Μπορεί κάποιος να μείνει σταθερά πρώτος στη Google;
Άμα είμασταν τσομπάνηδες θα λέγαμε τι έχουν τα έρμα τα site και πέφτουν στη Google;
Και τώρα που δεν ήμαστε, πάλι πολλοί από εμάς το ίδιο αναρωτιόμαστε.
Το παρακάτω άρθρο το αφιερώνω σε όλους τους SEO wannabes που με διαφημίζουν αρνητικά σε όλους τους υποψήφιους πελάτες για SEO. Γιατί πάντα χτυπάν το δέντρο που έχει καρπούς. Μπορεί να υπάρχουν δεκάδες σεβαστοί επαγγελματίες στο SEO αλλά ο κάθε ένας είναι ξεχωριστός και ο Διβράμης επίσης πιο ξεχωριστός.
Για να μάθετε όλη την αλήθεια για τη Google και τα αποτελέσματα αναζήτησης, διαβάστε παρακάτω.
Γιατί τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google συνέχεια αλλάζουν;
Για να το θέσουμε απλά, είναι η βασική δουλειά της Google να κάνει δύσκολη την χειραγώγηση των αποτελεσμάτων αναζήτησης και την χειραγώγηση των σελίδων αποτελεσμάτων αναζήτησης γενικότερα.
Με άλλα λόγια, είναι δύσκολο να βγει κάποια ιστοσελίδα στην πρώτη θέση της Google με ιδιαίτερα ανταγωνιστικές λέξεις κλειδιά ή ακόμα και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές φράσεις κλειδιά.
Και αυτό συμβαίνει γιατί όλοι αυτοί οι τεχνικοί της Google που ενασχολούνται καθημερινά με τον αλγόριθμο αναζήτησης της, βρίσκουν πάντα τρόπους να εξελίσσουν τον αλγόριθμο, να σηκώνουν πιο ψηλά τον πήχη και να μαζί του τα κριτήρια ποιότητας για να να βγει μια ιστοσελίδα στην πρώτη δεκάδα των αναζητήσεων.
Τη φετινή χρονιά αλλά η Google έχει αλλάξει δεκάδες φορές τον αλγόριθμο αναζήτησης και κατά συνέπεια τα αποτελέσματα αναζήτησης (SEPRs) αφήνοντας πάρα πολλά site στα κρύα του λουτρού και πάρα πολλούς να προσπαθούν να μαντέψουν το τι θα γίνει μετά.
Σύμφωνα με τον ίδιο τον John Mueller, από τη Google, κανένας δεν θα είναι εφικτό να βλέπει την ιστοσελίδα του να είναι για πάντα στο νούμερο τρία των αποτελεσμάτων αναζήτησης για μια λέξη κλειδί, γιατί τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google μεταβάλλονται συνεχώς κάθε εβδομάδα και κάθε μήνα.
Η ιστοσελίδα σας θα ανεβοκατεβαίνει συνέχεια
Κανένας δεν μπορεί να μείνει σταθερά στο νούμερο ένα σύμφωνα με την ίδια τη Google. Αυτό που μπορεί να συμβαίνει είναι να έχετε διακυμάνσεις από το 1 έως το 3 ή από το 3 έως το 8 για παράδειγμα.
Το να ανεβεί μια ιστοσελίδα προς τα πάνω θέσεις έχει να κάνει με δύο βασικά κριτήρια που θέτει η Google, αυτό της ποιότητας και αυτό της σχετικότητας. Που σημαίνει ότι έχει καταφέρει αυτή η ιστοσελίδα να βελτιώσει την ποιότητα της και την σχετικότητα της.
Ωστόσο, μπορεί και με τον ίδιο τρόπο να κάνει τσουλήθρα προς τα κάτω εφόσον άλλες ιστοσελίδες έχουν γίνει πιο ποιοτικές και πιο σχετικές σε σύγκριση με την συγκεκριμένη ιστοσελίδα.
