορεί να έχετε καλά αποτελέσματα αλλά με τα backlinks θα είχατε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Όποιον και να ρωτήσετε επαγγελματία του SEO το ίδιο θα σας πει γιατί δεν είναι κάτι στο οποίο υπάρχει διαφωνία στον κλάδο μας.
90% σύνδεσμοι ίσχυε πριν 5 χρόνια, Εδώ θα βρεις τα καινούρια πράγματα https://www.youtube.com/googlewebmasters
Σύμφωνοι αλλά πάλι τα backlinks μετράνε περισσότερο από όλα.