Όμως μεσοσταθμικά, μπορούμε να δούμε ότι μια ιστοσελίδα είναι στη θέση 2 γιατί έχει διακυμάνσεις από την 1 έως την 3 θέση με μέση θέση τη 2. Όπως μπορούμε να δούμε ότι μια ιστοσελίδα είναι μεσοσταθμικά στη θέση 1 με διακυμάνσεις από την 1 έως την 3 ή από την 1 έως την 5 κτλ.
Άμα μαντέψουμε τον αλγόριθμο αναζήτησης, θα βγούμε πρώτοι;
Η απάντηση είναι και εδώ όχι. Γιατί ακόμη και να βρείτε την μυστική συνταγή του αλγορίθμου της Google θα είναι πολύ δύσκολο να πιάσετε και τους 200 παράγοντες SEO με τους 10.000 υποπαράγοντες οι οποίοι αλλάζουν διαρκώς και που και οι ίδιοι οι μηχανικοί λογισμικού που συμμετέχουν στην εξέλιξη του αλγορίθμου είναι δύσκολο να πιάσουν.
Γιατί αλλάζει συχνά όμως ο αλγόριθμος αναζήτησης της Google;
Και γιατί δεν αλλάζουν τόσο συχνά και οι αλγόριθμοι αναζήτησης της Bing και των άλλων μεγάλων μηχανών αναζήτησης;
Θα λέγαμε πως η ίδια η Google έχει εικόνα της αξίας της οργανικής επισκεψιμότητας και γνωρίζει καλύτερα από εσάς πόσο κοστίζει και πόσο αξίζει το να είναι μια ιστοσελίδα πρώτη στις αναζητήσεις με ιδιαίτερα ανταγωνιστικές λέξεις κλειδιά όπως το υπηρεσίες SEO, η κατασκευή ιστοσελίδας κτλ.
Για αυτό έχει βάλει σκοπό στο να μπερδέψει και να δυσκολέψει όσο μπορεί όλους εμάς τους ειδικούς στη βελτίωση ιστοσελίδων και να εξοβελίσει ένα τεράστιο κομμάτι στρατηγικών στο SEO που θεωρεί spam ή που αγγίζουν τα όρια του spam.
Καλή όμως και όλη αυτή η φιλολογία γύρω από το SEO το οποίο το έχουμε ανάγει σε ψευδοεπιστήμη.
Δεν θα ήταν καλό όμως να σας αφήσω έτσι χωρίς να σας δώσω -σαν Διβράμης- και εγώ τα φώτα μου στο SEO και στο τι πρέπει να κάνετε για να διατηρήσετε τις θέσεις σας στη Google ή να τις βελτιώσετε δραματικά προς το καλύτερο.
Έτσι, σας δίνω -πάλι σαν Διβράμης που είμαι, σαν να λέμε στρατηγός ή ταξίαρχος του SEO- 7 μικρές αλλά πολύ σημαντικές συμβουλές για να αποκτήσει η ιστοσελίδα σας φρένα στη Google και να μην είναι έρμαιο των κάθε τόσο αλλαγών στον πυρήνα του αλγορίθμου της.
7 συμβουλές για να αποκτήσετε φρένα στη Google
Ας πάμε κατευθείαν στο ψητό και ας δούμε τις παρακάτω 7 συμβουλές που ναι μεν δεν φτάνουν για να σας διασφαλίσουν ότι θα διατηρήσετε τις σημερινές σας θέσεις στη Google, όμως είναι μια αφετηρία για να ξεκινήσετε να κάνετε πράγματα προς αυτήν την κατεύθυνση.
1 Μην μπλοκάρετε τα καλά bots στην ιστοσελίδα σας
Υπάρχουν τα κακόβουλα bots και τα καλά bots και πάρα πολλοί στην προσπάθεια τους να αποτρέψουν δήθεν τα malware ή spam bots αποκλείουν και τα Google bots από το να δουν ένα κομμάτι του περιεχομένου της ιστοσελίδας τους ή ακόμα και όλη την ιστοσελίδα.
Μπορείτε να συμβουλευτείτε το Google Search Console για περισσότερες λεπτομέρειες ώστε να δείτε άμα αντιμετωπίζετε τέτοια προβλήματα που θα ρίξουν το site σας.
2 Δημιουργήστε επαγγελματικό και χρήσιμο περιεχόμενο
Το επαγγελματικό και σχετικό περιεχόμενο με τον τομέα σας ή το αντικείμενο σας είναι ένα απαραίτητο συστατικό των φρένων που θα πρέπει να έχει το site σας. Υπάρχει το άρθρο πυλώνας, το οποίο είναι πολύ σημαντικό γιατί έτσι σας κατατάσσει και από άποψη σχετικότητας η Google ως authority site στον τομέα σας.
Το επαγγελματικό και χρήσιμο περιεχόμενο θα πρέπει να συνταχτεί από επαγγελματίες αρθρογράφους και θα πρέπει να είναι σχεδιασμένο με βάση τις λέξεις κλειδιά της ιστοσελίδας σας.
Μπορείτε να δείτε περισσότερα για το περιεχόμενο στα παρακάτω άρθρα:
- Το Περιεχόμενο Είναι Βασιλιάς
- Μάρκετινγκ Περιεχομένου
- Πώς να φτιάξτε μια ιστοσελίδα με επικό περιεχόμενο
3 Δημιουργήστε ένα blog network με ιστοσελίδες με μοναδικό περιεχόμενο
Τώρα θα ξεφύγουμε από τις πεπατημένες λύσεις και θα πάμε σε λίγα ανώτερα βήματα στο SEO. Κάθε μεγάλη εταιρεία έχει περισσότερα από ένα site και το δικό της blog network. Ακόμα και η ίδια η Google διαθέτει δεκάδες site και blogs. Γιατί να μην διαθέτετε και εσείς;
Το Private Blog Network είναι ιδιαίτερα απαραίτητο άμα θέλετε να αποκτήσετε φρένα στις διακυμάνσεις της Google και να έχετε μεγαλύτερο αποτύπωμα στις μηχανές αναζήτησης.
Προσοχή όμως, στο blog network θα πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιήσετε μοναδικό περιεχόμενο και διαφορετικό για το κάθε site, αλλιώς δεν θα έχει καμία αξία το PBN σας και δεν θα έχει καμία αναζήτηση και ορατότητα από τη Google.
4 Ανανεώστε μια φορά τουλάχιστον την εβδομάδα το site σας
Για να μπορέσετε να μείνετε σταθερά στην πρώτη σελίδα της Google ή στην πρώτη θέση της Google, θα πρέπει να ανανεώνετε τακτικά της ιστοσελίδα σας. Να γράφετε ένα άρθρο την εβδομάδα στο blog σας ή να προσθέτετε νέο περιεχόμενο, νέες σελίδες δηλαδή, νέα προϊόντα, νέες αξιολογήσεις ή νέα σχόλια στο site σας.
Αυτό συμβαίνει γιατί η Google επικροτεί το φρέσκο περιεχόμενο και έχει θέσει μετά το caffeine update ως κριτήριο ποιότητας και την τακτική ανανέωση περιεχομένου.
5 Βγάλτε τα ενοχλητικά pop-up από την ιστοσελίδα σας
Τα ενοχλητικά pop up, εκτός αυτών των ενημερώσεων στον browser και του newsletter σας ρίχνουν στην κατάταξη της Google και θα πρέπει να τα αφαιρέσετε πάση θυσία. Μιλάμε για διαφημιστικά pop up τα οποία είναι κατά κύριο λόγο ενοχλητικά γιατί πιάνουν όλη την σελίδα και δεν έχουν κάποια χρησιμότητα στον τελικό χρήστη.
Φροντίστε να ελαττώσετε ότι αποσπά την προσοχή του τελικού χρήστη από την ιστοσελίδα σας και μην θυσιάζετε στον βωμό του χρήματος την ποιότητα της ιστοσελίδας σας.
6 Δημιουργήστε ποιοτικά backlinks σε καθημερινή βάση
Η δημιουργία ποιοτικών backlinks σε καθημερινή σχεδόν βάση είναι μάλλον υποχρεωτική για να διασφαλίσετε τις θέσεις που έχετε σήμερα στις μηχανές αναζήτησης.
Αυτό συμβαίνει γιατί καθημερινά κάποια backlinks χάνονται για διάφορους λόγους και υπάρχει πάντα η ανάγκη δημιουργίας καινούριων backlink ισότιμης αξίας για να αντικαταστήσουν τους χαμένους συνδέσμους.
Το χτίσιμο σωστών backlink επειδή ευθύνεται για το 70% με 90% των αποτελεσμάτων που έχετε από μια καμπάνια SEO είναι μια επίπονη διαδικασία που δεν είναι καθόλου απλή και καλό θα ήταν να ζητήσετε τη συνδρομή επαγγελματιών στο SEO που μπορούν να σας παρέχουν επαγγελματικές υπηρεσίες δημιουργίας συνδέσμων.
Μπορείτε να δείτε περισσότερα για το χτίσιμο σωστών backlinks στα παρακάτω άρθρα:
- Ποια είναι τα Angela and Paul backlinks;
- Πώς να βρείτε τα Backlinks των Ανταγωνιστών σας
- Ποια backlinks δεν μετράει η Google
- Περιεχόμενο ή Backlinks; Ποια είναι σημαντικότερα για να ανεβείτε στη Google;
7Διασφαλίστε ότι το site σας δεν θα χακαριστεί
Τέλος θα πρέπει να προσέχετε την ασφάλεια της ιστοσελίδας και ειδικά να μην πέσει το site σας θύμα από επίδοξους χάκερς ή μήπως καταφέρουν και μολύνουν την ιστοσελίδα σας με backlinks σε τρίτα sites.
Το θέμα ασφάλεια ξεκινάει πρώτα με το hosting της ιστοσελίδας σας και μετά επεκτείνετε και σε άλλους τομείς όπως η τακτική ανανέωση των προσθέτων και του κώδικα της ιστοσελίδας σας, το κοινωνικό χάκινγκ, η χρήση σωστών passwords κτλ.
Η τακτική συντήρηση και η αποφυγή των ρίσκων θα σας βοηθήσει να κρατήσετε την ιστοσελίδα σας σε ένα καλό επίπεδο ασφαλείας. Γιατί άμα η ιστοσελίδα σας χακαριστεί έστω και από spammers, η Google θα αρχίσει να σας ρίχνει θέσεις και πιθανών να δυσκολευτείτε πολύ να τις ξανακερδίσετε και να ξανανέβει το site σας.
Σε ορισμένες περιπτώσεις η Google έχει αποταξινομήσει ολόκληρες ιστοσελίδες που είχανε πέσει θύμα κακόβουλου λογισμικού ή hacking.
Αυτά όμως είναι αρκετά σπάνια φαινόμενα που δύσκολα συμβαίνουν και δύσκολα γίνονται σε ιστοσελίδες που έχουν τεχνική υποστήριξη.
Σας ευχαριστώ που διαβάσετε το άρθρο μου και σας ευχόμαστε σαν Paramarketing.gr καλή επιτυχία!
Δείτε περισσότερα για τη Google και το SEO:
- Πόσος χρόνος χρειάζεται για να δείτε αποτελέσματα από το SEO;
- Call to action: Πως να αυξήσετε τα κλικ έως και 400%
- Google Adwords: 7 Λόγοι για να το κόψετε!
Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας
Αν είστε πριν την κατασκευή ιστοσελίδας ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για web design ή κατασκευή eshop.
Ζητήστε προσφορά κατασκευής ή προώθησης ιστοσελίδας
Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.